28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.262
Penge til velgørenhed men hvilke? {{forumTopicSubject}}
Hej
I plejer at være så gode til at hjælpe og har garanteret nogle gode ideer.
Jeg vil gerne i år, give en ekstra julegave til min familie, nemlig en donation i deres navn til forskellige velgørenheder. Men der findes så mange, og da det er ret små beløb, vil jeg også gerne give til steder hvor det ikke bare ryger direkte ind til en høj løn til en eller anden, men faktisk kan hjælpe til at gøre en forskel.
Jeg har allerede et par som er sikre, og det er hjerteforeningen og dyrenes beskyttelse.
Men så er der en hvor jeg gerne vil donere til børn, og der har jeg indtil videre kigger på Unicef og danske hospitals klovne. Men jeg kunne godt bruge flere forslag
Den sidste jeg skal give en donation til, får i forvejen en donation til dyrenes beskyttelse fra hundene, så jeg tænker det gerne må være noget der hjælper mennesker, men jeg har ikke noget bestemt i tankerne. Så her er ideer til alle slags velgørenhed velkommen.
jeg har overvejet dansk blindesamfund, men det ved jeg hun selv donere til, så det kunne også være noget helt andet.
Jeg ved at unicef bl.a. Hjælper med at få corona vacciner ud til de steder i verden der ikke er så heldige som os, hvis der er andre steder end dem, som i kender til der også hjælper med det, må i meget gerne skrive det.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.443
På hvert hjerte står der et navn og alder på et barn.
Man tager hjertet, køber en gave og afleverer hjerte og gave der, hvor juletræet står.
Og der er tjekket, at der kun er hjerter fra børn af familier som ikke har ret meget.
Her i Kolding står det i julemandens hus i gågaden.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
Jeg donerer til Børns vilkår / støt BørneTelefonen, med ønske om at afhjælpe rigtig mange psykiske problemer og belastningsreaktioner senere i livet ved at give alle børn en voksen at snakke med en. En der kan lytte og hvis ønsket, så også hjælpe med problemerne
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.050
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.443
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.262
Vi snakker små beløb, så selvom jeg synes det med gaver til børn i Danmark der ikke har meget er en god ide, og vores juletræ med det står på torvet i Vejen, hvis nogen læser med og bor i min omegn. Så er beløbene for små til at jeg tror de rækker ret langt til de børn. Og heldigvis ved jeg at der både er julehjælp man kan få, og en masse andre fantastiske mennesker som har pengene til at gå ind og tage et hjerte og købe en gave
Hjerteforeningen kommer jeg til at give donation til, for det har vi selv inde på livet, og derfor giver det jo rigtig god mening at give dét.
Min morfar var blind, så deraf dansk blindesamfund. Selvom jeg desværre aldrig fik mulighed for at møde ham.
Jeg har selv psykiske problemer tæt inde på livet, da jeg er i udredning i psykiatrien, så der var også et godt bud i det.
Dem jeg gerne vil give noget der støtter børn til, er en børnefamilie, og selvom jeg ved at børnene allerede er super søde og betænksomme, så vil jeg gerne minde dem om at julen er meget mere end at få gaver, og at andre ikke er ligeså heldige som os, men måske også uden at skræmme de små fra vid og sans med verdens uhyrligheder. Så lige nu tænker jeg det enten bliver noget dansk som hospitals klovnene eller hjælp til at vaccinere verdens fattige børn.
Linda jeg ville elske at have et sponsorbarn eller at give en anden det i gave, men det koster desværre mere end hvad jeg har at give af.
nov 2012
jun 2007
Ja julemærkehjemmene får vi salg af julemærker, men der sendes bare ikke mange julekort mere, så donationerne er ikke de samme.
nov 2012
Men nej det er nok desværre ikke det de fleste mennesker i dag står og mangler.
Jeg var engang indlagt på børneafdelingen til observation, og havde ikke personligt besøg af hospitalsklovnen, for jeg gik i skole derhenne, så det var jeg slet ikke syg nok til. Men jeg fik en dag lov til at gå med hende ned i fætter br inde i byen (de mente jeg havde godt af lidt frisk luft) og finde nogle ting hun kunne bruge når hun var inde og underholde de andre børn. Så jeg er slet ikke i tvivl om at de gør det rigtig godt og at rigtig mange har stor glæde af dem, midt i al deres kaos og sygdom.
Jeg tror faktisk det skal være dem ungerne støtter, det er noget forældrene sagtens kan forklare og snakke med dem om uden at det behøver at blive alt for uhyrligt. Selvom ingen børn fortjener at være syge og ligge på hospitalet
jun 2007
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.019
Det er en gren under sorgcenter.dk
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Danske Hospitalsklovne har jeg derfor også oplevet og det er en af de ting der ligger mit hjerte meget nært at støtte.
Der er masser (!) af foreninger at støtte, så man kan jo ruinere sig selv på alle de gode ting der trods alt gøres i verden. Hvor er der kommet mange fine bud
nov 2012
Funke jeg er helt enig, der er så mange gode initiativer at støtte op om, og for mit vedkommende så få penge at gøre det med, så jeg må vælge lidt efter hvad der er nært for dem jeg giver til, og så ved jeg jo at det gør en forskel uanset hvor pengene ryger hen.
Indtil videre har hundene givet til dyrenes beskyttelse til dem de giver gave til (jaja det var mig der gjorde det, men det står altså fra hundene på til og fra kortet)
Så har jeg valgt hjerteforeningen og hospitals klovnene.
Så nu mangler jeg kun at vælge en mere, og det er svært, for der er så mange jeg gerne vil sende en støtte til, så jeg må lige i tænke boks.
Og det er da heldigvis heller ikke forbudt at donere efter jul, næste gang der står lidt penge på kontoen som jeg kan undvære
Jeg fandt først på det, da alle gaver var købt, ellers kunne de bare have fået halvt så meget, og så kunne jeg have doneret lidt ekstra, men måske til næste år.
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 945 Svar: 17.507
nov 2012
Jeg plejer, når der ikke er corona, at tage rundt i forskellige genbrugs butikker, og lede efter gaver, så støtter jeg jo også lidt den vej, og spare penge. I år er det kun blevet til en enkelt tur og en enkelt gave, men lidt har jo også ret. Det var dog hos kirkens korshær, men de har jo også brug for støtten
Og så kan jeg bare godt lide at genbruge fremfor at købe nyt, men det er jo ikke altid at man lige kan finde det folk ønsker sig.
Faktisk elsker jeg bare at købe gaver og bruge tid på at finde de helt rigtige. Men i år hvor jeg brugte første uge af december på at være forkølet, og jeg generelt holder mig væk fra butikker så vidt som muligt, så er jeg egentligt rigtig glad for at jeg sammen med de ting folk har ønsket sig, kan give dem glæden ved at give til andre
Havde jeg haft lidt flere penge, tror jeg faktisk jeg ville have givet en sponsor hest til min bror. Han elsker heste og jeg ved at der hvor de arbejder har de før selv taget en hest eller to ind der trængte til at blive passet og plejet lidt ekstra. Jeg har egentligt allerede lavet donation til ham, så jeg skal lige finde ud af om jeg har råd til en ekstra donation.
nov 2012
Jeg endte med at støtte 2x de danske hospitals klovne (havde 2 børnefamilier), nythesteliv, hjerteforeningen og bibelselskabet øremærket til bibelsk sjælesorg, som hjælper folk rundt om i hele verden med deres sorg og traumer.
Og hundene gav deres donationer til dyrenes beskyttelse, så andre dyr også kunne få en god jul
Jeg har sådan elsket at sidde og finde velgørenheder og støtte dem, skrive kort til hver af de der får det, med en beskrivelse af hvorfor jeg har valgt lige den velgørenhed og hvorfor de i år får en donation i julegave.
Og jeg glæder mig helt vildt til at se min mor åbne hendes d. 24. Jeg er nemlig ikke et sekund i tvivl om, at selvom jeg har fundet lige de ting hun ønsker sig, og at hun bliver glad for det hele, så bliver det dén gave hun bliver allermest glad for og rørt af.
De andre skal jeg ikke være sammen med i julen. Så der må jeg nøjes med den besked de plejer at skrive når de er færdige med at åbne gaver.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.132
Min kusines dreng har desværre lige haft enorm stor glæde af dem et års tid.
Det var tydeligt at se på billeder hvordan de gjorde det meget nemmere at få taget prøver osv. Og i det hele taget være indlagt i længere tid af gangen når man er 2 år.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
nov 2012
Min mor foreslog endda at gøre det til en fast ting, at vi hvert år, skulle tage lidt af de penge vi ellers ville give til hinanden i gave og donere til velgørenhed i stedet, så det skal vi have snakket om i løbet af året. Det var så dejligt at alle bare var helt med på det
Og jeg tror faktisk de alle blev ekstra glade, fordi jeg havde brugt tid på at finde noget der stod dem nært, der var et par af dem der sagde at de ville hjem og læse mere om det de havde støttet.
Det kan kun varmt anbefales herfra at gøre det.
Penge til velgørenhed men hvilke?