{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.715 visninger | Oprettet:

Acana grassland til muskelhund (DDB)?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er SÅ meget i tvivl om hvad jeg skal fodre min dejlige dreng med!!

Var helt sikker på, at han havde foderallergi - men er ikke så sikker på det mere.....tror faktisk hans reaktion skyldtes et tægebid, da hans symptomer nu er aftagende og han får stadig det foder han lige var startet op på ( Happy Dog )
- reaktionen kom få dage efter han fik dette foder - men jeg fandt samtidig en tæge på ham efter vi havde været i skoven....

Nu er mit dilemma er så om jeg skal fortsætte med Happy dog eller om jeg skal køre ham over på Acana.....har en sæk Acana stående, da jeg bestilte det da jeg troede han havde foderallergi.

Der er jo en vældig forskel i prisen - og rig er jeg skam ikke.
Men fodring af hunde er jo så meget oppe og vende i disse år og ud fra det meste af hvad jeg har læst, så skal der jo helst ikke være korn i det foder vi giver vores hunde - og det er der jo i langt de fleste mærker!!

Er vi blevet for hysteriske....?

Jeg er nervøs for ikke, at gøre det godt nok.....vil gerne give ham et foder hvorpå jeg kan sige, at jeg ihverfald har gjort mit ypperste for, at hans krop fungerere optimalt..og her tænker jeg langsigtet - vil jo gerne have ham så mange år som muligt...

Men hvad er et godt foder til en DDB?
Er træt af der ikke er udviklet et foder til disse hunde på baggrund af de fysiske problematikker racen kan døje med - således at foderet er forebyggende OG passer til denne type hund.

Mange bruger Happy dog til deres muskelhunde og de ser jo også fine ud......men er det godt nok?
Min dreng kan lukke nogle stygge prutter ud......og jeg mener, det kan være grundet optagelsen af foderet?

Min gamle boxer fes også rigtig meget - indtil jeg prøvede RC boxerfoderet som er lavet decideret til boxere og hvor piller er specielt udformet. Jeg troede ikke på, at det kunne gøre en forskel - men det gjorde det!

Acana grassland - er det godt nok? Det er ikke specifikt lavet til store hunde og kigger man på den fodermængde der skal gives.....stopper info allerede ved....tror det er 40 kg - og min dreng vejer jo langt mere end det...

Hvad tænker i?

Er jeg for hysterisk?
Fodring til hundene er en videnskab efterhånden....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Acana grassland til muskelhund (DDB)??
  • #1   6. dec 2009 har svaret i gruppen

  • #2   6. dec 2009 Med Acana Grassland prutter han bestemt mindre. Du kan jo bruge den pose du allerede har købt og se hvad du synes. Jeg skifter selv mellem Acana og Orijen, men som du selv er inde på så er det dyrt foder i forhold til hvad du ellers kan få for pengene. Til gengæld vil jeg vove at påstå, at kvaliteten også er derefter og der tilsat spildprodukter af spildprodukter i billigt hundefoder.
    Acana kører dog også med en Acana Adult large Breed til omkring 425 ,- for 13,5 kg på Petfoods.dk


  • #3   6. dec 2009 Jeg bukker mig i støvet for dig Chine:)
    Fantastisk indlæg;)


  • #4   6. dec 2009 Uhh, der var da lige det perfekte julegaveønske...tak;))

  • #5   6. dec 2009 Bella får Happy Dog Irland, hun er glad for det

  • #6   6. dec 2009 Chine:

    Hvorfor skifter du sommer og vinter? Har det noget med produktion af fedtlaget?

    Hvad er der i Afrika?

    Tænker om der er noget forebyggende mod f.eks. HD osv?

    Omega 3 og 6 fedtsyrer - glucosamin mv??

    Og er der egentlig det i Acana?



  • #7   6. dec 2009 Oki

    Nu har jeg sat og sammenlignet de 3 typer: Orijen, Ascana og Afrika

    Acana:
    Der er mere glukosamin i pr kg end der er i orijen.
    Proteinindholdet er lidt mindre end i orijen - det samme gælder fedtindholdet.

    Der er omega 3 og 6 i både orijen og acana

    Afrika:
    Meget lavt fedtindhold og proteinindhold i forhold til de to andre.
    Relativt højt askeindhold.
    Ingen omega 3 og 6 - efter hvad jeg umiddelbart kan se?
    Ingen glukosamin?

    Set ud fra min hund, så vil jeg skulle tilføre omega 3 og 6 via en god fiskeolie, samt glukosamin. Og da han har et relativt højt energiniveau - kan jeg være nervøs for, at fedtindholdet er for lavt i dette foder.
    Dette kan dog afhjælpes ved tilførsel af f.eks. olie.

    Har flere gange hørt, at DDB ikke bør få et foder med for højt proteinindhold....hvorfor er jeg faktisk i tvivl om?

    Umiddelbart hælder jeg mest til acana, da det indeholder en del glukosamin og fordi en af de animalske kilder består af fisk som min hund har godt af grundet en øjensygdom.

    Tænke tænke tænke.....

    Kan jeg veksle mellem acana tørfoder og rå fodring?
    Altså evt. have en ugentlig bendag, give kallun, fisk, hest eller andet engang imellem....f.eks. en aften om ugen istedet for den ration tørpiller han skulle have haft - eller vil det ødelægge det hele?





  • #8   8. dec 2009 Det lyder godt:)

    Acana det bliver så;)

    Hvor meget blander du det Chine? Her tænker jeg, får de råt hver dag og tørt hver dag?


  • #9   8. dec 2009 Ja jeg tror hunden bliver glad, men det er jeg også, når jeg føler jeg giver ham noget godt:)

    Giver det ikke maveproblemer, at skifte på den måde? Nej det gør det jo nok ikke ellers ville du jo ikke gøre det;)

    Jamen så vil vi gå igang med projektet.

    Bør jeg køre ham langsomt over på acana fra det foder han får nu - eller bør jeg faste ham i et døgns tid og så give ham kallun i nogle dage og så derefter introducere ham for det nye tørfoder??



  • #10   8. dec 2009 Oki - det vil jeg gøre så:)

    Tusind tak for din hjælp og rådgivning.

    Ønsker dig en rigtig god jul:)


Kommentér på:
Acana grassland til muskelhund (DDB)??

Annonce