Uden hjælp lukker reservatet {{forumTopicSubject}}
Red Jordens sidste orangutanger - Støt Lone D. Nielsens forening
Lone Dröscher Nielsen valgte for 10 år siden at vie sit liv til orangutangerne. Og sammen med BOS (Borneo Orangutan Survival) åbnede hun et rehabiliteringscenter i 1999. I dag er det verdens største med over 650 orangutanger - de fleste forældreløse unger, der har brug for en kærlig hånd, før de igen kan sættes ud i det fri.
I Danmark er vi en håndfuld frivillige entusiaster, der i samråd med Lone Nielsen har påtaget os opgaven at give en hånd med. Økonomien vakler under projekterne i Indonesien, og dermed er Lone Nielsens center truet af lukning. Det samme gælder arbejdet med at beskytte og genplante regnskoven på Borneo, der fældes i ufattelig hast.
Ifølge FN vil den vilde orangutang være udryddet om bare 15 år, hvis ikke der gøres noget nu.
Nyheder
Lone Nielsen er overvældet
(10. september 2007)
Lone D. Nielsen er helt rundt på gulvet af de mange positive mails hun har fået efter dokumentarudsendelsen på DR.
"Jeg har ikke fået læst alle henvendelserne endnu, men det er utrolig dejligt. Og til dem, der er i tvivl, kan jeg sige, at støtter man BOS Danmark, så er det min forening, man støtter", forsikrer en glad Lone Nielsen i telefonen.
Læs Lones takkebrev her.
DR dokumentar om Lone D. Nielsen
(9. september 2007)
Den 9. september viste Danmarks Radio en time lang dokumentarfilm om Lone Dröscher Nielsen og hendes kamp for orangutangerne og hendes organisation BOS.
Se eller gense den på NET-TV nu- klik her.
Den genudsendes den 15. september kl. 16.10.
Stor hjælp fra sponsorer
(9. september 2007)
BOS Danmark har fået hjælp og støtte fra en række firmaer og personer, som har gjort det muligt at køre en større kampagne uden at det har kostet nogen af de indsamlede midler. Dermed kan pengene i stedet gå til arbejdet på Borneo. Kig forbi vores støtteside og se hvem.
Sanne Salomonsen støtter orangutangerne
(26. august 2007)
Der er nu mere end 2000 medlemmer af BOS Danmark. En af de nyeste er sangerinden Sanne Salomonsen, der har adopteret fem orangutanger. "Det er et fantastisk projekt og jeg beundrer den danske kvinde på Borneo", forklarer hun.
WSPA og BOS Danmark i samarbejde
(6. september 2007)
Dyreværnsorganisationen WSPA har i 2007 støttet BOS Foundation og dermed sikret centeret i Nyaru Mentengs overlevelse. Derfor samler WSPA også ind til orangutangerne, samtidig med BOS Danmark.
Minedrift på vej i beskyttede områder
(20. august 2007)
Modstanden både ude og hjemme vokser mod nye lovforslag, som vil tillade minedrift i Indonesiens beskyttede områder. Minedriften truer både dyreliv og den indfødte befolkning, Dayakkernes, eksistens.
Ny webshop med T-shirts, kopper mm.
(23. august 2007)
Jeg er stolt af mit arbejde
(6. august 2007)
FN: Orangutangen væk i 2022
(7. februar 2007) Læs flere nyheder og artikler.
Klik her.
Telefon til BOS:
Tlf. 70 203 206
Besøg også BOS International og BOS Foundation eller en af de andre støtteorganisationer i verden:
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
fedt at der er nogen der , gør en indsats , for andre en dem selv
feb 2006
Følger: 49 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 2.384
feb 2006
Følger: 49 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 2.384
jan 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 182 Svar: 1.287
Uden hjælp lukker reservatet