{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Når hunden "smiler" {{forumTopicSubject}}

Mine svigerforældres lab/schæfer blanding, er begyndt at "smile" specielt når de skælder ud på ham, men han gør det også i andre situationer. Hans kropssprog virker ikke aggressivt, og han viser ikke hjørnetænder. Løfter bare lige overlæben. Hvorfor gør han dette?
Han er et 1/2 år, og opdrætteren siger at moren gør det samme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden "smiler"
  • #1   6. dec 2012 Han fortæller dem, at de går over grænsen.

Det er et afstandssøgende signal i linje med knurren....

Jeg ville overveje min tilgang til irettesættelser.

• #2   6. dec 2012 Jeg kender enkelte hunde der smiler når de er glade og tilfredse, f.eks når de bliver kælet med o.l. (primært islandske fårehunde og enkelte andre spidshunde). men situationen taget o betragtning hopper jeg nu med på CH's svar.

Måske man osse skal have i baghovedet at både schæfer og labbe kan være ret bløde hunde, der faktisk ikke altid tåler "hård" behandling ret godt (det være sig både fysisk og verbalt)

• #3   7. dec 2012 Jamen de opdrager også, på en meget anderledes måde end jeg gør, for at sige det på en pæn måde. Jeg har prøvet at snakke med dem om det, men de benytter sig desværre af gammel dags metoder. Han gør det dog også når man bare siger nej, i et lidt højere toneleje, kan det være fordi han så forventer en negativ reaktion fra mennesket efter??

• #4   7. dec 2012 Altså når jeg skriver lidt højere toneleje, mener jeg ikke at råbe. Bare mere bestemt.

• #5   7. dec 2012 Hvis de generelt er lidt hårde ved ham når de opdrager, har han måske lært at forvente at med "nej" følger osse ubehag af den ene eller anden art, og er bare på forkant med det.

Mine forældre opdrager absolut heller ikke som jeg gør -det er der ikke noget galt i. Men man er jo ødt til at se på den hund man har, uanset hvilke metoder og teorier man er til. Og hvis hunden har behov for at vise kraftige afstandsøgende signaler, så er den jo tydeligvis ikke tryg ved dem/situationen, og det ville jeg som hundeejer finde tankevækkende

For mange "gamle garvede hundeejere" som har benyttet nogen måske lidt hårde metoder i mange år, ligger det ikke lige for at gå over il at ignorere uønsket adfærd e.l.
    Og det behøver de jo heller ikke, der er mange måder at løse et problem på. Men den måde DE har valgt, overskrider åbenbart hundens grænser. Og presser man hunden længe nok, risikerer man at den tager skridtet videre og bider en dag

• #6   7. dec 2012 Du har fuldstændig ret. Det bliver bare hurtigt "vi har haft hunde i 25 år og bla bla" men må prøve at tale med dem igen og forklare at denne hund nok også bare er langt mere sensitiv, i forhold til deres mange andre hunde.

Kommentér på:
Når hunden "smiler"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce