{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Nej tak til bøger hvor hunde behandles dårligt... {{forumTopicSubject}}

Kender I det?
Man er i gang med en god bog, og kommer til et afsnit, hvor der "sker noget" med en hund, og så mister man med det samme lysten til at læse resten?
Jeg har droppet hele to bøger (hvor jeg ellers var nået over halvvejs) bare indenfor den sidste uges tid smiley

Det er så grotesk - jeg kan sagtens læse krimier med alverdens brutale forbrydelsen begået mod mennesker, men hvis der sker det mindste med en hund i bogen, så beslutter jeg øjeblikkeligt, at det er en DÅRLIG bog, og lægger den på hylden.

I en enkelt roman er det i én af de allersidste scener, at der "sker noget", og jeg fortrød i den grad, at jeg havde brugt al den tid på at læse sådan en dårlig bog. smiley

Har I andre det lige sådan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nej tak til bøger hvor hunde behandles dårligt...
  • #1   19. aug 2022 Hvorfor kun lige hvis det er en HUND ? .... hvad med alle andre dyr.. ( f.eks i naturen eller eller andre steder ) ... alle dyr skal vel behandles godt .

    PS: et godt råd ..... fra nu af må du læse slutningen af bogen FØRST . ... smiley


  • #2   19. aug 2022 Jeg har læst en del romaner af en norsk (måske svensk) forfatter, som er tidligere psykiater. Jeg har lige nu glemt hans navn. Men i hans bøger, er der tit dyr der bliver pint. Det samme med Maren Urthaugs bøger, som jeg læser med stor fornøjelse.

    Så længe der er tale om fiktion, læser jeg videre smiley


  • #3   19. aug 2022 jeg har det også svært, men læser dog videre, skimmer nok bare mere over end læser dybt ind i hvis det er ret detaljeret ... men jeg har det ligesådan med børn, en krimi jeg læste for nogen tid siden startede med beskrivelse af far vold mod et lille barn, og beskrivelse af at mor låste det inde i et skur så hun var sikker på det ikke forstyrrede far...

  • #4   19. aug 2022 Ikke med bøger, men jeg havde det stramt, første gang jeg så John Wick smiley Ikke for hundeelskere smiley

  • #5   19. aug 2022 NITTIB - jeg har det lige så stramt, hvis det er andre dyr... Har bla droppet en serie (som alle ellers roste til skyerne) fordi hovedpersonen i det allerførste afsnit "afstraffede" sin hest. Jeg kan slet ikke ha´ det!!

  • #6   19. aug 2022 Tak Anne, så ved jeg da, at jeg skal holde mig fra Maren Urthaug smiley

  • #8   19. aug 2022 jeg elsker kriminalromaner sluger næsten alt og Jussi Adler Olsen er en fantastisk krimi forfatter...fasandræberne er barsk med alle de dyr der bliver brændt.....man må ligesom sige til sig selv det ligesom alle mordene er fiktion og bare trække på skulderen over det.

  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.580
    #9   19. aug 2022 Rødtop

    Eller konstatere, at det vil man simpelthen ikke trække på skulderen over, og derfor lade være med at læse bogen eller se filmen/serien smiley


  • #10   20. aug 2022 Jeg har aldrig lige oplevet det med bøger, men der er en svensk tv-serie, hvor hovedpersonen bliver nødt til at dræbe en border collie med en sten på åben skærm. Der satte jeg altså grænsen og kunne ikke se mere Normalt går den slags mig ikke på, men det var godt nok en ubehagelig scene. Den serie er ødelagt for mig nu.

  • #12   20. aug 2022 Hvordan kan man sidde og se TV nyheder om hvad der sker i verden rundt omkring ?
    Krig hvor der ligger døde børn og dyr spredt på gaderne.
    Sult i Afrika ... hvor små børn og dyr går rundt som skelletter .
    Vilde dyr som lider pga. menneskers grusomheder
    DET er virkelighed.

    Det kan man sidde og snakke om og diskutere f.eks her på HG...... og man ser stadig " nyhederne " hver dag.

    Men man kan IKKE læse en bog om en hund , der bliver slået selvom det kun lever i en persons fantasi -------> Fiktion

    Er det kun mig , der ikke forstår det ????


  • #14   20. aug 2022 #13 .... Isabelle ... Jamen du er da ofte med i diskussionerne her på HG om hvad du ser i nyhederne .
    Så nyhederne ser du da.... men det kan du godt se på når det sker i virkeligheden..... men fiktion er værre ??

    Jeg tror min hjerne er bygget anderledes så .... men det må jeg jo leve med smiley


  • #17   20. aug 2022 Sådan har jeg det ikke, men jeg bliver mere påvirket af en trofast hunds død end et menneskes i både bøger og film, hvilket jo også er ret åndssvagt. Er jeg først startet på en bog, så skal jeg læse den færdig, ligegyldigt hvor røvelendig jeg så ellers synes, at den er.

  • #19   20. aug 2022 #15 ... Isabelle ... Ok ... du LÆSER Politiken hver dag .... og det er noget helt andet at læse om uhyrligheder i Politiken.... end at LÆSE en bog der er fiktion ?? ... ok så ... smiley

    PS: mangler der ikke et .... ikke ... i #18... efter hjerne


  • #21   20. aug 2022 Jeg synes, det giver mening at følge noget med i, hvad der sker rundt om i verden, også selv om meget af det er forfærdeligt.

    Men jeg læser for fornøjelsens skyld, og hvad fornøjelse skulle jeg have af at læse om dyremishandling eller mishandling i det hele taget ? Ikke noget som helst, så jeg kan sagtens finde på at droppe en bog eller en film/serie, hvor jeg synes, der er for meget vold.


  • #22   20. aug 2022 I bøger genere det mig ikke.

    Men jeg vil ikke se John Wick og jeg kan heller ikke se The butterfly effect.
    - det bliver for meget for mig.

    Jeg er også sådan en, der ikke føler en skid når mennesker i film dør, MEN HUNDEN! Den må for guds skyld ikke dø i film smiley


Kommentér på:
Nej tak til bøger hvor hunde behandles dårligt...

Annonce