{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

forbedring af avlen hos højavls schæferen {{forumTopicSubject}}

Læste i en tråd, som jeg ikke kan huske, at avlen hos schæferen er på vej frem, positivt, i forhold til de overtypede bagbens vinkler.
Når jeg kigger kennelers hjemmesider, så er de fleste billeder af hundene opstillet, og ser meget vinklet ud.
Er der nogle der kan vise mig et før/efter billede af, at schæferen har fået bedre vinkler.
og kenneler der går efter at lave de mere sunde schæfere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forbedring af avlen hos højavls schæferen
  • #1   28. aug 2018 Af hvad jeg ved, så har nogle fornuftige avlere forsøgt i flere år, men der findes vist ikke nogle helt tip top schæfere...

• #2   28. aug 2018 Tak for svar, synes også det er svært at finde dem, men det er også lidt svært at vurdere når de kun har opstillings billeder af hundene.

• #3   28. aug 2018 Selvfølgelig kan du få en ordentlig Schæfer.
    Skal du bruge hjælp, så spørg feks. CH.

• #4   28. aug 2018 Jeg skal ikke ha hund, men har været interesseret i schæferen længe, så kigger en del rundt. Jeg synes bare det er svært at vurdere hvordan hundene egentlig ser ud, når de er opstillet på alle billederne.
    Så jeg var egentlig bare interesseret i hvordan de ser ud, når de vurderes at være ok bygget, og hvilke kenneler der arbejder i den rigtige retning.

• #5   29. aug 2018 Det er vist meget små skridt højavls schæferhunden er blevet forbedret indtil videre.
    Ikke alle ønsker de forbedringer, og dem der gør, ændrer kun avlen i meget lille grad.
    Men rom blev ikke bygget på en dag.

• #6   29. aug 2018 Det er mig der har skrevet det, og jeg kan desværre ikke henvise til opdrættere - jeg aner ikke noget om højavlsopdrættere. Så jeg baserer mine udtalelser på hvad jeg ser i det virkelig liv, både til konkurrencer og til skuer og kåringer.

Det jeg konkret har skrevet er, at det i dag er muligt at finde en højavlsschæfer som ikke er overtypet, og som er i den lille ende. Og det er min egen helt personlige holdning, at det er et fremskridt i racen.

• #7   29. aug 2018 Det er rigtigt at det var det jeg læste. Jeg ser en sjælden gang en pæn schæfer, men når jeg så undersøger kennelen, så er der kun de der opstilling billeder, hvor hunden står så man kan se dens ryg/bagben og så er det jo det jeg må forholde mig til.

• #8   29. aug 2018 Hvis du skal kigge efter schæfer - så kig på hvordan de springer over flugtspringet, der er en sølle meter høj, i IPO1, 2 og 3.

SV (den tyske schæferhundeklub) har fremsat forslag om at sænke springet vistnok 10 cm, fordi schæferhundene ikke kan komme over, grundet deres totalt håbløse bygningsforhold.

Så HVIS - så gør dig selv den tjeneste, at tjekke hvordan springene bliver forceret .. bare et råd herfra.

• #9   29. aug 2018 Martine: tak for rådet. Det lyder da helt vildt at man overvejer at sænke kriterierne. Forstår virkelig ikke at "man" ikke kan se at det er galt.

• #10   29. aug 2018 Det ender vel med, at man benytter bassethound til at "prøvekøre" banen, før bjæfferne slippes løs

• #11   29. aug 2018 Jeg er ikke længere i kontakt med så mange schæfere af denne variant at jeg kan følge om der sker en udvikling.
    Da jeg var tættere på dem anede jeg en driftmæssig udvikling, begrænset, men dog til stede.
    Fysisk ser jeg ikke pt den store forbedring.
    Der er stadig en meget stor hovedpart med løse haser og svækket muskulatur bagtil - fra hvalpe til voksne.

Springene - jeg hader dem. Ja, de skal til for at sikre brugsegenskaber, men for hulen, de er grimme ved hundene.

Vi tager jo et ton af fotos når vi er ude og nøj, det er grimt at se på hvordan sådan en hundekrop krøller sammen steder, der ikke normalt kan krølles smiley
    Det fanges på stillbilleder og ser sindssygt ud

• #13   29. aug 2018 En af mine venner havde postet billeder på FB af sin rottweiler, da de var ude og træne IPO-flugtspringet her i weekenden. Jeg giver CH ret i, at det ser virkelig voldsomt ud - ihvertfald med en rotte.

Og når det er sagt, så kender jeg nu også et par hunde, der helt frivilligt forcerer selv ret små spring på den måde smiley

• #14   29. aug 2018 Det store er jo et klatrespring - der kan man træne en ordentlig landing.

Det er jo ikke den typer billeder vi laver færdigt, så de ligger bare "på lager"
    Jeg vil gerne kigge efter nogle når jeg kommer puter igen, men der er virkelig mange billeder at gennemgå smiley

• #16   29. aug 2018 Der er ret stor forskel i belastningen om der springes højt eller langt og om der er tilløb i fart eller ej....

Om der er et problem eller ej skal jeg ikke afgøre - jeg fortæller blot at det ser drabeligt ud når de lander...

• #18   29. aug 2018 Der er mange med glimrende springteknik - det ser nu gustent ud alligevel, når de lander.

Kommentér på:
forbedring af avlen hos højavls schæferen

Annonce