13. dec 2010 Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Intet er så galt...... {{forumTopicSubject}}
At det ikke er godt for noget !
I disse corona-tider er de fleste utrygge, urolige, bange og alt muligt andet. De fleste frygter at blive hårdt ramt af sygdommen, at miste nogen man holder af, at miste jobbet, at Danmark går bankerot, og en hel masse andet.
Men ude på den anden side, når coronaen har raset færdig, så skal vi leve videre, og jeg håber personligt, at den her omgang får os til at ændre kurs i fremtiden.
Vi er en nation af brokkere....vi brokker os over alt, lige fra vejret til naboen osv. osv.
Jeg håber at, at vi bliver bedre til at forstå, og værdsætte hvor godt vi har det her i Danmark. Tænk sig hvis man boede i et land, hvor præsidenten helt seriøst mener, at corona kan kureres med vodka og saunature (Hviderusland).
Jeg håber, at vi bliver bedre til at værdsætte hinanden, og vores frihed, som følge af, at vi er blevet “tvunget” til at holde afstand, og blive hjemme.
Og så håber jeg, at det her los bagi, i form af corona, får os til at indse hvor værdifuldt og skrøbeligt livet er. Os i den vestlige verden, er vant til at tænke, at vi alle er udødelige (næsten), i modsætning til verdens udsatte og fattige lande, som altid lever med døden som nabo. Håber at vi bliver bedre til at leve i nuet, og nyde tiden her og nu, fremfor hele tiden at stræbe efter noget andet, end det vi har.
Jeg glæder mig over, at mange er rigtigt gode til at passe på hinanden, og glæde hinanden på afstand. Her er et godt eksempel fra lokalområdet: https://www.tv2east.dk/guldborgsund/hel-bydel-saetter-bamser-i-vinduerne-et-styrke-sammenholdet
Hvad tænker du, at corona kan medføre af gode ting i verden ?
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
Øget fokus på sammenhold - også på tværs af etnicitet.
Øget fokus på hygiejne - lær at vaske hænder, husk at gøre det, lær dine børn det, skifte grejet oftere i buffet, hold afstand og det er okay at frasige sig kram og håndtryk.
Øget fokus på psykisk velvære og bedre overenskomstforhandlinger til sundhedssektoren
i 2021:
Der er vi tilbage. Vi er færdige med sammenhold. Skellet mellem rig og fattig er blevet endnu større. Vi har glemt hvorfor det er vigtigt at vaske hænder. Forhåbentlig har vi en svag erindring om ikke at tage livet for givet.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Ida: Den der med manglende håndvask efter toiletbesøg, kunne man måske håbe, at folk bliver bedre til nu ? Det ville jo være rigtigt positivt, og ja, spritbeholdere alle vegne, fremover !
Lene: Ja, miljøet !! Det er dælme positivt, og mega tankevækkende. Håber at vi kan finde ud af, at sætte farten bare lidt ned.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Det skidt var ved at snige sig ind i forretnings verden.
Meget mærkeligt synes jeg!
Lige der har Corona da gjort meget godt.
Men spritte hænder bliver nok meget normalt når man går ind og handler fremadrettet. Det håber jeg på bliver fastholdt!
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
Jeg møder en del folk, når jeg går tur med hundene, og de fleste virker gladere og mere afslappede end normalt, så helt skidt er det ikke, selvom situationen selvfølgelig er rigtigt træls for mange.
Jeg kan desværre ikke besøge min gamle far i Jylland her i påsken, men vi taler sammen flere gange om ugen, og han har det heldigvis fint Vi er begge temmeligt introverte, så ingen af os har de store problemer med at tulle rundt alene. Forleden luftede han tanken om at aflyse sin fødselsdagsfest i august på grund af corona. Han fylder 90, så familien er selfølgelig vældigt opsatte på at holde fest, men han vil egentlig helst være fri
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 757
Træls at man ikke kan besøge sin 81-årige mor uden at skulle sidde udenfor mens hun sidder i døråbningen.
Dejligt at man kan handle uden at være ved at vælte over folk, men selvfølgelig tragisk for alle de små butikker der ikke må holde åbent.
I øvrigt utroligt hvor ligeglade mange er med reglerne der dagligt bliver listet op mange steder, de står og hoster gentagne gange ned i deres hånd, hvorefter de rører indkøbskurv og dankort terminalen, og mange står også alt for tæt.
Selv er jeg ikke specifikt bange for Corona, har et godt helbred og bor på landet hvor der ikke rigtigt kommer nogen, så faren for smitte er minimal.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Men jeg er enig i, at håndsprit, og generel forbedring af hygiejne/rengøring, ville være en klar forbedring, som forhåbentligt fortsætter, efter corona.
Eva: Det lyder som en vildt hyggelig arbejdsdag
Ville ønske, at jeg også kunne arbejde hjemmefra ! Men der går nok desværre lidt tid, før at det bliver muligt at køre tog, mens jeg sidder derhjemme, iført morgenhår og sutsko
Har også aflyst påskefrokost med mine gamle forældre Ingen grund til at risikere noget.
Allan: jeg bliver også rystet over, hvor mange folk der er, som er ligeglade med regler og anbefalinger Kan se at passagerantallet i togene er stigende, desværre
Så jeg priser mig også lykkelig for, at jeg bor langt ude på landet, så jeg kan undgå smitterisiko en stor del af tiden.
Krydser fingre for, at du snart får nyt job, på trods af corona !
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
Radius for hvad man kan 'nå' i Pokemon Go er blevet større under alt det her, så nu kan jeg nå det ex-raid gym som er på den nærmeste legeplads.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Jo det skal.
Jeg magter ikke at kramme fremmede mænd og kvinder jeg i min vildeste fantasi (øde ø) ikke gider at være i tæt kontakt med!
Så må de altså finde dem der synes om dem et andet sted!
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.260
Jeg elsker det med at luften er blevet så meget renere på så kort tid.
Intet er så galt......