{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Hund i bus? {{forumTopicSubject}}

Nu bliver jeg lige nød til at høre jeg hvordan de regler med busserne og hunde er.
I busserne i Aalborg er der de gule busser, de røde og de grå. Jeg ved der må være små hunde som er i tasker i busserne. Men hvilke af busserne må man have en stor hund med i som ikke er i taske? Er de røde også No go?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i bus?
  • #1   30. maj 2014 Små hunde der kan være i en taske/transporttaske kan komme med gratis, mellem og store hunde skal man (hvis ikke chaufføren er venlig) betale børnebillet for

• #2   30. maj 2014 er der ikke sådan en side, der repræsenterer diverse busselskaber hvor det står på?
    I storkøbenhavnstrup har vi movia.dk hvor man kan finde reglerne for hund i bus.. hvilke linjer de må være med i, og hvilke de ikke må... altså hvis de ikke er i en taske.

• #3   30. maj 2014 her i silkeborg må både store og små hunde komme med, taske hunde gratis, store hunde til børnepris.

• #4   30. maj 2014 I sønderjylland skal folk med hunde sætte sig omme i den bagerste halvdel af bussen, de er gratis at have med hvis de er i taske, ellers skal man betale børnebillet

• #5   31. maj 2014 I Aalborg må du have hunde med, der kan være i en håndtaske. Hunde der ikke kan være i en håndtaske, skal altid være i snor.

Hunde der ikke kan være i en håndtaske, må ikke medbringes i bybusserne og metrobusserne. Jeg kan ikke lige huske hvad farve de har, men jeg mener at de røde er metrobusser og de gule er bybusser. De grå/blå må så være regionalbusserne. Men de må ikke medbringes i bus 1-48.

Så nej, man kan altså ikke få hunden med, selvom man betaler billet. :o)

• #6   31. maj 2014 Øv det ser sort ud for ham Salik så - så må vi gå eller cykle tværs igennem byen når vi skal med toget

• #7   31. maj 2014 Bybusser er gule og metrobusser er røde smiley

Jeg mener det er de grå og blå man kan tage en større hund med i smiley

• #8   31. maj 2014 Louise A - Det har jeg aldrig hørt om, og jeg er født og opvokset i Haderslev og har stadig familie der

Emma - Det kommer helt an på byen smiley

Det er ikke farven på bussen, men farven på busskiltet der udgør en foreske på bybus og rutebil

• #9   31. maj 2014 Jeg bor i Aalborg og her er det farven der har betydning smiley Og gik ud fra det var byen der var spørgsmål om smiley

• #10   1. jun 2014 Beltane - Men nu er det jo lige Aalborg vi snakker om. ;o)
    Og her er metrobusser røde og bybusser gule, mens regionalbusser er blå/grå. Ikke kun busskiltet, men selve bussen.

• #11   1. jun 2014 CMP - Men der har været snak om, at kan man have hunden i en taske, må man have den med ind - ligegyldigt hvor stor tasken og hunden så er. Jeg ved ikke om det passer, men prøv at ring ind og hør, hvor grænsen går til. :o)

Selvom det da nok skal være en noget stor taske, hvis Salik skal kunne være i den - og I skal nok også være to til at bære den. ;o)

• #12   1. jun 2014 aaah, det er så nok en sandhed med modifikationer... jeg mener at grænsen går der ved at alle hundens ben skal være i tasken (altså ikke noget med at klippe huller til benene) og man selv skal kunne løfte tasken.

• #13   1. jun 2014 Kys min - Haha ja, det er rigtigt! Men spørgsmålet er jo så, hvad der forstås ved 'håndtaske', som reglen jo lyder. :o)

Jeg mener der var en herinde fra, vidst også fra Aalborg-området, der havde ringet ind og spurgt, og fået det svar, at kan man slæbe en GD i en taske, må man gerne det. :o) Om det passer, ved jeg dog ikke.

• #14   1. jun 2014 uhh det vil jeg lige ringe og høre dem efter. For Salik er trænet til at være helt ok med at blive løftet og båret på og en kæmpesportstaske burde kunne rumme ham - han kan sagtens gøre sig lille bitte smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hund i bus?

Annonce