949 visninger
|
Oprettet:
Træne spor eller ej.. {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi har en husky hvalp og går til hvalpetræning. Hertil har jeg lige et spørgsmål... Vi får mulighed for at få en træning med en "sportræner", hvor hundens snude rigtig skal bruges. Jeg er dog i tvivl om om det er en god idé direkte at øve dette. Her tænker jeg på at racen jo generelt følger alle spor og egentlig vil vi jo helst at vores hund skal blive hjemme :-). Er det så "farligt" at give sig til at øve det, eller er det godt det samme?
Det skal lige siges at vi bor på en landejendom hvor en del af indhegningen er hestefold. Indtil nu kommer hun hjem når vi kalder.
Håber på at høre nogle meninger.
Hilsen Nadja
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
Det er hundens instinkt at jage og løbe. Det kan du ikke træne ud.
En hund, der får brugt sin krop som den har behov for, er mindre tilbøjelig til at stikke af. Så når din hund er voksen, skal du begynde at arbejde med den. Den skal lave noget aktivt, hver dag. Du kan fx træne den op til at trække, men om morgenen er spor en rigtig god form for hjerneaktivering. Fem min spor trætter på samme måde som 30 min gåtur.
Spor og rally er ekstremt gåde træningsformer for slædehunde, fordi de foregår i snor. Du bør altid holde en slædehund i snor på uindhegnede områder.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 55
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 17
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
En husky skal bruge både krop og sind for at trives og spor er bare en rigtig god måde at aktivere en hund, der altid skal have snor på.
jan 2010
Følger: 15 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 41
Støtter fuldstændig op om Malenes' ord. afsted til sportræning, din lille husy vil elske dig for det.<3
Træne spor eller ej..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside