3.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 114 Svar

Hamstrer I tråd 2 ... Hamstrer I tråd 2 ...

tager lige det sidste indlæg med herover ….

kke som … jeg er nødt til at korrigere … A) man ved ikke om man udvikler immunitet hvis man gør ved man ikke om det er livslangt eller tidsbegrænset C) muterer virus kan man med al sandsynlighed smittes med den nye … D) man ved ikke om folk der er/føler sig raske stadig kan smitte … Man kender nogenlunde hvornår man begynder at smitte man ved ikke hvornår man stopper med at smitte … folk der erklæret raske har ved kontrol prøver en tid efter fået målt tilstedeværelse af virus, man ved ikke om de også har smittet i den tid …

så der er alle mulige grunde til at vide hvad man har og forsøge så at vide hvordan det forløber …. men pt tester vi jo ikke gruppe 1 og 2 , først gruppe 3 der vurderes indlæggelses nødvendig ...
Rediger (3min tilbage)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hamstrer I tråd 2 ...
  • #1   13. mar 2020 Må indrømme at jeg godt kan blive ret skræmt over, at den her virus ikke helt opfører sig som en almindelig influenza virus. Så guderne må vide hvornår vi kan se bedring ?

• #2   13. mar 2020 Min bedre halvdel var i Aldi tidligere. Ingen mælk eller brød der xD så helt ro er der ikke endnu.

• #3   13. mar 2020 Håber at der falder ro på i de kommende dage. Satser på at bestille varer online i løbet af weekenden. Spændt på at se om det lykkes, og hvornår de kan levere ?

• #5   13. mar 2020 Nå, vores handletur blev 20% dyrere end vanligt og vi fik ikke alt med.
    Det er helt syret, håber snart det normaliserer sig.

• #6   13. mar 2020 Tænker også, at det bliver lidt dyrere for os alle i den kommende tid, fordi man må handle online, eller købe varer som er dyrere, fordi det er det, som man kan få. Men mon ikke, at det hele går alligevel ?

• #7   13. mar 2020 Selvfølgelig går det - på nuværende tidspunkt er det blot unødvendigt. En konsekvens af hamstring.

• #8   13. mar 2020 Jeg er blevet lidt skidt, men pt ikke symptomer som sammenlignes med corona. Men jeg holder mig inde, ude besøg.
    Jeg har en gammel svækket far og jeg har også bedt min mor og hendes kæreste om at blive indendøre. Men på et eller andet tidspunkt kommer vi til at mangle lidt vare, men mon vi kan handle online, samlet?

• #11   13. mar 2020 Rotterne: Køn er den ikke. Men bare den virker smiley

• #23   14. mar 2020 Radar - når man skriver bachelor, er det faktisk lidt kritisk med lukkede biblioteker smiley

• #24   14. mar 2020 Har overhovedet ikke hamstret. Har købt én pakke gær og bagt dobbelt op af den portion weekendboller, som jeg plejer at lave. Det er den eneste ændring. Derudover har det været ganske normale indkøb af et par ting, der manglede til aftensmaden, f.eks. en pakke tomater og en agurk.

Vi er ikke gået i total lock down herhjemme, men vi satser på at kunne handle på skæve tidspunkter, hvor der er få i butikkerne, og ellers satser vi på at få tømt lidt ud i det, som vi alligevel har på lager.

• #25   14. mar 2020 Jeg handler altid kun en gang om ugen, det gjorde jeg i onsdags, satser på at der er noget på hylderne på onsdag igen smiley

• #26   14. mar 2020 Vores faste handledag er fredag - jeg håber den næste er lidt bedre smiley

• #27   14. mar 2020 Nogen der har været ude i dag? er det til at komme til? ellers tager jeg sgu et par dage mere uden ferskvarer..

• #28   14. mar 2020 Masser af varer i Vallensbæk, ved ikke hvordan det ser ud i kbh men mon ikke smiley

• #31   14. mar 2020 Jeg vil gerne indrømme at jeg handlede ekstra ind i januar da de smittede steg eksponentiel i Kina. Jeg har nok også en lille indre prepper smiley
    Ikke voldsomt, men lidt ekstra, så vi ihvertfald har til knap en måned.
    Pasta, ris, havre, mel
    Linser, kikærter, bønner, ærter
    Madolie, peanuts, nødder, kerner
    Vitaminer, smagsgiver og diverse husholdning.

Kald mig bare paranoid og en nar, men jeg havde godt lugtet lunten. Og jeg tror bestemt ikke vi har set det sidste hamsting og kritiske regerings tiltag endnu smiley
    Og potentialet er der til noget voldsomt.

• #32   14. mar 2020 #30 jeg var i brugsen i morges og der stod folk med MINDST en meter imellem i køen. Det er sgu god stil smiley

• #33   14. mar 2020 Jeg smider lige mit indlæg fra "Corona 3" tråden her også.
    Måske andre kunne tænke sig at følge trop. smiley

• #34   14. mar 2020 Jeg er ikke det mindste bange eller bekymret.
    Hvis jeg endelig var det, det er jeg ikke, men HVIS nu, så ville det være på andres vegne.
    På mine forældres vegne, de er 55 og 58 år og på mine to små niecers vegne, de er 1,5 og 3,5 år.
    Hvis Corona rammer, så hellere mig end dem.

Jeg er også den type der glemmer det og som ren refleks forsøger at give lægen hånden, som stadig ikke har forstået at jeg selv skal tage bonen i supermarkedet og som ikke fik skyllet den peberfrugt jeg smed i salaten den anden dag.
    Jeg tager stadig ingen forholdsregler og gør intet anderledes, har stadig intet håndsprit købt eller brugt så meget som en eneste gang.
    Jeg skal også hjem til mine forældre og spise i aften sammen med mine 3 søskende, svoger, svigerinde og niecer. Vi bliver 10.

Men jeg får kuldegysninger når jeg hører statsministeren sige på live tv at hun lukker landet ned. Ikke grundet angst eller andet, men simpelthen fordi det er så voldsom en ting, noget der i den grad skriver historie.

Jeg er helt helt enig i alle de tiltag der tages og mener at der skal handles og at situationen skal tages alvorligt, men jeg er også af den overbevisning at vi skal fortsætte med at leve og ikke gå helt i stå grundet angst og bekymring.
    Jeg mener sagtens man kan begge dele.

Når det så er sagt, så er der gået "sport" i den for mig nu.
    Jeg skal i Rema på vej hjem til mine forældre, efter 4-5 ting og så har jeg sat det mål der hedder at jeg bliver herhjemme til og med den 31/3. Altså 17 dage.
    Jeg ser sådan på det at jeg har muligheden, og at selvom jeg ikke selv er bange, så vil jeg gøre mit for at det ikke er mig der smitter andre.
    Samtidig vil jeg spare penge på mad og benzin, og få tømt helt ud i skabe, fryser og køleskab.

• #35   14. mar 2020 Øh ja det gør jeg så nu...

Er i karantæne såååååå smiley

Fik en kammi til at købe en seriøs røvfuld ramen nudler, et par poser frosne grønstager og noget frossent kylling, og 3 pakker køkkenrulle smiley

• #38   14. mar 2020 Jeg har købt lidt mere end normalt.
    Men det bliver man lidt nød til, når ens indkøb er afhængig af andre mennesker.
    Har dog fundet nogle fantastiske mennesker, som gerne kører rundt for at handle for mig.

Igår bestilte jeg fra Bilka to go og fik min mor til at køre ud med det.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.766
    #40   14. mar 2020 har lige været i Rema i Viborg og der er rigeligt og ingen hamstre

• #41   14. mar 2020 Kæmpe afstand og respekt på stationen, toget, vente v. Skift og i det nye tog. Alle holdte afstand og for første gang i mit liv har jeg oplevet danskerne forstå 'først ud, så ind'

Har været rundt i Odense og der var virkelig mange mennesker ude i det gode vejr med vi udnyttede alle m'2 af gågaden og ingen gik tæt på hinanden. Der var stor respekt på restaurant, igennem parkerne og ved ishuset.

Danskerne har forstået budskabet. Hold afstand! Men man kan godt komme ud og mødes med enkelte personer og børnene kan godt komme på legepladsen

• #44   14. mar 2020 ...vi endte med at køre... mindre end normalt med mennesker i Meny -Søborg og bugnende kølediske med kød, lidt lavere i brød og ris end normalt men stadig ganske ok mængder på hylderne. Således opløftet købte vi... sodavand, en pakke pølser og hotdogbrød og kørte ind til Leckerbaer hvor vi til gengæld "hamstrede" kage til weekenden smiley

Vi har afleveret en tredjedel af det håndsprit vi havde til min far -som er er lidt udsat og så kørte vi i skoven med kræet...

Vi er også en del af nødberedskabet og den sidste halve uge har været hård,
    Så jeg magter ærligt talt ikke hr og fru jensens toiletpapirspanik og hamstring... og var pænt enig med mig selv om at hvis der bare var lidt tendens til det så blev jeg hjemme og prøvede at lade op med hvad vi har... hellere afslappet på sofaen med en daal end "hyssig" i supermarkedet for at få lidt kød smiley

• #46   14. mar 2020 @ obster ... hmmmm elsker Daal ...

• #47   14. mar 2020 Jeg er i gang med at skrive indkøbsliste, til varer som skal bestilles online og leveres. Og er en lille smule i panik over at glemme noget smiley
    Jeg satser på at få handlet til 11 dage, så jeg har nok til at være i hjemmekarantæne i 14 dage. Og ikke behøver at få hjælp til at handle fra venner.

Men eftersom jeg aldrig laver madplaner, og sjældent holder mig til en indkøbsliste, så er det dælme en udfordring ! Håber at det lykkes !!

• #50   14. mar 2020 Vi var i Tyskland for nogen dage siden. Jeg har kinder chokolade nok, til hvis vi kommer i karantæne smiley
    spøg til side. Vi hamstrer ikke, vi handler slm normalt. dog manglede vi toiletpapir i torsdags, og fandt ud af, at Harald Nyborg - tror jeg - havde en pakke med 24 ruller af trelags i til 39 kr. det er jo et sygt godt tilbud, så det skulle vi da ha. gal nogen dømmende blikke der kom, da vi gik ud til bilen. Det var altså bare et skide godt tilbud, og vi skulle alligevel derind smiley de havde dog vildt mange pakker.

• #51   14. mar 2020 Hanne det gør vi bestemt også smiley .....men hotdogs var nu også dejligt og så har vi daal'en til gode (vi får det en gang i ugen tror jeg) smiley

• #53   14. mar 2020 @ann-marie ... nu ved man jo ikke hvor skidt tilpas man bliver, uanset om det er influenza eller covid .... så tænk også over hvad du orker hvis du har det af H til ..

• #55   14. mar 2020 Hanne: God pointe !! Måske man lige skulle bestille lidt færdigretter eller frostsuppe ?

• #56   14. mar 2020 I går opfandt jeg en ny type burger; Pølseburgeren.
    Jeg havde en pakke pølser i fryseren, som havde lagt der så længe at de tiggede om at blive spist, og fik lyst til hotdogs men har ingen pølsebrød. Så jeg brugte to krydderboller og skar fire pølser over tre gange og flækkede dem på langs, lagde dem i bollerne i to lag, og toppede op med det jeg plejer at få på hotdogs, og så låg på.

I aften laver jeg lige nu Aberøv a-la A, som jeg havde en pose af i fryseren. Blandes med pastaskruer. Luksus!

• #57   14. mar 2020 Ikkesom: Den der pølseburger lyder slet ikke så tosset smiley Måske man skulle afprøve det ?

• #58   14. mar 2020 De var gode og kan sagtens anbefales. Og jeg må tilstå at et enkelt lag af pølse i hver burger, formentlig også nemt var gået an. smiley

• #60   14. mar 2020 Rettelse: Jeg skrev pølserne blev skåret over tre gange - men jeg mente i tre stykker. smiley

• #61   14. mar 2020 Jeg læste på FB at grunden til at folk hamstrer toiletpapir er at når een nyser, så er der 100 der skider i bukserne. smiley

• #62   14. mar 2020 For helvede, Zenta smiley smiley smiley smiley

• #63   14. mar 2020 Det giver da mening. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#64   14. mar 2020 hahaha

• #65   15. mar 2020 Hvis man nu tænker over hvor meget toiletpapir der hamstres nu, kontra hvis det var en mave/tarm-virus.....

• #67   15. mar 2020 Ja det er også min frygt smiley

• #68   15. mar 2020 ... før hostede man for at skjule en prut, nu prutter man for at skjule et host smiley

• #69   15. mar 2020 .

profilbillede
  • #70   15. mar 2020 Til dig, rotterne, og alle os andre. Kloge ord fra Svend Brinkmann:
    Rent psykologisk giver coronaepidemien os et dilemma: På den ene side har vi en fælles interesse i, at folk bliver ængstelige, da ængstelsen gør, at flere opsøger information og handler i overensstemmelse med myndighedernes udmeldinger. På den anden side kan ængstelsen hos den enkelte udvikle sig til decideret angst, hvor den psykiske trivsel er truet: Man kan ikke falde i søvn, fordi katastrofetankerne kører rundt i hovedet på en, og de mange dage, der skal tilbringes hjemme, bliver brugt på at læse skrækhistorier fra Italien, hvor sundhedsvæsenet er brudt sammen. Sådan har jeg det selv lige nu.

Det er godt, at vi ængstes, for ellers ændrer vi ikke adfærd, og så ender vi i samme katastrofe som italienerne. Men det er skidt, når ængstelsen kammer over i angst. Epidemien aktiverer dybe reaktionsformer hos os, der bedst forklares evolutionært og handler om overlevelse, og dertil skal lægges århundreders litteratur og katastrofefilm, der nok kan fremkalde apokalyptiske billeder hos os alle.

Jeg tror ikke, der er en nem løsning på dilemmaet, men man kan godt forsøge at dosere sin ængstelse i de rette mængder, så her kommer 10 bud på hvordan:

1. Husk på at det ikke er farligt at være bange. Hvis man forstår, at frygten kan hjælpe en til at handle fornuftigt, kan man se den lidt udefra, så den ikke bliver irrationel.

2. Tal med andre om din frygt. Det er verdens mest banale råd, men det virker. Hvis du bor alene, så brug telefonen og nettet. Ræk også gerne ud til dem, der lever alene og ikke har mange at tale med.

3. Skab struktur gennem ritualer og rutiner. For os, der skal arbejde hjemme i de kommende uger, bliver det svært at koble fra den konstante nyhedsstrøm. Hvis ikke vi i forvejen har FOMO, så kan vi hurtigt få det af ængstelsen. Det kan hjælpe at opdele dagen mest muligt i arbejde og pauser. Prøv fx pomodoro-metoden, hvor man arbejder 25 minutter og holder 5 minutters pause, hvor man går lidt rundt eller laver kaffe. Selv om det er svært, så prøv at begrænse nyhedsforbruget til efter arbejdsdagen.

4. Brug din krop og dine hænder. Begynd på det hjemmetræningsprogram, du egentlig havde som nytårsforsæt. Brug tid på at tegne, sy eller strikke. Det er en god stress- og frygtafleder, og så kan dine fingre ikke klikke på telefonens gule bjælker imens.

5. Nyd kunsten. Lyt til musik. Hvis du kan samle dig om at læse, så fordyb dig i gode bøger. Hvis det er for svært, så se film og tv-serier uden dårlig samvittighed. Det kan aflede tankerne, hvis de er kørt fast i bekymring og angst.

6. Få din søvn. Manglende søvn kan gøre ængstelsen til angst. Undgå skærme og nyheder lige inden sengetid. Prøv at gå i seng og stå op på faste tidspunkter.

7. Vær lidt overbærende. Ja, det var trist at se de mange, der hamstrede, men værre var det nok heller ikke. Folk gør ofte dumme ting – også når de er bange – så prøv at være et godt eksempel frem for at skælde ud på de sociale medier. Vreden risikerer at fremkalde endnu mere frygt.

8. Bevar din kritiske sans. Nettet flyder over med konspirationsteorier og lignende i disse dage, der kan puste til angsten. Tjek om kilderne er troværdige, og orienter dig i de officielle kanaler, fx hos Sundhedsstyrelsen.

9. Husk på at det går over. Selv om det er slemt og kan blive meget værre, bliver det også sommer en dag. Og på et tidspunkt får vi en vaccine. Med corona er der pludselig noget, der er vigtigt for os alle, så tænk på det som en stor, kollektiv opgave, der skal løses – og som bliver løst.

10. Kys og kram. Vi skal undgå kropskontakt med folk derude, men ens børn må gerne få en masse kram, og hvis man har en kæreste eller ægtefælle derhjemme, gælder det bare om at kysse løs. Det kan være beroligende med kropskontakt, og det er dejligt uanset.

Jeg troede aldrig, jeg oprigtigt skulle formulere den slags selvhjælpslister, men jeg troede heller aldrig, at nationen skulle i lockdown pga. en virus. Så nu er jeg sprunget ud i det, og hvis du tror, den kan hjælpe nogen, må du selvfølgelig gerne dele listen.

• #73   15. mar 2020 Åh jeg synes det er skide godt han gør det, og jeg har det ellers lettere stramt med ham smiley

Psykologer er en del af nødberedskabet og der er mange der laver tiltag disse dage. -På en måde lever han vel bare op til det forventede smiley

• #75   15. mar 2020 Nej det er jeg ikke enig i...
    Han har altid sagt nogle ok fornuftige ting... bare på en lidt mere medie -venlig og selvhjælpsbogs sælgende måde smiley

Han er populist og tjener sine penge på at være det. Han er ikke Rasmus Modsat, han er ikke en provokatør smiley Han siger det mange ville sige -bare billigere og hurtigere...og ja, det skaber røre i nogle kredse som 1) synes det er lidt for billigt 2) lidt for forsimplet..

men de mister også kunder på det, så det kan være en del af problemet.

• #77   15. mar 2020 Camilla - Du får lige et KÆMPE virtuelt kram smiley

Husk min telefon og indbakke altid er åben smiley

Det er den for den sags skyld for alle, der har brug for en snak smiley Jeg er slet ikke professionel...jeg er bare mig med et par store ører og et par brede skuldre smiley

• #79   15. mar 2020 Jeg fik bestilt varer i aftes på Coop.dk, så jeg kan klare mig herhjemme i 1 1/2 uge, uden at skulle udenfor en dør.
    Hold kæft, hvor har man brug for meget, når man ikke kan handle i mange dage smiley Jeg bestilte for over 1300 kr. Til mig og lidt til dyrene.

Og fik så tanken, gad vide om al den her hamstring, som vi har været vidne til, et langt stykke hen ad vejen, også handler om, at folk frivilligt går i hjemmekarantæne ?

Har lige været på luftetur med hundene. Mødte ikke et øje, og kunne se, at der næsten ikke var noget trafik oppe på landevejen. Folk holder sig hjemme smiley

• #80   15. mar 2020 Camilla: du får også lige en kæmpe krammer fra Lolland smiley

Jeg kan godt forstå din angst. Jeg selv var skræmt, da jeg blev syg i torsdags smiley smiley
    Men jeg har efterhånden stille og roligt vænnet mig til tanken om, at det kan være corona, og at de fleste heldigvis overlever sygdommen, uden mén. Hvis jeg har corona nu, har jeg besluttet mig for, at være én af dem der overlever smiley

Tænker at vi alle er mere eller mindre i panik, men at det hjælper at tale om det, og at vi med tiden vænner os til tanken. Håber at det her får det bedste frem i os mennesker, når den værste panik lige har lagt sig smiley

• #81   15. mar 2020 Ann-Marie -vi er, udover at handle... for vi vil simpelthen heller ikke føje til den der panikstemning der også skabes.
    Så vi handler, men med god afstand til folk og på ydertidspunkter.
    Vi så min far i et nær driveby-kasten noget håndsprit til ham i weekenden men har besluttet at vi isolerer os fra alle mennesker vi kender.

Vi er ikke syge -endnu. Men vi arbejder begge med mennesker, sårbare og/eller udsatte som nemt kan være smittede og vores kolleger er syge. Vi er ikke endnu -og det vil vi helst beholde sådan. På den anden side udgør vi jo også en udvidet smittefare for de folk udenfor vores arbejde som vi omgås... Så den går begge veje.

Men handle gør vi altså...og går ture med hunden langt ude for alfarvej smiley

• #83   15. mar 2020 Obster: Jeg ville også handle, næsten som normalt, hvis ikke jeg var syg. Men det er jeg, så derfor har jeg handlet til så mange dage.

Når først jeg er raskmeldt igen, vil jeg også handle i butikkerne igen. Vil dog prøve på at blive bedre til at skrive indkøbslister/lave madplaner, så jeg ikke skal handle så ofte.

Jeg er jo desværre også ret udsat for smitte på min arbejdsplads, og kan derfor også potentielt smitte mange. Så vi må tænke os godt om, og alle prøve på at ændre vaner/tage hensyn.

Jeg hoster ad H. til, og synes godt nok, at det er svært at vænne mig til at bruge ærmet, i stedet for hånden. Vanemenneske er man vel altid lidt smiley

• #85   15. mar 2020 Altså han havde ikke stor tilslutning blandt de psykologistuderende da jeg studerede...og han har heller ikke stor tilslutning blandt de etablerede psykologer.

Man ser ham som en sell-out lidt a la Dr.Phil...

• #86   15. mar 2020 Rotterne, som jeg tænker hedder Camilla, det vidste jeg ikke smiley

jeg er også, nogle gange bange, nok mest trist ... jeg har da fået lov at se mine børn blive voksne, men det stopper jo ikke der, jeg er sgutte klar til at slippe dem (på 36. 30 og snart 28) .. der er meget jeg gerne vil opleve med dem endnu, og endnu mere sine børnebørn elsker man ikke mindre så Hugo på 3½ og lillebror på 3 måneder, det går mig så trist hvis ikke jeg får mere af dem ... mere tid mere mere ....

så forstår dig til fulde ...

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#88   15. mar 2020 nej John det er tomt derude smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

• #91   15. mar 2020 Et lille tip:

Jeg sidder og ser en udsendelse om Nilen på Dr1.
    Et sted med sindssygt mange fluer, spiser man fluebøffer.
    Man fanger en masse fluer, moser dem sammen og former dem til en bøf, som man så steger på panden.

Velbekomme. smiley

• #92   15. mar 2020 Argh, så hellere pølsetoast, tak!

• #94   15. mar 2020 Sofia,
    Du kommer nok til at fange nogle flere... smiley

CH,
    Pølseburger, men man kan jo også lave det som toast, god ide. smiley

• #95   15. mar 2020 Hvorfor ser du overhovedet sådan et program smiley

• #96   15. mar 2020 Det handler altså ikke KUN om fluer. smiley

• #98   15. mar 2020 Det er et naturprogram, dem er jeg stor fan af. smiley

• #100   15. mar 2020 #91.
    Her er jeg sgu endnu mere glad for at være veganer smiley
    - udover det, så hamstrer folk hverken plantebaseret fars eller drikke smiley

• #101   15. mar 2020 Ikkesom: jeg ser samme program smiley
    Men fik ikke lyst til flueburger af den grund smiley

• #102   15. mar 2020 Ann-marie,

Nej, føj for den da. smiley

• #103   15. mar 2020 @Batdog ... nu ved jeg jo ikke hvor din far bor, men ved der er dannet hjælpegrupper rundt omkring .. via facebook .. ved ikke om nogen der evt kan handle lidt ind

• #105   15. mar 2020 BATDOG: har du prøvet Coop.dk ?
    Eller Rema 1000 ?

• #106   15. mar 2020 Man kan altid prøve at tjekke med Røde Kors om de kan hjælpe med at handle ind. https://www.rodekors.dk/corona/hj%C3%A6lp?fbclid=IwAR2bU01ugi99Qwxf3f_2T67pSUQtpT9fEkwETbcnCxWo3wscqCSNeOJEAJI

• #108   15. mar 2020 Ok, tænker at det nok afhænger af hvor i landet man bor ? Jeg havde ingen problmer på Coop.dk i aftes, og kan se, at de kan levere på onsdag, hvis jeg bestiller noget nu.
    Håber at det lykkes !

• #109   15. mar 2020 Osuma har tider torsdag ... men der er selvf. også nogle dage dertil.

• #110   15. mar 2020 Hvad landsdel mangler du hjælp i?

• #115   16. mar 2020 hvis der kommer et udgangsforbud, hvad tror I så det kommer til at gælde ?

må man fx, hvis man i en familie har været isoleret hver for sig i 2 uger og ingen af dem har været ude andet end at købe ind, under de gældende regler om hygiejne og afstand, og ingen har fået symptomer i løbet af de 2 uger ... må man så fx køre til hinanden ?

• #118   16. mar 2020 ja det er svært ... jeg er jo kroniker, og desværre en af dem med de lidelser der rammes, så mine børn har sat mig og manden i " vi vil ikke se jer" ...men min ældste, hendes kæreste og 2 børn (3½ år , og en på 3 måneder) har kun været sammen med dem selv siden onsdag, på nær været ude at købe ind ... men en ting er vi savner hinanden, vi er vant til at være enormt meget sammen, det går jo nok ... men de er ved at være mega slidte, den lille er en skrigehals og søvn er ikke hans største prioritet, og den skal jo også være overskud til ham som normalt er i børnehave og som ellers er rigtig meget sammen med enten os eller moster ... så vi ville jo også gerne flytte sammen, vi har pladsen til det ... men datteren (læge/mor) er ikke meget for det af hensyn til mig ... jeg får det bare ikke godt af ikke at kunne byde ind ...

• #120   16. mar 2020 Coop sætter begrænsning på køb af mælkeerstatning til max 5 pr kunde. Kedeligt, at de er nødt til denne restriktion, men det lader desværre til, at det er nødvendigt smiley

https://finans.dk/erhverv/ECE12012569/for-at-undgaa-hamstring-coop-saetter-restriktion-paa-vitalt-produkt/?ctxref=ext

• #121   16. mar 2020 Det synes jeg er skønt. Trist men nødvendigt.
    Har læst om nogen der stod og manglede til deres lille baby smiley

• #122   16. mar 2020 Der er flere, der har manglet. Så forfærdeligt at mangle det, for man kan jo ikke give noget andet smiley

Jeg købte lidt ekstra i starten af sidste uge - 4 pakker. Vi plejer at løbe to. Men kun fordi det vi giver ikke fås i alle supermarkeder. Og kunne da aldrig drømme om at hamstrer 20 pakker, som nogle har gjort smiley

• #124   16. mar 2020 Hanne: jeg tænker at et egentligt udgangsforbud, hvis det kommer til at ligne det Italienske, vil betyde, at vi kun må gå ud, hvis vi skal på job, handle, lufte hund eller lignende. Tror netop, at man ønsker, at folk skal holde afstand til alle, og undgå samvær med folk, som man ikke deler adresse med.

Noget andet er, at jeg tror, at din datter aldrig nogensinde ville tilgive sig selv, hvis I flyttede sammen, og hun eller hendes mand, hjembragte coronasmitte, så du blev alvorligt syg og døde smiley smiley smiley

Jeg tror, at vi alle må indstille os på, at ALT samvær med både familie og venner skal undgås i den næste tid.

Der kommer flere og flere stramninger.

• #126   17. mar 2020 #124 Ann-marie ... ja jeg ved det godt ... man kan så sige, de har begge helt hjemme siden torsdag uden anden kontakt end at en af dem har været ude og handle, hun er på barsel og han arbejder nu hjemme. Og min mand har til dato også været på arbejde hver eneste dag, så smitterisikoen er faktisk større fra ham .. nu har han så fået lov at arbejde hjemme ugen ud, men skal møde ind til natarbejde søndag, der er der dog ikke så mange på arbejde som om dagen ... men stadig er hans berøringsflade via job større ...

• #128   17. mar 2020 Isabella haha det præcis samme skete for mig i går...bare med en håndværker smiley

Jeg gad dog ikke forklare... holdt bare afstand smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#129   17. mar 2020 er folk ude og hamstre mon?

• #130   17. mar 2020 Ingen hamstren her, og har ikke set noget på FB endnu. Jeg tænker at det havde været galt hvis der var kommet udgangsforbud, det kom der jo ikke så folk tager det forhåbentlig roligt smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#131   17. mar 2020 Det håber jeg!

jeg skal selv ned og hamstre 17 tattoo i morgen inden kl 10!

• #136   17. mar 2020 Jeg har fået varer fra Coop.dk i dag, og har “glemt at bestille det vigtigste”: Et større køleskab smiley smiley
    Indkøb til 10 dage fylder alligevel en del, selvom jeg har et rimeligt stort køleskab.

Men jeg bander lidt over hamstrende kunder lige nu, for der var flere varer, som jeg ikke fik leveret, bl.a gær smiley
    Jeg havde regnet med at skulle bage boller, nu hvor jeg er sygemeldt, og har tid til det. Det skulle have været min morgenmad i flere dage. Det kommer så ikke til at ske, fordi jeg ikke kan forlade min bolig, og selv hente gær smiley Har heldigvis lidt grovboller i fryseren, samt havregryn og æg, så jeg skal nok klare mig....men alligevel smiley Jeg er sgu lidt ærgerlig over at folk hamstrer sådan smiley

• #138   17. mar 2020 Tak Camilla, det var sødt af dig smiley
    Jeg har flere, som har tilbudt at handle for mig, så jeg har overvejet at spørge én af mine kolleger, som alligevel kører forbi hver dag, når han skal ud til hesten (vil ikke bede folk om at køre 25 km for at aflevere en pakke gær smiley ). Men på den anden side, så kan jeg godt overleve uden, så jeg må nok bare undvære,

• #139   17. mar 2020 Har også en enkelt pakke du måtte få, men den er i Ringsted smiley

• #141   17. mar 2020 Hvis de så kunne sendes via email, så ville det være fantastisk smiley smiley

• #142   17. mar 2020 smiley

• #147   17. mar 2020 Radar: Jeg har lagt en del grøntsager i en flamingokasse udenfor, for jeg skulle jo også have grønt til mine marsvin, så der var ikke plads til det hele i køleskabet smiley

Jeg troede også, at hvis først varen var bestilt, så blev den leveret, specielt hvis man har sagt ja, til at få erstattet varer med en tilsvarende, hvis noget er udsolgt. Sådan er det så bare ikke, kan jeg fortælle smiley
    Jeg fik mail i dag, med kvitteringen, inden mine varer blev leveret, og der kunne jeg så se, at en del af varerne ikke blev leveret smiley

• #148   17. mar 2020 Camilla: Du bliver hamrende rig, hvis det projekt lykkes smiley smiley smiley

• #150   17. mar 2020 Jeg har sat flamingokasse i bilen, netop for at undgå at tiltrække rotter.

Og ja, det er temmeligt irriterende, at man ikke kan regne med at få de varer, som der er på deres hjemmeside. For udvalget skifter hele tiden, så de varer som er udsolgt, forsvinder jo altså. Tænker at deres system måske opdateres for langsomt i forhold til hvor meget folk handler pt. ?
    Har aldrig tidligere været ude for, ikke at få de varer som jeg havde bestilt.

• #151   17. mar 2020 De kan vel først se når de pakker, om noget mangler?

• #152   17. mar 2020 Sanne: Men burde deres systemer ikke registrere at der er x antal pakker gær på lager, og så tælle ned, efterhånden som folk smider gær i kurven ?

Omvendt, så ser det ud som om, at det er en lokal forretning som pakker og leverer, og netsiden er jo landsdækkende, så det kan nok være svært at koordinere ?

• #154   17. mar 2020 John: har du en god opskrift ? smiley

• #155   17. mar 2020 Ann-Marie: Det er netop lokale butikker, der leverer, så det er næsten umuligt, at gøre det anderledes.

Jeg bestiller, de pakker, og så får jeg en mail og SMS om, hvad de ikke har. Jeg kan så vælge, at få noget tilsvarende, til samme pris, hvis de har det. Ellers så bliver beløbet trukket fra, og de undskylder.

• #157   17. mar 2020 Der er masser af rugbrød i mange butikker. Hold jer fra discountbutikkerne, og brug SuperBrugsen, Kvickly, Føtex etc. De har det meste, ofte også gær, først på dagen.

• #159   17. mar 2020 Radar : Nemlig har et anderledes system end Osuma/coop smiley Hos nemlig får man besked ved betaling, hvis der er noget der ikke kan komme med i ordren , og så kan man nå at vælge noget andet hvis man ønsker det smiley

• #160   17. mar 2020 Satser på at jeg snart kan melde mig rask, så jeg selv kan komme ud og handle. Det er meget lettere smiley

Og tak John. Jeg må i gang med at google smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#165   18. mar 2020 her ser det ud til at folk ikke hamstre. Det er jeg glad for

• #167   18. mar 2020 Min mand er gået ud for at hamstre McD smiley smiley

• #169   18. mar 2020 Jamen, der skal jo hamstres til 4 voksne, hvoraf de tre er mænd smiley Vi skal jo støtte de lokale smiley

• #170   18. mar 2020 tænker lige det der med at hamstre, hvis man nu er an familie på 4-5 personer og bare de 3 måske har kunnet købe mad på studie/arbejde, hvis bare de 2 eller 3 er mand/drenge i en hvis alder, og de nu alle skal være hjemme, så er en ret fyldt indkøbsvogn vel ikke hamstring, ud fra den betragtning at de skal købe ind til en del dage for ikke at komme ud og handle for ofte af hensyn til at vi holder os for os selv ...

og så er der storfamilier, så ikke alle fyldte vogne er vel hamstring...

• #171   18. mar 2020 Vi blev beskyldt for at hamstre, fordi vi havde en lettere fyldt vogn. Bevares vi købte ind til en uge, så vi slap for at handle flere gange. Og der var ingen ting vi købte specielt meget af.

• #172   18. mar 2020 Altså hvis jeg køber ind til 3-4 dage ser det også lettere voldsomt ud. Vi er 4 voksne, hvoraf manden er meget aktiv sportsudøver (marathonløber) og begge drenge er 18 og 21. Der skal godt nok noget i skrutten på sådan nogle mænd. Alle mænd er over 188 cm , hvis det har noget at sige smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#173   18. mar 2020 se lige den her hahaha

profilbillede
  • #174   18. mar 2020 lad os håbe de har hamstret mad til dem også smiley

• #175   18. mar 2020 Det er vel ikke tilfældigvis Wehner?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#176   18. mar 2020 Det har hun smiley
    .Ja det er Susannes katte smiley

• #177   18. mar 2020 Uh, det er jo Européer så smiley Det er derfra jeg havde Madeleine smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#178   18. mar 2020 nemlig og birma

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#180   19. mar 2020 hahaha

• #181   19. mar 2020 Anne-Marie hvor på Sydsjælland? Måske kan jeg ligge gær på dørtrinnet

• #183   19. mar 2020 Hahaha smiley

• #184   19. mar 2020 Ziva: Tak for tanken smiley Jeg bor dog på Lolland, næsten nede ved Rødby, så det er vist lidt langt at køre......medmindre altså at du kan lægge æg, for det vil jeg dælme gerne se smiley smiley

Problemet er dog løst, jeg har afprøvet “Johns opskrift” på boller med bagepulver i stedet for gær. De smagte udemærket, mistænker dog, at de muligvis vil være som kanonkugler i morgen smiley Men nu må vi se ?

Så tak for opskrift, John smiley

• #186   19. mar 2020 Tak ILM John smiley

• #187   20. mar 2020 Så skulle det da kun være for at se til sommerhuset i Kramnitze, men giver dig ret - det var et lidt langt stykke at køre for at aflevere gær. Jeg tænker at der er meget affolket uden alle turisterne nu?

Kommentér på:
Hamstrer I tråd 2 ...

Annonce