{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Sterellition? Hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har en chi, Fie på 1 år og 8 måneder.. Jeg har taget beslutningen om at hun skal sterelliseres.. Det er dog først om 3-4 måneder det bliver aktuelt, da hun er i løb nu og der som regel følger ind indbildsk drægtighed smiley
Men men, jeg har så prøvet at ringe rundt og undersøge lidt, og på karlslunde (dem bruger jeg normalt), ved jeg de laver en nyere sterellition hvis det ønskes, det er med noget kikkertundersøgelse at de går ind og laver lidt, så hun undgår ar osv - den er selvf. dyrere end normalen..

Men, er der nogle der har prøvet den nye metode?

Og jeg vil endelig også gerne hører omkring den 'gammeldags' metode.. Altså, den 'normale' måde at sterellisere.. Hvordan forløbene er gået, evt. steder med rigtig god erfaring (fra storkøbenhavn), og også priser, det er jo en dyr fornøjelse.. Men hundemor gør jo, hvad der skal gøres for de små smiley

På forhånd tak for hjælpen :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterellition? Hjælp..
  • #2   12. aug 2010 Charlotte: KANON!! Ku virkelig ikke huske hvem det var der netop havde fortalt mig om metoden ;p Men det var selvf. med labberne, men ok, mon ikk det er det samme smiley Jeg er bare en værre pylre mor mht det :s

    Men godt at hører tilfredsheden omkring den nyere metode.. jeg hælder jo også klart til den .. Dorthe, var det en chi du kender som fik den nye? smiley


  • #3   12. aug 2010 Hmmm må den nye metode overhovedet bruges til så små hunde??

  • #4   12. aug 2010 hm.. men med den nye metode fjerne de jo ikke livmoderen og æggestokkene ?
    så det vel stadig risiko for kræft og betændelse i livmoderen/æggestokke ?
    eller er jeg forkert på den?


  • #5   12. aug 2010 Jeg tænker at sara har fat på nogen?

  • #6   12. aug 2010 Jo, det mindsker faktisk risikoen på samme måde som den gamle, der er præcis de samme effekter ved de to forskellige indgreb, det ene er bare et MEGET mere skånsomt i den forstand at det er en kikkertoperation - sådan som jeg har forstået det.. smiley Men det er jo også derfor jeg spørg, for netop at hører om der er nogle med små hunde der har fået det gjort og oplevelsen .. Man kan jo sige, at de får et beydeligt mindre ar, hvis der overhoved kommer et?? Ja, ved jo kun hvad de overordnet forklarede i tlf'en, og fik spurgt en del smiley Men de ved jo jeg ringer om en lille bitte hund, det sagde jeg jo - og der er ikke noget med de ikke kan få det..

  • #7   12. aug 2010 Bare fordi jeg engang læste det her og der synes jeg ikke det ser ud til at små hunde er egnet til den opration, men hvad ved jeg:o)

    http://www.faxedyrehospital.dk/Default.aspx?ID=1&M=News&PID=9&NewsID=103


  • #8   12. aug 2010 Tusinde tak Mette smiley Jeg har skrevet deres nummer ned, så ringer jeg i morgen og spørg dem omkring det smiley

    Men de er nu knald dygtige på karlslunde, så jeg undre mig nu MEGET over jeg tydeligt sagde hun er 1,5 kgs. hund så jeg var generelt utryg ved de indgreb.. Og det sagde hun bare, hun godt ku forstå og det også var et mildere indgreb.. Men intet om der var større risikoer ved små hunde :s Jeg ringer og følger op imorgen!! Men tak for linket - godt man er på forkant i god tid ik ;p


  • #9   12. aug 2010 Ja det er da egentlig underligt, hmmmm men ja ring da lige og hør og spørg evt i det store forum:o)

    Men måske er det noget med små hunde er det svære at operere med en kikkert fordi de er så små??Bare et gæt, men ja prøv at hør' dem ad:o)


  • #10   12. aug 2010 Nå ja, jeg kopiere den ind i det store ja smiley Det kan være andre med små racer har erfaringen ;p



  • #11   12. aug 2010 Dorthe: de skal jo også i narkose i den anden operation og HELDIGVIS har Fie været i narkose før, så ved at hun tåler det :-))

  • #13   12. aug 2010 Facinerende nok smiley jeg kan huske min mors golden, hun havde nærmest sting fra underlivet hele vejen op :S

  • #14   13. aug 2010 Tak for indlægget Mette, dejligt med idt god erfaring, men det husker jeg også du havde fra en anden tråd hvor vi to også talte lidt om det smiley

    Uh, ja hendes mave er da fin i forhold til hvis de skal sterellisere 'rigtigt', så er det da et meget værre og længere ar ikk?

    Jeg tror jeg ringer til Faxe dyrehosp. som har haft skrevet det med at e ikke laver operationen på hunde under 8kg. hvis det ikke er sådan længere, er det dén Fie får smiley Den taler jo for, hvis jeg er sikret det ikke er mere risikabelt jo mindre de er ;P



  • #16   13. aug 2010 Uha, nu fik jeg lige ringet rundt.. Faxe dyrehosp. siger de IKKE gør det på hunde mindre end 8kg. da det faktisk er mere kompliceret fordi de netop er små og instrumenterne er for store til dem..
    Men karlslunde, som jeg også lige ringede til siger at de har før lavet det på små chihuhua og at det var det 'kompliceret' fordi de er små, men igen, ikke mere end den anden sterellition.. så de holder fast på at de gør det på små hunde, men er dog ikk helt tryg smiley

    Men, heldigvis har jeg et par måneder til at tygge på det i .. smiley
    Men endelig, del erfaring hvis I hører eller selv har erfaring med kikkertoperationen og små vovser smiley


  • #17   13. aug 2010 Det var da godt du ringede Stina, når der er nogen der siger de ikke gør og de andre siger det er besværligt ville jeg IKKE gøre det... Havde hun nu været en chi på 3-3,5kg kunne det være jeg måske havde en lidt anden holdning, hmmm har jeg ikke lige taget stilling til....

    Men din mus vejer altså kun 1,5kg:o(....

    Caspars søster blev steriliseret(hun vejer også 1,5kg) hun klarede det uden problemer og så stor var aret faktisk ikke, det er vokset fint sammen og kan faktisk ikke ses i dag...

    Christina F's Kala fik jo kejsersnit som du jo ved, og pyha for et langt sår, men lille/store Inez skulle jo ud;o))... Der har ingen problemer været hun har endda haft hvaller der har lagt og boret i såret:o) Det er bare blevet så fint nu:o)

    Jeg havde valgt den gamle metode udelukket på det dyrlægerne har sagt:o)


  • #18   13. aug 2010 Nå havde ikke lige set at de svarede det var lige så kompliseret som den anden. Men stadig ville jeg vælge den gamle metode, den har de da prøvet flere gange om ikke andet.... Men det er helt sikkert vejen fram og om nogle år er der sikkert mindre instrumenter som de lære at arbejde med:o)

  • #19   13. aug 2010 Jeg er også bare ret forvirret..
    Det gode ved den nye kikkert ville klart være, at der ikke er så meget sår for hverken Fie eller Felia at pille i, ved den gamle metode skal de være under opsyn 24/7 eller skilles i mange dage smiley
    Ved den nye, sagde dyrlægen de højst sku være adskilt på dagen plus dagen efter, fordi det er så diskret.. Arrrgh! Og som hun sagde på Karlslunde er det jo en lille hund om det er den ene eller anden ? Men ja, den gamle metode er jo dog den mest brugte kan man så sige som plus? :s
    Og hov hov, det lille pus er da en stooor pige på 1700gram nu (højst sandsynligt pga. løbetiden smiley hihi..


  • #21   15. aug 2010 Altså, mit indtryk er jo også at Karlslunde er meget førende med hunde og faktisk også små hunde, jeg blev jo direkte henvist forrige år da min ene hund havde 'knæproblemer' - dét havde vi jo fået afvide af et dyrehosp. i Rødovre, men Karlslunde var da dem der lavede den rette behandling smiley Så jeg har det godt og trygt med dem vil jeg sige.. Men men, jeg får jo talt med dem inden og de undersøger jo helt sikkert hende inden og vurdere efter hendes størrelse smiley Nu må jeg se smiley men uden tvivl, er jeg glad for Karlslunde!! :-)))

Kommentér på:
Sterellition? Hjælp..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce