{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Stresset ved besøg af gæster.. Hjælp?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Vi har denne lækre staffordshire bullterrier... Han er en hanhund, som er kastreret og er 1 år og 4 måneder...

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63289&ipc=202212

Han er oprettet i kærestens navn.

Han er en hanhund som elsker alle mennesker og hunde... Han er ikke bange for noget, og meget nysgerrig anlagt..ALDRIG vist nogen form for aggressivitet... Jaa, han har bare et dejligt sind..

MEN:...
Når vi får gæster, flyver han helt op under loftet... Den basale lydighed som han ellers kan i hverdagen er væk.. Han "overfalder" folk med møs, og hans tyve kg på skødet... Det er meget voldsomt. Han hopper ind i folk, vælter børn hvis de kommer på besøg.. Han har tendens til at hilse med åben mund og små nappe når han bliver overgearet, og det kan faktisk gøre ret så ondt og blive ramt af en hjørnetand...

Vi har nu i ca. 6 mdr. kæmpet en kamp for at opdrage ham på det her punkt... Vi har bedt gæster om at fuldstændig ignorere ham... Det hjælper efter ti minutter.. Men sætter de sig så ned i sofaen, så flyver han straks op i et højt gear igen, og hopper umotiveret op i deres ansigt.. ikke særlig rart...

Vi har prøvet med godbidder og kommandoen "bliv".. Men her får han straks hø i ørene, hver gang der kommer gæster...

Vi har ham nu i snor hver gang der kommer gæster... Han slapper af efter ca. tyve min.... Han hopper rundt, og piver/hyler fordi han vil hilse... Her bliver han ignoreret til han slapper af.. Og jeg klipser snoren af ham... Han går så stille rundt og snuser, men så lige pludselig, gejler han sig selv op, og hopper op i folks hoveder igen... Han forstår ikke at komme i snor igen...

Det er en meget hård kamp med ham...
Er der nogle der har nogle gode råd...

Det skal lige siges, at jeg fødte vores dejlige søn for 3 uger siden, og forleden var vi ude for at min svigerinde var på besøg. Jeg mødtes med hende uden for hvor hun hilste på hundene, og vi gik op i lejligheden. det gik fint.. 20-30 minutter efter vi var kommet op, springer Rooney (hanhunden) pludselig op i hovedet på hende, fordi han blev overgearet igen... Problemet var så bare, at hun sad med min lille søn i armene.. Hun nåede lige og sætte armen for, ellers havde han ligget oven på min 3 uger gamle dreng med sine små 20 kg. smiley

Hva pokker kan vi gøre???

Mvh Lea..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresset ved besøg af gæster.. Hjælp?!
  • #1   2. feb 2011 Ville ønske jeg kunne være til hjælp men vi har godt og vel samme problem med vores staff, derfor jeg ligger en lille note ind for det ku meget vel være min du beskrev der... Håber der kommer nogle nyttige indlæg ind.

Kommentér på:
Stresset ved besøg af gæster.. Hjælp?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce