{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Lopper!! HJÆLP.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.. Jeg håber lidt på jeres erfaringer og hjælp.

Jeg har en mistanke om, at min lille pige har fået lopper. Jeg har kun fundet en levende loppe på hende, da jeg gennem kæmmede hende i aftes. Men hvor der er lopper er der æg.
Jeg ville bare lige høre, om i havde nogle gode råd eller fremgangsmåder for at få bugt med lopperne? Rengøring, loppemidler mm.

Herhjemme har vi noget der hedder Capstar Vet, nogle piller som KUN skulle dræbe voksende lopper.. De kan vel ikke bruges i mit tilfælde, nu når jeg sikkert kun har æg? Hvad forslår I så? Jeg har læst og hørt om produktet Frontline Compovet, hvad er jeres erfaringer med det? Hvis jeg giver hende dette, vil det så også dræbe æggene og være langtidsvirkende og ikke kun dræbe de voksende lopper som det middel vi har herhjemme?.

Jeg håber på jeres svar og tips, da jeg ikke lige ved hvordan jeg skal håndtere disse kryb, og gerne vil udrydde dem hurtigst muligt..

Mvh. Nanna

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper!! HJÆLP..
  • #1   18. jul 2013 Jeg brugte frontline den ene gang jeg fandt lopper på Bella, morgenen efter kløede hun sig ikke mere. Den skulle eftersigende beskytte mod lus, lopper, flåter og andet i op til otte uger, eftersom hun ikke har haft lopper siden vil jeg kalde det ganske effektivt. Det er nemt at bruge, lugter ikke og det dræber også æggene, synes du skal prøve det hvis du har mistanke om at der er æg. smiley

• #2   18. jul 2013 Tak Camilla! Jeg tror da, at jeg vil købe Frontline imorgen så.. Men hvad gør du efterfølgende? Støvsuger og rengører du bare alt, hvor hunden evt befinder sig? smiley

• #3   18. jul 2013 Bruger frontline combo. Du skalmindst give hunden det i 3 mdr, så de lopper,der er i hundens omgivelserdørhvisde hopper på igen.du står desværre foran et større rengøringsarbejde,da lopper overlever længe i sprækker osv. Vask alt hunden nærheden af ved min 60grader. Det der ikke kanvaskes kan du fryse i 24 timer. Støvsug meget meget grundigt overalt ...sprækker i gulvet,fodtrin, møblerosv ogsmidposen ud bagefter sålopperneikkelever videre der.

• #4   18. jul 2013 Lotte kom før mig, men ja det er hvad jeg gør, og smider det ud der ikke er værd at gøre rent. smiley du kan give hunden en kur mere efter 4 uger mener jeg, men der er ikke nødvendigt medmindre du finder levende lopper på den. smiley

• #5   18. jul 2013 Jeg anbefaler Bayvantic, ellers den nye der er kommet fra Frontline firmaet, iflg dem selv skulle den være god, men det skal de jo sige.
    Frontline var virkningsløs på vores hunde, lægen sagde at det ikke virkede og vi skulle holde os til Bayvantic. Han havde igen som så mange gange før ret.
    Go nat

• #6   18. jul 2013 Lotte, du siger man mindst skal give den i 3 måneder før dem i omgivelserne dør. Hvad svare det til? Altså hvor lang tid må der gå imellem være behandling? Og tak for alle svarene. Jeg tror jeg smutter ned i dyrehandelen imorgen og køber et middel, giver hende det, og ellers bare støvsuger og vasker alt i omgivelserne.

• #7   18. jul 2013 Vi bor midt i en skov (= mange flåter) og vi kommer i hundeklubber ihvertfald 4 dage om ugen og i hundeskoven (=stor mulighed for lopper) og vi har ikke haft lopper siden 2002 eller sådan noget. Flåter har vi måske en af hver måned på de 4 hunde vi har. Vores "opskrift er Hvidløgspulver på maden 3-4 gange om ugen og frontline i nakken i maj - måske (hvis det er en varm Lang sommer) igen i August. Thats it. Jeg bliver ædt fuldstændigt vanvittigt af lopper og kan ikke tåle dem. Men den opskrift virker. Kattene får også kun frontline de 2 gange.

• #8   18. jul 2013 Jeg ville give capstar så du får dræbt alt levende nu. Skulle der sidde lopper du ikke har fundet kan de føre skaden været inden du får givet forebyggende. Men ja det skal kombineres med enten noget dryp i nakken feks. Frontline combo eller program vet. Tabletter.

• #9   18. jul 2013 Du skal behandle hunden hver fjerde uge og bad nedsætter virkningen. Min dyrlæge anbefalede mindst 3 mdr behandling, da du ellers risikerer der er en overleven loppe, der hopper på og så har vi balladen igen. Sally tåler ikke bayvantic og frontline har heldigvis altid virket her

• #10   18. jul 2013 Brugte et produkt fra "Spech Bio-Pharma" Anibio hedder det, det skulle være økologisk og er mod alle de kryb der findes og mod deres larver eller æg. Geraniol er det stof der er i produktet, 1%. Købt i Tyskland. Holdbarheden er 6 mdr for produktet.
    Så har vi brugt Trinol 810, husker ikke om det virkede.
    Alt i alt kostede det ca en tusse at blive loppefri og en masse arbejde

Kommentér på:
Lopper!! HJÆLP..

Annonce