{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

fuldstændig tom for ideer. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have gæster på besøg i weekenden. Men har ingen anelse om hvad jeg skal lave og spise.
Jeg vil gerne lave 3 retter.
Er der mon nogle herinde som har nogle gode forslag?
Det er ikke kræsen folk som kommer. Så bare kom med nogle forslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fuldstændig tom for ideer.
  • #2   6. apr 2011 Lyder godt. Men hvad vil du foreslå og lave til andebryst?

  • #4   6. apr 2011 Sidst jeg havde gæster lavede jeg....

    Rejer i hvidløg med hjemmebagte brødstænger

    Kyllingelår og lammeculotte i ovn med håndskårne karloffelbåde og tzatziki

    Æble/pærekage med creme fraiche


  • #5   7. apr 2011 Gud nej, Rikke aka. du har lige fået en fan i mig. Er så kræsen, men der er mange ting på din blog, som jeg godt "tør" spise. Interessant smiley

  • #6   7. apr 2011 Jeg er helt glad nu smiley Som kræsen er det altid det samme man putter i munden, synes jeg. Nu skal jeg smage oksefrikadeller, jeg skal lave salat med appelsin og nødder og kylling i karry!

    Jeg kunne godt være sådan en der endte ud i at leve af rugbrød og ostehaps, men ikke nu da!

    Den er sat under favorit, så jeg husker at kigge forbi smiley


  • #7   7. apr 2011 Chevie, for helvede da ;o) Min egen lille kræsenmås smiley

  • #8   7. apr 2011 Skaldyrsmousse med krebsehaler, hummer, rejer og lidt hvid fisk. Og det skal være med flødeskum, husblas, citron/hvidvin og en masse krydderrurter. - Ikke sådan noget slattent "tunmousse" som har været så moderne og ikke har noget med fint mad at gøre....

    Hvis det ikke skal koste en formue, vil jeg ikke anbefale kalve- eller hjortefillet, men så kan en fin:

    svinemørbrad, andebryst eller et stykke kalkun-cuvette også gøre det. Marineres i hvidløg, thimian, basilikum og estragon samt olie og balsamicoeddike (ca 6-8 timer) Brunes på panden og eftersteger i ovnen ca 45-90min v 160-180 gr alt efter str og tykkelse og kødtype og hviler 10-15 min. (lidt vand/bouillon i bradepanden den første tid - skal bryges til sovs) - Små krydssnittede tomater med olie og lidt krydderi kan stege med de sidste 10 min.
    Dertil små hvidløgskartofler (letkogte og derefter braiseret i smør/hvidløgog persille)
    En grov salat med frisk rødkål, bladseleri, appelsinfilleter, røde æbler, walnødder og soltørrede tranebær, neutral marinade af citron/vineddike, sukker og evt. lidt salt. - eller cremefraichedressing af : Creme fraiche, citron, sukker og evt. lidt salt.

    Sovsen laves af stegefedt/sky tilsat fløde, appelsinsaft og rødvin samt evt. krydderier, salt og ekstra peber. - evt. jævning med maizena eller opbagt.

    Dessert? Ikke min stærke side, men hindbærmousse chokolade og friske bær er altid lækkert.


  • #9   7. apr 2011 Hmmm....

    Lakserillette...

    Oksemørbrad....

    Crepe suzette?


  • #10   7. apr 2011 STOP!! Kan jo ikke sidde her og savle ned i tastaturet kl 8.30 om morgenen....!

  • #11   7. apr 2011 Ja Bente, det er jo ren lykke det her smiley

Kommentér på:
fuldstændig tom for ideer.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce