{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

ung - bilkøb - forsikring {{forumTopicSubject}}

For nogen tid siden var der flere forhandlere af bestemte mærker der reklamerede for, at købte en ung (under 25) bil hos dem (bestemte typer), så kunne den unge samtidig tegne en rimelig kasko forsikring ....

Nogen der ved om der stadig er mærker/forhandlere der kører dette...

Har en søn på knapt 23, da han for et par år siden fik job hvor det var nødvendigt han havde bil, så købte vi en ekstra bil i husstanden, den har stået i min mands navn og i vores forsikring, vores yngste datter har ogsåsiden fået kørekort, så bilen har været fordelt brugsmæssigt mellem mig, og børnene...

Nu flytter sønnen for sig selv, og enten skal han have denne bil med, ellers skal han ud og købe en anden, og gerne en der kører længere på literen....

Men det at tegne forsikring for en ung i dag er jo voldsomt dyrt og så var det vi kom i tanke om de reklamer der kørte en gang... vi synes så bare ikke rigtig vi kan finde et mærke der stadig tilbyder dette...

Nogen der ved noget om det stadig eksisterer....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ung - bilkøb - forsikring
  • #1   18. maj 2012 Jeg mener bl.a chevolet kørte med det tilbud. (men husk at læs det med småt) - der er sikkert er eller andet:)

Og ja forsikring er vildt dyr.

Jeg skulle give 20.000 årligt da jeg fik kørekort som 18 årig.

• #2   18. maj 2012 @ Rotterne.... hvordan dokumenterer man det.... før i tiden kunne man nemlig skrive en ejer og en anden bruger af bilen og dermed dokunentere at barnet også havde kørt, men det kan man så vidt vi er oplyst ikke mere....

han har ikke lavet skader : ) er en super bilist....

• #3   18. maj 2012 Jeg ved ikke noget om de tilbud
    men hvis han skal have en billig bil der køre langt på literen vil jeg gerne anbefale en suzuki alto. 700 kr i vægtafgift og mener ikke at forsikringen er så dyr igen (i forhold til så mange andre)

• #4   18. maj 2012 Hyundai tilbyder det. Vi giver 6700 om året- den koster dog 10.000 under 25.

• #5   18. maj 2012 @ Luna, forsikringen kommer jo ikke kun an på bilen men på førerens alder, desværre.....

• #6   18. maj 2012 det ved jeg godt, men den var stadig billigere på suzukien end på min store Toyota...jeg har selv samme problem med hensyn til forsikring og alder ;/
    det var bare et tip

• #7   18. maj 2012 Rotterne det kan man kun hvis man har stået som bruger af bilen og allerede der stiger forsikringen desværre.

• #8   18. maj 2012 Hvis man køber en KIA, vil det koster ham 9995,- årligt, da han er under 25 år. :o)

• #9   18. maj 2012 @ Luna havd giver du så i forsikring ??

Ann Sophie, hvilket selskab er man så forsikret i, og er det kasko eller kun ansvar ??

• #10   18. maj 2012 Hov og vores er hos gjensidige og med kasko

• #11   18. maj 2012 @ Nete, ja det er jo det, den koster i dag under 5000 i kasko, vi har fået af vide at skal den føres over til ham så stiger det til 20.000 mindst... det er altsp træls, og når man lige flytter hjemmefra, har langt til job osv så er der jo ikke de store penge, han bruger desværre og meget i benzin pga distancen til jobbet....

• #12   18. maj 2012 Var der ikke nogle selskaber, der gav rabat, hvis de kunne sætte en eller anden overvågningsdims i bilen, så de kan se man ikke kører helt vanvittigt?

Prøv også at høre de forskellige selskaber omkring selve bilen. Der er kæmpe forskel på hvad forsikringen koster alt efter hvilken bil det er. De må kunne sige, hvilke biler, der vil være de billigste at forsikre

• #13   18. maj 2012 De er vist ved at genindføre "respekt for fart" kurser...det kan sænke bilforsikringen hos enkelte forsikringsselskaber. Prøv at ringe rundt til forkikringsselskaberne og forhør jer...kurset er vist ikke billigt men kan nok betale sig i det lange løb. Og så har bilvalget også lidt at sige. En lille beskeden bil med beskeden motor er altså billigere end en fed bil med flere hestekræfter...

http://www.respekt.dk/

Jeg kan ikke finde ud af at linke smiley

• #14   18. maj 2012 Jooo det ku jeg godt alligevel smiley

• #15   18. maj 2012 Prøv evt at kigge ved www.gjensidige.dk. Der har min kæreste og jeg forsikring og vi betaler 12.000 med kasko for en Audi 1,8 T. smiley Og man bliver elitebilist i løbet af tre år. smiley

• #16   18. maj 2012 Jeg venter med vilje med at købe bil til jeg fylder 25 (2½ år endnu).. Med de biler jeg gerne vil have har jeg sgu ikke råd til de forsikringspriser.. smiley

• #17   18. maj 2012 Jeg kan prøve at lave en beregning af, for har ikke bilen mere...og den stod også i mit fars navn.
    men lavede en beregning af det da, jeg selv skulle til at betale

• #18   18. maj 2012 4.879 kr. det er så uden kasko hos alm. brand

• #19   18. maj 2012 og det er så med mine oplysninger, men i kan jo prøve at gå ind på nogle forskellige forsikrings sidder og lave en beregning med jeres/hans oplysninger

• #20   18. maj 2012 Da min søn som 22 årig købte bil, skulle alle forsikringsselskaberne have mellem 10-20.000,- alene for ansvar. Da vi spurte vores eget forsikringsselskab (concordia) gik de ned fra 10.000,- til 6.000,-, fordi vi var kunder. Nu her 2 år efter er han allerede nede på 4500,-, men det er så også kun ansvar.
    At han havde kørt i vores og på sit arbejde siden han var 18 år, kunne vi ikke bruge til noget.

• #21   18. maj 2012 Takker alle.... vil se på de forskellige ting

det der med de har kørt i en bil som hjemmeboende har vi også fået fortalt ikke tæller noget som helst...

Han kan desværre ikke blot købe en gammel bil og nøjes med ansvar for at komme igang, han er 100% afhængig af at bilen fungerer hver dag pga arbejde , så det skal være en nyere bil og dermed skal den have kasko...

Den bil han/vi har i dag er en lille rap sag med alt for maaange heste kræfter og et stort benzin forbrug så han skal have en lille og fornuftig sag, den vil så nok heller ikke være så dyr at forsikre... men kan se pilen drejer i retning af Gjensidige som selskab og så Kia eller Hyundai som bil...

• #22   19. maj 2012 Ellers må han finde sig en kæreste, der er elitebillist, det var sådan, jeg optjente anciennitet :). Hos os galdt det nemlig heller ikke, at jeg havde kørt i mine forældres bil nogle år, da jeg ikke var registreret som bruger, men efter at have delt husstand og forsikringer med en elitebillist et par år, var jeg automatisk elite da vi gik fra hinanden og bilen skulle over i mit navn.

• #23   19. maj 2012 Jeg ved intet om forsikringspriser, men vil lige nævne at en mulig lille fornuftig bil der ikke er voldsomt dyr er vw up! Den drømmer jeg selv om at vi skal have når jeg bliver færdig uddannet og får job.. Den kører langt på literen og klarer sig rigtig godt i diverse tests af små biler.

• #25   19. maj 2012 @ Stine, den har vi været ude at køre i, vi havde den med på motorvej og der synes vi den "sejler" og han skal køre motorvej hver dag...

@ Rikke, er det så kasko ???

• #27   19. maj 2012 Hanne - Det er med kasko+ansvar og igennem Gjensidige :o)

Kommentér på:
ung - bilkøb - forsikring

Annonce