878 visninger
|
Oprettet:
Lopper...... HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Min hund har lopper
Han har været i bad. Alle hans tæpper og kurv er støvsuget og vasket. Og han har fået loppekur, Frontline. Men..... lopperne har overlevet mine anstrengelser. Hvad gør jeg så?
Forslag modtages med kyshånd
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 32
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
Ellers grundig støvsugning af hele hjemmet, møbler puder alt! Vask sengtøj og alt vaskbart hunden har været i nærheden af. Nogen siger man skal proppe hundelegetøjet i fryseren, men det kan vel også vaskes tænker jeg...
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 32
Ved ikke om dyrlægen måske har noget du kan vaske vovsen i ? Men man kan altid lige give dem et ring, og høre om de har nogle gode og effektive ideér
Ja støvsugning er en god måde og holde det nede på. Men mener man kan sprøjte hjemmet med noget men er ikke helt sikker ?!
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Synes jeg er meget grundig med min støvsugning, men kan også nok se nu, at jeg har en rugekasse i støvsugeposen
Tror jeg vil ringe til dyrlægen og høre, om hun skulle have noget der er bedre end frontline.....
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Vasken ødelægger virkningen, og hunden bør ikke vaskes to dage før, og to dage efter. Intensiv vask med shampoo vil altid forringe loppemidlets virkning.
Så du har reelt ikke givet loppemiddel...
Vælg et loppemiddel som virker på både levende lopper på hunden og larver og æg i omgivelserne. - alle pipetter undtagen frontline vet. Combo gør.
Da 90 % af lopperne er som disse stadier. Og så skal du regne med det tar minimum 3-6 måneder at komme af med skidtet, så du skal genbehandle hver måned i den periode...
Netop for at mindske ægbestanden bør du også gå meget op i rengøring den uomvendte tid. Og husk at smide støvsugerposen ud. Eller er det bare en lopperede..
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
Her sprøjter vi desuden med trinol i de rum hvor vi har tæpper, det kan købes i matas.
Lopper...... HJÆLP!