Dr. dyr "ingen ben" {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har i sidste uge været til dyrlægen med vores huskey som har fået betændelse rundt om næsen.
Vi kommer så til at tale BARF og han råder til IKKE at give ben til vores hunde, "vi skulle bare vide, hvor ofte de opererer pga. ben som laver skader i tarmen"
Jeg har haft hunde nu i 28 år, og aldrig haft en tarmskade pga. ben, hvad med jer?
Han sagde også at mange hunde i løbet af årene udvikler mangler i kroppen fordi de ikke får alt hvad de har brug for gennem BARF - hvad gør i for at sikre det ikke sker?
Vi giver selv noget fra Vetcur, husker ikke lige hvad det hedder.
Jeg vil lige sige, at jeg ikke har tænkt til at holde igen med ben, eneste uheld vi har haft der, er vores gamle tæve, som har fået et ben (formet som en ring) til at sidde fast ind over underkæben så den måtte saves fri.
Jeg glæder mig til at høre fra jer.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Men igen, så lyder det som om dyrlægen er i lommen på nogle tørfoder producenter
Hender der hjalp mig med at starte op, er selv vet. sygeplj. og hun siger at hun ikke må anbefale råfodring medmindre kunden direkte selv spørger om det, ellers skal kun anbefale de tørfoder hendes dyrlæge har, om hun så er enig eller ej.. Men altså ja, sådan er det jo. Dyrlæger er sælgere ligesom så mange andre, og de har en økonomi der skal rende rundt. Men det kan jo også være at dyrlægens opfattelse af råfodring er sådan og han ikke er tilstrækkeligt opdateret omkring råt.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 502
ligesom vores egen læge ikke er uddannet til ernæring, det er diætistens opgave
men dr dyr tjener kassen på salg af tørfoder, hvilket er problematisk for mig..
havde ikke salg af foder selv, ville jeg nok være mere lyttende i forhold til deres meninger..
overdriven fodring af en slags kød, gir naturligvis mangler et eller andet sted i systemet. Det gør det jo også ved os broccoli er sundt, men vi kan ikke leve af det alene
alt med måde, og varieret kost = sund mad
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 2
jul 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
God jeg ved, at de er dygtige til andre ting end foder relaterede emner. Til deres forsvar skal dog siges, at de aldrig har forsøgt at sælge mig tørfoder af nogen slags.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Dr. dyr "ingen ben"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside