Hvordan kan man gøre det..... {{forumTopicSubject}}
Startede dagen med den mest ubehagelige oplevelse.
På vej til arbejde lidt før kl. 6 ville jeg lige smide en pose affald i vores affaldscontainer, sådan en der åbnes med lågen opad, og idet jeg gør det, får jeg øje på en frygtelig tilredt kat, der ligger i det ene hjørne. Den kigger op på mig, hvæser svagt og ser meget forpint ud.
Ud fra min bedømmelse af kattens tilstand, ringer jeg til Falck, som ret hurtigt sender en dyretransport ud til mig - jeg venter på den, da jeg ikke vil risikere at den ikke bliver hentet.
Da redderen forholdsvis hurtigt har fået katten, ikke mere end en ret stor killing, fanget og i bur, kan vi se at den overhovedet ingen pels har på halen, den er indtørret og sort, kun øverst oppe er der et blødende
sår. Redderen er enig med mig i, at katten under ingen omstændigheder selv er kommet ned i containeren, og fortæller at han vil aflevere den hos en dyrlæge.
Hjemme fra arbejde igen ringede jeg til Falck og fik at vide hvor katten er afleveret, da jeg simpelthen ikke kan holde op med at tænke på den. Herefter fik jeg en snak med en meget sød dyrlæge, som har tilset katten og derefter ladet den sove ind. Hun fortalte, at det der var tilbage af halen, var indtørrede knoglerester, at der var mider i dens sår, og at hun mente at dens hale var blevet kørt over af en bil, trukket med at et hjul, så pels, hud og muskler var blevet trukket af, og at det sandelig var godt at dens lidelser var slut nu.
Men altså, hvem finder dog på at smide en så hårdt medtaget, men stadig levende kat, i en affaldscontainer - og hvor længe har den mon ligget der? Hvor afstumpet kan man være???
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Godt du kom forbi og så det stakkels dyr, og gjorde noget ved det.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Godt du handlede ..
R.I.P lille mis
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Dejligt at du handlede og tog dig tid til at sørge for at katten fik en så værdig afslutning som muligt… Jeg håber bare at ejeren er blevet informeret…
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
R.I.P lille mis
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Jeg er mere end klar over hvor mange ondskabsfulde mennesker der bor i DK, men tit tar folk fejl især når de bedømmer om et dyr er dødt eller levende i en given sitiuation, og det gælder både dem der ønsker at hjælper dyrene men som oftest mangler viden, og så dem som viderebringer halvt opdigtede historier, ment på den måde at når man ikke kender alle fakta så går hjernen selv igang med at finde på noget der får historierne til at hænge sammen..
Bortset fra det, så var det godt at du opdagede den, så den ikke skulle lide mere.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 83 Svar: 230
Chiki: Har selv tænkt det samme, men vores container står altså rimeligt langt fra trafikerede veje, gemt lidt af vejen, så muligheden for lige "at dumpe" den der, er ret usandsynlig. Den ville i så fald skulle bæres et stykke, og så vil der være flere andre muligheder for at komme af med den inden.....
Men hvem ved.....
Og ja, som du også er inde på, fortalte dyrlægen, at hun desværre for ofte har sådanne forfærdelige oplevelser i hendes hverdag....
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.697
Godt du fandt den..
Hvordan kan man gøre det.....