1.191 visninger
|
Oprettet:
Et godt spørgsmål eller to... {{forumTopicSubject}}
For knap en uge siden blev jeg jo den lykkelige ejer af den skønneste Berner-bamse. Han er så sød og dejlig og på mange måder egentlig ret nem (tror jeg, uden at have prøvet det der med hundehvalp før); f.eks. er han allerede næsten 100% renlig.
Men jeg har lige et par "nysgerrighedsspørgsmål" til jer, der har prøvet det der med hundehvalp før...
Hvornår skal jeg forvente, at han kan begynde at "sove igennem" om natten?
Og hvordan har I lært jeres hvalpe at "aktivere sig selv"? Jeg tænker på f.eks. når I skal lave noget, hvor hvalpen ikke nødvendigvis kan deltage aktivt?
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
det er meget forskelligt fra hund til hund hvornår de sover igennem om natten. nogle gør fra de er helt små andre først når de bliver ca 6 mdr nogle aldrig. min berner på 3½år hun sover stadig ikke hele natten. hun tuller lidt rundt.
man kan lære dem at aktivere sig selv fra de er helt små. bare de har noget lege tøj der fanger deres interesse. eller måske kan de lege i haven.
mine hvalpe har altid lært fra de er helt små at jeg ikke hele tiden kan være der for dem og at de derfor må lege selv. men tror igen det er meget op til hvordan hunden er opdrættet og hvad den er vandt til.
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Måske skal jeg lige med "sove igennem om natte" specificere, at jeg mener; hvornår kan jeg forvente, at jeg selv kan få lov til at sove igennem og ikke skal op for at lufte 2-3 gange pr. nat for at undgå uheld (og så er det ikke engang hver gang, det i det hele taget lykkes at undgå en sø på gulvet)?? *GG*
Min Basil kommer fra en opdrætter, som har gjort et stort nummer ud af at tage sig af hvalpene og give dem alt det bedste. Jeg tror derfor ikke, det der med at underholde sig selv har stået øverst på "to do listen"... I hvert fald er Basil MEGET morsyg, og jeg kan ikke være ude af syne ret længe, før der bliver en farlig ballade, hvis han altså ikke lige sover. Undtagen om aftenen, når det er sengetid... så kan jeg godt slukke lyset, sige godnat og gå i seng, selv om han stadig er vågen. Men i dagstimerne kan han stadig blive helt desperat, hvis jeg går fra ham... hvilket ikke er super godt, da hverdagen med arbejde osv. starter efter nytår, og Basil stadig ikke kan være alene mere end maks 30 minutter ad gangen, når han er vågen, uden han bliver enormt ked af det og begynder at gnave i ting og lave ballade...
Et godt spørgsmål eller to...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside