hvordan kan jeg hjælpe?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min kæreste skal tabe sig 25 kg.
Han har altid været overvægtig, og har haft det ene nederlag efter det andet.
I fredags var han ude for at købe lange bukser, og fandt ud af, at de bukser, han vil gå med, ikke kan købes i en størrelse der er stor nok. det kom selvfølgelig som et kæmpe chok for ham, men så sandelig også for mig...
Her i weekenden har vi snakket rigtig meget om vægttab, og hvordan vi kunne komme ordentligt i gang med det.
Vi har tænkt igennem, hvad synderne er.
Synderne er cola light og chips. Men når vi tænker tilbage, så har han af sig selv trappet ned med de to ting lige så stille over de sidste måneder. Cola drak han for 4 måneder siden 2 l om dagen, hvor vi i dag køber 1,5 l’s flasker og de holder i 2 dage, så bestemt et fremskridt.
Chips var for ¾ år siden næsten dagligt. Nu har han så fået nok at chips i den forstand, at det ofte kun er en enkelt pose, max 2, han spiser om ugen. Selvom han ikke vil nøjes med en pose, når vi handler og køber 2-3 poser, som jo så ligger og frister i hverdagene.
Vi er i dag startet på sunder livsstil, og da jeg lavede hans madpakke til i dag, vejede jeg alt, og skrev det hele ned, og har tænkt mig at gøre det fremover. Og så selvfølgelig også regne kcal ud.
I går kom vi frem til, at han skal vende sig til at drikke max ½ liter cola om dagen. Mit håb er, at når han er blevet vant til det, så kan vi begynde at arbejde på at det bliver mindre og mindre.
Mht. motion har vi snakket om, at han skal stoppe til taekwondo, som han har været meldt til siden marts, men kun kom til i starten. Nu kommer han ikke, fordi han har det så dårligt med sin vægt, størrelse og kondition. I stedet vil han starte til træning. Han går på seminariet, og der har de et træningscenter, som han kan bruge så tit han har lyst til for 250 kr. for ½ år. Det er meget billigere end 90 kr. pr måned + årskontingent osv. Der ville han så gå sammen med en, han går i klasse med.
Samtidig vil han gå en tur hver aften. Vi har en rute i området, der tager ca. 50 minutter fra start til slut.
Jeg har sagt – og står selvfølgelig 100 % ved det - at jeg vil hjælpe og støtte ham gennem denne kamp, men har samtidig understreget, at jeg ikke kan kæmpe kampen for ham.
Men jeg har ikke rigtigt nogle idéer til at hjælpe og støtte ham. Nu går det jo godt med modet, men hvad kan jeg gøre, når modet svigter?
Jeg har fundet nogle forskellige tips til, hvad man kan gøre, når trangen til det usunde melder sig, og overvejer lidt at skrive dem med en festlig skrift og farve, og så printe dem ud og hænge dem op.
Men er der andet jeg kan gøre?
Hvad gør I/jeres venner/familie/kæreste for at støtte jer, i jeres kamp?
Hvad har I af underlige, finurlige tricks til at gøre jeres hverdag nemmere, når i kæmper med vægttab?
Hvordan holder I motivationen oppe?
Hvordan abstraherer I fra trangen til usundt og evt. dovenskaben til at komme af sted?
Hvor lang tid vil I mene det skal tage min kæreste at tabe de 25 kg på en fornuftig måde, så de ikke kommer igen med det samme?
Unskyld, det blev så langt, men håber alligevel, I har lyst til at hjælpe bare lidt
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
hvordan kan jeg hjælpe??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside