{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Hunde i bus... {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Er lidt i tvivl om det at have hund med i bus...

Jeg fik fortalt i bussen jeg skal betale for at have hundene med???
Men så igen, må man have hund med hvis de sidder i tasken...
men så sige reglerne at det hedder 1 dyr pr. person...

Nogle der har erfaring med det og er lidt klogere på det end jeg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde i bus...
  • #1   17. aug 2007 Det kommer jo nok an på busselskabet.
    Jeg har før fået at vide i bussen jeg sku betale børnebillet.
    Men hende jeg har nu ´har jeg aldrig oplevet at sku betale for

• #2   17. aug 2007 Her i Nordjylland må man have ligeså mange hunde med i bybussen som man overhovedet kan have i tasker uden det koster noget *GG*

Jeg har dog kun haft to med på en gang.

Det koster en børnebillet hvis hunden er uden for tasken.

• #3   17. aug 2007 jeg kender kun til følgende.

Kan den være i en taske er det gratis. Ellers koster det børnebillet samt at det kun er busser over nr. 80

• #4   17. aug 2007 det er i vestsjælland....
    Kan heller ikk forstå hvis man kun må have en med.. :-s
    Ville gerne ha dem begge med.. og de kan jo sagtens sidde i tasken eller kassen..

• #5   17. aug 2007 Bare de er i en taske eller kan sidde på skødet er dig så går de gratis med fik jeg at vide i Vejle og det galt også tog...

• #6   17. aug 2007 jeg har haft 2 GDer med i linie 3oos uden problemer...jeg sku bare betale børnebillet for dem hver... jeg mener det ska være over linie 1oo...men ka se der er een der skriver 80...så er ik sikker...ss..

• #7   17. aug 2007 Hvis din hund sidder i en taske tror jeg ikke det er noget problem. en mellem hund koster en børne billet og en stor hund koster en voksen.. Jeg mener hvis hunden sidder i en taske skal man ikke betale noget. Det var det vi fik afvide sidst vi skulle have hund med i bussen.

• #8   17. aug 2007 oki men er stadig i tvivl da der står på hjemmesiden man kun må have 1 hund ..

• #9   17. aug 2007 Små hunde man kan have i en taske eller lign. er gratis..

I mange byer må man slet ikke have hunde med i bybusser mere, små som store..

hudne i snor koster en børnebillet, og jo hunden SKAL være i snor

Min kæreste er buschauffør, og der var ham der fortalte om de nye bybus regler, med ingen hunde.. Dog er de her i byen ikke så strikse med det, så hunde kommer med alligevel..

• #10   17. aug 2007 Lizette - Det er da underligt at du skal betale når de er i tasker....
    Når jeg har haft min brors Rottweiler med, har jeg købt billet til ham ( medmindre at chafføren er til Rottweilere, så har han kostet gratis :-P) Og vi optager altså 4 sæder!

Når jeg har Laura med, tager jeg hende på armen, går ind og siger at jeg skal ha' een billet... Det siger de aldrig noget til.....
    Men har fået at vide at reglerne er at hvis du kan bære hunden er den gratis.

• #11   17. aug 2007 i nordjylland må man gerne have små hunde med bybusserne hvis de er i taske, kan hunden ikke være i tasken må de ikke komme med bybusserne.. skal man have en større hund med skal man tage rutebilen og betale en børnebilet smiley men det gælder i nordjylland ved ikke om det er resten af DK

• #12   17. aug 2007 Stine...
    Skal heller ikke betale hvís de er i taske...
    men der står jeg kun må have en med.. (145)
    et dyr/hund pr.person..

Det er sådan en land bus agtig en jeg skal med... nogle af dem er søde mens andre går meget op i reglerne..

• #14   12. jun 2015 Små hunde kan somregl kører gratis.. Mellem og store hunde kører kun gratis hvis chaufføren er i godt humør, ellers koster det en børnebillet..

Hvis man har rejsekort skal man sige til chaufføren når man stiger på at de også skal påregne en hund.. Det gør jeg når mig og Robin skal til og fra træning, nogle gange siger chaufføren jeg bare skal bippe kortet uden han har ændret noget smiley

Vi kører kun i bybus

• #15   12. jun 2015 Her I Aarhus tror jeg egentlig de er ret ligeglade med hvor mange hunde man stabler I tasken, bare de er I den samme og på skødet. Her må man nemlig kun have hund med hvis den er I en taske, ikke engang under jakken smiley
    Men de koster så også gratis.

I toget er de også gratis så længe de er I en taske og er på skødet.
    Mine kan ikke enes om at være I samme taske selvom den er rigeligt stor til dem begge. Men jeg rejser så også altid sammen med min kæreste, så ved egentlig ikke om de ville sige noget til at jeg tog dem begge med I hver sin taske smiley

Jeg synes du skal kontakte busselskabet, så du har helt klare linjer, gerne på skrift så du kan fremvise det hvis nogen skulle sige andet smiley

• i <3 dog
    i <3 dog Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 4 Følgere: 5 Svar: 5
    #17   13. jun 2015 Men ved i om man kan tage in hund med pa et ungdomskort??

• #18   13. jun 2015 Det tror jeg ikke.. Så vidt jeg ved kan man ikek tage andre/dyr/cykel med på ungdomskortet, da det kun er til personen under uddannelse

• i <3 dog
    i <3 dog Tilmeldt:
    aug 2014

#19   13. jun 2015 Jeg fik af vide det nemlig geller som et borneklippekort fordi jeg kan tage en med under 14 eller var det 15 det kan jeg ikke lige huske men kan nemlig tage et barn gratis med

• #20   13. jun 2015 Hunde går ikke som børn smiley Jeg må som voksen tage 2 børn med gratis, men skal stadig betale for min hund smiley

• i <3 dog
    i <3 dog Tilmeldt:
    aug 2014

#21   13. jun 2015 Men nogle siger jo at man skal have et borneklippekort til hunde

• #22   13. jun 2015 Ja til selve hunden smiley Men man kan ikke tage en (stor) hund med gratis, den skal have egen billet..

Jeg syntes det er lidt åndsvagt smiley Jeg kan have min datter på 6 år med gratis, selvom hun optager en plads, men min hund skal jeg betale for selvom den ligger under mit sæde og derfor ikke fylder på en plads smiley

• i <3 dog
    i <3 dog Tilmeldt:
    aug 2014

#23   13. jun 2015 Ja det er andsvagt havde lige troet at jeg kunne tage hende med pa mit ungdomskort smiley

Kommentér på:
Hunde i bus...

Annonce