{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Noget om hunhunde?? {{forumTopicSubject}}

Vi har en hanhund nu, og jeg havde faktisk troet at vi skulle have en hanhund mere (en grosser schweizer sennenhund), men nu er jeg blevet i tvivl.

Jeg ved ikke en skid om hunhunde, jo at de kommer i løbetid, at det er dem deer føder hvalpene osv., altså alt det indlysende *GGGG*.
Men alt det andet ved jeg ikke noget om......
Sind vs hanhund (afhænger afracen, ja, men generelt)
Kan der være problemer ang. løbetid osv.

Alt i alt hvad skal man tænke over/på når man fårr en hunhund??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Noget om hunhunde??
  • #1   28. jul 2007
    Er der slet ingen???

Hvr er alle folk egentlig henne??

• #3   28. jul 2007
    Jazzy vil få klippet pladerne, da vi ikke vil avle på ham under alle omstændigheder, han er uden papirer.

• #4   28. jul 2007 generelt er tæver en smule nemmere at have med at gøre da man ik skal tage magtkamp op med dem... Vi oplevede i Sally´s første løbetid at hun i dagene efter var liiidt emsig...hehe... Men ellers kan vi da varmt anbefale en lille dame...c",)

• #5   29. jul 2007
    Lykke og Michael: Tusind tak :0)
    Det var også noget den dur jeg tænkte.

Troede bare aldrig jeg skulle have en hunhund, så føler lidt at jeg er på herrens mark :0)

• #6   29. jul 2007
    Australsk: Tusind tak for dit svar også. Kan se nogle gode pointer i dit indlæg (f.eks. det med at lette ben....ihhh det kan være belastende!!!)

• #7   29. jul 2007 Australsk.... Det med at lette ben - det kan man jo altså vælge at styre. Jeg har haft 2 hanner, og jeg bestemte når de skulle lette ben, når de gik i snor :o) simpelthen ved at sig nej når de skulle til det. Selvfølgelig fik de lov - altid første gang de ville på gåturen, og sjovt nok, så blev det til an større tår efter kort tid. Pludselig fattede de, at hvis de ville hælde vandet fra kartoflerne , så var det med at få det gjort, mens man måtte...Floklederen bestemmer når der skal pissesterritorie af !!!

• #8   29. jul 2007 Jazzy - hvis du har en han og en tæve sammen, så skal du lige have i reminderen, at de skal adskilles i 3 uger hvert ½ år, hvis du ikke vil have hvalpe. Nogen hanhunde finder sig stille i det, mens andre kan blive vanvittige og nærmest går gennem døre for at komme ind til den velduftende dulle !!! Andre hverken spiser eller drikker imens tæven er løb, og kan være helt ved siden af sig selv.

• #9   29. jul 2007
    *Smydi*: Hvis vi får en hunhund, så skal Jazzy kastreres.
    Vi vil ikke avle på ham under alle omstændigheder da han er uden papirer.
    For det andet hatr vi meget svært ved at få ha til at holde sin vægt, så det har været diskuteret i et stykke tid :0)

Det med at sige nej når han vil lette ben konstant vil jeg da lige afprøve... :0)

Er det også et problem md hanhunden hvis han er kastreret, altså, kan han stadig blive helt kulret når hun kommer i løbetid??

• #10   29. jul 2007 Lykke & Michael *
    Den der med at man ikke skal tage magtkampe op med tæver, er vist lidt af en myte... det vil jeg gerne skrive under på ;o)

Kommentér på:
Noget om hunhunde??

Annonce