{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

evt avl med han gravhund? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg går og tænker på, om vi engang skulle lade Rafih sætte et kuld gravhunde til verden.
Men hvad kræver det?
Han er ægte ruhåret standart med stamtavle og hele molevitten...
Skal han avlsgodkendes? Hvilke krav skal han da opfylde?

Hvor gammel må han max være når han skal avlsgodkendes? Kan han blive for gammel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  evt avl med han gravhund?
  • #1   4. sep 2006 (link fjernet)


    SE det her


  • #2   4. sep 2006 tak, men der står ikke noget om at den skal tjeckes for arvelige rygproblemer, ej heller med øjnene.
    der er jo noget om, at de er særligt udsatte for at få discusprolabs og få problemer med synet...

    burde man ikke som etisk avler, der vil racen det bedste, få sin hund undersøgt for dette, før den skal indgå i avl?

    og jeg forstår ikke... Skal den ikke kåres først, før de må avles med?


  • #3   4. sep 2006 der er et link til dansk gravhundeklub

  • #4   4. sep 2006 Flohr>

    jeg er ikke super inde i det der med stambog og stamtavle... er det det samme?
    Rafih har sådan en lamineret sag fra DKK... evt hvalpe skal have det samme...

    hvordan bliver han så avlsgodkendt?


  • #5   4. sep 2006 Prøv evt at ringe til dansk gravhundeklub, de må bestemt kunne guide dig igennem hvad der er af krav, og hvad man ellers kan/bør gøre for at sikre størst mulig sundhed hos hvalpene.

  • #6   4. sep 2006 årsagen er, at vi synes at han er sådan en dejlig hund, så når han om 100 år ikke er længere, ville vi gerne have een med samme dejlige sind.
    avleren der har "lavet" ham, laver desværre ikke flere. Rafih var med i det sidste kuld...

    så hvis man kunne få et barn eller barnebarn af Rafih til den tid (om mange mange mange år!), ville det være fantastisk! så er det jo lidt som om han stadig er hos os.. (til en hvis grænse self) han er dog kun 4 år og 1 uge, så vi forventer at vi har ham i 20 år endnu...


  • #7   4. sep 2006 *GGG*

    Ej synes nu at i skal få en bedømmelse på den og kun lave hvalpe hvis det viser sig at han er et godt eksemplar af racen - skønt med et godt temperament men den skal også have en lækker krop, pels ect.

    Desuden bliver i lige så glade for en hvilken somhelst anden hund med eller uden Rafihs aner...

    Tro mig... har været der!!!


  • #8   4. sep 2006 nå, smutter igen... skriv endelig, så tjecker jeg svar senere...

  • #9   4. sep 2006 tja måske... men jeg tror nu alligevel aldrig jeg vil kunne elske en snden hund end rafih... men måske hvis han lever længe nok, er det blevet lovligt at klone ham... så kan rafih blive familiens arvestykke i generationer...
    GGG


  • #10   4. sep 2006 jeg mener ikke at en gravhund skal avlsgodkendes på en DKK udstilling - du skal blot sikre dig, at det er den rigtige type gravhund du bruger til evt hvalpe ... jeg har en god bekendt, der bruger sine gravhunde til jagt og de fantastiske til at gå i grav samt har et supert temperament - men på udstillinger har han altid får 2. præmier på sine gravhunde så jeg ved ikke lige i dette tilfælde hvor vigtigt det er at få sin gravhund eksteriør bedømt - hellere få den gravprøvet ? Eller taler jeg som jeg har forstand til ?

  • #11   4. sep 2006 Du kan tjekke DGK ud, men nej du skal ikke have hunden avls godkendt, du har så størrer muligheder for at finde en super duper lækker tæve hvis du kan frem bringe nogle gode resultater fra udstilling.

    Men du kunne jo starte med at melde dig ind i DGK også finde nogle gode kontakter derinde.. ;o)

    (link fjernet)


Kommentér på:
evt avl med han gravhund?

Annonce