{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

Acana grassland til muskelhund (DDB)?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er SÅ meget i tvivl om hvad jeg skal fodre min dejlige dreng med!!

Var helt sikker på, at han havde foderallergi - men er ikke så sikker på det mere.....tror faktisk hans reaktion skyldtes et tægebid, da hans symptomer nu er aftagende og han får stadig det foder han lige var startet op på ( Happy Dog )
- reaktionen kom få dage efter han fik dette foder - men jeg fandt samtidig en tæge på ham efter vi havde været i skoven....

Nu er mit dilemma er så om jeg skal fortsætte med Happy dog eller om jeg skal køre ham over på Acana.....har en sæk Acana stående, da jeg bestilte det da jeg troede han havde foderallergi.

Der er jo en vældig forskel i prisen - og rig er jeg skam ikke.
Men fodring af hunde er jo så meget oppe og vende i disse år og ud fra det meste af hvad jeg har læst, så skal der jo helst ikke være korn i det foder vi giver vores hunde - og det er der jo i langt de fleste mærker!!

Er vi blevet for hysteriske....?

Jeg er nervøs for ikke, at gøre det godt nok.....vil gerne give ham et foder hvorpå jeg kan sige, at jeg ihverfald har gjort mit ypperste for, at hans krop fungerere optimalt..og her tænker jeg langsigtet - vil jo gerne have ham så mange år som muligt...

Men hvad er et godt foder til en DDB?
Er træt af der ikke er udviklet et foder til disse hunde på baggrund af de fysiske problematikker racen kan døje med - således at foderet er forebyggende OG passer til denne type hund.

Mange bruger Happy dog til deres muskelhunde og de ser jo også fine ud......men er det godt nok?
Min dreng kan lukke nogle stygge prutter ud......og jeg mener, det kan være grundet optagelsen af foderet?

Min gamle boxer fes også rigtig meget - indtil jeg prøvede RC boxerfoderet som er lavet decideret til boxere og hvor piller er specielt udformet. Jeg troede ikke på, at det kunne gøre en forskel - men det gjorde det!

Acana grassland - er det godt nok? Det er ikke specifikt lavet til store hunde og kigger man på den fodermængde der skal gives.....stopper info allerede ved....tror det er 40 kg - og min dreng vejer jo langt mere end det...

Hvad tænker i?

Er jeg for hysterisk?
Fodring til hundene er en videnskab efterhånden....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Acana grassland til muskelhund (DDB)??
  • #1   6. dec 2009 Hvis du skal bruge acana skal du give ca 2 % af dens kropsvægt.
    Har nemlig regnet ud at sådan er det med det meste foder.

    Den er godt nok lidt dyrere end så mange andre typer, men regner du ud på dagsbasis er det ikke væsentligt dyrere.

    Når hunden har fået det et stykke tid, kommer der meget mindre ud den anden vej


  • #2   6. dec 2009 Jeg mener jo at pris og kvalitet hænger sammen, når vi taler dyrefoder og umiddelbart er Happydog etmeget billigt produkt og de nævner selv at der er diverse kornsorter i foderet, som noget af det første.
    Jeg ville nok ikke fodre med det, slet ikke en DDB. Men det er jo forskelligt hvordan man har det med foder.

    Vores DDB er svær at holde vægten på, hun bliver nemt for tynd. Så hun får Royal Canin Great Dane foder, fordi det har en høj fedtprocent og det skulle tage specielt hensyn til hjerte og led/knogler iforhold til indholdet og DDBén er jo disponeret for SAS og HD. Desuden er det i store bidder på størrelse med små frikadeller, så hun ikke sluger det, men tygger det ordentligt.
    Royal canin Giant, som jo ellers ville passe til en Mastiff, er der for lidt fedt i til Rynke.
    Hun Trives fantastis på Royal canin Great Dane foderet, afføring en gang om dagen, god energi, blenk pels, fælder meget lidt, fine øjne osv. Men jeg ville gerne ha´hende skiftet over på et foder helt uden korn, ris, majs osv og gerne uden nogen former for tilsætningsstoffer (Acana, Orijen eller lignende). Men hun trives bare super på det hun får, så jeg er lidt i tvivl.

    Hun har ikke allergi.

    Jeg har lige købt Acana tl vores Franske Bulldog, så nu ser jeg lige hvordan hun kommer til at trives på det.
    Hun får nu Royal Canin Allergifoder fra dyrlægen og det koster vist tæt på 700 kr for kun 10 kg mener jeg, så Acana er meget billigere.
    Men generelt er jeg ligeglad medprisen, de skal bare ha´det bedste.


  • #4   7. dec 2009 Så lang tid din hund trives og har det godt, så er jeg overbevist om at det er underordnet hvilket foder man giver sin hund.

Kommentér på:
Acana grassland til muskelhund (DDB)??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce