1.346 visninger
|
Oprettet:
Når hunden "smiler" {{forumTopicSubject}}
Mine svigerforældres lab/schæfer blanding, er begyndt at "smile" specielt når de skælder ud på ham, men han gør det også i andre situationer. Hans kropssprog virker ikke aggressivt, og han viser ikke hjørnetænder. Løfter bare lige overlæben. Hvorfor gør han dette?
Han er et 1/2 år, og opdrætteren siger at moren gør det samme.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er et afstandssøgende signal i linje med knurren....
Jeg ville overveje min tilgang til irettesættelser.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Måske man osse skal have i baghovedet at både schæfer og labbe kan være ret bløde hunde, der faktisk ikke altid tåler "hård" behandling ret godt (det være sig både fysisk og verbalt)
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 815
maj 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Mine forældre opdrager absolut heller ikke som jeg gør -det er der ikke noget galt i. Men man er jo ødt til at se på den hund man har, uanset hvilke metoder og teorier man er til. Og hvis hunden har behov for at vise kraftige afstandsøgende signaler, så er den jo tydeligvis ikke tryg ved dem/situationen, og det ville jeg som hundeejer finde tankevækkende
For mange "gamle garvede hundeejere" som har benyttet nogen måske lidt hårde metoder i mange år, ligger det ikke lige for at gå over il at ignorere uønsket adfærd e.l.
Og det behøver de jo heller ikke, der er mange måder at løse et problem på. Men den måde DE har valgt, overskrider åbenbart hundens grænser. Og presser man hunden længe nok, risikerer man at den tager skridtet videre og bider en dag
maj 2008
Når hunden "smiler"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside