1.822 visninger
|
Oprettet:
( : Helle, Kiwi og Canto : )
21. mar 2009 Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 213
21. mar 2009 Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 213
Kastrere eller ej??? {{forumTopicSubject}}
Min han-hund er nu 9 mdr. og er blevet erklæret Kryptochid i den ene side, af dyrlægen.
Så nu skal han kastreres eller han skal have fjernet den sten der ikke er faldet på plads. Dyrlægen sagde at han vil få tendens til overvægt og abnorm pels, hvis vi kastrerer ham fuldt ud.
Er der nogen der har erfaring med at kastrere sin papillon/Phalene fuldt ud????
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.787
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 38
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
Men en ting, som du også skal tage i betragtning er, om du overhovedet VIL have den fjernet. Man fjerner den generelt pga den øgede chance for kræft, men nye undersøgelser viser, at du faktisk udsætter din hund for større fare ved at få stenen opereret væk (pga komplikationer under operationen) end ved at lade dn blive der.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 213
Du har fuldstændig ret. Men jeg går og overvejer om min tæve måske også skal steriliseres. Hun er 1½ mdr. om at komme over sin løbetid. Hun ligger bare og kigger og ser rigtig trist ud. Det er kun når vi er ude og gå hun ser glad ud. Jeg synes bestemt ikke hun har det godt og synes det er rigtig synd for hende og overvejer derfor om hun skal steriliseres. Men måske kan du svare mig på om det kan forandre sig med tiden. Hun har haft sine 2 første løbetider og den sidste gang var det værst efter løbetiden. Det er først nu hun er ved at være sig selv (ikke helt) og hun gik ud af løbetiden d. 28 marts (hvis man siger 3 uger)
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 213
Kastrere eller ej???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside