{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle
Tilmeldt:
14. okt 2023
Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048

Hamstrer I? {{forumTopicSubject}}

Har I købt vand, dåsemad med mere?
Overvejer I, hvad I vil gøre, hvis russerne tager strømmen?
Frygter I, at Putin vil smide en A-bombe, som han har truet med?
eller tænker I, at det går nok altsammen - i fred og fordragelighed i Danmark smiley

Jeg snakkede lidt med vinduespudseren om det i dag, og som han sagde - "hvis russerne vil smide en atombombe, kan det sgu være ligemeget, om jeg har købt et par pakker havregryn" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamstrer I?
  • #1   21. jun Nej, jeg har knap nok overskud til at sørge for min normale beholdning ikke når at mugne smiley

  • #2   21. jun Jeg har ikke hamstret, men da jeg altid har boet på landet (med fare for fx at sne inde), har jeg altid lidt konserves, knækbrød o.lign. Det eneste jeg har gjort her og nu, er at sørge for at have 2x15 liter vand stående. Jeg kan jo ikke stikke hunde, høns og kanarier en cola smiley

    Vinduespudseren har jo ret smiley


  • #3   21. jun Vi har ikke hamstret noget, men lige gennemgået vores muligheder. Vi producerer kartofler og svin, så de to ting er jo altid "på lager". Hønsene lægger æg, i hvert fald noget af året. Vand har vi i egen boring og ellers kan vi tage lidt i havedammen eller i åen. Måske skal det lige koges, men det klarer vi også. Gasgrillen har et ekstra blus til en gryde. Og så har vi den store dieselgenerator der kan levere strøm nok til både stald og privatbolig. Diesel er også altid på lager.

  • #4   21. jun Nej. Men jeg har beredt mig, som anbefalet. Det gjorde jeg for mange mdr. siden, da det blev meldt ud der.

    Der giver mening med det tiltagende vildere vejr, vi ser, at man hjælper sine medborgere, med at frigive ressourcer, ved lige at bruge lidt ressourcer selv på, at berede sig. Sverige og Norge har beredt sig til 7 og 14 dage, så klarer vi nok, at gøre det til 3.
    Ved atomkrig ja, så vil det være ligemeget, men nu er der mange flere mere potentielle trusler mod vores infrastruktur først.


  • Karina H
    Karina H Tilmeldt:
    maj 2024

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 11
    #5   21. jun Jeg bor på landet med en time til nærmeste indkøbsmulighed, så jeg hamstrer per definition en gang hver 14. dag ca smiley
    Vi har en halv ko i fryseren og 10 høns - alt af egen avl. Vi har køkkenhaven fuld af alt godt den kan byde - også nok til at sylte, henkoge og gemme til vinteren.
    Har jeg bevidst valgt at have mere i huset end normalt? Nej, overhovedet ikke smiley Mest af alt fordi jeg hader at smide mad ud - og med friske råvarer så let tilgængeligt ville jeg glemme at bruge den konserverende/tørrede smiley


  • #6   21. jun Nej. Vi har i forvejen gas komfur og gas grill. En kummefryser og en skabsfryser, altid fyldt op i skabe og skuffer. Masser hundemad, både vådt, tørt og råt, mad til fjerkræ, 4 søer/vandhuller osv.

  • #7   21. jun Vi har altid mad til 3 dage i huset, så intet ændret her.

  • #8   21. jun Faktisk 5 søer, kan vist ikke tælle. Vi har også altid en masse drikkevarer.

  • #9   21. jun Nu hjælper det jo ikke rigtigt noget at have en ½ ko og høns i fryseren ..... fyldte kummefrysere og skabsfrysere hvis strømmen går i mere end 3 dage -------> med mindre man inviterer hele ens familie + alle naboerne til en kæmpefest og får spist det hele på en gang .... smiley

  • #10   21. jun Jeg tror strømmen vil være noget af det der ryger først, derfor vil fryser og køleskabe ikke hjælpe i længden;) vi har lidt dåsemad, kiks, knækbrød og vand i bækken smiley vi bor på landet og kan klares omkring 14 dage uden at behøves at handle;) vi har også fryserne fulde og har en generator.


  • #11   21. jun Men hvorfor se så sort på det? Det kan også være vinter og så tænker jeg at det at holde maden kold, er det mindste problem. Så skal man nok hellere tænke i at holde varmen. Intet mad fordærver på et øjeblik.
    Som skrevet er skabe og skuffer altid fyldt op.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #12   21. jun Jeg køber normalt ikke ind til mere end et par dage - bortset fra til hundene.
    I fryseren har jeg diverse - igen mest til hundene - men ja, det skal spises i løbet af nogle dage, hvis strømmen ryger.
    Men jeg har købt vand og et par dåser mad. Dette bare for at slippe for at tænke på, om jeg nu bør GØRE noget smiley
    Jeg kan forresten også lave snobrød - har både bålfad og brænde smiley

    Vinduespudserens holdning til eventuel ballade: "Så SKER der da noget. Der sker jo aldrig det mindste her i Danmark". smiley


  • #13   21. jun Jeg tænker også at alle familier vil kunne klare sig i 3 døgn, også uden at være forberedt. Ja man får måske ikke sine livretter, men dø af sult og tørst? Næppe.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #14   21. jun "Men hvorfor se så sort på det?"

    Hvem ser sort? Jeg gør ihvertfald ikke. Du har bunker til både jer mennesker og dyrene, Janni. Det er jo ikke alle, der har dette - og som tænker lidt på, om vi måske skal sørge for at have bare lidt smiley


  • #15   21. jun Ikke dig Isabelle, det er bare hver gang man nævner at man har mad i fryseren. Så skal det nævnes at strømmen ryger først. Altså det er der jo ingen der kan sige med sikkerhed og er det vinter, jamen så er maden intet problem, så kniber det nok mere med at holde varmen. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #16   21. jun Hvis der er tale om kun tre dage, så nej - ingen dør af hverken sult eller tørst.
    Min fornemmelse er bare, at mange (inkl. mig selv) for første gang i livet tænker, at der kan komme en seriøs krise i landet smiley


  • Karina H
    Karina H Tilmeldt:
    maj 2024

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 11
    #17   21. jun Hvis strømmen går skal jeg ikke arbejde og har dermed masser af tid til at ryge og salte kød smiley

  • #18   21. jun Med den positive hat på .... Jeg har masser af sodavands-fryse -is i fryseren + flere pakker der ikke er frosset ned endnu .... så jeg har da saftevand med jordbær og hindbær smag , hvis strømmen går ... og det går helt galt .... smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #19   21. jun Jeg tænker så OGSÅ på, at jeg fint kan sørge for mig selv og hundene - men er mine børn og børnebørn sikrede? Skal jeg ikke - sådan bare for en sikkerheds skyld - købe ekstra ekstra vand og dåsemad? Hmmm. SLAP AF, Isabelle!!!!!! smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #20   21. jun Jeg har også en masse sodavandsis, Nittib = saftevand smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #21   21. jun Hov, jeg glemte, at jeg ikke ville kommentere noget, du skrev, Nittib. Ups - og he he smiley smiley

  • #22   21. jun Hvad vil I bruge jeres is til, når strømmen ryger. smiley

  • #23   21. jun Nåh, saftevand .. Godt det ikke er dem af fløde. smiley

  • #24   21. jun #22 ..... Frosne sodavands-is ... der er tøet op = saftevand ... smiley

  • #25   21. jun Jeg tror ikke et øjeblik på atomkrig eller krig krig.... men jeg tror helt sikkert på at vores infrastruktur er sårbar -mest fordi en eller anden genialus lige har sagt det højt i alle landets medier... VÆRSGO Rusland... vi er ikke ordenligt beskyttede...

    Jeg tror der ryger noget el...eller nets... i en kort periode til vi kan få det op at stå igen smiley

    Men ja vi har vist alt...jeg er sønderjyde...vi har forrådskamre... altid...hele tiden smiley Men jeg har da suppleret med nogle dunke vand..har også et lifestraw...en gave...verdens dårligste til frk absolut ikke campingtypen...
    Og en radio har vi købt for længe længe siden smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #26   21. jun - og et "lifestraw" er???? smiley smiley

  • #27   21. jun Sådan et plastik -aggregat du kan drikke igennem eller bare filtrere vand i gennem smiley det skulle tage det meste skidt så du i teorien kan drikke direkte fra en sø...

    Man kan på den måde filtrere op til 4000liter vand pr filter.... jeg tænker det må være rigeligt hvis de dunke vi har ikke er nok smiley smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #28   21. jun Tak, Obster. Måske skal jeg overveje at købe sådan ét smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 44 Svar: 236
    #29   21. jun Jeg er en af dem som tænker det går nok smiley
    Er ikke så god til det med at bekymre mig om sådan noget der smiley


  • #30   21. jun Kort og godt - nej.
    Vi har pasta, kød og ketchup, så vi dør nok ikke lige. smiley
    Derudover har vi en grill og en kogeplade til gas. Og ja gas har vi også endnu. Det tog vi ud af campingvognen, da denne blev skrottet.


  • #31   21. jun Livet er helt ærligt også for kort til at gå og bekymre sig om noget der måske sker. Måske ikke sker. Ingen her i DK, dør af tørst eller sult på 3 døgn. smiley

  • #32   21. jun Hvis man først spiser det, man har i køleskabet, så kan man gå i gang med, at tilberede det, man har i fryseren, efter 2-3 dage, og det burde kunne holde sig et stykke tid derefter ...
    Ellers kan maden jo konserveres på flere måder.

    Lifestraw og/eller vandrensetabletter giver adgang til ubegrænset drikkevand, i nogle uger i hvert tilfælde ... Meget længere hvis det kun bruges til mennesker.

    Og vil man holde fryser etc. kørende, og ikke har generator kan man, hvis man har bil, med en enverter holde gang i strømmen i huset, et godt stykke tid.

    Der er mange egentligt ret simple løsninger, hvis man har tid og overskud til, at undersøge det.

    Jeg elsker at lære nyt, så det er en oplagt mulighed. Og jeg bliver mindre utryg, jo bedre forberedt jeg føler mig.

    Landmænd med store besætninger har mulighed for, at forberede sig. Mange har ikke tænkt tanken, så de er glade for, at de har fået den mulighed.
    Mange er sikkert forberedt med generatorer etc.


  • #33   21. jun Og forberedelse er ikke kun mad og vand men også lys. At have batterier og lygter/lys hjemme tror jeg betyder en del, særligt hvis man har børn.

    Når der er strømafbrydelse her, synes jeg at mørket, og ensomheden, er det værste.
    Heldigvis går strøm og internet som regel ikke på samme tid, så man ikke er helt alene smiley


  • #34   21. jun Vi har altid batterier på lager og led lys. Det eneste vi overvejer, det er at gemme nogle dunke til vand, men det er lige så meget fordi, at de i tide og utide lukker for vandet her på gaden i både halve og hele dage.

  • #35   21. jun Jeg har hørt det at forberede sig, sammenlignet med, at have en ulykkes/husforsikring. Vi håber ikke, at vi får brug for dem, men de er rare at have, hvis vi gør ...

    Noget andet er, at vores forsikringer ofte er ugyldige ved mange kriser forårsaget af vejr, krig etc. Force majeure ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #36   21. jun Som jeg hører det i denne tråd, har langt de fleste faktisk tænkt tanken - at vi måske kan få brug for at have lidt mad og vand til nogle dage. Sjovt, at så mange HG'ere faktisk har rigeligt af alt til adskillige dage smiley
    Selv har jeg hverken mad i køleskab eller fryser til ret mange dage (2-3 stykker) - til mig selv. Jeg har til hundene smiley


  • #37   21. jun Vi handler altid stort ind. Så skal vi ikke handle hver dag. Derfor er vores skabe/fryser fyldt.

  • #38   21. jun jeg har masser af batterier, lys, lightere og tændstikker uden det er hamstret smiley

  • #39   21. jun Isabelle - Jeg spiser ikke ret meget, en pakke rugbrød og toastbrød kan jeg snildt have i 2 måneder hvis det var ikke mugner.

  • #40   21. jun Når man tænker på at vi kun bor fast 2 voksne, så har vi altid voldsomt meget mad. Intet madspild, men meget mad på lager. For nylig fik vi feks. 25 kg hakket oksekød hjem. Bare som et eks. Og det er bare det hakkede oksekød. Så kommer alt det andet ved siden af. Man kan også regne ud af man har meget mad, med 1 kummefryser og 1 skabsfryser, med 7-8 skuffer i. Masser ting i skabene, I ved, alt det man altid har på lager. Altid mange drikkevarer hjemme. Vi har måske også for meget. smiley

  • #41   21. jun Zenta: Det er superfint. Så har I jo endda nok til, at dele ud til dem, der ikke skulle have mad nok hjemme smiley

  • #42   21. jun Ja og det vil vi jo altid have. Altså i alle situationer. Og derfor tænker jeg også at der er til vores familier, naboer osv.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #43   21. jun "Livet er helt ærligt også for kort til at gå og bekymre sig om noget der måske sker."

    Sagt på en anden måde: Jeg bekymrer mig ikke, og jeg synes, det er noget pjat, hvis andre bekymrer sig smiley

    Men altså, Janni - hvis mennesker bekymrer sig, lader de (vi) desværre ikke bare lige være med at gøre det, fordi andre IKKE gør det - og synes det er noget pjat at gøre det smiley
    Du lader jo heller ikke være med at føle et eller andet, bare fordi andre ikke føler det samme, vel? smiley



  • #44   21. jun Og til Isabelle med den lille fryser. smiley

  • #45   21. jun Nej Isabelle, men jeg kan jo gøre mit for at mane til ro og ja, jeg synes det er synd for dem der går og bekymre sig. For det ER livet altså for kort til. smiley

  • #46   21. jun Jeg er ikke bekymret...
    Jeg er heller ikke bange for at køre galt

    At huset brænder ned
    Jeg bliver invalid eller lignende...

    Men jeg har forsikringer alligevel smiley for mig har det virkelig ikke gjort den store forskel at fylde nogle dunke med vand -det vand vi alligevel samler - sidste år til at vande med (vi samler det kolde vand i bruseren indtil det bliver varmt) -det har ikke rigtigt været nødvendigt i år, men så er spanden bare røget ned i kælderen til dunkene... det er jo fint rent vand -hvorfor spilde det? smiley

    Lidt kontanter har vi også altid... fordi vi ofte handler ting...eller "vi" kæresten gør...og ældre familiemedlemmer elsker at give kontanter i gave smiley

    Jeg er slet ikke bekymret...jeg ved vi klarer os gennem det meste uanset smiley jeg gider bare ikke bekymre mig i fremtiden... ikke når det kræver et så minimum af anstrengelse... smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #47   21. jun Det er også fint fint, Janni - at mane til ro. Jeg får bare et par tics af den der "det er livet for kort til", for kort til hvad? for kort i forhold til hvad? Arrrr - det er en kliche, jeg ikke kan holde ud. Men HELT fair at sige, at man ikke selv bekymrer sig og gerne vil give et kram til dem, der gør smiley
    Selv kan jeg ikke helt beslutte mig for, om jeg bekymrer mig eller ikke smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #48   21. jun Jeg tror også, Obster, at det spiller en rolle, om man er "jeg" eller "vi". Jeg kan mærke, at jeg er lidt mere skrøbelig, nu hvor jeg ikke har en mand - og et hus med kælder - og er yngre, end jeg sådan var smiley
    Bekymrer jeg mig? Nja - det gør jeg egentlig ikke. Men jeg tænker mere over truslen fra øst, end jeg bryder mig om.


  • #49   21. jun Men så får du bare et kram uanset. smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #50   21. jun Tak søde smiley smiley

  • #51   21. jun Man behøver ikke gå rundt og bekymre hele tiden .... men man må godt være fornuftig og bare have lidt i reserve ( f.eks vand og lidt knækbrød o.lign. )

    Det er fint at folk har hele køer og grise o.s.v i deres fryser ... men det hjælper jo ikke ret meget hvis strømmen ryger i LANG tid ?

    Jeg tænker mere på dem , der ikke har råd eller mulighed for at købe stort ind af de ting der kan holde sig længe UDEN fryser ------> det kunne være en familie , der kun normalt lige har til dagen af vejen og måske har 2-3 mindre / små børn der ikke kan spise knækbrød osv. ...... Det er nok dem der lider mest, hvis det hele går galt.
    Det er nok dem vi andre der har nok ... skal hjælpe.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #52   21. jun smiley Nittib

  • #53   21. jun Jeg tror bare at jeg prøver at sige at livet er skrøbeligt og ingen af os er garanteret i morgen. Så i stedet for at gå og bekymre sig, så lev for fanden livet, imens I har det.
    Som skrevet i en anden tråd, har man det bedst med at hamstre, så er det da det man skal gøre. Det hverken kan eller skal jeg bestemme.
    Jeg ønsker bare at folk ikke skal bruge deres dyrebar tid, på at gå rundt og være bange.

    Ja det er da fornuftigt at have lidt i huset, men som allerede skrevet, så er der ingen i DK der dør på 3 døgn. smiley
    Vi har alle mad og drikke, nogen i større grad og andre i mindre, men vi kan alle overleve i 3 døgn. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #54   21. jun Jeg tror ikke, at nogen ønsker at bruge liv på at være bange, Janni.

    Jeg har købt 15 (sådan cirka) liter vand, noget dåsemad, et par flasker rødvin OG nogen chips. Nu er jeg tryg smiley


  • #55   21. jun Vi har købt lidt knækbrød, rugbrød og konserves-mad. Og så et par 1,5 l flasker vand

  • #56   21. jun Nej Isabelle, men fakta er jo bare at der er nogen der går rundt og er bange. Og det er sku da synd.

  • #57   21. jun Men godt at du er tryg nu. smiley

  • #59   21. jun Jeg gider ikke at gå og få dårlige nerver af at gå og spekulere på 'hvad nu hvis'.
    Jeg vil da langt hellere leve livet og nyde det mens jeg har det, frem for at glemme at leve på grund af bekymringer.
    Jeg vil leve livet og nyde det nu mens jeg kan og ikke tage sorger på forskud.

    Kommer Putin og smider en atombombe er alt alligevel slut, og så hjælper det hellere ikke at jeg har mad og vand til tre dage.

    Jeg hamstrer ikke med henblik på at der kommer en katastrofe, men jeg køber meget, hvis der er tilbud på noget af det jeg godt kan lide og spiser ofte. Det er mest færdigretter for jeg gider ikke lave mad.
    Har lige købt 12 dåser wienergryde og 12 dåser tarteletfyld, som var til halv pris.

    Jeg vil så gerne drikke vand, men det smager ad h...... til. Men lige som med mad, så har jeg altid en 5 - 6 kasser sodavand og danskvand til at stå, så drikkelse er her nok af. (man er vel sønderjyde)
    Jeg tror, at jeg vil kunne klare mig mindst 14 dage, men nok længere

    Der hvor jeg hamster for at hamstre, det er medicin. Jeg sørger altid for at jeg har til en tre måneders tid.

    Skulle katastrofen ske, så har jeg nok til at jeg kan hjælpe et par familier der ikke har for meget, og de skal være velkommen.


  • #60   21. jun Nu er der en der nævner landmænd længere oppe.
    Skulle strømmen ryge i lang tid, så er det en katastrofe for dyrene, da alt efterhånden sker automatisk, og besætningerne er så store, at et par generatorer ikke kan trække blandt andet foderanlæggene, som mange steder kører 24/7 for at blande foder og fodre.


  • #61   21. jun Har I til dyrene også smiley

  • #62   22. jun Det der ville bekymre mig mest...... hvis nu, det var netop sådan noget som medicin. Min læge vil ikke have, at vi bestiller til lang tid forud. Dvs. at der er lavet begrænsninger på, hvornår vi kan bestille hvad ud fra, hvor lang tid den pågældende medicin vil holde, før den er opbrugt. Og varme.

    Jeg er utrolig kuldeskær, og 3 dage uden varme om vinteren ville nedlægge mig med lungebetændelse, og ville nok også betyder enden for de kortpelsede dyr i husstanden. Balder har jo sit dækken - men kattene.


  • #63   22. jun Jeg følger ikke ret meget med i nyhederne, for det kan min psyke slet ikke med. Når jeg alligevel følger noget, som da krigen i Ukraine brød ud, er det det eneste der fylder noget i min verden. Jeg sov ikke og sad bare og opdaterede alle nyhedssiderne, twitter osv. konstant. Så det har jeg fundet ud af at jeg lige skal lade være med så vidt muligt. Jeg har mennesker omkring mig, der nok skal fortælle hvis der er ting jeg har behov for at vide. Selvfølgelig kan jeg ikke helt lukke alt ude, jeg er trods alt en del af et samfund og er på de sociale medier, men jeg lukker det ude jeg kan.

    Men jeg har da selvfølgelig hørt om det her med at have lidt hjemme. Jeg har ikke rigtig gjort noget anderledes end jeg plejer, for vi har mad og kan klare os et par dage. Det eneste jeg har overvejet (men endnu ikke fået gjort) er at have vand hjemme til hvis nu. Men det er egentligt ligeså meget for helt "normale" fejl, som et sprunget vandrør. Det er ikke mere end en uge siden at vi ikke havde vand nogle timer. dør vi af ikke at have vand en enkelt dag? nej overhovedet ikke, men det er nu rart at have lidt til hundene, hvis nu de har drukket det i skålen. smiley
    Mad til dyrene (vi har en hamster, en gekko og hundene) har vi altid til. Hamsteren og gekkoens foder skal vi passe på ikke bliver for gammelt, fordi de ikke spiser deres mad hurtigt nok (jeg kan ikke få mindre poser), og hundene har gerne til et par måneder eller 3 + snacks.

    Det eneste der kunne blive et problem er vores elbil, for den kan jo kun kører et vist antal km før vi skal lade den op. Men min mor der bor 400 meter væk har en benzin bil, så medmindre det er både så man ikke kan tanke og ikke kan lade, tænker jeg vi nok skal klare os, og ellers må han jo være hjemme fra arbejde et par dage, så er det ikke værre smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #64   22. jun Jeg har lige fået 24 kg tørfoder hjem, og jeg har en hel del dåser, som hundene dog ikke gider spise smiley smiley

  • #65   22. jun Vi har 12kg tørfoder og ca 70dåser vådfoder. To fryseskuffer fyldt med barf og nok hvad der svarer til 2 sække fyldt med godbidder og gnaveting smiley

    Vi har et lager af alt tror jeg. Det er helt normalt for mig. Både pga. Sønderjydedelen men også fordi jeg er glad for en masse specielle ting man ikke altid lige får i "provinsen". Så jeg synes det er rart at kunne gå ned i forrådskammeret smiley


  • #66   22. jun har ikke hamstret, har lige modtaget en lille radio der også er lommelygte, den kan lades op via strøm, eller solceller, eller bruge batteri ....

    og så er vi nået til at tale om at få ryddet nogle hylder så der kan stå noget vand, mad af en slags, og købe en regnvands tønde ... og at vi skal lade være først at købe vores medicin når der kun liige er til i morgen tilbage ..
    men pt er kun radioen i hus ..


  • #67   22. jun Nja.. jeg tror ikke lige det bliver DK han vælger som destination til atombomber. Der tror jeg så hellere han ville have en form for invasion i landet.
    Men det tænker jeg så heller ikke lige står på trapperne.

    Jeg hamstrer ikke. Jeg køber normalt ind, og når jeg gør det, har jeg normalt lad og drikker til en lille uges tid, hvilket jo er anbefalingen.
    Jeg har dog bedt min far om at gemme en ramme med vandflasker til mig, så jeg har vand til Coco og mig, hvis nu det trækker ud, hvis der sker noget.

    Som situationen i dk er pt, synes jeg det er overdrevet med hele kældre fyldt med mad og vand, men hvis det hjælper på folks følelse af tryghed, så er det jo fint.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #68   22. jun Putin udtalte, at der er små tætbefolkede lande i Vesten, han kan kaste en enkelt atombombe over. Det lyder LIDT for meget som Danmark til, at jeg bare kan tænke, at det må være nogen andre, der bliver ramt smiley

    Jeg køber aldrig ind til en uge - heller ikke nu. Så i forhold til dig, hamstrer jeg ikke overhovedet, A-S smiley


  • #69   22. jun Men Isabelle: trusler er jo en ting, DK har en alt for god placering for Rusland til at de vil kaste A-bomber på os.

    Det er jo egentlig blevet italesat af fx Troels Lund at de her nye anbefalinger mest af alt er lavet for at få folk som ikke køber mad/drikke til ret mange dage ad gangen til liiige at tænke en ekstra gang, når de handler ind. Så det er da positivt, hvis det har haft indvirkning på dine købsvaner, Isabelle smiley


  • #70   22. jun nu tror jeg mere det går på cyber kriminalitet mod kritisk infrastruktur end på Putins bomber ...

  • #71   24. jun Vi har købt vand på 1½ liters flasker. Vi har en sæk hundefoder. Vi har masser af Pepsi Max i skuret (1½ liters fra Tyskland), så manden og jeg klarer os. Hundene skal 100% have mulighed for vand (Murphy er stadig på Prednisolon og hans væskebehov er enormt). Så vandet er deres. Derudover har vi lavet en skuffe i køkkenet med kiks, nudler og knækbrød (som er NIX PILLE), og et par dåser mad i kælderen. Fryseren er , som altid, fyldt. Og hvis vi mangler mere, kører vi ned til Janni og tigger smiley Gasflaskerne (vi har 4) bliver byttet en af dagene. På terrassen er der brænde til brændeovnen. Vi har batterier og lightere og afventer radio med håndsving og powerbank.

    Jeg frygter det ikke (selv med en angstdiagnose), men det er kun fordi jeg føler at vi har sikret os så godt som vi kan. Jeg NÆGTER at bruge det liv jeg har tilbage på at gå og frygte den syge stodder !!!

    Smider han bomben, når vi næppe at opdage det alligevel.


  • #72   24. jun I skal være velkomne, Mette. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #73   25. jun "nu tror jeg mere det går på cyber kriminalitet mod kritisk infrastruktur end på Putins bomber ..."

    Ja. Jeg tænker på strømmen - og jeg tror, at Rusland stod bag sabotagerne på Nord Stream gasledningerne.


  • #74   25. jun Jeg tror da ikke der sådan lige bliver smidt bomber i Danmark, men jeg er ret sikker på at vores strøm og vandforsyning vil blive udsat for sabotage på et eller andet tidspunkt, så er det i min verden rigtig godt at være forberedt smiley “ tror” man ikke på risikoen og gider man ikke forberede sig, så må man jo klare sig uden, men lur mig om ikke lige netop dem som ikke gider forberede sig, vil være de første til at råbe op om at “ regeringen” eller “Mette” er for dårlige til at hjælpe, for det er naturligvis Mettes skyld det hele smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #75   25. jun Det er vist altid Mettes skyld smiley

  • #76   25. jun Klima sygdomme... kriser kan være meget

    Vi er heldige vi kan drikke fra vandhanen

    Der er mange steder i verden de ikke kan det og vi kan ikke forvente at vi også kan om en årrække

    Skyller vi egentlig stadig ud i rent vand i toiletterne i dk? Det har jeg altid fundet helt forrykt


  • #77   25. jun Min mands søster og svoger samler regnvand, og bruger det til wc og vaskemaskinen.

  • #78   26. jun Jeg overvejer, om jeg skal indkøbe et testkit, så jeg kan tjekke vandkvaliteten i min egen brønd? Det vil jo nok være optimalt smiley

  • #79   26. jun Frk. Jensen, du skrev, at du ikke har råd til en powerbank.
    Lidel har på tilbud i næste uge til 99 kr
    Til den pris kan alle vist være med.


  • #80   26. jun Anni - Lige pt har jeg 10 kr på kontoen smiley

  • #81   26. jun Ja, men der går jo penge ind på kontoen i næste uge.

  • #82   26. jun Ja, desværre er de øremærket, da der er ferie og jeg har fødselsdag, plus min søster kommer herhjem i en uge (=mere mad skal købes) mens jeg passer kat hos min eks (=jeg skal også købe ekstra mad til at spise der).

    og så lidt til tandlæge og lidt til indskud og hvis der er noget tilbage, så penge jeg skylder min mor smiley

    Men tak for tippet smiley


  • #83   26. jun frk Jensen så er det jo oplagt at skynde sig at sige til dem der giver fødselsdag gave at du ønsker di en og den kan fås i LIDL i næste uge til 99 ..

  • #84   26. jun Hanne - Ja, det kunne jeg, men har andre ting jeg hellere vil have/mangler jeg vil godt kunne sove uden strøm smiley

Kommentér på:
Hamstrer I?

Annonce