{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Lopper, hjælp :/ {{forumTopicSubject}}

Hej alle :-))

Fie og Felia var så heldige at de fredag aften havde lidt kløe problemer - Fie var rigitg hårdt ramt natten til lørdag, jeg fandt ingen levende lopper på nogle af dem, men de 'bed' sig hele tiden i lårene/rumpen og de kløede og kløede - de har aldrig haft det før, så jeg var rigtig på 'skideren' igår.. Jeg fik vasket ALT deres kurve, tæpper, legetøj og vores sengetøj, pudebetræk fra sofaen osv osv, jeg støvsugede heeeele hjemmet meget længe og grundigt og til sidst fil de et bad med loppeshampoo og derefter med frontline spray..

Så jeg håber selvf. de er ude over dét problem, men - Fie har kløet sig lidt idag, her til morgen? Spørgsmålet er bare, hvor længe har i erfaret der kan gå, fra kuren - til de er helt væk? De har kløet sig betydelig meget meget mindre end igår og morges, så jeg er langt mere rolig nu og jeg tror og tænker at det jo nemt kan være frontline der kan irritere lidt endnu hvis det sidder lidt i huden?

Håber at der er nogle der har erfaring, spørgsmålet er bare om hele hjemmet og de to piger skal have en tur mere snart?? Håber det ikke, for sikke en dag ;))

God søndag til alle smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper, hjælp :/
  • #1   12. sep 2010 Ta du det bare roligt, du opdagede dem i tide, loppebid kan gi kløe op til en uges tid, da nogle hunde er mere modtagelige for det blodfortyndende skidt lopperne "spytter" ind i sårene så blodet flyder længere uden at størkne.
    Er kløen ikke stoppet helt efter en lille uges tid så spørg din dylle om loppeallergi, for det er loppe spyttet hundene kan få loppe allergien af.
    Good Luck.:o)

• #2   12. sep 2010 Ej, det lyder jo godt - det er også mest Fie der klør endnu, men det er virkelig lidt i forhold til igår morgen smiley Så det tyder da godt smiley

Men de får normalt også oksekød med hvidløg i ny og næ, men pga. flytterod og lidt stress den seneste tid har det været i glemmebogen, så er sikker på det er derfor de har været modtagelige ;p

Men tak for det fine og præcise svar - det giver mening nu smiley

• #3   12. sep 2010 Hej søde "loppemor":-)
    Skal da lige love for, at du er gået i offensiven overfor det afskyelige kravl. Du har virkeligt gjort det godt og du kan vist roligt regne med, at du HAR fåer udryddet krapylerne.
    Da vi overtog vores hus, for 23år siden, var der "efterladenskaber" efter de foregående beboeres to Rottweilere. Er du gal mand. Vi opdagede nye lopper det meste af et år efter vi var flyttet ind. Og vi havde gjort ALT. Hver en milimeter af huset var blevet sprøjtet med loppedræbende midler, flere gange. Og alt hvad der kunne vaskes, blev vasket. Endelig, så fik både hunde og katte en månedlig behandling med loppemiddel. Ja for mange år siden var det jo det berømte loppehalsbånd. Men idag får alle hunde og katte her i huset, Frontline Combovet i nakken ca, hver sjette uge. Det kan kun anbefales, for vi ser ALDRIG en loppe og vi færdes jo endda dagligt i kraftigt bevoksede områder, så vi er nødt til at gøre noget effektivt. Hellere forebygge en helbrede, hi.
    Jeg ved at mange af jer benytter jer af hvidløgsgranulat ell. anden form for hvidløgsbehandling. Og bare det virker er det da en kanon måde at komme krybet (altså lopperne) til livs på. Og så er hvidløg jo et naturprodukt. Jeg ved bare, at hvis Buddy og Balder bare dufter det mindste af Hvidløg, så vil Peder ikke have dem til at ligge i arm om natten, så we stick to Frontline Combo. That works for us : -)

• #4   12. sep 2010 Ups. Jeg må lige tilføje, at netop det produkt vi bruger også er meget effektivt overfor flåter, som er noget ækelt kravl, som vi nødigt vil ha' med ind under dynerne, hæ hæ.

• #5   12. sep 2010 Arghh. TINA, jeg får det helt dårligt, jeg har nemlig også prøvet at flytte ind i et hus der havde stået tomt i et års tid, da jeg gik ind af døren blev jeg på en brøkdel af 1sekundt mørkebrun og "levende" helt op over knæene.
    Jeg er ikke hys over de kræ, men DET ku jeg bare ikke ta,
    Det tog næsten 6mdr.at fjerne dem ved hjælp af giftstænger man dengang ellers kun måtte bruge i lagerbygninger+ spray,pulver osv.osv.

Jeg bruger skiftevis Bayvantic og Advocate, for også at holde skab,bændel,hage og hjerteorm væk,da 2 af mine jo æder alt fra naturen, så for at være dækket helt ind så må de ha Bayvantic hveranden gang da Advocate ikke holder flåter væk,som det eneste kryb ,Underligt ikk.

• #6   12. sep 2010 Haha, Cookie: Jeg tror bestemt, eller jeg ved, at Tina også har to ALT ædende kræ ;)) haha.. Gode råd, I to kan dele :-))

Men for fanden, jeg var virkelig ikke tilpas igår morges (min egne skyld) - jeg vågnede nemlig op med tømmermænd, Jepser havde haft pigerne hjemme og sagt de kløede sig, men jeg tænkte det måtte være lidt midlertidigt, men igår morges kunne jeg så snildt se, hvad det var - så jeg måtte op og vaske, bade, rengøre osv - alt det, man bestemt ikke gider på en lørdag med tømmermænd.. smiley Puha - nu håber jeg bare jeg har fået gjort deres tid forbi, for jeg har nemlig hørt - som I også forklarer, hvor svære de kan være at komme af med smiley ØV! Så nu krydser jeg fingre - men dejligt at få af vide, at jeg har reageret i god tid, for det lyder næsten som om de så er nemmere at komme af med?? smiley

Tina: du kan snart ikke fortælle flere historie, hver gang, får jeg jo helt ondt af dig, og dét som skæbnen har budt drengene smiley Oven i købet, at de er alt ædende.. Puhae, hva smiley

Forresten, I ved det sikkert - men men, vær endelig obs. på skov(dræber)sneglene, de har nogle frygtelige orm, som en hund kan tage meget skade af smiley Det er rigtig vigtigt.

• #7   12. sep 2010 Det er pga dem jeg gir mine Advocate, for det er hjerteormen sneglene smitter med og den er rigtig væmmelig.
    Jo tidligere man opdager at ens hund er smittet, jo større chancer har den, men ellers kan den i nogle tilfælde få nedsat lunge og hjertefunktion, opdages de for sent så kan hunden dø.
    Jeg har set et par angrebne hundehjerter der var taget ud af aflivede hunde og det er så ulækkert,det ligner mest en stor omgang spagetti i en meget lille kødklump.
    Og når man så VED at levende hunde har gået rundt med den ormefarm i sig, så bliver man rigtigt dårlig.
    Det kan faktik ikke forklares, det skal ses for at forstå HVOR vammelt det er..

• #8   12. sep 2010 Hej ydmyge Tjenestepige.
    Føj for en led loppetiltrækning hva'? Det der med, at man kan blive OVERFALDET af lopper ved jeg er sandt, for min svigermor prøvede det da hun var ung pige i huset og skulle sove på et loftskammer-- og vups--så var hun sort på benene af meget sultne lopper, uuuuha.
    Jeg er da også den første, der bli'r bidt af en loppe, her i huset, så derfor er jeg helt fanatisk omkring loppebekæmpelse.
    Men nu du snakker om hjerteorm, så var det måske en ide, at starte op med det, hver anden gang, som du gør? Er det Advocate, der er en kombineret loppe og- ormebekæmpelse. Og grunden til at du kun bruger det hver anden gang, må være fordi du ikke vil gøre dine hunde resistente overfor middelet? Får jeg også det på apoteket? Eller self. hos dyllen : -)
    For vi bor i ORMEVILLE!!! Jeg løber spidsrod mellem et mylder af skov og -vinbjergsnegle hver dag, i disse fugtige dage. Både de røde, brune og sorte og så dem med egen villa, fy føj.
    Jeg synes nu ikke ligefrem, at mine pølsehundem er vildt interesseret i dem, men Balder, som ganske rigtigt, er ALT- ædende, gnafler jo med stor fornøjelse en stor bæ i sig, som en skovsnegl sagtens lige ka' ha' holde party på, uhmm, undskyld tekstens udelikate indhold. Men sådan er det. Han æder alt fra søm og skruer, til bæer og ådsler af forskellig art.
    Stina!!!!! Nå nå nå nå nå nå nå. Ja så "vi" havde tømmermænd? Jaaah, sådan ka' det gå. Drik forstanden ud og du vågner op med lopper over det hele, hæ hæ. Ja den har vi hørt før. Og bare for det gik det lille hundetræf i vasken ka' jeg så forstå?
    Åååh, stakkels dig. Det har været en brat opvågnen hva'?
    Nå men nu skulle jo alt så være i orden. Du må nok igang med hvidløgene igen, eller andet virksomt mod lopper, så du ikke igen bli'r udsat for sådan et mareridt. Knus til drukkenboldten fra B'erne og Mig.

• #9   12. sep 2010 Mine sivgerforældres nabo, har en kær mellemhund, en blanding - den er så syg så syg smiley Det er helt forfærdeligt - dén har haft gaflet en segl og tygget den i sig, og de kunne mærke efterflg. nogle uligheder på hende.. De tog så til dyrlægen og langsomt er det gået værre og værre til, den har kostet 27.000 kr i dyrlæge regning nu, med dén besked at dens hjerte er fuldstændig ædt op smiley Det er så synd for dem, så de går nu og tager sig mod til at sige farvel og give hende den rette afslutning - er blevet så 'nervøs' efter min sivgermor fortalte mig det, deres hund kom nemlig selv ind med en skovsnegl forleden, og lagde den lige så pænt på gulvet - så de vidste jo ikke hvor længe hun havde rendt med den i munden, den var jo også taget i et snuptag på en gåtur, også fortalte hun mig netop om naboen :s Puhae.. Gannske frygteligt - men jeg har så HVER gang Felia har sagt dav til en snegl trukket hende og sagt NEJ! Men det var nu mere fordi jeg selv synes de er møg klamme smiley

Men ellers vidste jeg slet ikke, at de havde de orme bakterier i sådan én grad!! smiley

Tina: Jeg havde jo nemlig regnet med at sove længe, da A-S havde sagt jeg først måtte komme efter tolv - men der blev ingen sove længe til mig, heldigt, at jeg var hjemme klokken 1, lørdag nat smiley hehe.. Men ja, jeg måtte jo melde afbud, ellers ville de andre jo højst sandsynligt være smittet smiley
    Men skal lige til at skrive til A-S, hun efterspurgte en playdate imorgen aften, og nu da pigerne IKKE har kløet sig eller gjort tegn, kunne det være jeg skulle tage imod smiley

Nej, sikke en ballade.. Tror også Felia tager sin hævn idag over at hun ikke fik leget med sin yndlingstante, hun er noget legesyg og krævende idag, trods at vi pt sidder tre mennesker nu og kaster bamser rundt ;p

• #10   12. sep 2010 Man kan kun få Advocate på recept så man skal lige forbi sin dylle og ha ham/hende til at udkrive en recept.
    Jeg ville helst kun ha givet mine Advocate for det virker mod Næsten alt, self. fjerner det bare ikke flåterne, så jeg var nødt til at finde en måde at holde alle krybene væk på, til gengæld drypper jeg så kun når det er høj sæson for de forskellige kryb og myg, og jeg trækker tiden så de allerhøjst bliver dryppet hver 2md, men der kan sagtens gå længere tid. De er kun blevet dryppet 2gange i år og de har ikke haft besøg af et eneste kryb i år. "Heller ikke i år" ;o)
    Cookie er nu 8mdr og hende har jeg slet ikke givet noget endnu,for hun ligger altid og sover oven på en af de store, og deres "dryp" ser ud til at gøre hende uattraktiv for blodssugerne. ;o)

Kommentér på:
Lopper, hjælp :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce