1.106 visninger
|
Oprettet:
Racestandard? {{forumTopicSubject}}
Håber nogle herinde kan hjælpe...
Er lidt i tvivl. Altså, racestandard er vel racestandard, men så er der en Amerikansk? Og en, der ikke er det? Åbent ansigt og ..?
Er der nogen herinde, der kan forklare forskellen? Føler mig lidt på herrens mark.
Og forskellen på: Light, Medium og strong buildt?
Måske nogle kan henvise til nogle billeder, der illustrerer forskellen?
På forhånd tak
feb 2005
Følger: 30 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 98 Svar: 851
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Mange tak, det vil jeg gøre
Jeg troede, jeg var til den amerikanske standard, men kiggede på hvalpe og opdrætteren havde en unghund gående, som var større og havde et mere åbent ansigt. Ham faldt jeg pladask for. Faderen var fra ungarn.
Kunne jo godt se, at han ikke lignede forældrene til det kuld, jeg troede, jeg skulle have hvalp fra.
Men er den type så under den canadiske standard?
feb 2005
Bullcup tanken/konceptet er måske en ve imod en harminisering af racen
Når du vurderer en hund skal du se på stamtavlen men det er nok svært for dig fordi du er uerfaren??
Mit bedste råd når man skal have hund er at besøge forskellige opdrættere og høre deres erfaringer og avlsmålsætning og gerne en evaluering af sundhed. Dernæst vælger man den opdrætter man føler sig mest tryg ved .............
feb 2005
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Den skal bruges til udstilling og selvfølgelig også familiehund.
Udstilling har vi ikke gjort så meget i, fordi min rottweiler er "for let og elegant". Men både jeg selv og mine tøser synes, det er hyggeligt. Det er selvfølgelig altid sjovere, hvis man også får en god bedømmelse.
Hundens hoved og udstråling er noget, jeg lægger rigtig meget vægt på.
Og træning giver jo næsten sig selv, når man har en hund i den vægtklasse gg
Racestandard?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside