1.275 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvordan køber man en hund ? Hvordan køber man en hund ?

Kære Hundegalleri,

Jeg håber, I kan hjælpe mig ?? Vi er et par på 40 år, som endelig har fået mulighed for at få opfyldt drømmen om at få en hund. Vi flytter nemlig fra storbyen ud til en lille forstad tæt på natur og strand.

Og så melder spørgsmålet sig : hvordan køber man så en hund ? Jeg har selv haft hest i mange år og er derfor nok lidt farvet af, at der kan være mange faldgruber ved køb af dyr.

Hvad er jeres erfaringer ? Har i fundet hund på DBA eller købt ved en kennel ? Hvad er fordele / ulemper ?

Vores ønske er at få en mindre hund, som kan trives i en lejlighed og elske at komme med i skoven/ stalden / stranden. Vi har ingen børn, og den skal kun være alene 2 formiddage om ugen.

PFT for jeres tid

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan køber man en hund ?
  • #2   6. okt 2020 Jeg tænker at I skal beskrive hvad I kan tilbyde en hund. Aktivering? Pelspleje? Træning? Hvad gør I, når I skal ud om aftenen? På ferie? osv.

• #3   6. okt 2020 Har i en race i tankerne?

• #4   6. okt 2020 Vi kan tilbyde masser af tid og selvfølgelig kærlighed. Vi er meget hjemme pga permanent hjemmearbejdspladser, så den skal kun være alene 2 formiddage om ugen. Jeg har hest, så vi tager ikke på ferie smiley Vi er meget sjældent afsted om aftenen, for som sagt er jeg meget i stalden. Vi vil også gerne gå til hundetræning med den.

Ang race så har vi ikke låst os fast på noget endnu, personligt har jeg en svaghed for corgien smiley

• #5   6. okt 2020 Corgi? Er I til pleaserhunde eller mere selvstændige hunde?

Størrelse?

Forventer I at den skal med ud til hesten? Og eventuelt gå løs eller er det fint at den ikke lærer at gå løs?

• #6   6. okt 2020 Vi kan tilbyde masser af tid og selvfølgelig kærlighed. Vi er meget hjemme pga permanent hjemmearbejdspladser, så den skal kun være alene 2 formiddage om ugen. Jeg har hest, så vi tager ikke på ferie smiley Vi er meget sjældent afsted om aftenen, for som sagt er jeg meget i stalden. Vi vil også gerne gå til hundetræning med den.

Ang race så har vi ikke låst os fast på noget endnu, personligt har jeg en svaghed for corgien smiley

• #7   6. okt 2020 Jeg kan godt li corgien for dens lidt mere selvstændige væsen. Den må max være mellem størrelse:)

Den skal helt sikkert med ud til hesten, men der skal den være i snor.

• #9   7. okt 2020 Hvis det er corgien du har kastet din kærlighed på, så se om den vil passe ind i jeres liv, den er jo ikke en hund der kan lange lange gåture og trapper er heller ikke så smarte for en lang-lavbenet og halv tung charmetrold smiley men er det corgien i vil ha, så find en DKK opdrætter via https://koebhund.dk/ Og så bliv skrevet op hos en opdrætter smiley eller hvis der er en special klub for corgier, så har de muligvis også en kennel liste.. god jagt på jeres fremtidige familie medlem smiley

• #12   7. okt 2020 Hvis det er corgien du har kastet din kærlighed på, så se om den vil passe ind i jeres liv, den er jo ikke en hund der kan lange lange gåture

Det er altså ikke rigtigt smiley Min corgi går glad og gerne med på 10 km om dagen, og ville såmænd også kunne gå mere. Hun går altid fri, og spurter rundt, så hun går noget længere end jeg gør.

TS, der er kun en vej frem, når man skal købe hund, og særligt når det er corgi, og det er at købe fra en opdrætter.

Jeg ville starte hos Vistruphus, som er en af de relativt få opdrættere, som går meget højt op i sundhed. Hun er sød og virkelig dygtig, og er i øvrigt også en af dem der hyrdetester sine hunde.

De fleste corgier kan, med lidt træning og opdragelse, lære at gå fri, også når den er med i stalden. Man skal lige være OBS på at kræet ikke hyrder hestene, men det er en overkommelig opgave.

Det værste ved at have corgi er, at man bliver afhængig af dem, og pludselig vil man gerne lige have en mere smiley Og man skal have virkelig meget humor, for at bo sammen med sådan en, for de har altså mange tossede påfund smiley

profilbillede
  • #13   7. okt 2020 Kennel Macuschla Macree ved Mette og Claus Torp Bisgaard, går virkelig meget op i sundhed og sind. Klart en kennel jeg ville kigge i retning af. De opdrætter Cardigans og det er selvfølgelig noget I skal gøre op med jer selv, om det er Cardican eller Pembroke. De er ikke ens i sind og størrelse.
    Jeg ved Mette går mange lange ture med sine hunde. Men ja trapper er en udfordring pga dværg genet (ryggen) og det kan ikke anbefales at de går for meget på trapper. Jeg opdrætter selv en dværgrace og hundene får ikke lov at gå på trappen til førstesalen. De tager fint de 4-5 trin ned fra hoveddøren mange gange om dagen.
    Held og lykke med projekt hund!

• #14   7. okt 2020 Enig med #12. Svende ville da dø langsomt, hvis ikke der var lange ture indlagt i ugens program smiley

Corgier er vanedannende, sjove, finurlige, humoristiske og frem for alt helt igennem fantastiske smiley

Læs evt. denne...den beskriver med humor hvad man går ind til som corgi-ejer smiley
    http://www.frederiksen.bz/kennelaasteds/sa-du-tror-du-vil-have-en-corgi-.html

Vi boede i lejlighed, da Svende landede i vores liv. Og første prioritet var at lære ikke at gø af alt og alle. Denne træning fortsatte vi, da vi flyttede i hus med have og nu kan kan tulle rundt en hel dag og kun øffe en enkelt gang, når der går en baryl på HANS fortorv smiley

Jeg knuselsker vores lille pølsehund smiley

Se jer godt om efter en ordentlig opdrætter. Det kan jeg desværre ikke hjælpe. Svende er fra Kennel Cardax i Sverige og er efterhånden 81/2, så der er sikkert sket en masse inden for avlen de sidste år smiley

profilbillede
  • #15   7. okt 2020 Louise, den med den store forskel på sindet, hører jeg tit i corgigrupperne. Men der er sjovt nok ikke én eneste, heller ikke dem der har opdrættet i en menneskealder, der kan forklare hvori forskellen er smiley

Men ja, de er forskellige af udseende, og så er der meget længere ventetid på pembroke. Og man skal holde sig LANGT væk fra amerikaneren på Ærø, som sælger hvalpe med AKC-stamtavle, og kalder dem Hawaii-corgi. Ud over at han laver blue merle pembroke (hvilket betyder, at der er blandet cardigan ind), så tager han 14.000 kr for en hvalp, hvilket er 2.000-5.000 kr dyrere end andre steder. Nå ja, og så er sundhed ikke noget han bruger smiley

Og ja, Mette er også et godt bud på opdrætter.

• #16   7. okt 2020 A har bare hørt fra flere sider at Pembroken er mere skarp/gøende.

• #17   7. okt 2020 Det har bare ikke rigtig hold i virkeligheden smiley Forskellen skulle, på papiret, være, at pem er mere fremme i skoene, mere venlig og imødekommende, hvor cardi er lidt reserveret og afventende. Der er bare ingen cardier der har læst det smiley

• #18   7. okt 2020 Nej men min race er også reserveret iflg al litteratur. Så vil jeg nødig se én der ikke er reserveret!
    Jeg har som så mange andre, mine oplysninger fra det jeg har læst (bla i ældre tråde herinde) samt corgiejere. Det var bare ment som en oplysning om, at en Corgie ikke bare er en Corgie smiley

• #19   7. okt 2020 Jamen, der er masser af både corgiejere og opdrættere, som peger på den store forskel. Men der er bare aldrig nogen, der kan fortælle hvori forskellen består. Og så bliver det lidt fjollet at snakke om den "store" forskel i sind, når der reelt ikke er en forskel (ikke en der er større, end hvad man kan forvente fra individ til individ).

• #20   7. okt 2020 Ja det lyder spøjst at det nævnes så.

• #22   7. okt 2020 Ja det er da bestemt ikke utænkeligt Isabelle

• #23   7. okt 2020 Ja, og alligevel kan ingen af de gamle og garvede opdrættere huske det.

I virkeligheden tyder det på, at cardierne er avlet mere milde, og derfor nu er helt på linje med pem.

• #24   7. okt 2020 Tusind tak for alle jeres svar, vi vil kigge efter en hvalp fra en opdrætter :):):)

• #25   7. okt 2020 Er det eje eller leje i bor?

• #26   7. okt 2020 Det bliver en lejebolig. Udlejer har sagt godt for en mindre hund smiley

• #27   7. okt 2020 Super smiley

• #28   7. okt 2020 Husk at få afstemt, hvad de mener med "mindre hund" smiley
    Om de tænker højde eller vægt, og få det på skrift smiley

Bare herinde har vi ihvertfald ret forskellige meninger om, hvad der er mindre, mellem og stor smiley

• #29   7. okt 2020 Karina, min schæfer på 37 kg er lille bitte, punktum smiley

• #30   8. okt 2020 Ja da A - selvfølgelig er hun det!!
    Jeg synes da også mine huskyer er helt små og nuttede.
    Men jeg ved bare, at der er en del derude, der ikke er spor enige smiley

Kommentér på:
Hvordan køber man en hund ?

Annonce