2.739 visninger
|
Oprettet:
Ruhåret gravhunde han søges {{forumTopicSubject}}
Tja, da jeg er løbet tør for ideer, søger jeg hjælp her
Kender i en ruhåret standart gravhund han der står til avlsrådighed?
KRAV:
Rygfotograferet
Øjelyst u.a.
DKK stamtavle
gravpræmieret, eller bruges på praktisk gravjagt
skriv endelig, og også dens dkk reg. nr.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 7 Emner: 47 Svar: 509
Jeg giver dig lige et link til hvalpelisten, her kan du se hvilke hanner der er fædre samt delvis deres bugsegenskaber og sundhed, det må være et godt sted at starte.
(link fjernet)
aug 2008
Kennel Gravmand i nærheden af Horsens er også et godt bud.
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
der er 8 hanner.
3 af dem er ikke rygfotograferet.
1 er vi i direkte familie med
3 af dem har kendte anlægsbærere for øjensygdomme i mere eller mindre direkte led, selvom de selv er øjenlyste u a . ( da der ligger en oldefarsfar bag vores, der er kendt for at være anlægsbærer, og en halvbror til vores, - i den liinje, er øjenlyst med anmærkninger, skal der ikke være noget kendt med øjnene bagved)
0g den sidste er godt nok lige blevet årets hund - og vinder alle udstillinger han kommer til, men der er ikke noget jagt i den...
så nej, desværre...
er jeg for krævende?
sunde og jagtglade hunde?
sep 2005
Mange af gravmands hunde er spændende, men har ofte nået matadoravlsgrænsen, eller har et rigtig dårligt index... øv.
og charletans har jeg også kigget efter, men de er meget meget sjældent rygfotograferet... men det kan jo nås endnu, før end vi skal parre vores
aug 2008
Men hvad med hundeweb kan du ikke tjekke nogle ud der?
Jeg har i øvrigt selv været så heldig at få Victor og hans datter Vanessa, rygfotograferet mrd k1, så det er dejligt,
sep 2005
nej, men når indexet så er lavt, hva så? desværre fortæller hundeweb ikke noget om diskusprolapser, og kendte k-tal.
men jo, jeg må nok gå bla. charletans hunde igennem igen
aug 2008
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 21
prøv at kigge på Majbrits hjemme side. Hun har nogle rigtig gode og fine ruhåret gravhunde.
(link fjernet)
hilsner fra Pia
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 21
sep 2005
der ligger flere med øjenbemærkninger bag hundene
Izmir og Iwan har dog ikke noget mig bekendt, ved bare ikke om de passer i type på min - men du har ret, jeg må have dem med i overvejelserne Tak
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
jo der er hunde fra maybritt der lever op til dine krav, alene det ekstra øjenhår som nogle af dem er blevet påvist med er ikke noget at være ræd for. griner lidt da jeg har familie der har den pågældende diagnose som menneske og de har aldrig haft problemer med det og det har aldrig givet irritation i øjnene hos dem men er kun opdaget ved at de skulle have briller af anden grund.
Hilsen Ghita
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 17
Ruhåret gravhunde han søges
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside