5.357 visninger
|
Oprettet:
Prednisolon "kur" {{forumTopicSubject}}
Jeg blev i fredags sat på en måneds prednisolon kur, som jeg startede søndag morgen. Jeg har ulidelige smerter i højre tommel og pegefinger, samt ned i håndleddet og ud i armen.
Nogle har fortalt mig at der så skal sættes lås på køleskabet. Hvad er bivirkningerne, for jeg fik fortalt af reumatologen at jeg også kunne komme til at føle mig lidt speedy.
Hvad har I af erfaringer, har I prøvet sådan en kur?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.138
Får man prednisolon i stor dosis i længere tid, er der utallige bivirkninger - nogle er øget appetit, måneansigt, tynd hud, aggression eller depressionstendenser. Nogle får ekstra energi og/eller søvnbesvær...
Der er så mange at det umuligt at opliste alle bivirkningerne. MEN - som sagt er det mest udtalt hvis man får høj dosis i længere tid...
Jeg selv fik først rigtig smæk på bivirkningerne da jeg efter at have været på 50 mg i nogle måneder kom på 80 mg. solu-medrol intravenøst. De var der før, men DER blev der sgu trumfet ;o)
Er du under udredning i forbindelse med biologisk behandling? Systemisk behandling med prednisolon er jo ikke ligefrem ønskværdigt for en gigtpatient
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.244
Jeg har endnu ikke fået en 100% diagnose efter 2 år. Men han mener det er psoreasis (staves?) gigt jeg har i hænder og fingre.
Det er for at slå de slemme smerter ned som jeg har beskrevet ovenfor. Alternativt skal jeg have en specialskinne lavet til aflasning af armen for at undgå smerter.
Det er bare så øv, for jeg er så fyldt med anden medicin efter mit trafikuheld. Jeg tror det ikke så høj en dosis som jeg får. Men til gengæld skulle jeg stoppe med Todolac imens jeg tager disse. Todolac er et gigtmiddel jeg får for nerveskader efter trafikuheldet.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.946
Prednisolon "kur"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside