{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden smiler?
  • #1   19. jul 2010 afhænger lidt af resten af hundens kropssprog.

Nogen hunde/racer har tendens til at smile som noget positivt -altså ligesom nogen brummer når de nyder at blive kælet f.eks.

Andre gange kan det være usikkerhed.

Så man kan ikke rigtig sige noget alene på baggrund af at hunden "smiler"

• #2   19. jul 2010 Det er mest når jeg kommer ind ad døren, eller når jeg henter hende fra hundegården .. Så logrer hun med hele kroppen, dirrer over det hele og smiler ..

• #3   19. jul 2010 Det gør min faktisk også nogen gange, når jeg kommer hjem efter at hun har været længe alene. Jeg opfatter det som en overreaktion p.g.a. at hun bliver så glad og helt overstadig over at se mig. Hun snurrer rundt prøver at hoppe op af mig, logrer helt vildt med halen. Andre gange finder hun et eller andet at tage i munden, når jeg kommer ind. Det er efter min opfattelse fordi hun ikke kan styre sin iver og uden legetøj i munden bliver det så til en smilende grimasse smiley

• #4   19. jul 2010 Vores Nexus smiler også og logrer helt vildt, vi synes det vildt sødt smiley

• #5   19. jul 2010 Når vi så endelig er kommet ind flyver hun direkte i armene på mig og slikker ud over det hele .. Opfattede det heller ikke som negativt, men jeg tænkte at der var nogle herinde der måske havde lidt mere erfaring med det end mig .. Jeg vil jo helst ikke have at hun er utilpas (:

• #6   19. jul 2010 har lige lyst til at give nogle eksepmler på hunde der smiler - hehe

Det første her er min venindes rotte WIlle - Han er altid glad og smiler hver gang man bare kigger på ham : http://farm5.static.flickr.com/4042/4672136416_52bf860704_b.jpg

Nummer to er min venindes amstaff Basse - hun er nok den hund jeg kender som smiler størst og mest tydeligt : http://farm4.static.flickr.com/3380/4615570528_0a869ee72a_b.jpg

Og til sidst carn terrieren Chili - en frisk dame, en lille charmetrold som også smiler så inderligt : http://farm5.static.flickr.com/4046/4652552299_496115e746_b.jpg

• #7   19. jul 2010 Tror bestemt ikke hun er utilpas. Hun bliver bare overglad når hun ser dig smiley

• #8   19. jul 2010 Freja - Dejlige billeder so altid fra dig smiley

Når Keesha "smiler" er det helt anderledes. Hun trækker ligesom læberne helt tilbage og viser tandkød, men beholder tungen i munden. Hun gør det kun en gang imellem og det er hver gang kun når jeg kommer ind ad døren. Ellers ser vi det aldrig på den måde. Hun kan sagtens se glad ud og "smile" med åben mund men ikke helt sådan. Jeg skal prøve at fange det på et billede engang, selvom det er svært.

• #9   19. jul 2010 Hih Tak Miv smiley :) smiley

Ja nogle gange skal man virkelig kende hunden for at se det - Zoe smiler også - men det er kun få der kan se det fordi det er meget små trækninger i muskler der viser det smiley
    Det tog mig noget tid at opfatte det smiley

• #10   19. jul 2010 Freja - Ih, hvor er de fine ! smiley

Men Bella smiler ligesom Miemiv beskriver det ..

Sådan her ! - http://www.youtube.com/watch?v=NBW-5kgTIU8 (:

• #11   19. jul 2010 Sådan her kan det se ud når en islænder smiler -og nej hunden er ikke gal eller agressiv. Den er bare glad;o)

http://www.falkastjornu.dk/picture.aspx?id=28575166

• #12   19. jul 2010 Michelle - Daaaaaaaaaaamn det kan misforstås hvis man ikke kender dem smiley vildt nok.
    Ligesom med rottweilere og deres sprog, er du gal det skal man lige lære at kende så man ikke tror at hunden er ved at æde en smiley

• #13   19. jul 2010 Jeg vil prøve at se om jeg kan fange det på video en dag, hvis hun gider at føre sig frem på film .. Det ved man ikke helt med hende :b

• #14   19. jul 2010 Det er slet ikke alle islændere der gør det. reiki gør det f.eks. ikke. Han kan smile, men slet ikke så ekstremt som den på billedet. Han viser en smule bisser, og så har han gerne lukkede øjne og ørerne tilbage, altimens han hyler som en stukken gris.

-den hilsen er forbeholdt mig når jeg har været væk længe og han er blevet passet;o)

Men mange islændere smiler, og en del gør det faktisk meget ekstremt. Man ser det self osse hos andre racer (måske primært spidshunde? I hvert fald er det dem jeg oftest hører om gør det), men det er mit indtryk at særligt blandt islænderne er der mange der gør det.

• #15   19. jul 2010 Synes altid jeg har set dalmatinere der smiler, men ikke rigtigt nogle andre .. Eller jo, min mors ven havde engang en Dobermann, som også smilede, men det er vidst også det ..

• #16   19. jul 2010 Keesha er jo også ½ spidshund, så måske der hun har det fra. Det ser i hvert fald sødt og sjovt ud smiley Og ingen tvivl om at hun er glad og overstadig, når hun gør det *G*

• #17   19. jul 2010 Min farmor havde en tæve da jeg var lille. Og da hun var i løbetid kom der en hund rendene. Vi kunne ikke finde dens ejer og havde ham derfor med hjem til vi kunne finde ejeren. Vi lærte ham rimelig godt og kende og han var super sød! Han har været noget golden retriver. Men han smilede lige som på videoen. Og var overhovedet ikke aggressiv! Han gjorde det når vi legede med ham og sådan.
    Min mor var så bange for ham. Men hun fandt også hurtigt ud af at det altså ikke var negativt hehe,

• #18   19. jul 2010 Michelle herligt billede af den smilende Islænder.
    Sådan her ser Baldur ud når han smiler
    (link fjernet)

• #19   19. jul 2010 2 af mine yorkier smiler også. Gigi har ikke gjort det så længe, men Lulu har gjort det i hele hendes liv og i begge tilfælde er det ren og skær venlighed.

• #20   19. jul 2010 Walle smiler også.. hun letter lige overlæben og sender et rigtig colgate smil:-)
    Nova og funky smiler som rottweileren på billede 1.

• #21   19. jul 2010 Min ACD smiler hele tiden (næsten) og det ser altid sådan her ud:

(link fjernet) 20:56:46

Hvis ikke link virker kan det ses på flere billeder på hans profil :o)

Synes det ser så fint ud når de smiler - og det gør altid mig i godt humør.

• #22   19. jul 2010 Mit profilbillede viser et typisk "smil" hos spidshunden......jeg ved det ikke er et smil, i dette tilfælde en afslappet hund der har det en smule varmt......

• #23   19. jul 2010 Sakki ´smiler´ rigtig meget (tjek evt. fotos...) - måske typisk spidshund som Lise nævner - er han koncentreret smiler han dog ikke, hehe... smiley

• #24   19. jul 2010 Mange hunde prøver jo at efterligne deres ejere, og da vi mennesker viser tænder når vi smiler ja så vil hunde der er meget knyttede til deres ejer smile eller prøve på at smile som et menneske..
    Det er faktisk ret logisk når man tænker over det. "Syntes jeg. Hihi"

• #25   19. jul 2010 Hvis hunden "smiler" uden tænder og f.eks. også smasker/rækker tungen ud og ind. Er det for det meste altid for at fortælle dig at den ikke gør dig noget og den gerne vil være din ven. Det er dæmpende signaler.

Men hvis den blotter sine tænder, går stift rundt med stiv hale osv. så skal man lige holde øje (hvis man f.eks er i gang med at introduksere 2 hunde for hinanden).

smiley

• #26   19. jul 2010 Jeg ville ikke være bekymret hvis ikke din hund smiler og viser voldsom underdanighed hver gang den ser dig (altså at den smiler på den afværgende måde).. Coda smiler også engang imellem men det er mere med lukket mund og smilet ses i øjnene, på ørerne og en smule på munden..
    Vil sige at hvis hunden smiler som man tit ser på billeder af dalmatinere (i hundebøger) med læberne trukket tilbage og totalt blottede tænder kunne det tyde på problemer i tilliden

• #29   19. jul 2010 - Mine forældres yorkie smiler tit - Bare man kalder på friskt hende, kommer hun smilende løbende med lorgrende hale! :o)
    - Øver vi tricks er hun også vildt glad og 100% på, og smiler hver gang hun gør det rigtig og får ros.
    - Når vi spiser mad og hun sidder på bænken hvor hun plejer, og hun så får snuden liiidt for tæt på maden og vi siger ''Nej Freja'' og derefter smiler til hende og faktisk synes hun er ret sød, kommer der også et lille smil frem og en lorgrende hale!
    ... Det var bare nogle af eksempelerne. Med andre ord, hun smiler tit, og det er positivt (hun ved godt vi efter godt 13 år, stadig ikke at stå for hendes smil)! :o)

• #30   19. jul 2010 Min hund Bella smiler også men det ligner en hund der knurrer bortset fra at hun pisker sig selv med halen smiley det er så sødt smiley

• #31   19. jul 2010 Min Chihuahua Zhanti smiler også til de mennesker hun er MEGET glad for. Og ingen har nogensinde været i tvivl om at det er når hun bliver rigtig glad. Hele kroppen udstråler glæde. Er helt sikker på at det er en efterligning af det som vi mennesker gør når vi er i godt humør. Vi viser jo tænder samtidig med at vi taler med en glad stemme og roser hunden. Hunden vil jo gerne gøre os glade da vi jo er flokføren og gør derfor det samme som os. Nogle hunde er så bare bedre end andre til at "smile".
    Zhanti er rigtig dygtig og blotter HELE tandsættet, men desværre er det svært at fange med kameraet da hun er så glad at hun ikke kan stå stille nok til at billedet bliver klart smiley

Kommentér på:
Hunden smiler?

Annonce