{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Hund med i bus {{forumTopicSubject}}

Inspiration fra en anden tråd smiley

Jeg vil gerne høre jer hvordan i har det med busser og hund ?

her i silkeborg koster det 20 for en voksen der så må have et eller to børn med gratis (kan ikke helt huske det)
Barnevogne osv er gratis..
en børne billet (12 til 15år) koster en 10'er..

Min hund koster en 10'er, må han side på sædet ved siden af mig hvor han er mest tryk og sikker ?
Nu når jeg betaler en plads til ham ?
Eller skal jeg tænke på alle andre end mig selv og min hund og lade ham være på gulvet, hvor han fylder mere, og glider rundt når bussen køre, for alt andre ikke får et hunde hår på tøjet ?

Vil gerne høre gerne mening ?

Og selvfølgelig er der forskæld på hvor beskidt ens hund er smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med i bus
  • #2   9. nov 2013 Jeg er ret sikker på han skal være på gulvet og allerhelst så langt tilbage i bussen som muligt (skal man i hvertfald i movias busser - kbh). Du skal jo også betale hos DSB hvis din hund ikke er i en taske, men derfor skal den stadig være på gulvet og ikke på sædet :-).

• #3   9. nov 2013 Han skal være på gulvet. Min hund har kun prøvet det en enkelt gang, hvor han rystede af skræk smiley han er meget mere tryg ved toget, hvor der er mere plads smiley

• #5   9. nov 2013 Jeg kører ofte i tog og bus med min hund, hvor jeg har hende i en taske. Sætter altid tasken på sædet ved siden af mig, hvilket aldrig har givet problemer. Hvis der er mange mennesker med kommer hund og taske på skødet i stedet. Har aldrig overvejet at sætte tasken på gulvet. De få gange jeg har kørt i bus og tog uden taske har hun dog været på gulvet

• #6   9. nov 2013 hihi Balder kan ikke være i en taske smiley

Det jeg ikke forstår er at man skal betale 10 kr for at få hunden med uanset størrelse og alder, og børn og div vogne er gratis..

• #7   9. nov 2013 du skal jo osse betale en billet, selvom der ingen siddepladser er smiley

Nu er det bare sådan reglerne er... og selvom jeg har hund, så er jeg altså fint tilfreds med at vaps ikke må sidde på sædet - når jeg kører i bus, så har jeg civilt tøj på, og så gider jeg ganske enkelt ikke få ting på tøjet fra folks vapser... såsom mudder fra utørrede poter... dinglebæ i pelse.. for slet ikke tale om oceaner af hundehår.

Vær du egentligt bare glad for at hunden MÅ komme med bus på en billet, for jeg kan altså godt huske tilbage til den tid hvor det hed 'hund i taske - eller gå'.

• #8   9. nov 2013 kan høre holdningen helt klart er gulvet smiley

Mange tak for jeres svar, ville bare høre hvad andre tænkter omkring det smiley

• #9   9. nov 2013 næh, det er såmen ikke bare holdningen - det er sådan reglerne er for hund i busserne.

• #11   9. nov 2013 Den gang jeg kørte bus med Silja (Inden jeg fik kørekort og chaufførerne fortalte mig de ikke ville have hende med) så gik jeg ned i midten af bussen, der hvor man stiller bagagen, så stod jeg der med hende, mens hun lå ned, og hun gled ikke frem og tilbage smiley det var 60'eren Kjellerup/Silkeborg smiley

• #12   9. nov 2013 Balder sidder altid på hans bækken ved siden af mig på en sæde, og Jeg har aldrig fået afvide at det måtte han ikke, jo en gang af en sur dame....

Normalt knurre Balder ikke af folk med mindre de virker truende over for mig, Men hende her knurret han af allerede inden hun gik over vejen for at komme med den bus vi skulle med, og med det samme vi kom ind ville hun diskutere med mig...
    Er meget imponeret over min lille skat, der var ingen tvivl om hendes holdning til hunde og ingen tvivl om Balder's holdning til hende smiley

• #13   9. nov 2013 Okay det der med at glide frem og tilbage bliver taget lidt for bogstaveligt, korts sagt vil han heller stå op hele vejen end at ligge på gulvet i en bus..

• #15   9. nov 2013
    Finkaninus - bliver imponeret over hele hendelsen..
    Og det er godt at det mig og buscheføren der bestemmer det smiley

• #17   9. nov 2013 hunde må ikke være til gene for andre passagere... og at jeg får hundehår ud over mit civile tøj, eller at der sidder en hund og knurrer - det finder jeg til at være generende.

Det er sgu ikke for sjov at jeg skifter tøj fra civil til 'sjusketøj' derhjemme, for jeg gider ikke ankomme ude i byen og ligne en yeti fordi jeg er fyldt med hundehår.

• #18   9. nov 2013
    Finkaninus - Skriv ordenligt tak, det er ingen grund til at "snakke" ned til mig...

Den Guddommeligt Kællinge-Ophøjede MegaPixel - Hun hørte det ikke hun var på den anden side af vejen,..
    Og lige præcis *hunde må ikke være til gene for andre passagere* det er han jo hvis han er på gulvet, folk der er bange for hunde tør ikke gå forbi, folk træder på ham, der er ikke plads til folks barnevogne, osv..
    og det er en der har brokket sige i de næsten 2 år vi har kørt med bus, og utallige folk der roser mig for at have en hund der er så dygtig og afslappet når han er med bussen, osv ..

Jeg ønsker ikke at forsøge at ændre jeres holdning, for jeg forstår jer godt, men jeg føler mig en smule angrebet her, så jeg bliver nød til at forsvare mig selv..

• #19   9. nov 2013 øhm.. hvad er forskellen på at gå forbi ham på gulvet og gå forbi ham på et sæde?
    Folk skal jo stadig forbi.

Du skal nok være glad for at du bor hvor du bor, for din måde at have hund med i bussen var sgu aldrig gået herovre.

• #21   9. nov 2013 specielt i vinterhalvåret havde jeg altid et tæppe med til søkoen, sådan at hun havde det og ligge på - det virkede ganske udemærket.. medmindre buschaufføren tror at han deltager i et rally.

• #22   9. nov 2013 Længe leve jylland <'3 smiley hehe

*Kathrine* - det lyder som en god ide.. smiley

Og forskællen er at når han sidder på et sæde sidder vi nede bagved og han sidder op at vinduet, så han ikke forstyrre noget, hvis han skal ligge på gulvet, skal vi stå i midten af bussen (vis der ikke står en barnevogn) eller det ene sted hvor der kan side 4 over for hinanden for der er mere gulvplads og der med plads til ham MEN så holder vi også bare 4 pladser, så det går jo heller ikke...

• #23   25. nov 2013 Jeg har min hund med i en taske, og vi rejse rigtig langt uden problemer ( og så hun gratis når hun er i en taske). Har både haft hende med til nordsjælland og jylland, og vi bor selv i slagelse smiley

• #25   25. nov 2013 Det er dejligt at høre jeres meninger og måder at håndtere det at have hunden med i bus på..
    Det beviser at der er plads til at være forskællige smiley

Kommentér på:
Hund med i bus

Annonce