{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

pressenter jer {{forumTopicSubject}}

ja nu blev Wiggo og mig medlem af gruppen og gik og tænkte lidt over hvad det er for en slags gravhund I andre har og havd i bruger den/dem til så nu vil jeg gerne høre lidt om jeres gravhunde og hvad de blir brugt til

kan starte med Wiggo

han er en miniature gravhund på et halvt år nu og han er vildtfarvet og ruhåret

han blir brugt som hygge hund (familie hund) og han nyder det i fulde drag da han blir gået utroligt meget med..
han er nok mest som selskabs hund da min pap far rejser meget frem og tilbage fra spanien ( vi har et hus og han har et og en lejlighed der nede) så Wiggo er med som et hygge dyr og synes han er super hyggeligt især at komme ned og dase i solen..

han er nu også til for vores motions skyld for han kommer ud og gå over fem kilometer hver dag på en af de daglige gå ture..

det så en kort omgang af Wiggo

så nu håber jeg at høre om jeres..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pressenter jer
  • #1   27. apr 2009 Jeg har Batman,en standard gravhund,sort med brue tegninger.
    Han er snart 8 mnr og er familje hund.
    Vi bruger ham ikke til noget specielt,han er kun en hyggehund.
    bare han er gammel nok så bliver han kastreret for vi ønsker ikke at avle på ham.

• #2   27. apr 2009 Hej...

Jeg har en Miniaturer gravhund langhåret mahonig rød med sorte dækhår,Tia en tæve på snart 10mdr... hun er udelukkende en familie/ hygge hund da hun er uden stamtavle, og tror ikke hun ville egne sig til udstilling, da hun er meget sky over for andre. men en super delig lille pige der elsker at løbe og lege med hendes andre hunde venner...

• #3   27. apr 2009 Jeg har 2 stk langhårede gravhunde.

Rasmus er 4 år, kastrat, nok standard str.
    Ham går jeg til agility en gang i ugen. Ellers går vi også schweiss smiley
    Jeg regner med at Rasmus skal på en sporprøve i schweiss hundeklubben her til sommer smiley

Ida er 1 år, langhåret dværg.
    Jeg går til ringtræning, på udstillinger og træner også schweiss med hende. Hun har fået en 2. pr. på spor.

Begge hunde skal fungere som familie hunde, men deres egenskaber (det som de er avlet til), mener jeg også er vigtigt at få brugt. Så de er stimuleret *s*

Begge hunde går vi også meget i hundeskoven med smiley

• #4   27. apr 2009 Hej, her er vi så, der er lille Fiona fra England købt fri fra en avler, har fået 2 kuld hos mig, hyggepige og mussejæger så det vil noget,går ikke i vejen for en rotte eller ræv,men pansioneret som hygge jæger ang. mus og rotter, familiehund og hyggetrold.Så er der Sisse købt fri fra en kennel af min veninde til avl,jeg købte hende fri fra veninden, fik 2 kuld og nu er hun pansioneret her og nyder livet i fulde drag.så er der Clara, Dronningen over min mand, som han får afvide hver dag(her er jeg, jeg ejer dig), det irerterrer ham enormt, hun har fået 2 kuld hvalpe, og er nu pensioneret og går og hygger og passer på gården, familie skødehund.
    Så er der en helsøster til Clara, hun hedder Cleo, meget følsom og den bedste mor jeg nogensinde har set, overtager gerne andres hvalpe (pleas giv mig en hvalp) 2 kuld hvalpe og erstatnings mor for andre hvalpe sågar killinger, familie nussehund, dynehund tåler ikke kulde.
    Så er der Miss Marpel min tæve Sisses hvalp,umulig dame,fuld fart på bider far i øre og næse, tyranisserer på en sjov måde alle i hustanden,
    absolut en familiehund med evner for agility og spor.Så er der gammle Bernard han er mors barn, svært handikappet(totalt skæve ben, for stort hjerte, TOTALT FORKERT AF EN GRAVHUND AF VÆRE, men min elsked øjensten, hygge nusse dynehund, lidt frost stivner han og kan ikke gå, så må vi bære ham ind og massere ham, super sind.Jeg har en mere men ikke af racen du vil snakke om, så ham undlader vi.

• #5   27. apr 2009 Hejsa;o)
    Jeg har tre ruhårede gravbasser, Fie på snart 1 år er dværg, Svendsen er 15 måneder og standart, det samme er Alma på 7 måneder. Jeg bruger alle tre hunde på udstilling og gravhundeklubbens prøver, både min mand og jeg går også på jagt, så her bruger vi også hundene. I hverdagen går hundene inde sammen med os og hygger i sofaen, som gravbasser nu gør;o) Jeg nyder, at træne mine dejlige hunde både til spor og grav

• #6   27. apr 2009 UPS UPS glemte at sige at SISSE er langhåret dværggravhund Blue/Merle.
    Fiona er langhåret dværggravhund Rød og lys.
    Clara er korthåret dværggravhund Black/Tan.
    Cleo er korthåret dværggravhund Rød m. strib i halen.
    Miss Marpel er langhåret dværggravhund,Black/Tan med Sølv.
    Og så gammle Bernard, korthåret standard gravhund.

• #7   27. apr 2009 lyder som nogle skønne hunde hele banden..

• #8   27. apr 2009 Hej

Vi har Dina, som er en ruhåret standart tæve
    Hun er fra Kennel Toftekæret i Roskilde.

Hun er vores familiehund, men bliver brugt til alt det som gravhunde kan smiley
    Vi udstiller og går spor, samt oplæring i gravsystem.
    Drev træner hun selvstændigt smiley
    Vi var i weekenden på sporprøve i store syrehave og fik 3. præmie og 29 point i 600m/3 timer og hun fik Very good, og blev 3. vinder af ruhåret junior tæver på udstillingen i slangerup.

• #10   28. apr 2009 Hej Vivi,
    Er det dig som er kommet på ringtræningsholdet i Støvring??? *s* For så kender vi jo hinanden (mig med Ida)

• #11   28. apr 2009 Hej.
    Jeg har en ruhåret gravhund, standart på halvandet år. Hun er en rigtig ballademager hvis hun kan komme afsted med det, men hun hygger sig rigtig meget hos os og nyder at være sammen med min lille søn på 1 år (krumme opsamler)

En gang om ugen går vi til Rally O som hun er blevet rigtig dygtig til og hun syntes det er rigtig sjovt. Regner med at prøve hende i konkurrence senere på året.

Hun er super glad for andre hunde og vil gerne hilse og lege.

• #12   28. apr 2009 Jeg har Munthe som er en langhåret dværggravhund. Hun er 18 måneder nu og er en rigtig dejlig gravhund. Hun er meget modig og elsker alle mennesker. Hun er en rigtig hyggehund men kan også godt lide at jage vildt. Det er dog ikke noget vi vil træne frem i hende.
    Hvis nogen har lyst til at mødes på fyn med deres gravhunde er vi meget interesseret smiley

• #13   29. apr 2009 Vi har to gravhunde:D

Charlie
    Korthåret standard, 8 år i år
    En snart ældre dame
    Venter sit sidste hold hvalpe om uge. Glæde smiley

Fik hende for 2 år siden, og er familiehund, hun bliver ikke brugt til noget træning, dog nyder hun en masse lange gåture (dog raslet lidt ned pga kommende fødsel)

Charlin - "SNUF"
    Korthåret standard, 8 mrd gammel

Charlies hvalp fra sidste kuld, super frisk gravhund med herligt temperament, vi går til hundtræning i Varde DCH, hun er familiehund dog bruger vi hende til hundetræning og gerne nogle kommende udstillinger.

• #14   30. apr 2009 ja, velkommen til gruppen smiley

Ja, ronja er 3 år ruhåret gravhund og elsker at lege!
    hun er en lille hund, self & hun sover i min seng.
    så hun er rigtig en hyggehund. hvis du har brug for at vide mere om ronja så skriv til miig, og kig forbi ;D

• #15   30. apr 2009 Hvor de dejlige hele banden.. ;p

• #16   3. maj 2009 Jeg har en dejlig grav-hunde agtig blanding mellem basset hound og labrador:)
    han er 3 store år, og er en lille legesyg hund.
    Han værtsætter altid en lang gåtur, og elsker at bade.

Han bliver ikke brugt til udstillinger og det der, men han er bare vores familie hund, hvilket han elsker. Vi træner også med ham og er især vild med sportræning hvor han finder alle de lækre godbidder nede i skovbunden..

Kommentér på:
pressenter jer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce