1.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Fordele og ulemper? Bilkøb. Fordele og ulemper? Bilkøb.

Hej smiley

Min kæreste og jeg står overfor den udfordring snart at skulle ud og købe bil, og derfor har vi været ude og kigge i dag både på nye og brugte biler smiley

I den forbindelse tænkte jeg at nogle herinde måtte have erfaring at dele ud af.

Kunne godt tænke mig at få belyst dette:
- Fordele og ulemper ved køb af ny bil.
- Fordele og ulemper ved køb af brugt bil.

Vi er på udkig efter en mindre familiebil(ingen stationcars).

Tak på forhånd smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordele og ulemper? Bilkøb.
  • #2   25. mar 2013 Hvis man skal låne pengene giver det nærmest sig selv, bankerne er ikke glade for at låne ud til brugte biler lige nu:)

• #3   25. mar 2013 Jeg køber brugt, langt billigere og så kan jeg få en bil jeg ikke ville have kunnet betale som ny;), køber altid kontant, nægter at sætte mig i gæld;)

• #4   25. mar 2013 Fordele ved ny bil:
    Bedre/længere finasierig muligheder
    De nyere modeller har megen fokus på brændstof forbrug (de er først de sidste par år det virkelig er sat ind)
    Færre rep. udgifter
    Skal ikke synes før om 4 år

Brugte:
    Toppen er taget af prisen
    Mere bil for de samme penge
    Hvis I køber brugt vil jeg være obs på hvornår der skal skiftes tandrem, eller om den er skiftet fornylig... det er en dyr omgang

• #5   25. mar 2013 Nu kommer det jo selvfølgelig lidt an på hvor gammel en brugt bil i har i tankerne, men:

Fordele ved brugt bil: billigere i udbetaling.
    Ulempe ved brugt bil: man må påregne omkostninger til værksted og brugte (ældre) biler er ofte ikke særlig økonomiske i forhold til nyere biler.

Fordele ved ny bil: ofte mere komfort, billigere i brændstof, garantien varer minimum 2 år, dvs ingen regninger til værksted.
    Ulemper ved ny bil: at man er nødt til at tage et billån.

Vi har haft MANGE brugte biler, men blev til sidst SÅ træt af at bøvle med de ting der gik i stykker.
    Vi regnede på tingene og fandt frem til at det ville koste os det samme at købe en ny, økonomisk bil (som kører langt på literen), som det ville at beholde den gamle. Så vi købte en 1 år gammel polo bluemotion, endda med udvidet garanti. Det er alle pengene værd.

• #6   25. mar 2013 Personligt ville jeg foretrække - om økonomien rakte - at købe en bil på et par år. Altså en ny bil, der lige er kørt til og har overstået alle børnesygdommene.

De har fået pillet toppen af prisen af - sådan nogle mister jo værdi lynende hurtigt, og de er 99% af tilfældene rigtig godt vedligeholdt.

• #7   25. mar 2013 Tak for alle de gode svar smiley

• #9   25. mar 2013 Jeg køber helst ny, eller maks 1 år gammel, der ved jeg hvad jeg får(kører ca 50000km hvert år,så den skal kunne holde til det og jeg er afhængig af den). Og så kun fra forhandler.

Kommentér på:
Fordele og ulemper? Bilkøb.

Annonce