{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Hjælp- flytning med hund {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har været nød til at flytte fra min kæreste pga svigermor. Det betyder at jeg ikke har boet derhjemme i 2 uger i dag, men flyttede i weekenden ind i min nye lejlighed. Muggi har været på besøg nogle gange og i går kom han for at blive.

Problemet er at stedet jo er nyt for ham og man må i virkeligheden ikke have hund (det er ikke det der skal diskuteres her ;-)), men hvordan kan jeg sørge for at han har det godt og føler sig tilpas, og ikke mindst hvordan får jeg ham til at stoppe med at gø og skrabe på døren.

Jeg frygter at jeg vil få brok fra naboerne, men der hvor vi boede før, fik jeg at vide at han kun gøede i 1 minut når vi gik ud af døre. Kan jeg regne med at han stadig ikke gør mere eller risikerer jeg at han gør det hele dagen, indtil han vænner sig til stedet?

Håber nogen kan hjælpe mig ;-(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp- flytning med hund
  • #1   22. dec 2008 du skal jo nok ikke lige lade han være alene i starten, når det er så nyt.

• #2   22. dec 2008 uha ja det er noget svært noget, kan du ikke prøve at lukke ham ind i et værelse og lukke døren og så se hvordan han reagerer,og så prøve at lære ham det derfra.jeg har altid kunne lukke mine inde på et værelse fra helt små og de hverken gør eller skraber på døren ,men de går over hele huset normalt, men det er rart at kunne, hvis der kommer en fremmed hund på besøg eller noget andet. ja sikke en smøre. håber du får held med det

• #3   22. dec 2008 Jeg flyttede os sån temmelig hurtigt, og uden mulighed for at holde ferie. Så måtte os lade Simba være alene hjemme det nye sted, men så længe han har sin fatboy, vand i skålen, et ben og noget legetøj så føler han sig hjemme.....
    Den eneste måde du umiddelbart kan stoppe hans gøen og kradsen på døren er ved at træne alene hjemme forfra igen - (der er en million tråde herinde om det)....
    Har en idé om at hunden føler sig hjemme for ejer er, så hvis du har mulighed for at tilbringe en masse tid med ham, og både du og ham føler sig tryg, så tror jeg nu nok hurtigt at han forstår at der sakl han bo sammen med dig......;o))

Held og lykke med det, og håber du kan beholde ham uden nogen klager ;o))

• #4   22. dec 2008 Arh pis- jeg er på arbejde... Det var jeg nød til... smiley
    Jeg må hjem og starte forfra, men da jeg trænede med ham i går skrabede han på døren LIGEså snart jeg lukkede den og så begyndte han at gø...

• #5   22. dec 2008 **Simba**- det var også min første indskydelse og han har jo hele tiden været vant til at "blive efetrladt" om morgenen, nu er det her så bare et nyt sted.

Mange tak- ja, det håber jeg også for jeg går ikke af med ham smiley

• #6   22. dec 2008 Kan du ikke prøve at give ham et eller andet aktiveringslegetøj, så han er dybt koncentreret om det når du går?
    Et lækkert ben eller en bold med foder eller lign.??

Brug morgenen til at gemme godbidder rundt i hele huset, sluk lyset og lad ham bruge næsen til at finde dem?? - Tro mig, så sover han bagefter.....;o))

• #7   22. dec 2008 Jo, men koncentrationen forsvinder når han hører jeg går smiley I morges smed jeg et kødben ind gennem sprækken, efter jeg havde lukket døren. Han gøede alligevel, men håber det gik op for ham at det var mere spændende at gnave i benet. Jeg må prøve at gemme en masse godbidder i morgen tidlig- synes bare ikke altid han fatter det med mindre jeg gør opmærksom på det...
    Bold med fodder gider han ikk smiley

• #8   22. dec 2008 Eller kød de der ben med marv i, og når han har udhulet dem så fyld dem leverpostej, eller en anden livret ;o))
    Sørg for at lægge de første godbidder, så han nemt kan finde dem - prøv evt i eftermiddag eller i aften, så han fatter ideen med det, når du er der;o))

• #9   22. dec 2008 Ja, jeg syne sbare jeg har prøvet mange gange, men må jo prøve igen smiley Altså han skal se hvor jeg ligger dem ellers girø han op.
    Håber bare noget så inderligt at jeg kan få ham til at stoppe med at gø, ellers får jeg garanteret klager smiley

• #10   22. dec 2008 Vi havde samme problem da jeg flyttede ind hos min kæreste. Selvom Louie havde været der mange gange så hylede og gøede han i flere timer (hvilket resulterede i klager fra naboerne) men vi fandt så ud af at når han var lukket inde i soveværelset og havde musik så var der ikke noget. Han var simpelthen for utryg ved det store nye rum. Og så kan han jo ligge i vores sengetøj som dufter af os.
    Held og lykke med det.

• #11   22. dec 2008 Bodil, man er jo nødt til også at tænke på klagerne, hvis man ikke vil stå på gaden om få dage..

Og jeg tror da også at hun tænker på hunden..

Men ja, du er nødt til at starte alene-hjemme træning med ham. Kan du eventuelt fylde en kong eller marvben, som han så skal bruge energi på at få tømt? Det var en god hjælp for os i sin tid

• #12   22. dec 2008 Bodil- tror du helt seriøst at jeg ikke tænker på hunden?? DU må da være vanvittig! Jeg tænker på klagerne i forhold til om jeg må blive boede og ikke mindst om hunden må!!! Det er sgu da hunden det drejer sig om!

Mange tak- det kunne være jeg skulle starte alenehjemme træningen om igen og så starte i soveværelset eller stuen og lukke ham inde der.

Jeannette og Luna- det vil jeg prøve. Han plejer bare ikke at være vild med at skulle kæmpe for sin mad, men jeg må hjem og se om han ikke har skiftet mening smiley

• #13   22. dec 2008 Og Bodil- hvordan kan du tillade dig at sige at min hund ikke har det godt!? Det ved du absolut ingenting om, så det synes jeg helt ærlig ikke du skal blande dig i og klantre mig for! Tak

• #14   22. dec 2008 start for fra med alene hjemme træning i små bidder til han har vænnet sig til det.. Det er jo et nyt sted han skal være alene..

Da jeg flyttede rundt i min lejlighed(da jeg boede alene) blev tyson meget nervøs,ved bare at flytte rundt på møblerne,for så var det jo ikke som han kendte det smiley

• #15   22. dec 2008 Og nå ja.. Luna fik også kun adgang til gang og badeværelse i den periode.. så var der ikke så meget at holde styr på for hende.

Du kan evt starte med at putte en smule leverpostej i.. det dufter jo godt for sådan en hundenæse:-)

• #16   22. dec 2008 He, he, nej nu har jeg jo en halv lab, og næsen for mad fejler bestemt ingenting... Din er nok af en anden støbnning når det kommer til mad, ku jeg forestille mig....

Så må du prøve dig lidt frem, og se hvad er han er mest vild med.....;o))

• #17   22. dec 2008 Ja, må prøve mig frem med gode godbidder og så må jeg begrænse området han kan være på smiley

Hvor længe tror i det tager med hjemmetræningen? Altså snakker vi flere dage? Vil jo helst være så sikker som mulig...

• #18   22. dec 2008 Jeg måtte tage ferie i en uge udover den uge jeg havde taget til at flytte i..

Kommentér på:
Hjælp- flytning med hund

Annonce