{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.378 visninger | Oprettet:

HUNHUNDE I LØB OG LIDERLIG HANHUND {{forumTopicSubject}}

KÅD HANHUND OG TÆVER I LØBETID!!!!
HJÆLP
Jeg har en hvid schæfer aom bliver 3 til september.... min ellers så lydige og dygtige hund, har forvandlet sig til et liderligt monster! Han stikker af så snart han kan, han er ikke sig selv, han spiser ikke, sover ikke ordentligt, han er IKKE til at få kontakt til når vi er ude og gå, han er i trance halvdelen af dagen... Jeg er ved at blive idiot!!!!
Det ene øjeblik viger han ikke fra min side og er totalt kælesyg, det andet øjeblik ænser han mig ikke...
Jeg er ude af mig selv.
Han er væk i over en time ad gangen, kommer ikke når vi kalder eller noget som helst.... Vi fiser byen rundt..
Jeg er bange for, at det ender i politianmeldelser eller det der er værre for ham.

Jeg søger erfaringer med Kemisk kastration eller rigtig kastration til en hund på den alder, jeg ser desværre ingen anden mulighed lige nu. Han er til farer for sig selv og/eller andre.
Haven er ikke helt hegnet ind, men det har aldrig været et problem, jeg kan ikke overskue at han skal være sådan her x mange om året. Han skal passes når jeg skal rejse, jeg vil ikke byde nogen, at skulle tage vare på ham som han er Nu...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUNHUNDE I LØB OG LIDERLIG HANHUND
  • #2   30. jul 2017 FORDI VI ER FRUSTRERET ????????
    Ja jeg skal... men helt ærligt.. Han har det af H til når der er løbetid, det er fandme også synd for ham... og for mig.????

• #3   30. jul 2017 Selvom du kastrerer/kemisk kastrerer, så varer det altså lidt, førend det har effekt (hvis det får effekt - der er nemlig hanhunde, der fortsat interesserer sig for tæver i løbetid efter kastration).
    Du må simpelthen sætte en snor på hunden eller få haven hegnet ordentligt ind - det er jo en løsning, der virker her og nu.
    Om du så også kastrerer/kemisk kastrerer for i fremtiden at undgå, at hunden bliver helt så stresset over løbske tæver er jo op til dig. Men her og nu, skal du simpelthen tage forholdsregler, så hunden ikke kan stikke af.

• #4   30. jul 2017 Vælger du kastration, ville jeg i øvrigt vente, til der ikke er løbetidshjerne hos hanhunden - det kan blive sin sag at have top-stresset hanhund, der samtidig skal passe lidt på sit kastrationssår, mens det heler

• #5   30. jul 2017 Jeg er enig, snor på eller hegne haven ind i første omgang så han ikke får held med at stikke af.
    Og så er det vel bare at prøve den kemiske.

• #6   30. jul 2017 Han har snor på så snart han er ude, indtil haven bliver hegnet ind.
    Jeg bliver nødt til at vænne mig til, at han ikke er til at stole på... hvilket gør virkelig ondt og er svært for mig.. Han er slet ikke sig selv.

• #7   30. jul 2017 Han er et handyr.. De har et mål i livet udoverat overleve - find hunkøn og lav unger. Selvfølgelig skyr han ingen midler for at det lykkes.
    Hvis er tæven der er i løb? Eller er det flere individer i byen han løber til eller?

Det beste du kan gøre er at have fuld kontrol over ham, forvent ikke lydighed. Aktiver ham mere og øg hjerneaktiviteter og undgå så vidt muligt tæver i løb.

• #8   30. jul 2017 Vi bor i et kolonihaveområde, her er SÅ mange tæver i løb... men specielt 1 løber han til hver gang. Han har nærmest overfaldet denne ene tæve 2 gange, og ejeren af tæven fortæller at han er meget voldsom.. Det er selvfølgelig ikke acceptabelt, og skylden ligger helt hos mig!

• #10   30. jul 2017 Jeg ville da også bare springe ud i det.

• #11   30. jul 2017 Normalt er jeg IKKE fortaler for kastration. Men min veninde fik hendes lækre Berner Sennen kastreret efter samme adfærd som din. Hunden stoppede nærmest øjeblikkeligt med at strejfe. Opdrætter var grædefærdig pga hanhunden var tjekket for alle arvelige sygdomme - og var top sund og rask. Desværre for opdrætter havde hun valgt at sælge til en almindelig hundeejer, og de kan altså ikke lukke hund i løbegård med overdækket, hvis hunden normalt er en fast del af familien.
    Jeg vil helt klart anbefale snor på vovse - uanset hvornår I går i haven, og når det værste har lagt sig, så får I en aftale med en dyrlæge.
    Det hér er nemlig, som du selv skriver, hverken holdbart for jer, naboer eller hund.

• #12   30. jul 2017 Min jack russell har været kemisk kastreret, og med en rigtig god virkning. Han var lige som din, stak, kunne ikke eller koncentrere sig om andet end tævehunde.
    Han blev i løbet af 14 dage en helt anden hund, kunne høre, var ikke så interesseret i tæver, han blev en dejlig hund. Da den ikke virkede mere, ca 9 mdr, blev han rigtig kastreret, hvilket jeg aldrig har fortrudt. Han er stadig hanhund, er ikke blevet sløv eller madglad. Men enhund der hviler i sig selv. Så mit råd, prøv den kemiske

• #13   30. jul 2017 Kemisk kastrering har for os taget ca fem uger for at have endelig effekt, desværre. Ser ikke rigtigt så mange andre muligheder end at have ham enten i snor, eller hegne haven godt og grundigt ind - og have ham under opsyn.

• #15   31. jul 2017 Og! I ugerne op til at den har den fulde virkning, kan de få et mega hormonboost! Milo blev et sindsforstyrret bæst og var totalt ude af proportioner, til den havde endelig effekt. Men så virkede den altså også helt fantastisk. smiley

• #21   31. jul 2017 Det er så lige præcis ved den slags problemer at jeg slet og ret ville vælge kastration smiley
    Ingen af mine hanner har heldigvis haft den slags issues, men jeg kender to hvor det der med løbetider i nabolaget var totalt uoverstigeligt fordi de to pågældende hanner var alt for 'oversexeded' og totalt ukontaktbare. Her hjalp katrastrationen nærmest pr omgående.

• #22   31. jul 2017 Hegn og snor som de andre skriver.

BadDog hvad skal TS med gummihandsker?

• #26   31. jul 2017 John - Mit indtryk er nu, at i de fleste tilfælde, så tager kastration i hvert fald toppen (og som regel mere) af løbetidsstress. Men skal bare være bevidst om, at der ikke er garanti for effekt - der ER hunde, hvor det ikke har nogen effekt. Men det er ikke normen, er i hvert fald mit indtryk.

Og er der mange tæver i nabolaget og hunden er topstresset hver gang en af dem er i løbetid, så tror jeg, jeg ville foretrække kastration. Er der blot tale om en enkelt tæve eller to, ville jeg leve med det de par gange om året.

• #29   31. jul 2017 John -hegnet kan holde hunden hjemme. Det kan altså ikke ændre på, at hunden er topstresset med alt det ubehag, der følger med dette (både for hunde og ejer).
    Hvis der blot er tale om et par gange om året, så er jeg enig. Men er der mange tæver i nabolaget, ville jeg absolut overveje kastration - selvom jeg er lige så lidt fan af skodpels mm. som de fleste andre.

Jeg er også hanhundeejer og havde indtil sidste år også intakt tæve og levede fint med det - det er jo netop ikke hele tiden, men kun et par uger et par gange om året og min hanhund er ikke slem i forhold til, hvad man hører ved mange andre - han er da stresset, men han spiser, sover osv. Det lader til ikke at være tilfældet ved TS's hund.

• #30   31. jul 2017 Hegn er ikke andet end at symptom behandle

• #31   31. jul 2017 Igen vil jeg godt lige understrege det hormonboost hunden kan få, ved kemisk kastrering - og så lige overveje om det måske er lige nu, nu da den i forvejen er top stresset smiley

• #34   31. jul 2017 John - jeg synes da sådan set alle her er ret enige om, at TS skal få lavet noget hegn og holde hunden i snor, hvor læser du noget andet?
    Men hegnet betyder jo altså bare, at hunden ikke kan rende hjemmefra. Og det er selvfølgelig super, det er jo sådan set det vigtigste. Men det gør altså ikke hunden mindre stresset.
    Og der ER forskel på hunde (og også indenfor samme race, så hvilken race du har, er vel sådan set ligemeget), så hvis her er tale om en, der stresser sådan meget ud over, hvad man må forvente, når der er løbske tæver i området, så er kastration efter min mening værd at overveje. Og jeg er altså ikke kæmpe fortaler for kastration sådan generelt, tværtimod. Jeg vil til hver en tid foretrække ikke at kastrere. Men hvis det handler om, at hunden ikke trives (og det gør en topstresset hund jo altså ikke), så synes jeg kastration er at foretrække.
    -igen selvfølgelig med forbehold for, hvis der kun er tale om få tæver i nabolaget, for så er problemet jo til at overskue. Og er hunden meget ung, er der også chance for, at det bliver mindre i fremtiden. Men de ting nævner TS jo intet om.

• #35   31. jul 2017 Det er jo en del af det at have hund smiley Ikke alting er lige let og pusse nusse hyggeligt altid smiley Jeg har en tæve der - når hun er i løb - VIL knalde med alt og alle som i:
    https://www.youtube.com/watch?v=_ziayHrg0M4

Hun stritter med den hævede bavian mås blot man kæler hende, eller der er en hanhund i en radius af 5km. Ignorer så falder han til ro smiley

• #36   31. jul 2017 Og i øvrigt, uanset om man vælger kemisk eller kirurgisk kastration, så ville jeg ikke gøre det her og nu, men vente til løbetidshelvedet er overstået. Ingen af delene virker jo omgående alligevel.

• #37   31. jul 2017 Hegnet eller snoren skal frem uanset hvad. Det tror jeg at alle wr enige i.

• #39   31. jul 2017 Ja hegn er at symptom behandle en hund som den vi snakker om. Det forhindre Fido i at stikke af, men det løser jo ikke problemet med at Fido ikke har det godt. Derfor er det at symptom behandle. lidt ligesom dem der smider hunden i bur når den ikke kan være alene hjemme. det løser problemet her og nu fordi man forhindre hunden i at ødelægge, men det løser ikke det overordnede problem.

• #41   31. jul 2017 Prøv om du kan skrive pænt.

• #42   31. jul 2017 Der er ikke så meget at arbejde med når hunden er blæst som her.

• #44   31. jul 2017 Så kalder man ikke andre for tungnemme .. Slet ikke når man ikke selv er den hurtigste knallert på havnen smiley

• #47   31. jul 2017 Enig Ida. I det hele.

• #49   1. aug 2017 Jeg ville få målt hormonspejlet på hunden og afgøre hvad der skal ske derefter.

Hegn og line er logisk - hvis hundens hormoner er skæve og den producerer for meget testosteron ville jeg (med bævende underlæbe) kastrere.... eller håbe på at dyrlægen kender til en medicinsk mirakelløsning der dæmper i stedet for helt at fjerne al kønshormon.

Hunden skal ikke have en hverdag med det niveau af stress.
    Men hvis der ikke er overproduktion af testosteron, så er det en træningssag.

Kommentér på:
HUNHUNDE I LØB OG LIDERLIG HANHUND

Annonce