{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Flytning Med Hund {{forumTopicSubject}}

Da vi snart skal flytte, er jeg lidt usikker på om det kan komme til at påvirke min Cocker pige på 9 mdr, at hun måske bliver stresset og fustrerret eller trist og ked. Har hørt at cockerspaniels er gode til at tilpasse sig så længe hele familien bare er der, og det er vi jo (:
Det er et meget større varmere hus, som er meget bedre egnet til en familie med hund. Haven er meget stor og huset ligger i kun et par 100 meter fra hvor vi bor nu så det er jo i samme dejlige område. Så på den måde er det jo en god forandring.

Er der grund til bekymring? Og hvad kan jeg evt gøre for at få hende til at finde sig godt tilpas i de nye omgivelser?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning Med Hund
  • #1   12. feb 2010 Så længe i er der og jeres ting er der tror jeg ikke det bliver et problem. Da jeg flyttede blev Kia passet så hun ikke blev stresset af alle de mennesker der gik ind og ud og så hun ikke gik i vejen.

Da hun kom hjem i det nye hus snusede hun lige til det hele og lagde sig så til at sove ved mine fødder som hun plejer :o)

• #2   12. feb 2010 Ihh det lyder godt, håber det vil gå ligeså godt med Lopa, har også tænkt på at få hende passet, det er en god ide tror jeg.

• #3   12. feb 2010 Jeg er glad for at jeg gjorde det med Kia.

Har så også katte. Men de kommer i bur og er på badeværelset mens der flyttes og de flyttes til sidst fra badeværelset i det gamle til badeværelset i det nye. Når der er ro på lukkes de ud så de i eget tempo kan undersøge huset. De vises mad, vandskål og toilet.

Når din vaps kommer hjem så hvis hende hvor hun skal gå hen for at komme ind og ud så hun kan sige til når hun vil ud. Ellers så lad hende tage det i eget tempo. Jo mere i slapper af, jo mere slapper hun af.

Det vigtigste i verden for din hund er dig da du styrer dens ressourcer. Omgivelserne betyder som regel ikke det store bare du er der :o)

• #4   12. feb 2010 Det burde ikke være noget problem - som Sanne siger, når bare I er der og resten af hjemmet er der, er de fleste hunde ok med det.

Hvordan er hun, når hun er med andre steder - eks. weekender og ferier? Det er en meget god indikator. Tror mine hunde tænker "hvis hendes ting er der, kommer hun nok igen" og så sover de og slapper af smiley

• #5   13. feb 2010 Vi har flere gange haft hund med på ferie sydpå i lejet hus, og det er utroligt som de begge har kunnet falde til fra dag 1, dog var der lidt tilpasningsproblemer dengang min tæve viste sig at være falsk drægtig, det er jo klart.

Så jeg oplevede at det var lidt ligesom børn, at bare dem de holder af er til stede, så er det fint nok.

Men jeg har hørt fra flere at man skal genoptage alenehjemme-træning, hunden kan ikke bare sådan lige være alene hjemme fra dag 1, det skal lige læres op påny.

Så jeg ville helt klart anbefale at holde en del feriedage i forbindelse med flytningen.

Noget andet er at flytterod, stressede mennesker, det smitter garanteret af. Så jeg tror at det kan lønne sig at planlægge godt og grundigt, så hele familien ikke farer forvildede omkring.
    Det optimale ville nok være at et menneske går fra til at være sammen med hunden, mens resten af familien roder og stresser:o)

Kommentér på:
Flytning Med Hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce