Fordele og ulemper? Bilkøb. Fordele og ulemper? Bilkøb.
Hej
Min kæreste og jeg står overfor den udfordring snart at skulle ud og købe bil, og derfor har vi været ude og kigge i dag både på nye og brugte biler
I den forbindelse tænkte jeg at nogle herinde måtte have erfaring at dele ud af.
Kunne godt tænke mig at få belyst dette:
- Fordele og ulemper ved køb af ny bil.
- Fordele og ulemper ved køb af brugt bil.
Vi er på udkig efter en mindre familiebil(ingen stationcars).
Tak på forhånd
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 953 Svar: 18.035
Bedre/længere finasierig muligheder
De nyere modeller har megen fokus på brændstof forbrug (de er først de sidste par år det virkelig er sat ind)
Færre rep. udgifter
Skal ikke synes før om 4 år
Brugte:
Toppen er taget af prisen
Mere bil for de samme penge
Hvis I køber brugt vil jeg være obs på hvornår der skal skiftes tandrem, eller om den er skiftet fornylig... det er en dyr omgang
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
Fordele ved brugt bil: billigere i udbetaling.
Ulempe ved brugt bil: man må påregne omkostninger til værksted og brugte (ældre) biler er ofte ikke særlig økonomiske i forhold til nyere biler.
Fordele ved ny bil: ofte mere komfort, billigere i brændstof, garantien varer minimum 2 år, dvs ingen regninger til værksted.
Ulemper ved ny bil: at man er nødt til at tage et billån.
Vi har haft MANGE brugte biler, men blev til sidst SÅ træt af at bøvle med de ting der gik i stykker.
Vi regnede på tingene og fandt frem til at det ville koste os det samme at købe en ny, økonomisk bil (som kører langt på literen), som det ville at beholde den gamle. Så vi købte en 1 år gammel polo bluemotion, endda med udvidet garanti. Det er alle pengene værd.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.885
De har fået pillet toppen af prisen af - sådan nogle mister jo værdi lynende hurtigt, og de er 99% af tilfældene rigtig godt vedligeholdt.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.502
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 430
Fordele og ulemper? Bilkøb.