{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Hvordan fortæller men en person... {{forumTopicSubject}}

... at man ikke kan lide hende?

Vi har fået en ny elev i klassen, som stort set ingen kan lide.. Der er ingen der mobber, da vores skole slår hårdt ned på det (udvisning eller ingne løn).. Så vi er da venlige ved hende når hun er i nærheden, men prøver på en så venlig måde som muligt at inorrer hende..

Idag havde mig og 2 andre en diskution med hende om der fandtes en drage i den nordiske mytologi... Da google er min ven gik jeg ind og søgte, og sørme så om der ikke var det..

Jeg fortalte hende igen at der var en drange, hvad den hed og hvor den boede, igen sagde hun det ikke passede..

Så fik jeg hende til at komme og kigge på særmen, og jeg sagde så, læs der (peger på skærmen) der ER eb drage..

Nej der er ikke pikhoved siger hun så (pikhovede var dog lidt lavmeldt) Og det er kun 3. dag hun er her, og jeg har ikke på noget tidspunkt kaldt hende navne..

Så siger jeg så til hende at jeg ikke vil have hun kalder mig pikhovede for jeg har ikke kaldt hende for noget.. "Det vil du gøre på et tidspunkt" siger hun så..

Nej det vil jeg så ikke siger jeg.. JO fortsætter hun.. Jeg siger så (da jeg blev sur) at jeg ikke vil finde mig i at blive kaldt pikhoved og kalder så på læren.. undskyld siger hun så bare lavmeldt og griner..

Og nej, hun er ikke en af de der populære typer.. tvært imod..

Mange kan ikke tage hende, da hun er sådan overfor alle (altså næsvis og påståelig) og hun har været sådan fra dag 1.

som sagt inorere vi hende på en venlig måde og lader hende da også sidde ved bordet, også når rygerne er ude (jeg er nu ikke ryger men plejer at gå med alligevel)..

Jeg er overbevist om at hvis man siger det direkte er hun en type der vil begynde at græde og absolut ikke ville i skole, og produktionsskole er netop for dem der enten er droppet ud eller er blevet mobbet meget i skolen,..

Så hvordan skal jeg på en pæn måde fortælle jeg ikke bryder mig om hende og ikke bryder mig om hun følger efter os (jeg ved de 2 andre jeg følges med heller ikke bryder sig om hende)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fortæller men en person...
  • #1   20. jun 2007 Harpen fra Helvede * - Takker, det vil jeg forsøge næste gang.. smiley

• #3   20. jun 2007 Produktionsskole er det ikke kommunens aktivitetscenter?

Men ignorer hende da fuldt ud. Spild af krudt og kugler at gøre andet smiley

• #4   20. jun 2007 måske hun selv har været en rigtig sød pige engang, men er selv blevet skuffet gang på gang og til sidst bygger hun en mur op... måske hun beskytter sig selv , mod ikke at blive såret...

• #5   20. jun 2007 uanset om hun beskytter sig selv eller ej, gør hun det ikke nemmere for andre at kunne lide hende, når hun opfører sig sådan

• #6   20. jun 2007 Fairy tales: osse min tanke, men derfor behøver man jo ikke snakke sådan til andre.

Hvis hun igen kommer med en bemærkning om at du kommer til at kalde hende noget, ja så havde jeg da nok sagt til hende at JA, hvis du fortsætter med at snakke sådan til mig, så gør jeg nok!

• #7   20. jun 2007 Tja, jeg havde nok sagt til hende: "Så længe du opfører dig som du gør, ville jeg foretrække hvis du og jeg kunne holde os på afstand af hinanden". Eller noget lignende... :O)
    Jeg har en slem tendens til at sige tingene som jeg ser dem - for det meste får jeg det formuleret på en pæn måde så folk forstår hvor jeg vil hen med tingene uden at såre dem - andre gange er man nødt til at sige det "på den hårde måde" - altså uden at ligge fingre imellem...

• #8   20. jun 2007 puh...er glad for jeg ikke går der da!
    har det med at sige ting til folk (der opfører sig sådan) der får dem til at virke meget dumme i andre folks øjne men hvor de ikke rigtigt selv ser det - og for hver ny ting de siger ser de bare dummere og dummere ud... men det er nok ikke den rigtige måde at gøre det på...

• #9   20. jun 2007 Jeg er glad for at jeg ikke skal gå i skole længere, for hun må da have det helt forfærdeligt i en klasse hvor alle bare synes hun skal gå sin vej. Prøv engang at forestille dig at du var hende.

• #10   20. jun 2007 Snow: Jo jo - men folk skal ikke kaste med sten hvis de selv bor i et glashus... Hvis hun selv har et ordforråd til at kalde andre både det ene og det andet, skal hun vel også kunne tage den reaktion som kommer på det...

• #11   20. jun 2007 Ratster: Noget helt andet er - hvorfor er der ikke nogen der kan lide hende???? Hvad har hun da gjort jer før denne episode med dragen fra nordisk myt.???

• #12   20. jun 2007 Jeg synes sørme også det er hurtigt at blive dømt efter blot tre dage et nyt sted smiley

godt det ikke er mig....

Angående dit spørgsmål: Hvorfor fortælle hende, at du ikke kan lide hende? det er da vel helt underordnet.

Hvis du viser hende respekt og taler ordentligt til hende, giver hende en chance, så kan du ikke gøre andet end at lade hende være, hvis hun ikke gør det samme.

• #13   20. jun 2007
    °º•¤ Bine & de to dejlige vovser ¤•º° . - Det plejer jeg normalt også at kunne.. Men jeg blev helt paf over at en i "vores" adler (altså i slutningen af tennage årene/starten af 20'erne) stadige sagde sådan nogle ord..

Jeg er ikke kaldt pikhoved siden 7. klasse.. Normalt plejer jeg gost at kunne slynge noget bedere tilbage i hovedet smiley

Julie S - Nej det er det ikke.. For vi får ikke kontanthjælp (og alle er ikke over 18) men vi får samtidigt heller ikek SU, vi får skolepenge. .Det er udelukkende for folk der har droppet ud (de fleste er droppet ud af 9, men der er nogen (som mig) der har 9 (og evt. 10) men så har droppet ud fra teknisk, handelsskole eller andet) og dem der er blevet mobbet meget, og simpelthen blevet mobbet ud af skolen,...

~*FairyTales*~ - Jeg er slv blevet mobbet meget i folkeskolen, så kender udemærket til "muren" MEN derfor kalder jeg ikke bare folk for navne før de min har gjort det ved mig, eller at de ved det er i sjov.. Jeg kan da godt kalde min vænner for flæske osv, hvor jeg så også får et eller andet tilbage og aå griner vi sammen ogfjanter videre.. Men ikke ved fremmede...

*Lille blub * - Ja det er man, men jeg vil have de tkanont dårligt hvis hun droppede ud pga mig.. Altså produktionsskolen er der for at alle skal føle sig velkommen, og i starten indtil jeg fandt ud af hvordan hun var, spurgte jeg da også til om hun vile med ud, viste hende hvor vi skulel være osv... Men ja, jeg giver nemt op når folk ikke opføre sig ordenligt over for mig, så får jeg hurtigt føelsen: Så må de sejle i deres egen sø.

Beanmor * - Jeg har ikke på noget tidspunkt åbenlyst vist at jeg ikke kunne lide hende, jeg har siddet ved siden af hende når andre ikke ville osv.. Jeg tror hun kom med det i mangel på bedere over at hun kke ville have vi fik ret (hun kunne jo selv læse det, der var endda et lille billed af dragen)

* Uhh you tuch my tra la la la * - Det er også den "taktik" jeg har gået efter..

Snow K - Sådan har det meste af min folkeskole periode været, men derfor kunen jeg godt opføre mig ordenligt.. På den måde fik jeg nemlig min. 1 ven...

*Lille blub * - Hun er altid næsvis og påståelig, og hun abryder konstant når man sidder og snakker med andre (og jo vi taler da også med hende, men vi vil da også gern esnakke med andre).. Hun har været sådan fra dag 1 af, og ingen har været onde ved hende, eller kaldt hende noget.. Næ vi har da snakket venligt til hende, inviteret hende med udenfor når rygerne skulle ud og ryge, så hun ikke sad alene tilbage ved bordet osv..

C H - Jeg har ikek dømt hende på forhånd, på vores skole får alle nye en chance fra starten af.. Og hun er ingen undtagelse, men når hun bliver ved med at være næsvis osv, som ny, så har jeg allerede opgivet hende,,

• #14   21. jun 2007 Det bedste middel mod dumme bemærkninger er tavshed. Overhør det, så er det ikke interessant.
    Men jo, jeg tror som Beanmor...hun kan da mærke jeres antiparti.

Vi har fået en ny elev i klassen, som stort set ingen kan lide..

tre dage...herfra og fra hjertet: hvad bilder I jer egentlig ind?

• #15   21. jun 2007 Og nej, hun er ikke en af de der populære typer.. tvært imod..

jo da..det lugter langt væk af alle de chancer I giver de nye

tsk tsk tsk

• #16   21. jun 2007 Birthe B - Øh, jeg HAR givet hende en chance, men når man læger ud med at være næsvis og påståelig istedet for venlig, så har jeg ikke meget tilovers for hende.

jeg har selv været ny (og ja også i den klasse, da man der sjællandt starter samtidigt) også på andre skoler og i de små klasser hvor børn var direkte modbydelig..

Og ja jeg ER blevet mobbet, men derfor render jeg ikke rundt og er næsvis og påståelig fra 1. dag... Det venter jeg med til jeg har lært folk at kende, og har en god fornemmelse af hvor deres grænser ligger..

Og nej, jeg er helelr ikke en af de populærer, men jeg har da et par venner, som jeg har fået med venlighed

• #17   21. jun 2007 Britta- Så er huset købt B _ Jo jeg har forsøgt, men jeg gider ikke spilde min tid på folk der snakker sådan til mig..

Fordi de andre udtaler deres mening.. hvilket de også har lov til..

Øh, vi behandler hende der godt.. hun sidder med ved bordet når vi spiser, når rygerne ryger, vi siger godmorgen osv til hende, og taler da også med hende..

Men indtil videre er der kun 1 som hun ikke snakker flabet til..

Jeg har selv været ny op til flere gange, og er selv blevet mobbet.. Men derfor har jeg opført mig ordenligt overfor andre, jeg har ikek været næsvis osv..

Idag kaldte hun en anden fra klassen ged, og han snakkede ikke engang med hende.. han snakkede med mig, og så kom hun bare med "Jamen det passer ikke din ged".. Som teenager sidst i teenage årene burde man ikke opføre sig sådan, HELLER ikke hvis man er mobbet.. (og jo jeg blev grov mobbet)

• #18   21. jun 2007 Britta - ja VENINDER, der er foreskel på at snakke sådan til sinw veninder end til nogle man stortset lige har mødt

• #19   21. jun 2007 Er det en børnehave i går i???

• #20   21. jun 2007 Det tror jeg godt, for vi sagde alle da hun idag kalde ham for min klasse Ged at sådan et sprog bruger vi ikke..

• #21   21. jun 2007 Jeg har også gået på produktionsskole for nogle år siden. Der var rigtig mange barnlige personer, men man lærer hurtigt, hvis man vil, at lukke sådan nogle mennesker ude af ens hoved. Ignorer er den bedste vej frem.

• #22   21. jun 2007 Britta- Så er huset købt B - Hvad taveligt er der ved at fortælle skolens regler?

• #23   21. jun 2007 Britta- Så er huset købt B - Øh, nu sad vi alle ved bordet, og det var ikke mig der sagde det først.. Læren nævnte det også..

Kommentér på:
Hvordan fortæller men en person...

Annonce