{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.758 visninger | Oprettet:

Løs snak {{forumTopicSubject}}

Inden jeg kom her på HG, var jeg på HF. Der havde vi hver måned en tråd, der hed løs snak. Det er tråden, hvor intet emne var for småt eller for stort. Hvor der er plads til et godt grin og en lille tåre. Kort sagt, alt det der rører sig. Men ikke kræver sin egen tråd.
Her er mit lille indslag. Jeg bestilte i går en ny hundelufter jakke til vinter og fik den allerede i dag. Jeg sparrede næsten 500 kr og den er bare lækker.
Tråden, hvor vi kan være fjollede, alvorlig, humoristisk, kedelig og meget mere. Tråden hvor der er plads til alt.

Andre forumemner med "Løs snak"
Løs snak 32
Så tager jeg over efter Søren
Skrevet af: Anni - 12. feb
Snak løs 31
Huhej, hvor det går
Skrevet af: Søren U fede Dorit er tilbage - 30. jan
Snak løs 30
Nu med ny og mere præcis overskrift.
Skrevet af: Søren U fede Dorit er tilbage - 19. jan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak
  • #402   23. sep 2022 Anni - Jeg kunne også lade være, jeg putter ikke folk på filter for sjov.

• #403   23. sep 2022 Jer, der har Søren på filter; kontakter han jer nogensinde direkte? Ellers er filtreret jo meningsløst.

• #404   23. sep 2022 Skrigehunden - Han skrev tit på mine statusbeskeder og i mine tråde, så nej det er ikke meningsløst, det gør at det er meget mere dejligt at være herinde.

• #405   23. sep 2022 Tak, Isabelle - og rigtig meget i lige måde! Jeg har jo fulgt lidt med i dine opslag ang. flytning. Og dit ærgerlige (men fornuftige) afslag til drømmeboligen. Jeg GLÆDER mig til, hvis jeg måske kan give Umi en have at ligge ude i.

• #406   23. sep 2022 Så blev jeg endelig færdig med kærestens fødselsdagsgave og fik den pakket ind smiley

Jeg eeeeeelsker gaver og helst hvis jeg må flå dem op smiley Men kan også godt "nøjes" med at kigge på andre åbne gaver, også selvom jeg har pakket den ind smiley

profilbillede
  • #407   23. sep 2022 altså er der en Løs Snak 2 som Anni har lavet, eller er der kun den Søren har lavet og som ikke alle kan deltage i, eller hvad er det jeg ikke forstår ... ja ja rolig nu det ved jeg godt er et stort spørgsmål, men altså set ifht det der løs 2 tråd

• #408   23. sep 2022 Anni har ikke lavet en ny tråd smiley

• #409   23. sep 2022 Søren har vist ingen på filter, det vil sige alle har mulighed for at deltage i tråd 2 smiley så må man jo beslutte om man gider være med eller hellere vil have filter på;)

• #410   23. sep 2022 Jeg bliver bare i denne.

• #411   23. sep 2022 Bodil - Jeg vil hellere have filter på.. Og bliver her, min loader det ikke langsomt..

• #412   24. sep 2022 Sjove katte. Jeg skulle bare lige på toilet, og de tog det som en opfordring til at sidde på mit skød og blive nusset. Velvalgt tidspunkt or not. smiley smiley

• #413   24. sep 2022 Her mener Katten at man absolut ikke kan gå på wc alene uanset hvem man er smiley

• #414   24. sep 2022 De her to bor i soveværelset pt, ellers var de nok fulgt med. smiley

De skal dog snart nedenunder. smiley smiley

• #416   24. sep 2022 @Funke ... håber du kan finde råd til den højere husleje, du vil sikkert ærge dig hvis du siger nej og man ved jo aldrig hvornår man igen får muligheden .. men man skal jo have råd

• #417   24. sep 2022 Tak til jer smiley Nu har jeg skrevet en mail til dem og sagt jeg gerne vil have lejligheden - så krydser jeg fingre for at der ikke er andre, som er kommet mig i forkøbet!
    Jeg kan høre at nogen ude hos os får en huslejestigning på 10% til december smiley men heldigvis skulle loftet vist også gælde huslejer der fornylig er blevet sat op

• #418   24. sep 2022 så blev jeg lidt klogere på EL ... og hvad helvede er det for noget .. i nyhederne eller lokalnyhederne (kan ikke huske) tog man på opfordring op hvorfor nogle vindmøller trods blæst stod stille, det havde nogle borgere undret sig over...
    De er bygget med statsstøtte som den ene sagde ... hvorfor nogle vindmøller overhovedet skal stå stille ved jeg ikke, MEN der er nemmere at stoppe danske vindmøller, så når tyskerne ønsker der ska laves mindre strøm på vindmøller (guderne må vide hvorfor) så betaler de sanske vindmølle ejere for at stoppe deres møller .... hvad fanden smiley smiley ... det tjener de danske mølleejere ret fedt på ...

• #419   26. sep 2022 Jeg fik tilbud om 4. stik lørdag morgen og gik straks ind og bestilte tid. Jeg havde ingen problemer efter 1. og 3. stik, blev noget svimmel efter nr. 2. Jeg har (7-9-13) ikke haft corona endnu.

Jeg får tilbudt gratis influenza vaccine på job, hvert år. Og den takker jeg også ja til. Og skal i år have den dagen før 4. covid stik smiley

• #420   26. sep 2022 nogen der kender anbefalinger mht om man giver influ vacc og corona vacc samtidigt eller der anbefales tid imellem ..
    pt har jeg tid til begge den 6. oktober men den er bestilt via nettet så har ikke været i dialog med lægen om det er ok ..

• #421   26. sep 2022 Hanne, du kan få dem begge på en gang, zdet får jeg

• #423   28. sep 2022 Jeg skal have fundet noget at stille mit tv op på, eller en mindre kat smiley

Kan ikke se de nederste undertekster og han ligger lige foran sensoren til når man trykker på fjernbetjeningen smiley

profilbillede
  • #424   28. sep 2022 Hæng det op på vægen.

• #425   28. sep 2022 @Mike´s det er da ikke det værste at finde ud af hvis du kan få fri ... ferien optjent 1/9-21 til 31/8-22 skal være holdt inden 31/12-22, normalt må man overføre 5. ferieuge ... og har man 6. ferieuge i sin overenskomst så følger den som de gamle regler altså har man til 30/4-23 til at få den holdt ...
    Der er mange der stadig ikke er kommet ud af den gamle vane med at tænke ferieår fra Maj til Maj ..

så fik man lige set Aabenraa sygehus.. er på ferie i det sønderjyske og har haft et par sære dage, så endte i et lægehus i går med trykken for brystet og et blodtryk over 200, så jeg fik et lift i en af de gule ... men de fandt nu ikke andet et svagt forhøjet tal og mente ikke der var noget akut, og hjertet til det de kunne scanne slog fint, om det så er min by pass omkørsel der driller kunne de ikke sige, det kunne deres scanner ikke vise ..
    sidder nu lidt og summer om jeg burde tage hjem, synes stadig der er noget der murer i ryggen fx som inden jeg fik den første prop ..

• #426   28. sep 2022 Anni, vi har prøvet at hænge vores på væggen, men det falder bare ned. smiley

• #427   28. sep 2022 Susanne, hvis det falder ned, så er det jo ikke sat ordentligt op.

Øv Hanne, det var dog trist at ferien skulle ende på sygehus - og så Åbenrå - de har ikke et særligt godt ry.
    Håber ikke, at du får ret og at der igen er en blodprop på vej.
    Ønsker god bedring og fortsat god ferie

• #429   28. sep 2022 Anni, det blev sat fast after alle kunstens regler, men vores vægge er noget bæ at sætte noget fast i. Og han ville ikke ligefrem til at bruge ekspansionsbolte for det lille tv.

Hanne, god bedring.

• #430   28. sep 2022 #424
    Katten? smiley smiley

• #431   28. sep 2022 takker .. muren er fortsat on and off i dag .. men vi er blevet ..

Mht Aabenraa ... de var såmænd flinke, men jeg kan godt føle det med det ikke så gode ry ..
    En ting er der gik 4½ time inden jeg så en læge, jeg var jo ikke akut og skrigende, men for det første lå jeg jo altså på akutafsnit til obs for blodprop, jeg oplevede at jeg var kommet til at aktivere den røde snor = KALD, men der kom INGEN, nu var det et uheld meeeennn.
    Da jeg så skulle hjem så kom sygeplejersken og skulle fx fjerne venflon, den der ting de sætter i hånden så de hurtigt kan give medicin ... jeg er MEGET svær at stikke og de havde prøvet i ambulancen men opgav, modtagende sygeplejerske lagde den heller ikke, og hende der udskrev havde også overset at den ikke var lagt, jeg vidste så ikke at det SKULLE den have været, og udskrivningssygepl sagde "uha det var en stor brøler, og havde en læge opdaget det havde det givet en skideballe, for dem skulle de ligge" .. lægen havde jo så været der og scanne mit hjerte, han opdagede de heller ikke ..
    I sig selv er begge de småting, men i en krise situation, og den har jeg jo prøvet, så er det faktisk ikke småting ..

• #433   28. sep 2022 Hanne, de sendte min lillebror hjem med en brækket arm
    Min lillesøster har et par gange nærmest fået skæld ud, fordi hun sidder i kørestol, for det er jo så besværlig og når nu de må bruge så meget tid på hende, så går det jo ud over de andre patienter der så ikke kan få hjælp.

Og det med at du ikke fik venflon er hellere ikke første gang.
    Det glemte de også med min mor som havde en blodprop.

Jeg er glad for at jeg ikke hører til Åbenrå sygehus.

Men godt, at det ikke var en blodprop du havde.

• #434   29. sep 2022 Min bror blev sendt hjem med er smadret knæ og lårbensbrud. Men det var selvfølgelig ikke akut, og nu havde de jo også kigget på ham i en uge uden at gøre noget, og han fyldte en hel seng, så måtte han hellere sendes hjem igen.

• #435   29. sep 2022 Jeg har desværre ikke en slagboremaskine og uden sådan en er det umuligt at hænge tvet op, da der er en betonmur

• #437   29. sep 2022 Nabo har helt sikkert ikke.. Men kan prøve varmemesteren, hvis jeg ikke bare finder en kasse smiley

• #439   29. sep 2022 Lorte hund.. smiley

• #441   29. sep 2022 jeg har lige kigget bag på tvet, det kan ikke hænge..

Isabelle - En reol som den står på nu, er jo også bare en kasse smiley

• #443   29. sep 2022 Det er da utroligt som alting skal bevises herinde..

desuden hvis jeg troede min kat gik og skubbede tvet ned ville jeg ikke gøre det..

profilbillede
  • #444   30. sep 2022 Nå, da hunden fik ballade for at ville parre en kat, har han da ikke gjort det mere i går, hvad jeg har set. Havde jeg vidst, at hormonerne gik fuldstændig amok ved ophør af kasterationschip, havde han aldrig fået en. smiley

• #445   30. sep 2022 Susanne Ej øv smiley

vil det hjælpe hvis han blev rigtig kastreret?

• #446   30. sep 2022 Jeg tør ikke lade ham kasterere. Under den kunstige blev han meget aggressiv overfor en del hunde, han aldrig før har vist interesse for. Og han tog en hel del på.

• #448   30. sep 2022 Mit tv ser også sådan ud bagpå, men det kan fint hænges op med et beslag til det model dit tv er.
    Så fuldkommen enig med Isabelle.

• #449   30. sep 2022 Alle tv kan hænges op. Man skal bare bruge lidt sund fornuft.
    Mht bevisførelse, så lad dit tv stå, hvor det gør, men stop med at indtage en offerrolle.

• #450   30. sep 2022 Anni - Jeg har ikke et beslag og har ikke penge til at bruge på det.

Søren - Jeg har ikke indtaget nogen offerrolle *rolleyes*

• #452   30. sep 2022 Isabelle - Tvet kan ikke hænges op uden beslag. Så nej det er ikke noget andet, kig på billedet, det kan ikke bare hænges på væggen.

• #453   30. sep 2022 Mit fjernsyn kan da heller ikke hænge på væggen uden beslag. Mon ikke det er ret normalt ?

• #454   30. sep 2022 Nogle tv kan godt, det jeg havde før havde en "snor" lidt ala som bag på et maleri, som sad fast på selve tvet, og kunne ikke tages af.

Min kæreste har haft et hvor der var et indhak i selve tvet, hvor man kunne hænge det op på..

altså uden brug af beslag

• #456   30. sep 2022 Isabelle - Det er jo ikke et billedrørs-tv smiley

• #457   30. sep 2022 Svigermor har fået at vide, at kræften har bredt sig.

• #458   30. sep 2022 smiley

• #459   30. sep 2022 Køb 1 - 2 kilo elefantsnot .... og se om ikke tv'et bliver hængene på væggen med det ..... gør det ikke det ... så må du købe et nyt tv .... MED tilhørende beslag .
    Bare en ide' ... smiley

• #462   30. sep 2022 Øv Susanne, det var dog en kedelig besked.

• #463   30. sep 2022 NITTIB - Jeg har fået tvet gratis smiley

Isabelle - Jeg har ikke penge der står unødvendigt tv-beslag på. og har ikke brug for at få det hængt op

• #464   30. sep 2022 Anni, ja meget. Det er gået i leveren blandt andet og torsdag skal hun have scannet hovedet.

• #465   30. sep 2022 Sikke en trist beskes, Susanne smiley

Sender et virtuelt kram og en masse varme tanker smiley

• #466   30. sep 2022 øv Susanne ...

• #467   1. okt 2022 Ja det er øv, især med tanke på, at hendes KOL ikke var KOL men kræft, der har siddet i mange år. Og at hendes demens nok heller ikke er demens. Alt det medicin og "kvikdiagnoser", der i virkeligheden er meget mere alvorlige. Hvad skal jeg sige? Åbenrå sygehus........ smiley

• #468   1. okt 2022 Susanne, min læge påstod jo også at jeg havde KOL, selv om jeg havde alle symptomer på kræft i halsen og lungeambulatoriet i Vejle ikke fandt noget på mine lunger.
    Jeg gik så med det i to år, hvor det voksede sig til stadie 4 som er det sidste.
    Var jeg ikke gået til en anden læge, så havde jeg nok været død nu.
    Hvis han ikke var gået på pension da jeg fik min diagnose, så havde jeg klaget og søgt erstatning.

Kan kun råde folk til ikke at stole ubetinget på deres læge, hvis man har nogle symptomer der ikke vil forsvinde. Så opsøg en anden læge.

• #470   1. okt 2022 Linus, jeg blev ved med at bøvle med mine ører, havde ondt i halsen nogle timer og så forsvandt smerterne igen. Ind i mellem havde jeg grimme hosteanfald og jeg kunne få mindre og mindre luft.
    Jeg gik til en anden læge som stak den der kikkertslange ned gennem næsen og i halsen.
    da han var færdig med at kigge bad han mig om at sætte mig ud i venteværelset til han kom igen. Der vidste jeg faktisk at det var kræft.
    Et kvarter senere kom jeg ind igen til en meget alvorlig læge, og dagen efter var jeg på sygehuset, først i Vejle og et par dage senere i Odense.
    Jeg havde knuder i halsen samt en lille "søsterknude" En var stadie tre, de andre to stadie 4, hvor den ene sad rundt om den ene stemmelæbe og trykkede på luftrøret. Jeg var så heldig, at det ikke havde spredt sig.
    Ti dage efter, selv om der var corona startede jeg med stråler og kemo.
    Jeg er virkelig imponeret af vores sygehusvæsen, jeg kan ikke sætte en finger på noget som helst.

Jeg burde også have hørt på min hund, for han vidste det godt. Han lå altid nede ved mine fødder, men som tiden gik insisterede han oftere og oftere at ligge med hans hoved på min hals. Han blev også mere og mere interesseret i min udåndingsluft. Kunne han komme afsted med det, så stak han hele snudeskaftet i munden på mig.

Ked af at høre om din far, håber at det er blevet opdaget i tide, og god bedring med ham.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
    #471   1. okt 2022 Anni - Du kan og bør virkelig lave en klagesag og en evt. erstatningssag. Det har ingen betydning at lægen er gået på pension.

• #473   1. okt 2022 Det er mange år siden, at svigermor fik konstateret KOL, som jo så ikke er KOL alligevel. Hendes demens er nok heller ikke demens. Tænk alt det medicin, de har proppet hende med til ingen verdens nytte.

Vi håber, at hun når sin 82-års fødselsdag.

• #474   1. okt 2022 Rikke, det kan ikke betale sig at bøvle med det. Det tager rigtig mange år inden der kommer en afgørelse på sådan en klage/ erstatning og det ville ikke undre mig, at jeg ikke mere er her til den tid..

Isabelle, der var så byens bedste læge. Han reddede mit liv for 35 år siden, da jeg måtte have fjernet underlivet.
    Der var han vikar for den uduelige læge der bare udskrev piller og piller uden at undersøge en, det var nok til bare at ringe.
    Jeg ringede for at få flere tabletter, men det kunne jeg pludselig ikke få uden at jeg blev undersøgt. Det var også sådan noget at jeg blev indlagt og opereret i løbet af et par uger. Så jeg var virkelig glad for ham.

Jeg havde hellere ikke ondt i halsen tul at begynde med. Det startede med ørene, som gjorde ondt ret tit og det kom nogle jag fra øret op i hovedet.
    Så fik jeg problemer med vejtrækningen når jeg var aktiv, men ikke så meget at jeg blev bekymret. Og den der med KOL købte jeg straks, for jeg har jo hele mit liv arbejdet i usunde miljøer, først i røg og damp som tjener og senere som driftsleder med svin, hvor jeg ikke var for god til at gå med maske.
    Så kom hosten og somme tider ondt i halsen. Det gjorde ikke ondt hele tiden, smerterne kunne komme ud af den bare luft, hvor det gjorde ondt 2-3-4-5-6 timer og så var det over. Det var hellere ikke hver dag, og at jeg fik sværere ved at trække vejret troede jeg jo at det var KOL.

Har du været på lungeklinikken og blevet tjekket for KOL, hvis ikke, så synes jeg at du skulle få det gjort

• #477   1. okt 2022 Isabelle, jeg synes virkelig at du skal bede om en henvisning til luge klinikken.
    Sådan en pusteprøve hos lægen siger jo ikke, hvorfor du har svært ved at få vejret.

Ikke fordi jeg jeg vil gøre dig nervøs, men min venindes mand fik konstateret lungekræft først på sommeren. Han havde også været til flere pusteprøve og inhalatorene han fik hjalp ikke.

Får du nogle inhalatorer og hvis ja, hjælper de?
    Jeg prøvede jo flere forskellige slags uden at de virkede. Men det er jo hellere ikke så sært, for de hjælper jo ikke på kræft.

• #479   1. okt 2022 Isabelle, når du har været i røntgen så er det vist ikke nødvendig at komme på lungeklinikken.

Det er så træls når man ikke kan få at vide hvorfor. Synd at din mor ikke fik det at vide.

Mit problem er også at jeg ikke kan ånde ud.
    Hvorfor har jeg ikke kunnet få et svar på.
    Tror, at det var lidt mindre træls med tuben, hvis jeg vidste hvorfor. Min egen læge har hellere ikke et svar på det.

• #480   1. okt 2022 Ikke alt ses på røntgen desværre. Skulle jeg hilse fra min mors tidligere veninde og sige, der kæmpede i over 25 pr med kræft. Hendes blev ikke fundet på røntgen.

• #482   1. okt 2022 Jeg skal dobbelt vaccineres den 11. smiley

Den mod lungebetændelse fik jeg sidste år.

• #483   1. okt 2022 der kan være andre årsager til stakåndethed ved fysisk aktivitet end fra lungerne ...
    synes det virker liiidt overfladisk at sige KOL på baggrund af pusteprøve ..
    Hjertets pumpevene, eller når den er nedsat giver også stakåndethed ..

• #484   1. okt 2022 Jeg vil jo mene, at hvis man har fået diverse inhalatorer, så burde de hjælpe.
    Jeg prøvede 4 forskellige slags, som overhovedet ikke havde en virkning.
    Min venindes mand fik to forskellige inhalatorer, som hellere ikke havde den mindste effekt.

• #485   2. okt 2022 Anni, min mand fik en, der ingen effekt havde. De har trukket KOL diagnosen retur hos ham. Han fik også bare en pusteprøve hos egen læge, som det eneste.

• #487   4. okt 2022 Når Katten syntes kassen er det ALLER bedste ved at få en kasse med godbidder og legetøj *rolleyes* *rofl*

profilbillede
  • #488   4. okt 2022 Ja, eller kassen til det kradstræ man har givet 2000 kroner for smiley smiley

• #489   5. okt 2022 hmm .. så er det min tur til at bede om krydsede fingre/poter ... problemet er jeg ikke rigtig ved hvad der skal krydses for smiley smiley smiley
    Situationen er jeg har lidt ofte hovedpine og har fået konstateret en Anurisme i venstre forreste side i hjernen ... min bror havde en der sprang i 2011 og han, ja døde da ikke men fik en lettere hjerneskade ..
    I morgen skal jeg til samtale hos Neurokirurgerne på Skejby .. skal man håbe de vil operere, eller ej .. Op er en halvlang en af slagsen og kan være stent via lyske eller arm (mindre indgreb) end ind via kraniet og klipse den ..
    Ser ikke frem til en operation, men har det heller ikke fedt med at vide den er der og kan springe ...

så ja kryds for den gode løsning ... smiley

• #490   5. okt 2022 Krydser fingre for dig Hanne.. smiley

• #492   5. okt 2022 Alt krydset herfra, Hanne smiley

• #493   5. okt 2022 Åh altså Hanne, det er jeg ked af at høre.
    Det er godt nok ikke en gosd situation at være i.
    Men godt, at de har opdaget det nu.
    Jeg krydser alt hvad krydses kan.

• #494   5. okt 2022 Fingre og poter krydset herfra, Hanne smiley

• #495   5. okt 2022 Jeg er så træt af, at mit ben sover hele tiden. smiley

• #496   5. okt 2022 Susanne - Har du fået det undersøgt?

min ene fod sover tit, men det er pga nervebetændelse og benene

• #497   5. okt 2022 Mit ene øre klør lidt. Måske et myggestik.

• #498   5. okt 2022 Frk. Jensen, jeg har tre discusprolaps i lænden. Nerven er i klemme, og derfor sover benet. Det behøver jeg ikke få undersøgt. Men det bliver værre og værre.

• #499   5. okt 2022 Susanne - Øv smiley

• #500   6. okt 2022 Åh nej. smiley Jeg håber på det bedste for dig.

• #501   6. okt 2022 Jeg krydser alt hvad jeg kan Hanne M

• #502   7. okt 2022 Killingen står og massere mens Katten ligger og syntes det er lidt tideligt om morgenen smiley

profilbillede
  • #503   7. okt 2022 Jeg har bestilt tid til kasteration og øremærkning d. 25. Oktober smiley

I starten bliver han kun registreret i det gratis register, så når jeg får penge igen kan jeg ringe og få ham registreret i det der koster 150 kr i registreringsgebyr smiley

Han bliver heller ikke vaccineret lige nu, hvilket heller ikke er sååå vigtig før han kommer ud (hvis han kommer ud) i sele.

• #504   7. okt 2022 De tre første vacciner er faktisk de vigtigste i en kats liv. Din anden kat kan slæbe noget med ind.

Vi har tid til en kasteration den 13. Så kan Einstein blive keinstein. smiley

• #505   7. okt 2022 Susanne, hvorfor bliver du ikke opereret for dine discosprolapser. ?

• #506   7. okt 2022 Ej Frk Jensen , har du alligevel anskaffet dig en kat mere, selv om i kun må have et dyr ?
    Det synes jeg ikke er smart

Og enig med Susanne, de første vaccinationer er de vigtigste.
    Og selv for at han ikke kommer ud, så kan du eller datteren slæbe noget med ind, for i kommer vel ud.

• #507   7. okt 2022 Anni, de vil l ikke operere, før jeg er lam, ikke kan tisse eller ikke kan holde på afføringen. Så det kan have lange udsigter. Nu har jeg bøvlet med det i mange år. Og selv hvis jeg bliver opereret, får jeg det nok ikke meget bedre, da nerverne har været klemt af i så lang tid.

• #508   7. okt 2022 Anni - ja det har jeg, min kat manglede en ven og nu har han fået en.

Killingen er ikke så vild med mig, men har det fint med min kat

• #509   7. okt 2022 En ordentlig socialiseret kat er alfa og omega, hvis det skal være en, man får glæde af.

• #510   7. okt 2022 Det er det også

• #511   7. okt 2022 Uden at nævne navne eller hænge nogen ud. Jeg har to katte gåede her. Det er samme race. Den ene er vokset op her, den anden vokset op hos en anden opdrætter.

Den herfra er sød og kærlig, modig og sjov. Den anden er bange. Man kan knap røre den, og løfte kommer slet ikke på tale Er der en, der taler højt, sidder katten under sofaen. Eneste måde at røre den på er, når der gives mad eller godbidder. Heldigvis er den glad for andre katte.

Socialisering foregår mellem uge 3 og 7 og betyder ALT.

Men vi arbejder på sagen. Og måske lykkedes det os at få en kat ud af det skræmte lille væsen.

• #512   7. okt 2022 *SUK*

• #513   7. okt 2022 Susanne - Min killing er socialiseret smiley

• #514   7. okt 2022 Killingen fandt ud af hvor dejlig en hængekøje er ??

profilbillede
  • #515   8. okt 2022 Killingen har lært Katten at hvis man vil have vådfoder når han er i nærheden bliver man nødt til at spise når det bliver serveret smiley

profilbillede
  • #516   8. okt 2022 Jeg er SÅ forelsket i Killingen smiley

Han er så nuttet, dog lidt skitich, men det går vel væk med alderen.

Han tænder motoren næsten med det samme mine fingre rammer ham smiley

Katten er blevet mere stille og holdt op med at pive af alt udenfor, præsist som jeg havde håbet. Han manglede en ven, og det fik han, de er stadig ved at finde hinanden, men det er helt tydeligt at Killingen er gladere for Katten end for mig smiley

• #517   8. okt 2022 Øv. Nu skal hele fryseren tømmes. Den var helt fyldt. 185 cm skabsfryser fyldt til randen. Nu må den stå på havregryn resten af måneden og næste med. smiley

• #518   8. okt 2022 Tak Søren. Måske skulle du finde dig et job i stedet for at sidde og like mine opslag.

• #519   8. okt 2022 Og du kan desværre ikke løbe fra det Søren.

profilbillede
  • #520   8. okt 2022 hvorfor skal fryseren tømmes ?

og hvorfor må Søren ikke like dine opslag ?

• #521   8. okt 2022 Susanne, jvf. dine indlæg i tråden om at sætte sin røv i klaskehøjde, så leder du dælme også selv efter balladen - og er i dén grad selv med til at skabe den.

Sæt dig dig ud over, hvad Søren (og John m. fl.) gør og ikke gør...

• #522   8. okt 2022 Hanne, alt er ligesom tøet op.

Jeg er træt af, at John og Søren liker alt, der går dårligt hos mig, for så at slette liket igen. De er ikke mand nok til at stå ved, at de gør alt for at genere mig.

• #523   8. okt 2022 øv da ..

• #524   8. okt 2022 Skrighunden, du er på filter og af meget gode grunde. Bare lad mig være. Jeg kommenterer normalt ikke noget fra dig heller.

• #525   8. okt 2022 Nej, men du tager gerne mine penge...

Har du nogensinde overvejet, om de sletter igen KuN for at få dig op i det røde felt? Det lykkes jo hver eneste gang.

• #527   8. okt 2022 Beløb og nummer, så overfører jeg pronto. Jeg gider simpelthen ikke høre på sådan noget, når det nu var helt frivilligt.

• #528   8. okt 2022 undskyld I to !!!!!!

men Susanne, har du hørt det der med at den bedste "medicin/reaktion" mod hvis man føler sig "mobbet" af nogen er at ignorere dem .. hvis de ingen reaktion får så bliver det simpelthen for kedeligt ..

• #529   8. okt 2022 Hanne, det er prøvet.

• #530   8. okt 2022 Hanne, jeg foreslår faktisk det samme som dig; ignorér dem!

• #531   8. okt 2022 jo jo Susanne ,,, men du skal jo så blive ved for evigt ... helt undlade at lægge mærke til og ikke mindst at give til kende at du ligger mærke til der likes og af-likes ...

jeg går meget sjældent, nærmeste aldrig ind for at se hvem der liker hvad jeg skriver .. måske du bare skal lade være med det ..

@ Jep Skrigehunden .. nu er I så åenbart ikke på "skrive-fod "

• #532   8. okt 2022 Hanne, og det var jeg ikke klar over, eller også havde jeg glemt det. Det betyder mindre, men helt generelt bryder jeg mig ikke om, når nogen smider om sig med beskyldninger om at lave dårlig stemning på er site, og så selv bidrager til netop denne dårlige stemning - og det er uanset hvem det er, det er hyklerisk.

• #533   8. okt 2022 Hanne, det kan jeg ikke. Der kommer en notifikation hver gang.

Skrighunden nummer og beløb tak.

• #534   8. okt 2022 Helt ærlig Susanne, nu er du godt nok ved at være langt ude.
    Skrigehunden er det mest seriøs menneske herinde.
    Hun skriver altid pænt, provokerer ikke og søger ikke om der nu er mulighed for at lave konflikter.
    Hun er hellere ikke "rygklapper" eller uretfærdig.
    Jeg sættervirkelig pris på hendes mening, også når den Ikke falder sammen med min.

Og nu sætter nok også mig på filter, men det generer mig overhovedet ikke.
    Susanne, du er så utrolig nærtagende, at det er svært at omgås dig. Man skal overveje hvert ord man skriver, for hvis ikke man er enig med dig, så bliver du dyb fornærmet og mange gange uretfærdig. Du bliver faktisk fornærmet over den mindste lille bitte bagatel.
    Du føler dig konstant som offer, men det er dig selv, som sætter dig i den rolle.
    Du burde måske lige tænke dig om, for de sidste par indlæg fra dig er der godt nok ikke nogen grund til.

• #535   8. okt 2022 . Hanne , det kan jeg ikke. Der kommer en notifikation hver gang.

Selvfølgeligt kan du det.
    Du sletter dem uden kommentar og det er så det.
    Og hvis du holder op med at jamre over det, så stopper det, men des mere du jamrer des sjovere er det jo

• #537   8. okt 2022 "Man kan slå notifikationer fra"
    Du er sjov smiley

• #538   8. okt 2022 Isabelle
    Men er det ikke kun for trådene herinde? Ikke for notifikationer om at x eller y har liket ens svar, eller status?

• #539   8. okt 2022 Anni, du kender mig tydeligvis ikke. Men rart at jeg nu ved, hvor du står, og at du ikke er en ven.

• #541   8. okt 2022 Ih guder Susanne, du kommer længere og længere ud.
    Det har intet at gøre med om man er venner eller ej.
    Den der ikke er ven og ikke opfører sig som ven er da Dig.
    Jeg skriver pænt og ordentligt til dig, og straks, så r du fornærmet og kommer med et fornærmet svar.
    Hvis man er venner, så kan man godt sig sin mening, så længe det er gjort ordentligt, uden at man straks bliver fornærmet og ikke mere kan være venner.
    Du er enorm svær at være venner med Susanne, for man skal overveje hvert eneste ord man siger til dig.

• #542   8. okt 2022 Susanne, ægte venner giver også modspil. De siger det højt, når man opfører sig dårligt.

Dig opfører dig virkelig, virkelig dårligt. Og who cares om nogen liker dine indlæg og sletter deres likes igen? smiley Der findes da ikke noget mere ligegyldigt i verden.

• #543   8. okt 2022 Ægte venner findes ikke.

• #544   8. okt 2022 Nej, det kan ikke fjernes. Her er alt, jeg har afkrydset, og alligevel får jeg notifikation om likes.

profilbillede
  • #545   8. okt 2022 Jo, med mindre man har en opførsel der gør, at man ikke kan finde nogen.

• #546   8. okt 2022 De forsvinder, når man bliver syg eller får børn med diagnoser. Jeg havde skam. Men om de var ægte kan så godt betvivles nu. Den ene faktisk helt tilbage fra 1980. Men det er et år siden, jeg har set hende, og hendes kæreste har vi aldrig mødt.

• #547   8. okt 2022 Måske man skal se lidt indad hvis samtlige mennesker omkring en, ikke gider en...

Jeg kan slet ikke huske et tidspunkt hvor du har bidraget med noget positivt udover at dine katte har fået killinger, Susanne.. Der kommer ikke meget andet end negativitet fra dig, og nogen rummer så det bedre end andre. Det er jo ikke underligt..;)

• #548   8. okt 2022 AS, har du begyndende demens? smiley

• #549   8. okt 2022 Jo Susanne, ægte venner findes.
    Dem har jeg nogle af. De er der altid for mig uanset hvorfor og hvornår
    Det samme er jeg så for dem.
    Og ja, der er nogle som springer fra, sådan et par stykker har jeg også. Sidste gang jeg så noget til dem var da jeg fik min kræft diagnose, men det har så ikke været rigtige venner.

Og enig med A-S når hun skriver
    . Måske man skal se lidt indad hvis samtlige mennesker omkring en, ikke gider en...

Prøv lige at læse alle dine opslag igennem og tæl hvor mange positiv der er. Du vil ikke finde ret mange.

• #550   8. okt 2022 Det må være rigtig ensomt at være utilfreds konstant ;( mød verden positivt, så kommer der oftest noget positivt igen;) ingen, selv rigtig gode venner, orker at høre på brok konstant smiley

• #553   8. okt 2022 #548
    smiley

• #554   8. okt 2022 Isabelle - Jeg har lige liket smiley

• #555   8. okt 2022 'Osse mig' sagde hunden smiley

• #557   8. okt 2022 Åh Susanne, jeg håber det bedste for dig. At du en dag indser, at der er mennesker, der vil dig det godt.

Prøv at huske tilbage på dengang du fik pengene til tibben. Kan du huske at jeg skrev til dig, at du skulle huske på folk venlighed og næstekærlighed, når du en dag igen mente at alle var imod dig? Vil du ikke prøve at se det HELT objektivt.

• #559   8. okt 2022 Jeg har lige været inde og kigger og jeg har slået alle notifikationer what so ever fra (troede faktisk ikke det var det), men jeg får også notifikationer..

Jeg er på fra appen, og ved ikke om det har noget at sige

profilbillede
  • #561   8. okt 2022 Det er faktisk lidt træls, men er faktisk kommet til at kunne lide det smiley

Men jeg går ikke godt husker hvem der liker hvad..

Dog mangler jeg lidt at kunne se OM der er liket et indlæg, for kan kun se hvis jeg selv har liket smiley

• #562   8. okt 2022 Fx fik jeg en notifikation om at du Isabelle lige havde liket mit opslag, men der står ikke noget om det når jeg kigger i forummet (ud over der hvor jeg har liket dig)

profilbillede
  • #563   8. okt 2022 Hvad er fordelen ved at gå ind på appen?
    Når jeg går ind fra mobilen, så gr jeg det lige som fra pc'en.
    Og ja, jeg aner intet om alt det der moderne digitale kram

• #564   8. okt 2022 'Osse mig' sagde hunden smiley

• #565   8. okt 2022 Jeg har ikke den app..Men notifikationer får jeg.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
    #566   8. okt 2022 Jeg kommer ind imellem til at like mine egne opslag, hvis jeg er på Ipad, det er virkelig pinligt smiley

• #567   8. okt 2022 Anni - Det er mere overskuelig når man som jeg kun er på fra mobilen smiley

• #568   8. okt 2022 Forside fra appen

profilbillede
  • #569   8. okt 2022 Forside når jeg går ind via browser på min mobil

profilbillede
  • #571   8. okt 2022 Killingen er så glad for Katten smiley Han har dog hverken opdaget hvad der er i buret og hvordan man kommer oven på det smiley

profilbillede
  • #572   8. okt 2022 Killingen tilbyder massage af deller smiley

https://youtube.com/shorts/GIgu06kHemE?feature=share

• #573   8. okt 2022 Frk. Jensen.
    Jeg har samme forside både på pc og mobilen

• #574   8. okt 2022 Er det fordi du går ind via browser (fx Crome) når du går ind via mobilen?

• #575   8. okt 2022 Ja det er Frk. Jensen.
    Jeg kører ikke på chrome, men på egde

• #576   8. okt 2022 Så er det sikkert derfor det ser ens ud smiley

• #577   9. okt 2022 Skønt med en nat uden katte i soveværelset. Så ingen der løber hen over mig hele tiden. smiley

• #578   9. okt 2022 Jeg er lige kommet hjem fra en tur i Danfoss Universe, og hold da op jeg er træt i hovedet på den gode måde smiley

Jeg kan mærke mine fødder, men har haft en dejlig dag smiley

• #579   10. okt 2022 Morgenfodring, Killingen piver kun når der er vådfoder i nærheden smiley

https://youtube.com/shorts/oS74O2ClVYQ?feature=share

• #580   10. okt 2022 Så prøv med 5 små sultne killinger Frk. Jensen.

Det kan være svært at få lov til at gå ind i kravlegården for ikke at tale om at finde en plads at sidde. smiley

• #581   10. okt 2022 Haha, ja det kunne jeg forestille mig, Aslan er dog ikke en der render i vejen (heldigvis) smiley

• #582   10. okt 2022 De her er over det hele. smiley

• #583   12. okt 2022 Jeg er SÅ glad for at jeg anskaffede en kat til Katten, de har allerede stor glæde af hinanden..

Dog er der så mindre plads til mig i min egen sofa smiley

Jeg kan ikke strække benene smiley

profilbillede
  • #584   12. okt 2022 Vi har hentet et nyt tv og en soundbar på tilbud. Jeg elsker tilbud. smiley

• #585   12. okt 2022 Isabelle - Hvis du stadig læser med, så er her en video hvor Katten ligger og vasker Killingen, hvad man desværre ikke kan hører er at de nærmest spinder om kap

https://youtu.be/6Ot77naf-Gk

• #586   12. okt 2022 Katten er SÅ glad for at have fået en ven smiley

Han er som jeg forventede holdt op med at gå og pive højlydt smiley

profilbillede
  • #588   13. okt 2022 Frk. Jensen, det er dejligt, at dine katte er så glade for hinanden, og jeg forstår godt, hvorfor du har anskaffet dig en kat mere. Men jeg synes samtidig også, at det er lidt risikabelt, når du reelt set kun må have én kat i lejligheden. Ja ja, jeg ved godt, at andre har 2 katte, men fordi de er sluppet afsted med det, er det ikke ensbetydende med, at du også gør det. Hvad vil du konkret gøre, hvis du får besked på at skille dig af med én af dem? Hvordan tror du, at den ældste kat vil trives, hvis den lille skal omplaceres?

• #589   13. okt 2022 Så vil han gå og pive igen, og det vil jeg også ligge vægt på, at han simpelthen ville gå og larme så det høres i hele opgangen (for det gjorde han)..

Han er min angst dæmper, men det betyder jo ikke at alle andre skal høre på ham

• #590   13. okt 2022 Du kan lægge lige så meget vægt på, at han piver, boligselskabet kan vælge at være ligeglade, og du kan ende med at måtte omplacere begge katte.

Jeg synes, at det er dybt uansvarligt at anskaffe sig et dyr, men reelt ikke har tilladelse til at have, så vidt jeg husker har du prøvet det før og véd derfor, at det er en reel risiko, du løber - på dyrets bekostning.

• #591   13. okt 2022 Før var ikke her, hvor jeg bor fordi jeg har de udfordringer jeg har. Der er derfor større forståelse for tingene

• #592   13. okt 2022 Jeg håber selvfølgelig ikke, at du får problemer, men jeg synes bare, også fordi det er en nødvendighed for dig, at du bør bosætte dig et sted, hvor der fra start er tilladelse til flere kæledyr, og ikke bare håbe på mere forståelse. Har du slet ikke overvejet at finde en lejlighed med tilladelse til 2 katte, så du ikke skal leve med frygten for, at boligselskabet ikke enten opdager det eller simpelthen ikke tillader det?

Det må da alt andet lige give noget ro, at du er sikker på ikke at skulle skille dig af med den ene/begge.

• #593   13. okt 2022 Boligselskabet har nok et særligt regelsæt til særlige personer.

• #594   13. okt 2022 Nogle gange er jeg bare glad for ikke at bo til leje.

• #595   13. okt 2022 Okay, så der er noget jeg ikke helt følger her. Fordi du har 1 problem, så foretager du dig noget imod reglerne og er ligeglad. Hvis det bliver slået ned på, vil du sige at "nå men så har I bare et problem igen"???
    Det er sgu da ikke deres problem at du har en kat der piver, eller deres ansvar at lave om på reglerne for at løse det...

Med en forståelig sammenligning er det lidt som hvis min hund gjorde udfald mod din datter hver gang hun gik forbi på stien. Jeg laver derfor den del af stien til "min" og afspærrer den. Det må man naturligvis ikke og det er imod reglerne. Min respons til dette er "nå men hvis ikke jeg må det, så må I bare finde jer i at min hund laver udfald"

Kan du ikke se at det er helt skørt at modargumentere med noget der i forvejen er dit problem at fikse?

Man kan jo heller ikke bare lige få 3 hunde i en lejlighed hvor man kun må have én, fordi ens hund har separationsangst. Sådan bøjer regler sig normalt ikke...
    Eller synes du måske det er ok alle andre bruger den logik over for dig - "så vil der bare ske noget endnu mere træls hvis ikke du accepterer det"?

• #597   13. okt 2022 Jeg er med på i syntes det er dumt, det har jeg fattet, skal vi så ikke komme videre?

• #598   13. okt 2022 Selv i en opgang for folk med "udfordringer" er der altså husdyr-regler der skal overholdes, også selvom der er "større forståelse for tingene".

Nu arbejder jeg tilfældigvis på et bofællesskab, og jeg kan garantere at boligselskabet ikke lige siger pyt til hysdyr-reglerne fordi folk har udfordringer. Der er jo en grund til at det er sådan noget, der skal besluttes på en generalforsamling.

Jeg kan godt afslutte den her, og det er jo i og for sig dejligt at dine katte nyder hinandens selskab - det er bare synd, hvis man bilder sig selv ind at det automatisk bliver accepteret, eller ikke har en plan B. Hvis man endelig vil insistere på at bryde reglerne på så risikabel en måde, så gør det da en lille smule gennemtænkt, og tag ansvar for begge dine dyr, i stedet for at sige "nå men så er det bare jeres problem" smiley

For jeg kan garantere dig for, at du ender ud i en rigtig lorte-situation, den dag der rent faktisk bliver slået ned på det, og du troede det var en gangbar undskyldning at du har nogle udfordringer.

• #599   13. okt 2022 Hvor er det dejligt du ved alle tanker jeg har gjort mig.. (ironi kan forekomme)

• #600   13. okt 2022 Og jo jeg har en plan B, og jeg tager skam ansvar for mine dyr..

• #601   13. okt 2022 Det må fanme være rart, hvis man kunne leve en ansvarsfri tilværelse, hvor andre altid må acceptere eller løse ens problemer.

• #602   13. okt 2022 Men frk. Jensen, hvad har du tænkt, siden du tror, at det går denne gang, når du har været møllen igennem med din hund? Tænker du slet ikke på dine katte, og at den store enten skal undvære den lille (og dermed blive dybt frustreret igen!) eller at de begge skal omplaceres?

Tænker du kun på dine egne behov i denne situation?

Det er et oprigtigt spørgsmål, jeg véd godt, at du holder af sine dyr, derfor undrer det mig så meget desto mere, at du vil leve med den "trussel" hængende over hovedet.

• #603   13. okt 2022 Skrigehunden - Ved hunden boede jeg hos en privat der mundtlig sagde ja, men ombestemte sig så..

Nu bor jeg i en boligforening, hvor de er til at tale med..

Jeg ved godt jeg ikke må have 2, men det har jeg altså..

Hvis de så siger at nu må jeg ikke have det, så tager jeg den derfra..

Altså tager jeg ansvar..

Næ i dette tilfælde er det min kats behov, da jeg kunne se han manglede en ven.. Han gik og kaldte, og når vi var ude og så en kat ville han over og hilse på dem.. Så ja jeg har fået en kat til min kat.. Hvilket jeg er glad for jeg har gjort, min kat trives meget bedre.

Og ja jeg ved godt det lyder tosset, men det er nu grunden til jeg gjorde det.

Jeg forstår vitterligt ikke at man mener jeg ikke tager ansvar for mine dyr, de får det de skal, Killingen skal kastreres og øremærkes (Katten var det da jeg fik ham).

De er forsikret, og jeg har ikke nægtet at jeg har dem..

Katten kommer stadig på tur ca. 1 gang om dagen, da han har behovet for det. Havde han ikke det, ville jeg ikke gå tur med ham..

• #604   13. okt 2022 Søren - Jeg har hverken bedt om råd eller om at nogen skulle løse mit "problem". Jeg tager straffen hvis den kommer.. Helt uden hjælp fra dig eller andre..

• #605   13. okt 2022 Frk. Jensen, som sagt ved jeg godt, at du er glad for dine katte og at de får det, de skal. Tak for at uddybe, for jeg har det enormt svært ved mennesker, der anskaffer sig dur uden at have tilladelse til det, og uanset hvordan du vender og drejer det, så kan det altså ende med, at killingen skal væk og i sidste ende også den store, fordi han ikke kan forliges med en tilværelse som enekat.

Det er i forvejen tiltagende svært for mennesker med kæledyr at finde en lejebolig, netop fordi forgængerne har haft en alt for loose holdning til det, og fordi reglerne bliver brudt.

Var jeg udlejer ville jeg under ingen omstændigheder acceptere 2 katte, hvis kun én var tilladt, uanset årsag/undskyldning.

Vil du så omplacere en eller begge katte? Finde er andet sted at bo?

• #606   13. okt 2022 Skrigehunden - Jeg skriver det i en PB til dig.

• #607   15. okt 2022 Datteren er idag taget på camp på Epos Efterskole, det er en slags prøve dage..

Det er fra idag til onsdag.

Hvis hun kan lide det, kan det være hun skal gå der i 8., 9. og 10. klasse smiley

• #609   16. okt 2022 Jeg har intet hørt fra Datteren, kan ellers se hun havde set min besked, hvor jeg spurgte om det var sjovt.. Så går ud fra det er en god ting smiley

Jeg har i ventetiden tilmeldt Katten til dette års Agria kattegåtur, han var med sidste år også smiley

https://www.agria.dk/kat/agria-kattegatur/tilmelding-til-agria-kattegatur/

• #610   17. okt 2022 Den står på dyrlæge, når de åbner. Øv altså stakkels kat. Alt pga en kasteration. På trods af antibiotika ser det ikke særlig sundt ud.

• #611   17. okt 2022 smiley god bedring til den smiley

• #612   17. okt 2022 Mange tak. Hans mave er helt rød. smiley

• #613   17. okt 2022 Dyrlægen mente, at det bare var blå mærker. smiley

• #615   17. okt 2022 Det virker også som et skønt sted at bo. smiley

• #617   18. okt 2022 det er vildt, jeg kan huske da du købte det ,,,

• #619   18. okt 2022 Jeg kan godt huske det. ?? Og det er et skønt sted at bo. smiley

• #620   19. okt 2022 Jeg kan også sagtens huske det smiley Det er lidt hyggeligt, hvor meget man faktisk har fulgt med i folks liv herinde igennem temmeligt mange år smiley

• #622   24. okt 2022 Killingen har lavet et vindue i Kattens papkasser smiley

profilbillede
  • #623   25. okt 2022 Balder giver mig grå hår. Først spiste han ikke i to dage. Så spiste han en enkelt dag. Nu har han så igen ikke spist i to dage. Dumme hund. smiley

• #625   25. okt 2022 Det er bare så træls. Især fordi han taber sig med ekspresfart. Hans halsbånd skal konstant gøres mindre. smiley

• #627   25. okt 2022 I starten var jeg ikke så bekymret, for han var til den fyldige side efter kunstig kasteration. Men han bliver ved med at tabe sig meget og hurtigt.

• #628   25. okt 2022 Du bør altså få ham til dyrlægen og få ham undersøgt ordentligt.
    Det er ikke normal at han taber sig sådan, og hellere ikke det, at han sommetider falder om.
    Har du været til dyrlægen med det,, at han falder om, det startede jo for lag tid siden.

• #629   25. okt 2022 Falder om? smiley det er der da vel selvfølgelig en dyrlæge som har undersøgt hunden for årsagen?
    Sker det ved kraftanstrengelse? Herinde havde en bruger en kasseret jagthund, hunden faldt om ved kraftanstrengelse, men ellers havde hun det godt.

• #630   25. okt 2022 Mange gange Anni. Og han falder ikke om, men hans ene bagben svigter af og til. De har undersøgt det uden at finde noget.

• #632   25. okt 2022 Han har haft det fra hvalp. Og jo det er undersøgt.

• #634   26. okt 2022 Som sagt er der ikke fundet noget med hans ben, og det er ved at være noget tid siden sidst, at han har haft noget med benet. Det kommer i perioder.

• #636   26. okt 2022 Er han blevet undersøgt ordentligt med blandt andet ct-scanning ?

Gaddafi havde også en periode, hvor han haltede slemt på det venstre forben. Så haltede han og så var det væk, og så haltede han igen og sådan fortsatte det
    Røntgen gav ikke noget, og det hjalp hellere ikke at holde ham i ro.
    Til sidst blev han ct-scannet, hvilket kostede en halv bondegård, men jeg kunne jo ikke bare lade som om og lade ham humpe periodevis.
    Ved ct-scanningen viste sig, at han havde en forstørret lymfekirtel som trykkede på nogle nerver.

Men at Balder ikke vil spise og taber sig så meget er hellere ikke normal, det kræver altså dyrlæge så hurtig som mulig.

• #637   26. okt 2022 Forrige mandag afleverede jeg en sund og rask Conor til trim. Da jeg hentede ham fik jeg at vide, at han haltede lidt på højre bagben. Det havde de bemærket under en "luftetur". Jeg har stadig ikke fundet det mindste spor af halten efterfølgende.
    Kan en hund også simulere sygdom for at modtage sympati/ynk/godbidder?

• #638   26. okt 2022 Det kan de Søren.
    Min venindes Labrador havde dårlig ben, så det gav jo ekstra gode guffer og mange dejlige kødben for at holde den i ro.
    Da benet var i orden igen, så begyndte den at simulere dårlig ben, for så kom er jo ekstra opmærksomhed og guffer.
    Men kræet dummede sig, for den kunne ikke altid huske, hvilket ben det var galt med, så sommetider humpede den på venstre og andre gange på højre ben.

• #639   26. okt 2022 Han hverken halter eller ryster med benet. smiley

• #640   26. okt 2022 Han er jo ikke rask i det ben, tilsyneladende og hans spisevægring bør du da få undersøgt til bunds - det kan jo da skyldes smerter.

En scanning bør være næste skridt, h is han ikke allerede er scannet.

• #641   26. okt 2022 Det ben er undersøgt.

At han er kræsen kan dyrlægen næppe gøre noget ved.

• #642   26. okt 2022 Er han scannet?

• #643   30. okt 2022 Hvor er jeg træt af vores diesel bus. Godt at jeg om knap et år kan søge om en ny bil. Jeg har ikke råd til to nye batterier om året, eller til at have den til at lade op hver nat. Til vores behov er den model noget hø.

• #644   30. okt 2022 Men I har vel selv valgt den model?

Du svarer ikke på om Balders ben er scannet`

• #645   30. okt 2022 Jeg gad SÅ godt have en af de her adventskalendere.. Har endda spurgt både min mor og far om de ville give mig dem *lol*

Min far er som mig førtidspensionist så kunne ikke..

Min mor kunne heller ikke..

https://hobbii.dk/product/search?search=advent

(og nej det er ikke "køb til mig" eller "ynk mig" indlæg)

• #646   30. okt 2022 Anne, når man får tildelt en handicapbil, får man ikke et valg.

• #647   30. okt 2022 Og selv hvis jeg havde haft et valg, havde jeg stadig fået en bus og stadig skulle lade den hver aften. Alle jeg kender, har fået lader monteret i bussen for opladning. Når man ikke kører mindst 50 km i et stræk stort set hver dag, dør batterierne. Anden model bus havde blot betydet, at den havde været væsentligt dyrere for mig.

Den skulle være fremtidssikret, men det er den ikke. Den er ikke en gang trafiksikker med en flere hundrede kilo kørestol til at køre rundt i bilen, når man bremser for rødt.

• #648   30. okt 2022 Jeg læser både loven og Sønderborg Kommunes vejledning som, at der er en gruppe biler at vælge imellem, og så køber man den man vil have på meget gunstige vilkår.

https://sonderborgkommune.dk/sites/default/files/2022-04/handicapbil_pjece.pdf

At slippe for registreringsafgift, og så i øvrigt låne rentefrit på en ordning, hvor man kun skal betale halvdelen tilbage - dét kan man da ikke brokke sig over smiley

• #649   30. okt 2022 "At slippe for registreringsafgift, og så i øvrigt låne rentefrit på en ordning, hvor man kun skal betale halvdelen tilbage - dét kan man da ikke brokke sig over"
    Jo da. Det skulle helst være fuldt betalt af det offentlige.

• #650   30. okt 2022 Den er ikke en gang trafiksikker med en flere hundrede kilo kørestol til at køre rundt i bilen, når man bremser for rødt.

Det her er da noget vås. Den flere hundrede kilo tunge kørestol spændes selvfølgelig fast.
    Handikap kørsel og flextrafik, som dagligt kører flere gange om dagen med tunge kørestole, spænder dem jo også fast.

• #651   30. okt 2022 Anni, ja der er en sikkerhedssele til at holde den fast med. Men hvis du kender en sikkerhedssele ved du, at den kun slår til, når man bremser meget hårdt.

Jeg ved ikke med dig, men jeg bremser ikke meget hårdt op ved lyskryds. Så stolen kører rundt i hele Selena længde og dermed også op i en af bagsæderne.

• #652   30. okt 2022 Anne, sådan er virkeligheden ikke. Vi fik besked på, at enten tog vi den Ford, eller også skulle vi selv betale. Du kan gerne ringe, så bekræfter min mand, at vi ikke fik et valg. Om de har ændret det nu, tør jeg ikke sige. Det er trods alt 4,5 år siden.

Nej bilen er ikke gratis. Men på skrift ser det jo pænt ud. Vi skal betale 175.000. Billigt ja, men så er der kontrol af lift en gang årligt. Dæk koster meget mere, nye batterier hvert år, service, meget høj forsikring, kører mellem 7 og 10 km/l og jeg kunne blive ved.

Var jeg ikke blevet kørestolsbruger, havde jeg aldrig købt så dyr en bil. Jeg savner seriøst min Yaris.

• #653   30. okt 2022 En helt almindelig sikkerhedssele.

profilbillede
  • #654   30. okt 2022 Selen. Monteret af handicare i Ribe.

profilbillede
  • #655   30. okt 2022 Kvalitet koster penge. Sådan er det for alle. Da jeg havde flere penge kørte jeg Mercer. Nu har jeg ikke råd, men overvejer at finde en kæreste, som tilfældigvis kører med stjernen.
    Anne, prøv gerne at misforstå sidste sætning smiley

• #656   30. okt 2022 Anne, jeg kan desværre ikke åbne dit link.

Næste gang vælger jeg selv min bil.

• #657   30. okt 2022 Du kan google “handicapbil Sønderborg” så kommer vejledningen op.

Jeg har en boks på taget. Den er monteret på bøjler, som naturligvis er godkendt til at montere en boks på. Boksen er naturligvis også godkendt. Og alligevel spænder jeg en ekstra strop rundt om. Hundeburet står også som det skal. Alligevel har jeg spændt det fast med ekstra spændestropper. De koster omkring 50 kr for sådan nogle på 4 meter, som burde kunne nå rundt om en kørestol også. Jeg ville nok vælge modellen med en skralde på, og så betale de ekstra 20-30 kr.

Dæk koster ekstra? Fordi? Mine dæk koster 6000 kr for et sæt. Irriterende? Ja da! Men sådan er det. Man kan jo bare montere mindre hjul på (det kan Ford vejlede om) - mindre hjul, billigere dæk. Service koster nok det samme, uanset om det er en handicapbil eller ej smiley Og man behøver jo ikke bruge forhandleren til service smiley Der er mange penge sparet ved at bruge et af de frie værksteder.

Uanset hvad, så har jeg svært ved at se, at dét man sparer i registreringsafgift, bliver brugt på andre udgifter på bilen. Nej, du kan ikke køre i en Yaris, men du lever trods alt i et land, hvor du ikke arbejder, og alligevel får hjælp til en bil på meget favorable vilkår. Undskyld, men jeg har simpelthen svært ved at have ondt af dig i den situation smiley

• #658   30. okt 2022 Anne, de skal kunne holde til vægten. Og nye fælge koster også, hvis der skulle mindre hjul på.

Service er dyrere. Tro det eller ej. Og Handicare udfører ikke service, så vi bruger ikke forhandleren.

Lift har du næppe i bilen. Så det service slipper du for.

Nye batterier er omkring 5000 årligt.

Forsikring omkring 6000 årligt.

Og nej jeg kan ikke selv spænde kørestolen fast. Der skal være noget at spænde den fast med.

Og ja, du har et job. Jeg fik ledighedsydelse. Nu kender jeg ikke din løn, men du arbejder næppe for 8700 om måneden udbetalt.

Yarisen var iøvrigt betalt kontant. Så den var meget billigere. Kørte 18 km/l ved blandet kørsel og meget mere på lange ture. Den var iøvrigt også en Diesel.

• #659   30. okt 2022 Fælge kan du købe brugt, ligesom rigtig mange andre gør. Diesel er dyrere end benzin, og der er ekstra afgift på dieselbiler (med mindre handicapbiler også er fritaget for udligningsafgift). Min forsikring koster det samme som din. Service på BILEN kan udføres af alle værksteder, og er ikke dyrere fordi det er en handicapbil.

Igen, jeg tror ikke at de ekstraudgifter du har, bliver spist af den besparelse du har på registreringsafgiften - og det rentefri lån, som kun skal tilbagebetales 50%.

Jeg forstår ikke behovet for at blive ved med at fremstå som et offer. Du får i hoved og røv - blandt andet fordi folk som jeg arbejder og betaler en bunke i skat. Det er sådan vores samfund er skruet sammen, og vær nu glad for at vi har et sikkerhedsnet, hvor der både er plads til fine biler og en bunke kæledyr. Hvis du boede bare 50 km længere sydpå, havde du siddet i en uopvarmet 1 værelses lejlighed og levet af madkuponer.

• #660   30. okt 2022 Jeg havde ikke haft behov for at låne, hvis ikke jeg havde haft kørestol, og nej jeg er ikke et offer, sikke noget vås at lukke ud.

Den nuværende bus er også diesel og en 2,4.

Jo min Yaris var meget billigere både i forsikring, brændstof, dæk osv. Og så skulle den ikke have nye batterier hvert år.

Men jeg giver op. Jeg kan alligevel ikke forklare dig, at den bus er et dyrt lokum.

Og nej jeg får ikke i hoved og røv. Jeg ville en million gange hellere arbejde. Men det er jo så fedt at have smerter, at bruge sine penge på medicin og sidde på sofaen hele dagen. Hurra for det fede liv, som jeg ikke selv har valgt.

OAO

• #661   30. okt 2022 Wow smiley

Du formår simpelthen ikke at se nuancerne imellem “utaknemmeligt røvhul der nasser” og “vær nu glad for at leve i et land med et sikkerhedsnet”?

Min morfar var spastisk lammet og sad i kørestol hele livet. Han kunne hverken bruge arme eller ben. Han pev ALDRIG! Min mormor passede ham hjemme, indtil hun blev folkepensionist. Hun pev ALDRIG. De havde også handicapbil, som blev skiftet, når min morfars behov ændrede sig (det var højden på bilen, og behovet for hvor meget sædet kunne dreje).

Synes jeg at de sad på deres flade røv og fedede den? Nej - de havde ikke andre muligheder. Sad de og pev over at de var nogle stakler, og at verden var uretfærdig? Nej, de var taknemmelige over at få den hjælp, de fik. De døde begge lykkelige og mætte af dage. Dét må sgu da være målet. Ikke at være mavesur over hele verden smiley

• #662   30. okt 2022 Måske man kunne få nogle hjertevarme hg'ere til at yde en donation (igen igen), for derefter at pisse dem op og ned ad ryggen.

• #663   30. okt 2022 Susanne, nu bor du så tæt på grænsen, at det må kunne svare sig at få lavet service på bilen og købe dæk over grænsen., vi har fået lavet service på alle vores biler i Flensborg, det kan svare sig især ved de store service.

Vi har netop købt vinterdæk (inkl. fælge) til vores ID3, og har købt dem på nettet til 9.000 kr., normaltprisen hos en VW forhandler er mellem 10.000-12.000 kr. vi får dem så monteret af en dækmand til en flad 400 kr. så kig på nettet efter dæk, der er mange penge at spare.

Alternativet er jo en almindelig personbil, og når du så skal nogle steder må du bruge FlexTrafik, det er vel ikke et krav fra kommunen, at du har en handicapbil?

Jeg er simpelthen nødt til st nævne, ligesom flere gennem årene har gjort før mig, at hvis man ikke har den økonomiske formåen, så lad da være med at have 15-20 katte rendende rundt at fodre på, det er vel ikke nødvendigt at have SÅ mange katte for at have et katteopdræt?! Der skal være råd til dyrlægehjælp til alle dyr og at fodre på så mange dyr er edderdylme ikke billigt.

Kæledyr er et valg, ikke en ret og har man ikke råd til andre basale ting, så må man skære ned eller helt undvære.

• #664   30. okt 2022

profilbillede
  • #665   30. okt 2022 Så stolen kører rundt i hele Selena længde og dermed også op i en af bagsæderne.

Så er kørestolen jo hellere ikke spændt fast.
    Man spænder kørestole fast på hjulene så de ikke kan rokke sig.

• #666   30. okt 2022 *Nittib*, jeg burde nok følge dit eksempel...

• #667   30. okt 2022 Og når nu din billige bil er sådan noget lort der koster dig så meget at du ikke har råd til det, så se da at komme af med den.
    Det er ikke en menneskeret at have en bil, hellere ikke selv om man er handikappet.
    Og da du ikke engang arbejder (det er ikke en bebrejdelse) så har du sådanset hellere ikke brug for en bil.
    Når du skal et eller andet, så kan du jo tage flextrafik eller handikapkørsel.

Min lillesøster sidder også i et stort skrummel af el-kørestol.
    Hun har ikke bil, og hun kommer alle steder hun nu engang skal til.
    Hun både kommer til sygehuset i Sønderborg ,Åbenrå og Kolding. Hun kommer til lægen, tandlægen frisør osv. Hun får også handlet ind. Alt uden at have en bil.
    Hun bor oven i købet alene.
    Du har trods alt både en mand og en søn til at bo, som kan hjælpe til.

En bil er luksus, det er et tilvalg, som du godt kan undvære. Du har selv valgt bilen, så er det hellere ikke grund til at klage over hvor dyrt det er.

Du har det faktisk rigtig godt som handikappet. Du har råd til bil, og en bunke af katte, som hellere ikke er billig i drift. De fleste andre handikappede vil vist gerne bytte med dig.

• #668   30. okt 2022 #666 ....

profilbillede
  • #669   30. okt 2022 Jeg tænker der er nogle regler for hvad man må gøre ved bilen (fælge osv) når det er en man ikke rigtig ejer..

Nogle kommuner er virkelig emsig hvad det angår..

Og så forstår jeg ikke at bare fordi man kommer ud med sine frustrationer, så er man et offer..

• #670   30. okt 2022 Øv bliver nok desværre nødt til at tage Katten til dyrlæge imorgen, så håber jeg det ikke er noget slemt..

• #671   30. okt 2022 Frk Jensen, der er retspraksis på, at kommunen ikke må bestemme en skid ift service, dæk m.m. Det eneste de kan kræve er, at bilen er kaskoforsikret.

Og man er ikke et offer fordi man lukker frustration ud. Man er et offer, når alt er alle andres skyld, og man bare synes at hele verden og alle i den er forfærdelig.

Krydser fingre for katten. Er det den nye eller gamle?

• #672   30. okt 2022 Det er den gamle..

Han har altid været lidt sart med hans halerod, men han er begyndt at twitte med pelsen bare man rør ryggen, og bider ud efter mig, hvis jeg kommer i nærheden af haleroden..

Jeg snakkede med dyrlægen i fredags og vi aftalte at jeg måtte give ham noget af Killingens smertestillende (han skulle kun have det i 2 dage efter kasterationen og viser ingen tegn på smerter), over weekenden.

Det virker til at virke, men han "forbrænder" det hurtigt..

Hvis jeg fx giver ham smertestillende omkring kl 7.30, så har han allerede ondt omkring kl 12 og om aftenen skal jeg helst ikke røre ham på ryggen..

Jeg håber det ikke er noget alvorligt.

• #673   30. okt 2022 Min barsdomskat døjede med noget tilbagevendende eksem ved haleroden. Jeg husker det som at vi fik noget at vaske med (og dét er jo en fest med en kat) og noget at smøre med. Men det er jo over 30 år siden, så mon ikke der er kommet bedre behandlinger.

Krydser for at det nemt går over.

• #674   30. okt 2022 Tak, hvis det bare kan klares med bad er jeg lykkelig smiley

Jeg frygter at det er noget inde i halen, ikke at den er brækket, men ligesom hvis man har hold i nakken smiley

• #675   30. okt 2022 Man må hjertens gerne komme ud med sine frustrationer, men dét der rører noget i mig er den uvilje til selv at tage ansvar og gøre noget ved situationen. Det må vi alle, og alle har ting at slås med, men man kommer ingen vegne ved bare at bebrejde andre og ikke selv gøre en indsats, man ender bare med at blive bitter.

• #676   30. okt 2022 Jeg kan ikke se at Susanne skriver hun ikke gør en indsats.. Hun skriver bare bussen er dyr og noget lort..

• #677   30. okt 2022 Susanne - hvor er det ærgerligt med din bil, og det må da også være mega surt. Men jeg synes faktisk ikke det er noget helt skidt forslag ift. kørsel.
    Hvad har du før prøvet ift. flextrafik og er du visiteret til handicapkørsel? Her har man et vist antal ture pr. år, men ellers kan man (selvfølgelig mod betaling) bruge flextrafik ubegrænset. Der findes jo også paragraf 100, hvor kommunen kan give tilskud til merudgifter - hvis dine nødvendige transportudgifter fx overstiger hvad andre normalt bruger på transport.

Jeg har kendskab til en del personer der sidder i kørestol og bruger handicapkørsel/flex, og får tilskud af kommunen gennem paragraf 100. Det fungerer faktisk rigtig fint, og i realiteten tror jeg ærlig talt de bruger mindre på transport end dem jeg kender med bil, som jo skal have det ene, det andet eller det tredje fikset i tide og utide, og heraf også bliver fastlåst.
    Så hvis du synes det er SÅ svært og SÅ dyrt, kunne det ikke være en mulighed at overveje? Egen bil er jo ikke en nødvendighed for alle - heller ikke selvom man sidder i kørestol.

• #678   30. okt 2022 En venus fluefanger jeg ikke kan dræbe smiley

Fra Anja Takacs' nye bog Perleunivers

profilbillede
  • #679   31. okt 2022 Kl 11.00 skal Katten til dyrlæge idag.

• #680   31. okt 2022 De har været nødt til at beholde ham, så de kan bedøve ham..

Det kommer måske til at koste omkring 1.000 kr alt i alt..

Og så er han oppe på 7 kg

• #681   31. okt 2022 Hvad er der med ham?

• #682   31. okt 2022 Det ved jeg ikke endnu, han er stadig hos dyrlægen

• #683   31. okt 2022 1000 kr er godt nok billig

• #684   31. okt 2022 Så har dyrlægen ringet..

Han havde loppeafføring og skæl omkring haleroden, men ellers var alt fint..

Så han har fået en loppekur der gælder i 3 måneder smiley

Jeg havde ellers kun fundet lopper på Killingen , så de har gemt sig godt smiley

Anni - Ja det er det heldigvis smiley

• #685   31. okt 2022 Bliver han tyndpelset ved haleroden? Det gjorde mim barndoms kat nemlig, han kunne ikke tåle lopper, så vi vidste altid når det var tid til en kur

• #686   31. okt 2022 Nej det er han nemlig ikke smiley Min første kat kunne heller ikke tåle lopper..

Jeg købte også en loppekur med hjem til Killingen smiley

profilbillede
  • #687   31. okt 2022 At de holder tre måneder er en stor fordel, når han har loppeallergi.

Jeg har haft en, der bogstaveligt plukkede sig selv, bare en loppe bed. Efter hun fik noget, der holdt tre måneder, blev det meget bedre.

Advantage holdt godt 14 dage, og så var den gal igen.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå helt over på dem, hvis kattene tåler dem.

• #688   31. okt 2022 Han har ikke loppeallergi, han har tør hud der så blev blandet med loppelort.

• #689   31. okt 2022 Så siger vi det. smiley

• #690   31. okt 2022 Det var hvad dyrlægen sagde..

• #691   31. okt 2022 Susanne jeg har skrevet en længere besked til dig i #677, er det noget du har lyst til at læse og give et svar på? smiley Jeg tænker bare at du bruger rigtig meget tid på at klage over bilen og hvor totalt dyrt og dumt det er - så her er vi et par stykker der kommer med input til at lette problemet

• #692   1. nov 2022 Funke, flextrafik fungerer ikke for mig. Når jeg skal til Middelfart, så kører Flextrafik højet til toget. Men jeg kan ikke komme med toget. Jeg er nødt til at have bil, med mindre jeg skal isolere mig helt.

Min mand bruger faktisk også bilen. Skal han ringe til taxa hver gang, bliver det dyrt. Eller når vi skal hente en af drengene.

• #693   1. nov 2022 Funke, flextrafik fungerer ikke for mig. Når jeg skal til Middelfart, så kører Flextrafik højet til toget

Det er jo en direkte løgn. Flex kører en lige nøjagtig hen til den adresse man skal til.
    Det ville da være frygtelig, hvis alle de handikappede blev køer til banegården og blev læsset af der. Hvis det var så vel, så havde pressen da længe fyldt aviser, tv og alle sociale medier med det. Det ville jo være forsidehistorier i meget lang tid.

Jeg bliver kørt derhen, hvor jeg skal, og det samme bliver min lillesøster. Hun bliver endda kørt fra Haderslev til sclerosehospitalet på sjælland.

Jeg er i Odense hver fjerde uge, hvilket foregår med Flex. Jeg bliver hentet hjemme på min adresse og bliver kørt hen til døren til den afdeling jeg skal til.
    Chaufføren skal endda følge dig helt hen til venteværelset - kan man ikke gå så langt, så skal de køre en dertil i kørestol.
    Jeg bliver så bare læsset af ved indgangen, behøver ikke at blive fulgt ind.

Og manden kunne evt tage cykel eller købe dig en scooter. Og hvis det absolut skal være en bil kunne han jo få en mindre og billigere bil

• #694   1. nov 2022 I øvrig kører jeg ofte sammen med nogle fra Sønderborg til Odense og det samme fra Odense og hjem.
    Pudsig, at de ikke bare er læsset af på en barnegård

• #695   1. nov 2022 Så må du ringe til flex og sige, at de lyver, for det var den besked jeg fik, da jeg ville til København.

• #696   1. nov 2022 Det står også her.

profilbillede
  • #697   1. nov 2022 Det du henviser til er til Flex, som alle og enhver kan bruge. Det er til privat kørsel. Det fungerer næsten som en almindelig taxa, bare billigere.

Det Flex du skal bruge søger du om, akkurat som bil, kørestol mm.
    Og du får garanteret tilkendt det, da du er kørestol bruger, og det er langt billigere end at give dig en bil.

• #698   1. nov 2022 Og de tager mand, børn, dyr og oppakning med? smiley

Jeg kiggede på fleks handicap. Og nej jeg er ikke bevilliget transport. Vi har et relativt stort kørselsbehov. Jeg tvivler på, at de kører mig ud for at spille pokemon. smiley

• #700   1. nov 2022 Jeg synes faktisk, at du er et utaknemmelig skarn.
    Du får i hoved og røv af det offentlige, og alligevel bestiller du ikke andet end at brokke dig konstant.

• #701   1. nov 2022 Tja den fungerer ikke for mig, og det må jeg vel skrive. I disse tider, hvor både priserne på el, varme og mad går amok, har jeg ikke råd til bilen. Jeg ville have haft en mindre, men det blev afslået, for bilen skulle være fremtidssikret. Det er den så heller ikke. Jeg kan ikke selv køre ud at handle mm. Men det er jo fint at være afhængig af andre altid. At skulle tigge og bede om hjælp altid. smiley

Men vi kan gerne bytte. smiley

Jeg er faktisk græsk katolsk over, hvad andre mener. Karma skal nok finde jer. Hygge.

• #702   1. nov 2022 Enig Isabelle.
    Jeg er ret taknemlig for at jeg bliver fragtet ganske gratis til Odense og hjem igen.
    Og jeg er taknemlig for, at jeg ikke selv skal betale alt det der skal bruges til tuben, samt at man får medicintilskud.

• #703   1. nov 2022 Susanne, først aflader batteriet på den store bil, fordi jeres kørselsbehov er så lavt og så kan du ikke få bevilliget flex. fordi jeres kørselsbehov er så stort?! Igen; en personbil til manden (som I naturligvis selv betaler), og så må han tage børn og oppakning med, mens du bliver fragtet i flex. Så er det jo løst? Eller handler det om, at det faktisk ER meget rart at have den store bil, nu når manden åbenbart også har behov for den? Men behovet skal jo være dit, den er jo bevilliget til dig og ikke din mand.

Hvor har du egentlig fået prisen fra på batteriet på den bil? Hvor lidt kører I? Der må være noget galt med det batteri, siden det aflader på den måde, ikke engang min Opel aflader efter i en måned at have stået stille... Ps. Jeg skulle spørge fra en mekanikerven.

• #704   1. nov 2022 "Karma skal nok finde jer"

Og det kommer alligevel fra dig, der fik doneret penge af folk fra det her forum... smiley

• #705   1. nov 2022 "Karma skal nok finde jer."
    Du er en enormt ucharmerende person. Jeg har ondt af din familie.

• #706   1. nov 2022 Det er dælme svært at ...x... her

profilbillede
  • #707   1. nov 2022 Nissen - Pengene blev da brugt til det som det blev doneret til, nemlig sterilisation af Mimi..

Vi vidste godt det ikke var sikkert hun kunne beholde hende, men at det var et forsøg på at få tidligere ejer til at miste interessen.

Desværre tabte hun ikke interessen og Mimi skulle i følge retten afleveres tilbage..

Det kan ikke være Susannes skyld at retten dømmer som de gør.

• #708   1. nov 2022 Det har jeg heller ikke skrevet, Frk. Jensen.

Jeg påpeger mere det, at "karma skal nok finde jer" bliver brugt mod folk i det her forum, hvor der blev hjulpet fra - uagtet, hvad det så endte med.

• #709   1. nov 2022 Skrighunden, måske skulle du læse en gang til. smiley
    Batterierne dør, fordi vi ikke kører 50 km om dagen i et stræk. Vi kører ikke 50 km i et stræk, fordi vi ikke har råd. Måske et danskkursus kunne hjælpe? smiley

• #710   1. nov 2022 Et batteri dør simpelthen ikke, fordi man ikke kører 50 km om dagen i et stræk, helt ærligt.

Måske over en årrække, men ikke hvert år.

Du springer let og elegant over det andet, jeg har skrevet?

• #711   1. nov 2022 Hvis ikke man har råd, så må man jo undvære bilen
    Du har selv valgt bilen, og alle valg har konsekvenser, og så kan man ikke tillade sig at klage og jamre over konsekvensen af sit valg.

• #712   1. nov 2022 Susanne, den 23. september skrev du i en statusopdatering, at du får 1.900 kr. mere udbetalt PR. MÅNED, det er sygt mange penge hver måned. Kan de ikke hjælpe lidt på situationen? Ellers må det dælme da have været umuligt før.

• #713   1. nov 2022 Omg, skrev du seriøst lige at I har et stort kørselsbehov og Flex trafik "da ikke" skal køre dig rundt til at spille Pokemon smiley

Jamen jeg kan slet ikke.. Niveauet af utaknemlighed og privilegieblindhed er jo fuldstændig uden for kategori her!

• #714   1. nov 2022 Altså din familie må vel transportere sig på normale vilkår ligesom alle andre? Hvis de har brug for en bil, må de købe en. Har man ikke råd, så kan man bare ikke få bil. Så må man finde andre måder at transportere sig på.

Indrømmet, så kender jeg ikke til flex/handicapkørsel i din kommune, jeg ved bare at det er muligt både her i Østjylland og også i Nordjylland at køre på tværs af kommuner - ja, sågar helt fra Hjørring til København. Jeg tror bestemt på det du siger, men det lyder faktisk heller ikke helt til at du har undersøgt det realistisk - uden at sige "dur ikke" ved den første ting du må give afkald på smiley

Handicapkørsel bevilges til dig, hvis du er svært bevægelseshæmmet og berettiget til kørestol - handicapkørsel kører dig derhen, hvor du skal; de er hammerligeglade med dine aftaler, Susanne.
    Så ja, hvis du vil ud til pokemon, så kører de dig altså ud for at spille pokemon. Til gengæld giver de kun et vist antal kørsler om året, og resten må du selv betale som billige kørsler gennem flextrafik - at du så synes de skal køre dig næsten gratis rundt til ALLE de kørselsbehov du har, det er dine egne forventninger som er helt ude at trit med virkeligheden!

Det er jo dig der kender din situation bedst, men ærlig talt, prøv lige at undersøge det til bunds, hvis det er helt skidt med bilen. Det ér en rigtig god mulighed, men det lyder lidt til at du skyder det ned, fordi de ikke kan give både dig og hele din familie gratis kørsler fra nu af og 15 år ud i fremtiden

• #715   1. nov 2022 Funke, det er samme regler for Flex trafik i hele landet.
    Vi er virkelig priviligeret her i landet.
    Jeg kender ikke andre lande, hvor man bliver hentet og kørt hjem igen til al nødvendig kørsel helt gratis.
    Og selvfølgelig skal man da ikke køres rund og spille pokemon på det offentliges regning.

• #716   1. nov 2022 I må gætte og have jeres teorier helt i fred. Skal jeg på katteudstilling, er jeg nød til at have en til at hjælpe mig på dagen. Jeg tvivler på, at flex kører mig, manden, to-tre katte, trimmebord, kuffert, studie osv rundt div. steder i DK.

Så jo jeg har behov for en bil, bare en mindre og billigere en af slagsen. smiley

Min mekaniker siger, at den skal køre 50 km i et stræk stort set hver dag for at lade de to store batterier, da computeren i bilen gør, at den kun lader med nedsat kraft.efter nogle minutter. Kender en der Esbjerg med en almindelig personbil, som har samme problem som mig, at hendes batteri i bilen dør efter et år.

I 2021.fik vi to nye batterier til næsten 5000 kroner incl montering. I 2022 er de nye batterier ødelagt. Han har målt dem efter. Så nu kan vi kun køre, hvis vi lader den manuelt først.

Er den helt død, skal vi ud og låne en jumpstarter, tror jeg den hedder

• #717   1. nov 2022 Susanne, er det så ikke på tide at skære ned på det katte-halløj? Hvordan forsvarer du overfor din familie, at de skal undvære og nøjes, fordi du insisterer på at opdrætte 1-3 killinger pr. år og have 15-20-25 katte gående at fodre på?

Det er helt ude af proportioner!

• #718   1. nov 2022 Katte udstilling er ikke hverken en nødvendighed eller mennesketet
    Det er unødvendig og et valg du selv har taget
    Hvis ikke du har råd til det, så må du jo stoppe med det.
    Du har selv valgt, ergo må du tage konsekvensen af dit valg og stoppe dir jamren og klagen med at du ikke har råd....

• #719   1. nov 2022 Skrighunden.
    Bare rolig, når vinteren er omme, bor vi på gaden.
    Det har krisen sørget for. Om 3 måneder ryger budgettet i minus, og betalinger stopper. Så kan i rigtig sidde og fryde jer. God fornøjelse. smiley

• #720   1. nov 2022 # 719

Hold da op, vil du virkelig byde din familie at stå på gaden frem for at komme at komme af med en mega dyr bil og en flok katte?
    Du burde skamme dig.

• #721   1. nov 2022 Kattene er der kontrakter på. Brydes de har jeg mange flere udgifter. Men det forstår hundemennesker ikke.

At sælge en voksen kat kan tage flere år. At få killinger og sælge dem kan udsætte det uundgåelige tre måneder.

Men i kan godt begynde at juble.

Skal jeg neutralisere/vaccinere og sælge kattene fremskynder jeg det hele. Men det er der vel visse fordele ved.

• #722   1. nov 2022 Jeg må indrømme at jeg faktisk har ondt af dig sussanne, ikke fordi du ikke kan få skatteyderne til at betale for dine hobbyer m.m, men ondt af dig fordi du er så bund negativ altid, det kan ikke være nemt at følge sig som et offer konstant!!

• #723   1. nov 2022 Jeg er overhovedet ikke negativ, men visse personer herinde vender altid alt, jeg siger på hovedet, og gør det til noget negativt.

smiley smiley smiley

Det er faktisk herresjovt.

Jeg har lige stemt. smiley

• #724   1. nov 2022 Okay jeg foreslog det egentlig ganske oprigtigt og optimistisk, men jeg tror faktisk du er den første jeg nogensinde har mødt, Susanne, der har kunne gøre flex/handicapkørsel til noget negativt smiley

"Skal jeg på katteudstilling, er jeg nød til at have en til at hjælpe mig på dagen. Jeg tvivler på, at flex kører mig, manden, to-tre katte, trimmebord, kuffert, studie osv rundt div. steder i DK."

Hvad tror du jeg gør??? Hvad tænker du jeg egentlig stiller op - jeg har hverken bil, kørekort og får det heller aldrig i mit liv, og heller ikke økonomisk kompensation på nogen måde - når jeg har en hobby jeg brænder for.. som jeg gerne vil rundt i DK og deltage i konkurrencer til.. gerne vil dygtiggøre mig, tage kurser og uddanne mig.. som gør jeg slæber på hund, stor taske, bur, tæppe osv?

Nå nej.... jeg tager ikke afsted.

Ej, det er også lidt løgn, for engang imellem sker det at jeg kan få lift af de sødeste, hjælpsomme mennesker smiley Men det er eddermame ikke en luksus-hobby jeg regner med er en "ret" jeg skal have adgang til, og venter på at mulighederne dumper ned i skødet på mig.

Ok, flex/handicapkørsel er ikke for dig, det har du fravalgt og det er jo i orden - men hvis du har SÅ stort et behov for egen bil, ja du fremlægger det nærmest som om det er livsnødvendigt jo, for ellers kan familien ikke overleve.. så må man da også give den sum penge det er værd.

Det er ikke alle, der har råd til egen bil. Det er ikke alle, som bare "er nødt" til at have egen bil for at pleje alle tænkelige interesser, på alle tidspunkter, hver gang. En smule ydmyghed over for, hvilke vilkår alle andre normale mennesker også har, ville klæde dine svar smiley

• #725   1. nov 2022 4 x 1986 platter sat op..

3 fra jul og 1 fra mors dag

profilbillede
  • #726   1. nov 2022 . Kattene er der kontrakter på. Brydes de har jeg mange flere udgifter. Men det forstår hundemennesker ikke

Det er jo også noget vås.
    Man behøver ikke at være kattemenneske for at forstå, at du tager nogle valg, som du ikke har råd til.
    Endvidere, så har jeg nok opdrætte katte flere år end dig. Utrolig at jeg har gjort det uden at være kattemenneske.

Og nej, det er ikke et problem at komme af med voksne katte.
    Har man ikke råd til dem, så kan man altid aflevere dem på internat.

• #727   2. nov 2022 Susanne, hvad med mit (flere) forslag om at nøjes med en personbil til mand, børn og dyr, også til udstillinger, og så kan du tage FlexTrafik, når du skal afsted?

Hvis I alvorligt talt er ved at ryge på gaden, er du da nødt til at omprioritere- det her rammer også din familie. smiley

Jeg kan forstå, at det var svært, da du var under afklaring til fleks/førtidspension, men nu får I to fulde førtidspensioner OG din pension på NETTO 1.900 kr. pr. måned. Jeg kender enlige førtidspensionister, der klarer sig fint i eget hus/lejebolig og som også hsr en handicapbus, de kører iøvrigt ikke 50 km. om dagen. (Du skal vist finde en ny mekaniker!)

Der er er eller andet helt galt i dit regnestykke, og når du ikke selv vil skære fra, virker det utaknemmeligt og, ærligt talt, jammerligt, når du sidder og brokker dig over et køretøj, du har fået på favorable vilkår.

Jeg er faktisk ved at tro, at du brutto har mere pr. måned, end jeg som fleksjobber har, og jeg betaler selv mine udgifter og halvdelen af hus og biler.

• #728   2. nov 2022 Susanne skulle få sig et job. Sådan som hun har overskud til at føre sig frem her på hg, så har jeg vanskeligt ved at tro på, at hun ikke ville kunne klare et skrivebordsjob af en eller anden karakter. Nok helst uden direkte kundekontakt.

• #729   2. nov 2022 Søren, du må gerne få mine skavanker. Jeg ville elske at arbejde igen. Jeg er dog ikke kontormuaser. smiley smiley

• #730   2. nov 2022 Desuden sødeste lille Søren, de ting du tager som en selvfølge, de er ikke en selvfølge for mig.

Jeg kan ikke sidde på en stol ret længe, jeg kan ikke stå, jeg kan kun gå meget korte afstande, og faktisk gør det ondt at ligge. Desuden har jeg to dårlige arme, derfor har jeg en elektrisk kørestol og ikke en manuel. Mit venstre ben gør konstant ondt og sover hele tiden. Jeg har piskesmæld. Og som noget helt nyt har jeg svært ved at holde balancen og bliver svimmel. Men som sagt før, må en eller anden da gerne prøve, hvordan det er. smiley

I er hjertelig velkommen.

• #731   2. nov 2022 Ooog igen springer du let og elegant over reelle spørgsmål, hvorfor egentlig?

• #732   2. nov 2022 Jeg er ret imponeret af min lillesøster der har sclerose, som er en dødelig sygdom.
    Hun kan overhovedet ikke gå, kan ikke engang selv gå på toilette. Hun får et kateter op tre gange dagligt og bruger ble.
    Hendes arme har meget nedsat førlighed, og desværre er hun ved at miste brugen af armene helt.

Jeg har ALDRIG hørt hende klage.
    Hun arbejder virkelig hårdt på at førligheden i armene ikke forsvinder helt, og hun arbejder hårdt for, om hun kan lære at stå igen, for hvis hun kan stå, så kan vi tage hende med på tur i en transportabel kørestol.
    Tværtimod, så gør vi godt grin med vores skavanker når jeg besøger hende.
    Sætter man sig ned, jamrer, klager og er fyldt med selvmedlidenhed bliver det da meget mere træls at leve.

• #734   2. nov 2022 Jeg har en mand. Uden ham - ingen opdræt.

Hvad tror du selv sødeste Isabelle?

• #736   2. nov 2022 Igen; hvorfor fastholder du det opdræt og de mange, mange katte, hvis du reelt ikke har råd? Hvorfor?

Hvorfor er det for dyrt at skille dig af med kattene?

• #737   2. nov 2022 Det er pudsigt, Susanne. De spørgsmål fra mig, som du mener, du kan svare på og endda komme med en lille "sviner" svarer du på, og de spørgsmål, som måske går for tæt på, svarer du ikke på - meget selektivt og gennemskueligt. smiley

• #738   2. nov 2022 jeg har siddet lidt på hænderne, og måske skulle jeg være blevet siddende smiley ..MEN

jeg er enig med mange i at det virker til Susanne brokker sig virkelig meget, og ikke er særlig villig til selv at ændre noget, eller se andre muligheder .... men jeg tænker også at måske hvis en længere del af ens liv har været modstand og kamp, så ender man lidt bitter og oppe i en krog hvor man ikke orker, eller har overskud til at se at der kan være kommet andre måde at løse sine udfordringer på, fx m transport ..og vi grænserne for hvornår vi rammer linien mlm jeg vil gøre noget og nu orker jeg ikke mere er altså forskellige ..og i perioder orker man måske igen ..

Når det så er sagt så er jeg utrolig glad for mit fleksjob og jeg kæmper for at kunne blive i det, har dog måttet gå ned i tid for at have bare lidt liv ved siden af .. men jeg har det endnu, dette trods:
    Daglige smerter grundet fibro, daglige smerter i specielt ryg, ben og fødder grundet bl.a slidgigt (kan heller ikke gå uden smerter), og neuropatiske smerter grundet sukkersygen. Jeg har kronisk træthedssyndrom som nok hænger sammen med min stofskiftelidelse (som trods medicin giver mange forskellige gener), jeg har tinnitus der suser 24/, jeg har fået diagnosen udbrændt efter en længere periode med diverse stressende oplevelser, jeg har haft mine 2 blodpropper og er By Pass opereret, hjertet er bestemt ikke på topniveau så bliver ofte stakåndet af ingenting, og så har jeg ofte hovedpine som jeg jo er i gang med en udredning for, bl.a om jeg har en aneurisme, og kronisk forhøjet blodtryk, men jeg vil kæmpe en kamp for at beholde mine timer på arbejdsmarkedet til jeg når de 64 år .. det giver mig noget at kunne bidrage ..

Så Susanne, kunne det ikke være muligt at du evt kunne have nogle timer om ugen med frivilligt arbejde .. fx ved jeg at nogle organiserer at man ringer rundt til ældre og lige hører om de nu er kommet op den dag, og får en lille snak, det skal man end ikke hjemmefra for .. eller kunne du kommer på et plejehjem og tale med nogle ældre, det var der en dr gjorde hvor min mor boede ... eller en genbrugsbutik hvis din kørestol selvfølgelig kan komme der ... jeg tror det kunne løfte din livskvalitet en smule at komme lidt ud og være noget for nogle andre end dem derhjemme ..

• #739   2. nov 2022 Hanne, hvorfor 64 år ?

Jeg har lige meldt mig til vågetjenesten.

• #740   2. nov 2022 @ Anni, det er min efterlønsalder ... jeg kan så ikke få efterløn men har indbetalt til fleksydelse som sættes istedet ...

• #742   2. nov 2022 Hanne, hvor er det træls at at du har så mange helbreds problemer og smerter.
    Sådan noget slidegigt kan godt nok invalidere en meget, plus at det gær virkelig ondt

Der er da godt nok en del sølle skravl herinde.
    Det kan være, at vi skulle mødes en dag, hvor vi kan sidde og jamre til hinanden. smiley
    Og hvad med en lille konkurrence om hvem der har flest skavanker og hvem der har de værste. smiley

• #743   3. nov 2022 Dejligt at have fået handlet stort ind i dag. Nu går der.en måned før næste gang. smiley

Cecilia blev vaccineret og loppekur huskede vi også, så er vi snart klar til at tage på udstilling i Middelfart. Det bliver hyggeligt at gense dem alle. smiley

Min veninde fra Århus kommer også, så det bliver dejligt.

I dag skal min mand til røntgen, så må vi se, hvad den viser. smiley

• #744   3. nov 2022 Han blev ikke røntgenfotograferet alligevel. smiley

• #745   3. nov 2022 Hehe, Anni, jeg sad og læste det og tænkte også, "Nu er det jo ikke en konkurrence" smiley

• #746   3. nov 2022 Min bror er død. Min mand fandt ham. smiley

• #748   3. nov 2022 Susanne smiley ej det er jeg ked af at hører, var han syg?

Kommentér på:
Løs snak

Annonce