Hund med i bus {{forumTopicSubject}}
Inspiration fra en anden tråd
Jeg vil gerne høre jer hvordan i har det med busser og hund ?
her i silkeborg koster det 20 for en voksen der så må have et eller to børn med gratis (kan ikke helt huske det)
Barnevogne osv er gratis..
en børne billet (12 til 15år) koster en 10'er..
Min hund koster en 10'er, må han side på sædet ved siden af mig hvor han er mest tryk og sikker ?
Nu når jeg betaler en plads til ham ?
Eller skal jeg tænke på alle andre end mig selv og min hund og lade ham være på gulvet, hvor han fylder mere, og glider rundt når bussen køre, for alt andre ikke får et hunde hår på tøjet ?
Vil gerne høre gerne mening ?
Og selvfølgelig er der forskæld på hvor beskidt ens hund er
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 327
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 132
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
Det jeg ikke forstår er at man skal betale 10 kr for at få hunden med uanset størrelse og alder, og børn og div vogne er gratis..
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 75 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
Nu er det bare sådan reglerne er... og selvom jeg har hund, så er jeg altså fint tilfreds med at vaps ikke må sidde på sædet - når jeg kører i bus, så har jeg civilt tøj på, og så gider jeg ganske enkelt ikke få ting på tøjet fra folks vapser... såsom mudder fra utørrede poter... dinglebæ i pelse.. for slet ikke tale om oceaner af hundehår.
Vær du egentligt bare glad for at hunden MÅ komme med bus på en billet, for jeg kan altså godt huske tilbage til den tid hvor det hed 'hund i taske - eller gå'.
nov 2007
Mange tak for jeres svar, ville bare høre hvad andre tænkter omkring det
sep 2005
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 460
nov 2007
Normalt knurre Balder ikke af folk med mindre de virker truende over for mig, Men hende her knurret han af allerede inden hun gik over vejen for at komme med den bus vi skulle med, og med det samme vi kom ind ville hun diskutere med mig...
Er meget imponeret over min lille skat, der var ingen tvivl om hendes holdning til hunde og ingen tvivl om Balder's holdning til hende
nov 2007
nov 2007
Finkaninus - bliver imponeret over hele hendelsen..
Og det er godt at det mig og buscheføren der bestemmer det
sep 2005
Det er sgu ikke for sjov at jeg skifter tøj fra civil til 'sjusketøj' derhjemme, for jeg gider ikke ankomme ude i byen og ligne en yeti fordi jeg er fyldt med hundehår.
nov 2007
Finkaninus - Skriv ordenligt tak, det er ingen grund til at "snakke" ned til mig...
Den Guddommeligt Kællinge-Ophøjede MegaPixel - Hun hørte det ikke hun var på den anden side af vejen,..
Og lige præcis *hunde må ikke være til gene for andre passagere* det er han jo hvis han er på gulvet, folk der er bange for hunde tør ikke gå forbi, folk træder på ham, der er ikke plads til folks barnevogne, osv..
og det er en der har brokket sige i de næsten 2 år vi har kørt med bus, og utallige folk der roser mig for at have en hund der er så dygtig og afslappet når han er med bussen, osv ..
Jeg ønsker ikke at forsøge at ændre jeres holdning, for jeg forstår jer godt, men jeg føler mig en smule angrebet her, så jeg bliver nød til at forsvare mig selv..
sep 2005
Folk skal jo stadig forbi.
Du skal nok være glad for at du bor hvor du bor, for din måde at have hund med i bussen var sgu aldrig gået herovre.
sep 2005
nov 2007
*Kathrine* - det lyder som en god ide..
Og forskællen er at når han sidder på et sæde sidder vi nede bagved og han sidder op at vinduet, så han ikke forstyrre noget, hvis han skal ligge på gulvet, skal vi stå i midten af bussen (vis der ikke står en barnevogn) eller det ene sted hvor der kan side 4 over for hinanden for der er mere gulvplads og der med plads til ham MEN så holder vi også bare 4 pladser, så det går jo heller ikke...
jun 2013
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 72
nov 2007
Det beviser at der er plads til at være forskællige
Hund med i bus