{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Nej-tak til gaver {{forumTopicSubject}}

Lige et lille suk!
Jeg har en rigtig sød ven, som betyder alt for mig:-)
Når jeg er forelsket, elsker jeg at give gaver, således også med min nye ven.
Men uanset hvor meget jeg anstrenger mig, kan jeg bare ikke finde noget, der er godt nok til ham. Der er altid et eller andet ved mine gaver som han ikke bryder sig om.
Det er utrolig sårende fordi, jeg har brugt tid på at finde den helt perfekte ting. Og fordi det er et udtryk for min kærlighed.
Han har spurgt om, vi ikke kunne købe gaverne sammen. Men så er der bare ikke nogen overraskelse i det.......
Jeg kunne jo også helt lade være at give noget, så var problemet jo løst. Men det er bare et gen, der sidder så dybt i mig, at overraske og glæde den jeg elsker.
Er det unormalt, at man gerne vil forkæle den man elsker, med små gaver? Og er der andre, der har oplevet gang på gang, at gaven ikke vakte den glæde, som var forventet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nej-tak til gaver
  • #1   17. okt 2012 Synes ikke det er unormalt at ville give forkæle en man er glad for smiley

    Siger han direkte at gaverne ikke er noget for ham?


  • #2   17. okt 2012 Jeg giver tit min kærester gaver smiley Ikke særlige store, men små ting som jeg har købt eller lavet fordi jeg tænker på ham... Han bliver faktisk altid glad og overrasket... om det så bare er en pakke bacon i gavepapir smiley

    Må jeg spørger hvad det er du eks har givet ham som han ikke er helt vild med?


  • #3   17. okt 2012 Hejt ærligt, så ville jeg nok stoppe med at gi ham gaver... Han lyder noget utaknemlig.
    Og som du selv er inde på så forsvinder det sjove og hyggelige i det med at give gaver og overraskelser hvis personen er med ude og købe dem. Jeg ville også føle det lidt som om han så bare tog med ud for at blive forkælet og få ting?

    Måske du skulle holde lidt igen nu, og så vente med at købe noget til du kender ham lidt bedre og ved hvad han kan lide osv?


  • #4   17. okt 2012 Jeg bryder mig heller ikke om at få gaver!!
    Jeg holder derfor hverken fødselsdag eller jul..

    Når jeg får en gave føler jeg at jeg står i gæld til vedkommende og jeg vil ikke stå i gæld til nogen uanset hvad!
    Så er der dem der ved hvordan jeg har det og som prøver at overbevise mig om det ikke er sådan.. Men det kan ikke ændre på hvordan jeg har det..
    I de lidt over 2 år nåede han dog at give mig tøj for 2000,- en tur til frisøren, en buket roser, 3 par sko og 2 parfumer..
    Men var først efter over et år at han fik lov at give mig noget som helst ud over at betale for andet end middagen..

    Måske din ven er på samme måde?


  • #5   17. okt 2012 self er det ikke unormalt at ville forkæle den man elsker -men behøver det være med gaver?

    Selv ville jeg have det noget underligt med at modtage gaver "i tide og utide" (lyder som om det er lidt oftere end bare fødselsdage og den slags)
    Faktisk tror jeg jeg ville blive lidt utilpas med det.
    -det er self noget andet hvis der er en anledning, f.eks. en fødselsdag, nyt job eller hvad dælen man nu kunne komme ud for.

    Jeg ville forkæle ham på andre måder (og nej, her behøves ikke tænkes i skumle baner smiley )
    personligt synes jeg faktisk osse det virker mere "ægte" end at få gaver.


  • #6   17. okt 2012 Tilføjer lige at får jeg en gave har jeg ingen anelse om hvordan jeg skal reagere.. Så virker ofte utaknemmelig selvom jeg virkelig ikke er det.. Men bliver bare så akavert fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv..

  • #7   17. okt 2012 Og så er jeg ret enig med elsker min hundes opfattelse af gave-giveriet.

    Selvom der næppe er mange der ligefrem sidder og regner på hvad de har hhv givet og modtaget af gaver, så ligger der alligevel noget idet at give en gave -man kan sagtens være en glad giver der ikke giver bare for selv at få. men der ligger alligevel noget i det -modtageren vil jo på et tidspunkt give noget tilbage af samme værdi (her tænker jeg ikke nødvendigvis i kroner og ører, men en "lige så god gave")

    Sådan opfatter jeg i hvert fald gaver, og er ikke vildt begejstret for at få dem, udover i situatoner som f.eks. til jul hvor alle giver/modtager til/fra hinanden. Så er "gælden" nemlig "betalt" med det samme smiley


  • #8   17. okt 2012 Lad være med at give noget når han ikke vil have det.

  • #9   17. okt 2012 Jeg syntes ikke at han lyder utaknemlig, som Katrine skriver. Det er vel fair at man er ærlig, hvis man får noget man ikke bryder sig om?

    Personligt ville jeg syntes at det var omklamrende, hvis jeg fik gaver "hele tiden" af min kæreste. Hvis min kæreste giver mig en gave, er det ikke "bare en gave", for at jeg skal have en gave. Så er det oftest små ting, der kan høre sammen med en indforstået joke eller noget. Derfor har jeg pt. fire små figurer stående rundt omkring i form af en and, to aber og en mops. Det er bitte bitte små legetøjsfigurer som han tilfældigt er faldet over i en butik, hvor han så har tænkt på noget jeg har sagt, gjort etc. og sådan en gave betyder for mig, langt mere en en evt. stor og dyr ting smiley

    Edit: jeg glemte det sidste... Stop med at købe gaver bare for at forkæle. Det ville jeg i hvert fald.


  • #11   17. okt 2012 hvis jeg fik gaver hele tiden, så ville jeg bestemt også begynde at føle jeg stod i gæld og ikke have det godt med det.

    jeg ville nok hellere forkæles med opmærksomhed end med gaver


  • #13   17. okt 2012 Hm... jeg kan godt se, at han måske kan komme til at føle at han står i gæld til mig. Men det er slet ikke med den tanke jeg køber gaverne. Det er "kun" fordi jeg er så glad for ham og gerne vil gøre ham glad.
    Jeg har virkelig forsøgt at finde ting, som jeg ved at han sætter pris på, men der er altid en lille detalje som gør, at det alligevel ikke er det rigtige.
    Nu er det heller ikke sådan at jeg plastrer ham til i gaver. Det er så langt fra hver gang vi ses, at jeg giver ham noget. Og ja, jeg har da også selv tanken om, at jeg bare skal holde op med at give ham gaver. Og lige pludselig falder jeg alligevel over et eller andet, som jeg tror vil kunne glæde ham - og så kan jeg bare ikke lade være.
    Det er heller ikke store dyre gaver. Det kan være en deodorant, et par strømper eller lign.
    Hm.... synes det er lidt svært. For selvfølgelig skal jeg respektere ham og hans ønsker. Men jeg er jo også nødt til at være mig selv. Og det at give er en del af min personlighed...... smiley


Kommentér på:
Nej-tak til gaver

Annonce