{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Avlen på de papirløse {{forumTopicSubject}}

Ja det er der rigtig meget imod.....Hva skal man sige boller fra kohberg.

Når jeg sådan kigger rundt kan jeg sagtens følge folk i deres meninger om at det er noget skidt, at folk kun gør det for at tjene penge og at det er dumt med avl på utjekkede hunde.

Der bliver virkelig avlet på hunde der slet ikke har noget godt at byde avlen og nu tænker jeg sidnsmæssigt. Oftest bliver der avlet på de vildeste "sejeste" hunde som har et ekstremt højt drive, dette er i sig selv fint nok. men disse hunde bliver så solgt til familie hunde oftest til unge førstegangs købere som absolut intet ved om racen og som slet ikke burde have hverken den race eller en hund med at højt drive.

Nu specifikt taler jeg ikke kun om amstaffen men alle vores "farlige" racer.

Nummer to punkt, hvorfor vælger folk så at avle på deres hunde når de ikke er tjekket for skavanker, såsom HD AA, øjenlyst, hjertefejl osv osv som nu er typiske skavanker for racen? Er det fordi de ikke ved det eller er det fordi de er ligeglade.

Lige en sidste bemærkning, jeg har ikke noget imod avl på papirløse hunde, men man burde tænke sig ordentligt om.
En hund uden stambog kan være lige så god som en hver anden hund med stambog, men forskellen er at med stambogen er der visse garantier (for det meste) Og den uden stambog kan opnå næsten de samme ved at få sygeforsikring på deres hund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avlen på de papirløse
  • #1   2. feb 2007 Er der ingen der er friske på at tage hul på dette følsomme emne???

• #2   2. feb 2007 Tak Mia endelig en modig sjæl ;-D

• #3   2. feb 2007 Hi hi ja og det er det vigtigste.

Skal hanhundens sind så tilsvare alliahs eller skal han være mere rolig/mere drive???

• #4   2. feb 2007 jep kan da også svare, jeg ville gerne selv have en hvalp fra min tessa, hun er avlsgodkendt i dkk, og ville gerne have papier på hvalpene, men om jeg kunne finde en godkendt han..... så fandt jeg endelig en som passede og kendte da hen er far til min liegh, men men da jeg så ringer til dkk for at tjekke ham er han ikke udstillet, og må ikke bruges selv om han tidligere er far til et kuld dkkhvalpe før udstillingskravet. så begge forældre er HD og AA fotograferet, mine hvalpe kunne bare ikke få de gyldene papir.

• #5   2. feb 2007 Liegh det er surt!!!! Men kanon hvalpe!

• #6   2. feb 2007 Mia hvor fik i hende mentalttestet henne. Jeg har hørt det er umuligt at få sin papirløse hund testet. Det er derfor vi ikke har gjort det.

• #7   2. feb 2007 tak.. ja syntes selv de er mega skønne og pragtfulde. så deres afstamning må jo være super.

• #8   2. feb 2007 Mia ja det er også noget jeg vil have gjort lige så snart der er mulighed for det.

• #9   2. feb 2007 ja de små er 5 mdr nu og er på min profil under tessas hvalpe

• #10   2. feb 2007 Liegh er de alle kommet til nye hjem???

• #11   2. feb 2007 nej 3 af drengene er rejst, og hvad jeg får af tilbagemeldinger går det godt efter de lige skulle omstille sig. alaska fik jeg afbud på i dag. og har ikke hørt mere til dem som ville have en af pigerne.
    og drengene måtte gerne snart komme hjemmefra har 3 tæver i løb og en ekstra han på 10 mdr på ferie så her er liv og glade dage.

• #12   2. feb 2007 Liegh ja der er fest så grin.....
    Bare send tessa og liegh over til mig istedet ;-D

• #13   2. feb 2007 Jeg synes at det er okay at avle hvis man som Punish hår taget alle sine forholds regler og hendes hund kunne jo lige så godt have bog... Eller hvis begge forældre hår bog men af en eller anden orsag ikke kan få papire på hvalpende... men den der bare avler for at gøre det og ikke tænker over det... det synes jeg er SÅ usmaligt... men hvis alle bare som købte hund gik lidt op i hvilket sted og hvilke omstændigheder hvalpene kommer fra og hvilke forældre det er... tror jeg at der var mange som ikke kunne komme af med sine hvalpe og hvis de ikke kan det er der jo nok ikke så mange som vil avle på den måde...

• #14   2. feb 2007 uhh med smukke cæcar, det vil de sikkert gerne. det er tessa, min mops og min shar pei som er i løb. tessa må bo i soveværelset, mopsen i bur og shar peien har 2 hanner hængene konstant, så hun kommer snart for sig selv også.

• #15   2. feb 2007 Liegh og Cæsar ville blive svimmel af at gå og holde vejret og puste sig op griner

• #16   2. feb 2007 liegh kan med alle hunde, hun overgiver sig med det samme hun møder en hund, hun er så nem og dejlig, store, små, hanner, tæver. så de skulle nok have fået det sjovt.

• #17   3. feb 2007 Jeg har en af disse hunde uden papire... Hun er sku lige så god som alle andre... Jeg skal ikke tjene penge på hende, men hun skal bare have lov at have hvalpe en gang!! Syntes det er for dårligt at folk ser det på den måde... Vil sige hvis folk kun skal bruge den som hygge hund eller familie.

• #18   3. feb 2007 lyder spændende med en put bøl hund, ja vi har alle forskellige opfattelser af tingene og vores egen måde at gøre noget på, nu er jeg den type at hvis nogen vil have mig til at gøre noget efter deres hoved går jeg direkte hen og gør modsat, hvis en siger jeg har for mange hunde, ja så køber jeg en mere, jeg har været uheldig med ikke at kunne komme af med mine hvalpe, dels fordi jeg har nægtet at sælge til nogle, og dels pga den dårlige omtale i medierne, har haft folk som har ringet om der ikke kunne komme tavle på hvalpene da de ikke ville stå med en hund som måske blev forbudt i dk. så meget indflydelse har medierne altså.

• #19   3. feb 2007 før var jeg ikke på nogen måde imod papirløs avl men er da begyndt at tænke en del over det da der findes så mange af de såkaldte hundehandlere og folk der kun er ude på at tjene penge.... jeg har ikke noget imod det så længe folk tjekker deres hunde og laver seriøs alv men personligt er jeg begyndt kun at lede efter hunde med tavle da jeg gerne vil være på den sikre side og gerne vil udstille... hvis det ikke var så dyrt og besværligt som jeg høre nogen sige med tavle hunde tror jeg altså også der ville blir mindre papirløs avl... men ved sgu ikke syns det er et svært emne.... jeg ønsker jo selv en med papir men falder da tit for dem uden... det havde jo været nemmere og mere kontrol hvis alle var med papire og der ved mere sikkerhed om din hund vil jeg mene smiley

• #20   4. feb 2007 Jeg har lige haft Zupra på hans første tæve, Zupra har goe hofter osv. og et dejligt sind, og jeg er sikker på der kommer nogle dejlige flotte små amstaff hvalpe, men han har ingen papire, jeg blev helt skudt i ham da jeg så ham og tænkte på ingen måde på papirene, og jeg er sikker på Zupras hvalpe kommer ud til nogle der blir ligeså begejstrede for dem som jeg var for Zupra, så en personlig/provokerende bemærkning : Fuck papire!!!!
    det kommer jo helt an på hva man vil med hunden!!!

• #21   4. feb 2007 syns bare sådan som folk har det med at snyde med hundene er det meget rart at ku få papire på de er ægte *S* har flere gange set folk her og andre steder prøve at sælge hunde for at være ægte selvom det er blandinger og nogen gange er det ikke til at undgå at se hvis bare man kender lidt til racen... hvis folk bare gad være loyale og troværdige når det galt salg af hunde så havde der sgi ikke været så meget brok over de papirløse hunde... skal lige siges jeg selv har en blandingshund så det er ikke fordi jeg er kæmpe modstander eller noget men ka godt forstå nogen folks reaktioner på folk der konstant har papirløse hunde... men fair nok hvis man gør det seriøst og professionelt *SS*

• #22   5. feb 2007 kenni C
    ja jeg kan jo så ikk være mere enig.. smiley

• #23   5. feb 2007 mener ikk private bare skal avle løs..
    men mener at alle tæver burde have lov til at få et kuld, uden at folk bliver svinet til....

Kommentér på:
Avlen på de papirløse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce