{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.502 visninger | Oprettet:

Hamstrer I {{forumTopicSubject}}

ja er lidt nysgerrig … jeg har købt lidt ekstra toiletpapir og faldt over 2 flasker håndsprit i går i Bilka … men ellers ikke ..

min mand er så i Bilka for ½ time siden, køler normalt med oksefars er helt tom, hylder normalt med ris, helt tomme smiley … jeg kan slet ikke forholde mig til det ...

skal man virkelig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamstrer I
  • #439   12. mar 2020 Det værste er næsten, at nogle direkte bliver aggressive, hvis de ikke kan få præcis, hvad de vil have, når de vil have det. At nogen bliver rasende, hvis butikkerne tillader sig at lukke og at andre kommer op og slås med andre kunder om varene smiley , jamen helt ærligt.

  • #440   12. mar 2020 Hvornår mon man ser folk begynder at hamstre store kummefrysere og skabsfrysere … det må der da snart være behov for i mange hjem.

  • #441   12. mar 2020 Jeg var ude og handle i formiddags. Bare helt almindelige ting som rugbrød, mælk, kartofler, 2-3 slags pålæg, agurk, lidt frugt og sådan.

    Der var sort af mennesker, og man kunne ikke få en p-plads fra start. Alle havde vogne, og alle kasser var åbne i de 2 butikker jeg var i. Men der var ikke tomme hylder på det tidspunkt, men der var knald på.

    Nu er Rema så tømt igen og de lukker først om en del timer.


  • #445   12. mar 2020 Haha, det da helt tosset, privilegiet er altså ikke at holde fri, men at gå på arbejde.

    Man har valgt det offentlige for at støtte det private..


  • #448   12. mar 2020 Tror ikke helt du har forstået mekanismen, Holly...

  • #449   12. mar 2020 Jeg arbejder i det private. Jeg er skåret ned til halv arbejdstid (skal arbejde hver anden dag indtil videre) med fuld løn.

  • #451   12. mar 2020 I det private er det jo ikke altid så nemt.

    Det skal man altid huske også når når man er forsørget af staten (os andre), eller knokler for os andre som offentlig ansat.

    Jeg kender allerede flere som ser konkurs i øjnene.

    Så en lille smule respekt er på sin plads fra begge sider.

    Så skal vi ikke allesammen lade lige den bold ligge....


  • #452   12. mar 2020 Her i vores lille fakta er mange dagligvarer udsolgt. Godt at vi har to forretninger i byen, så vi kunne få det, vi havde brug for. smiley

  • #453   12. mar 2020 Det er meget enkelt - vores virksomheder skal støttes maksimalt lige nu og derfor er det op til dem at vurdere hvad der kan undværes for at forhindre kontakt.
    Samtidig er man nødt til at begrænse at mennesker bevæger sig rundt og det kræver at rigtig mange bliver hjemme....

    Løsningen er afsindig balanceret, det er svært at se en bedre løsning.


  • #455   12. mar 2020 Det er helt uden kontakt til virkeligheden det, du skriver, Holly...


  • #457   12. mar 2020 en stor del af de off ansatte arbejder hjemmefra, de holder ikke fri ..

    lærene skal fjernundervise, jeg laver administrativt arbejde og har mange opgaver der ikke stoppe lige med det samme selv om dagligdagen ændres og skulle de daglige opgaver endelig tynde ud, så har jeg rigeligt med hængepartier af ting der ville være rigtig rart at få ryddet op i … noget der så at sige aldrig er tid til ellers ..

    og derudover er de der skal varetage nødvendige og kristiske samfundsfunktioner altså også off ansatte, de kommer nok nærmere på over arbejde ..


  • #460   12. mar 2020 Jeg arbejder på apotek, så jeg kommer kun til at blive hjemme, hvis jeg bliver smittet.

  • #462   12. mar 2020 Det ved jeg faktisk ikke, Radar. Jeg har haft fri i dag. Men vi har alcogel stående til fri afbenyttelse ude ved siden af nummermaskinen.

  • #464   12. mar 2020 Radar - på "mit" apotek kan man (hvis man skal hente recept-medicin) bare scanne dit sygesikringskort og så kommer der en seddel ud, og sedlen burde der ikke være andre der har rørt ved, da det er lidt som en flaskebon. smiley

  • #465   12. mar 2020 Haha, det er der alligevel ikke nogen, der har været frække nok til at forsøge smiley

  • #466   12. mar 2020 Må nok lige indrømme jeg “hamstrede” hundefoder online i går aftes smiley Fyyyy til mig. Jeg bestilte en hel sæk til vovsen af hans allergifoder og ja, jeg er skide bange for ikke at kunne få det, når jeg alligevel skulle bestille om 14 dage smiley Det er det eneste foder han kan tåle p.t. uden at skulle fyldes med Prednisolon

    Jeg er dybt frustreret over folks adfærd smiley Er næsten mere bekymret over deres adfærd end selve virussen smiley
    Jeg handlede helt normalt, da jeg havde fri kl 15 og alle hylder med brød, pasta, mælkeprodukter og frugt var tomme. Jeg fik den sidste lille pakke rugbrød og den allersidste krumme banan, som ingen anden åbenbart ville have. Jeg er dog glad, jeg kan få madpakke med i morgen smiley


    profilbillede
  • #467   12. mar 2020 Det er vanvittigt hvordan mange mennesker fortæller at da de skulle handle efter job, ja så var der bare udsolgt af frugt/grønt, mælk, æg, gær, brød, toiletpapir, kød osv. Håber virkelig at alle egoisterne der har hamstret snart er færdige, så alle andre mennesker også kan få lov at købe lidt mad og toiletpapir.

  • #468   12. mar 2020 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3268286269866988&id=100000569417836

    folk har til sidst bare efterladt kølevare i kurve og indkøbsvogne smiley


  • #469   12. mar 2020 Det er en god banan den der! Elsker de grønne smiley

  • #470   12. mar 2020 At hamstre så meget må give et enormt madspild smiley Men et lille fif smiley I vores lokale Netto var der masser af wc papir, så hvis i mangler kan i komme til Als, HVIS i er smittefrie smiley smiley

    I morgen har jeg fri kl 16, så er spændt på, om vi må have vandgrød til aften, da jeg ikke har handlet til 2 dage i dag smiley

    Køleboksene med kød var forresten også tomme smiley


  • #471   12. mar 2020 Håber bare ikke der udsolgt af rødvin og chips smiley

  • #473   12. mar 2020 Når et helt land lige pludselig skal handle ind til, at de skal have deres yngel hjemme, fra den ene dag til den anden., så vil der vel skulle handles en del ekstra ind ... Det synes jeg nu giver god mening, også at især brød, frugt, mælk etc. er blandt det der først sælges ud.
    Nu skal vi lige have fundet balancen igen.


  • #475   12. mar 2020 Jeg tror min mor ville være en af dem der bliver set skævt til. Hun hamstrer ikke, men hun har fire børn og køber stadig ind derefter, selvom to af os er flyttet ud.
    Det er ikke sjældent at hun har en indkøbsvogn med top på.
    Hun er dog ikke typer der slås om varer eller lignende. Men tror man skal huske at selv folk der køber meget ind, ikke nødvendigvis gør det for at hamstre, men måske for at være økonomiske, eller fordi de har behovet smiley


  • #476   12. mar 2020 Selvfølgelig skal man da have lov at købe ind som man plejer. Tror også man kan se forskel på almindelig indkøb og hamstring. Tror ikke man normalt køber 5 pakker toiletpapir og 10 poser pasta til et ugentlig indkøb smiley Vi er 4 voksne i hjemmet og handler jeg ind til bare to dage kan det også se voldsomt ud smiley

  • #477   12. mar 2020 Vi køber en-to pakker toiletpapir om måneden. smiley Og de fleste dagligvarer køber vi ind til en måned af gangen, så det kan også se voldsomt ud med 4 voksne i husstanden. smiley

  • #481   13. mar 2020 Lige fundet på FB.. Lidt sød og ret rigtig smiley

    profilbillede
  • #482   13. mar 2020 "Hvis bon'en er en halv meter lang, er det den du skal tørre røv med."

    Læst på nettet. smiley


  • #483   13. mar 2020 I formiddags fik jeg taget mig sammen til at tage ud og handle i kaos Danmark.

    Det eneste jeg ik kunne få, som jeg gerne ville have var hakket oksekød (køledisken var rippet for enhver art) og finvaslede havregryn, fordi jeg ik ville betale dobbelt pris for økologisk, solgryn eller andre mærker.


  • #484   13. mar 2020 Jeg har lige været ude og handle (som jeg gør hver fredag). Første butik manglede vist ikke rigtig andet end mælk og gær - de skrev at leverandøren var forsinket. Flere steder havde de sedler hængende om kun at tage det nødvendige og tænke på andre.

    Anden butik manglede en hel del kød - hvis man ville have andet end kylling. Der var også ret tomt på hylden med pasta og ris. Gær og æg var væk, men ellers manglede ikke rigtig noget.


  • #486   13. mar 2020 Der er begyndt at komme en smule ro på igen. Men folk kan jo heller ikke blive ved med at tømme butikkerne.

  • #488   13. mar 2020 Nemlig har skrevet en sød kundemail om at de har sat maksbegrænsning på og de forbeholder sig retten til at annullere ordre hvis de synes at det ligner hamstring.
    DBA har slettet alle forsøg på at sælge gær og wcpapir så ikke nogle tjener på krisen - selvom jeg nu tror de er en joke.

    Vi fik dyr lækker økologisk hvedemel, og fritgående øko kyllingebryst igår i kurven - til gengæld fik vi faktisk alle ting på indkøbslisten, og jeg betaler gerne for økologi ind i mellem. smiley

    Statsministeren har jo også midlertidigt fjernet køre hviletidsreglerne. Jeg ved ikke om jeg synes mest om tomme hylder eller overtrætte chauffører. smiley


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #489   13. mar 2020 Jeg var ude og handle i dag, ca klokken 10:30 med kæresten, og det var ikke så slemt med mennesker som i onsdags og i går, der var stadig flere end normalt men der var ikke proppet. smiley

    Den Rema vi var i havde fyldt hylderne, der var fyldt med mejeri produkter, kød og grønt, der manglede ikke noget.
    Det eneste som der ikke var noget af var toilet papir og mel, og alle de billige æg var rippet, mens de dyre stadig var der.

    Er glad for jeg ventede med at handle til i dag. smiley


  • #490   13. mar 2020 I dag var der varer på hylderne ud over håndsprit. Det er stadig udsolgt og er det længe endnu. smiley

  • #491   13. mar 2020 Jeg mangler ikke noget lige nu. Jeg køber kun det, vi har behov for til et par dage ad gangen.
    Men jeg kan simpelt hen ikke finde en eneste pose almindelige gulerødder ?? Så hundene og jeg må undvære, indtil det lykkes - de er jo heldigvis ikke livsnødvendige smiley


  • #493   13. mar 2020 Tjek Harald Nyborg for håndsprit, de trækker alt pt

  • #494   13. mar 2020 Rengøringsbutikker kan også have det.

  • #495   13. mar 2020 Godt med lidt insiderviden på HG, CH. smiley

  • #496   13. mar 2020 Har ikke læst hele den lange hamstringstråd.

    Men nej, jeg har ikke hamstret. Hvilket jeg så godt kan fortryde lidt nu, hvor jeg har måtte sygemelde mig i går, pga. tør hoste smiley

    Heldigvis ikke så længe siden at jeg har handlet, så jeg løber vist ikke tør for toiletpapir, hundemad, vand eller mad de første par dage. Har heldigvis både fyldte skabe og en halvfyldt fryser (som jeg godt nok har været i gang med at få tømt, men heldigvis ikke var kommet i mål med).
    Satser på at handle online i løbet af weekenden, men ellers har veninde tilbudt at handle for mig. Tænker at det nok skal gå.

    Men dælme en mærkelig situation, sådan at være gået frivilligt i hjemmekarantæne smiley


  • #497   13. mar 2020 God bedring Ann-marie.

    Startede det med hoste, eller havde du symptomer fra halsen først?


  • #498   13. mar 2020 Er blevet anbefalet af Corona hotlinen at gå i hjemmekarantæne også...

  • #499   13. mar 2020 De websteder jeg har ledt efter håndsprit på, de melder alt udsolgt. smiley Men tjekker da lige HN. smiley

    Edit: Harald Nyborg har udsolgt via webbutikken og i vores lokale butik.


  • #501   13. mar 2020 Tak Ikkesom smiley
    Det startede med at jeg var voldsomt træt, øm i kroppen og havde voldsom hovedpine. Har trykken i brystet og hoster, men er ellers ok.


  • #502   13. mar 2020 Åh god bedring Ann-Marie og minion
    Pas rigtig godt på jer selv


  • #503   13. mar 2020 Ok, tak for info. smiley Jeg har nemlig været en mikro lille bitte smule skrabet i halsen siden tirsdag, men har ellers ingen symptomer og hoster heller ikke.

  • #504   13. mar 2020 Også god bedring til Minion. smiley

  • #505   13. mar 2020 Hehe tak..

    Har feber og er bare øv... Jeg kaster op og hoster. Jeg er tør i munden og tørstig hele tiden


  • #506   13. mar 2020 Gad egentligt godt at blive testet, så man vidste om det var corona eller ej ? På den anden side, så ville det jo ikke ændre noget. Og et eller andet sted, så bliver en stor del af os vel ramt på et tidspunkt ?
    Så måske er det lidt ligegyldigt at vide om man har corona eller ej ?


  • #507   13. mar 2020 altså både ja og nej egentlig...

    For har du ikke Corona kan du måske tage nogle andre forholdsregler end ellers, og jeg er lukket inde med 2 piger der er drøn bange


  • #508   13. mar 2020 #506

    Jeg kan godt forstå at du gerne vil testes. For når du er blevet rask igen, så kan du jo ånde lettet op og vide, at du ikke længere kan smitte eller smittes, hvis du testes positiv.


  • #509   13. mar 2020 Enig i, at man kunne gøre ting anderledes, hvis ikke man har corona. Omvendt, så ville jeg personligt, ikke gøre noget anderledes, fordi jeg ikke ønsker at smitte andre, fordi andre så skulle gå og spekulere om hvorvidt de er smittet med corona eller ej ?

    Jeg går ud fra, at jeg ikke har corona. Men ved det ikke med sikkerhed, så derfor opfører jeg mig, som om, at det er corona, og har derfor informeret de mennesker, som jeg har været i lidt tættere kontakt med, i de sidste dage. Bare lige for en sikkerheds skyld.


  • #510   13. mar 2020 Jamen samme her.

    Jeg aflyste fejring af min søster.
    En aftale med min mor osv.

    X manden har jeg sagt skal pisse ud af huset fordi at han har noget med lungerne...


  • #511   13. mar 2020 Minion og Ann-marie … God bedring og tak fordi I tager det seriøst …

    Ann-marie, med dine nuværende symptomer bliver du ikke tilbud test … først når du er rigtig syg og nærmest ikke kan trække vejret, bliver hospitals. og behandlings krævende så testes du … der er simpelthen ikke test kits nok … jeg må sige jeg synes det er voldsomt nødvendigt at vide hvad man fejler, det jeg har hørt man evt vil gøre for at teste flere er at man vil teste for den alm influenza, og er det den er det ikke corona, imo kan man vel have begge … grunden til det er meget nødvendigt, imo er at smittemønstret er anderledes … når en alm influ klinger af kan man gå på job


  • #512   13. mar 2020 Jeg synes, at vi skal starte en eftersøgning af det forsvundne toiletpapir. Det må da hobe sig op et eller andet sted. Der er da ikke så mange mennesker i dette land, at der kan blive brugt så meget toiletpapir. Det må være derude et eller andet sted smiley :-) smiley

  • #513   13. mar 2020 Og så lige rigtig god bedring til alle der er syge, uanset hvad I fejler.
    Vi blev i går sendt på hjemmearbejde, så vi smitter ikke nogen, og bliver heller ikke smittet -hvis vi ikke allerede er blevet smittet.


  • #514   13. mar 2020 Tak Hanne smiley
    Ja, det ville være rart at vide hvad man fejler. Men jeg forstår godt, at man er nødt til at prioritere nu. Så et eller andet sted skal man nok bare være glad for, ikke at have så alvorlige symptomer, at de vil teste mig.


  • #515   13. mar 2020 det kan man ikke nødvendigvis ved corona …

    Ikke som … jeg er nødt til at korrigere … A) man ved ikke om man udvikler immunitet smiley hvis man gør ved man ikke om det er livslangt eller tidsbegrænset C) muterer virus kan man med al sandsynlighed smittes med den nye … D) man ved ikke om folk der er/føler sig raske stadig kan smitte … Man kender nogenlunde hvornår man begynder at smitte man ved ikke hvornår man stopper med at smitte … folk der erklæret raske har ved kontrol prøver en tid efter fået målt tilstedeværelse af virus, man ved ikke om de også har smittet i den tid …

    så der er alle mulige grunde til at vide hvad man har og forsøge så at vide hvordan det forløber …. men pt tester vi jo ikke gruppe 1 og 2 , først gruppe 3 der vurderes indlæggelses nødvendig ...


  • #516   13. mar 2020 jeg laver en hamstre I 2 tråd … min er mega langsom ..

  • #517   13. mar 2020 Hanne,

    Jeg ved det godt - man ved ikke noget som helst med sikkerhed, når der tales denne nye virus.
    Men foreløbig antages det at man udvikler en immunitet som holder 1-2 år, som ved andre virusinfektioner, og at man efter to symptomfrie dage, kan frigives fra karantæne.
    Ja naturligvis vil man kunne smittes igen hvis virus muterer, for så er der ikke længere tale om den samme virus, som immunforsvaret har dannet antistoffer imod.
    Det samme angående hvor længe virus kan overleve på forskellige overflader, men man antager 48-72 timer.
    Det er det man må forholde sig til, indtil man bliver klogere og andet måske meldes ud. smiley


  • #518   13. mar 2020 der tales bare om blandt nogle at menes man rask efter 2 symptomfrie dage, så er det lidt sært at vi ikke snart får flere raskmeldte i DK … pt er der kun 2, TV2 journalisten og fodboldspilleren … er det fordi de andre er blevet mere/længerevarende syge, eller bliver man ved at finde virus i dem selv om de er symptom frie, men fortæller det ikke ??? smiley

  • #519   13. mar 2020 Rigtig godt spørgsmål Hanne.

    Men forlydender siger at sygdommen godt kan vare længe.


  • #520   13. mar 2020 ja … det har jeg også læst … men men ….. måske er det reelt fordi en masse af det de fortæller os er det gennemsnitlige, meste normale, men at der så lige ved denne virus løbende sker en del udover det man lige troede man vidste .,..

    på den ene side synes jeg informationsniveauet er godt, på den anden side tror jeg ikke de er helt ærlige, men igen så ved de vel næppe selv hvad det mere ærlige skulle være …


  • #521   13. mar 2020 Måske man nu er holdt op med at teste ?

  • #522   13. mar 2020 Synes at have læst at man slet ikke tester medmindre du bliver indlagt???

  • #523   13. mar 2020 Minion: Korrekt. Men er man stoppet med at teste folk som er syge ? For at konstatere om de nu er raske igen ?

  • #524   13. mar 2020 eeehhhh

    Det er sgu et godt spørgsmål


  • #525   13. mar 2020 En bekendt er læge på intensiv. Hun er hjemme med corona-symptomer. De vil ikke teste hende og hun skal bare komme på arbejde, når hun har været feberfri i 24 timer.

  • #526   13. mar 2020 eehhh

  • #527   13. mar 2020 De retningslinjer, der er kommet ud til os i lægepraksis i morges siger, at ved milde lette symptomer, så som hoste, feber, ømhed, hovedpine og ondt i halsen skal man blive hjemme til man er rask igen. Her gælder de 14 dage ikke mere som hovedregel ( kun ved hjemkomst fra risikolande). Det er samme regler uanset om man har corona eller ej og derfor tester de ikke mere ved hverken milde symptomer eller hos folk der har været smittet eller som har været i udlandet. Der er simpelthen ikke podepinde nok.
    HVIS man får åndenød eller bliver så dårlig, så det kræver mulig hospitalsindlæggelse bliver man testet. Når man melder sådan en patient til myndighederne skal vedkommende køre til den nærmeste drive-in (som stort set nu er på alle akutsygehuse). Der undersøger man først folk klinisk og vurderer man patienten er så dårlig, så det kræver indlæggelse tester man patienten og ikke før. Hvis patienten ikke skal indlægges sender de vedkommende hjem med besked på at blive hjemme til man er rask uden test.

    Håber det gav lidt svar smiley Smider den også lige l corona-tråden smiley


  • #528   14. mar 2020 Jeg har 'hamstret' marsvine foder.
    Normalt får jeg fra en lille shop i Varde, hvor de selv kører over grænsen og henter (de kørte imorges).
    Men jeg har bestilt for lidt i betragtning af at jeg har fået flere dyr, plus de der 10 forslugne unger i voksealderen. Så om jeg købte mere ind nu eller senere.... fik kørt 2 sække hjem igår,så jeg imorgen har 3 sække ialt.
    Så har jeg til lidt og er ikke så afhængig af at nogen skal køre mig fordi jeg løber tør.


  • #529   14. mar 2020 Ha! Jeg nåede at hamstre 3x20 panodil extra på apopro inden de lukkede for køb af mere end 1 pakning af alt...
    Det er så ikke hamstret anderledes end hvis der ikke havde været nogen virus smiley


  • #530   14. mar 2020 Jeg har lige hamstre en pakke toiletpapir med 8 ruller smiley
    Panodiler har jeg masser af, jeg hamstrer nemlig altid i Tyskland, de har ikke begrænsninger på antal og så er de meget billigere end i DK. NB. Det er flere måneder siden jeg var i Tyskland sidst.


  • #532   14. mar 2020 Jeg får almindelige panodiler på recept, det er heldigvis både let og billigt.
    Men Extra er meget bedre til migræne og med et 72 timers anfald ryger der nogle stykker smiley


  • #533   14. mar 2020 Vi må have verdens bedste patienter i vores lægehus smiley Ingen har bestilt før tid eller ønsket flere pakker, så den del af arbejdet er gået rigtigt fint de sidste par dage smiley i forlod til det man kan læse om andre steder smiley

    Ch: må da prøve Panodil ekstra ved næste migræne anfald smiley Må ikke få triptaner grundet kontraindikation på noget andet medicin


  • #534   14. mar 2020 R.I.P - hvis du vanligvis får lindring af cola, energidrik ellet andet med koffein i, så er der en god chance for at du kan få nytte af dem smiley
    Det er et forsøg værd smiley


  • #535   14. mar 2020 OPFORDRING VIL I IKKE MED OVER I HAMSTRER I 2 TRÅDEN .. smiley

Kommentér på:
Hamstrer I

Annonce