Hundeopdragelse {{forumTopicSubject}}
Jeg fik lyst til at skrive dette indlæg uanset om jeg får på puklen eller ej:)
Vi har to hunde, dem kan i læse om på vores profil, disse to hunde er opdraget efter de nye metoder, altså godbidder og masser af ros, nogle ting har de da lært, men de læret også at styre hjemmet når der ikke var godbidder i sigte.
Jeg tænkte som en gal, for jeg har altid haft hund og startede min første træning tilbage i 1982, hvor jeg havde to store Schæfere.
Vi havde aldrig de problemer som vi har nu, idag har vi stressede hunde som konstant tigger godbidder og går hvis der ikke forefindes nogen, de hører ikke efter og gør som vanvittige af folk, de hopper op og ned alle steder og gør præcis hvad der passer dem bedst, altså med mindre de får godbidder.
Nå men jeg tænkte på træning dengang og har set rigtig mange af Cesars udsendelser, ham hundeviskere.
Hans opdragelsesmetoder er præcis dem vi brugte dengang og de virkede, jeg havde som sagt to store hunde og to meget små børn og mine hunde var glade men ikke stressede hunde, som faktisk lystrede, den ene gik sågar vagt hos ISS.
Og sådan har mine hunde været opdraget op til idag, jeg har altid haft glade hunde, men rolige hunde, jeg har enddog haft en Schæfer der ikke kunne med andre hanner, men når jeg var der , kunne jeg faktisk tage dem med ind i hjemmet, ergo jeg var overhund. På et tidspunkt havde vi 4 store hunde, tre hanner og en tæve, helt uden problemer, det kunne vi bestemt ikke have haft idag.
Nå men tilbage til mine tanker, jeg kunne snart ikke holde ud at hundene styrede vores liv her hjemme mere så jeg tog skeen over i den anden hånd og gik tilbage til de gamle metoder(jeg slår ALDRIG mine hunde, hvis nogen skulle få den tanke).
Efter 14 dage var der en mærkbar forskel, min mindste hund som altid har været super stresset kunne pludselig sove om aftenen når vi så tv, hvilket var umuligt før, den store er holdt op med at gø og går pænt i snor og generelt er der langt mere ro på hundene end før.
Alle nyder det, også hundene, for en hund synes ikke stress er rart, selvom den måske får godbidder , for det var hvad vi gjorde, vi forstærkede ham i at stress var ok, når vi forsøgte at berolige med godbidder.
Jeg er af den overbevisning at det her er fremtiden for nogle af os, så vi igen kan gå på gaden og møde andre hunde, dog møder jeg desværre mange som stadig står med deres godbid og en vovse der bare er helt ligeglad og stikker hen til en.
Hvad i gør må i selvom, men jeg er helt imod godbidder til træning, dem får de masser af i det daglige til at gnave i og hygge med, men når vi træner, ja så er det mig de skal lytte til, ikke en pølse.
Igen om jeg får på puklen er jeg ligeglad med, hvis nogen kan bruge mine råd er jeg blot glad.
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 27
Men er meget imod cesar's trænings metoder. Har set ham tage vildt angste hunde ud til det de er allermest angste for. Det er ikke iorden..
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 108
Har en 100% stress fri og rolig hund der ved hvor hun høre til og stortrives:-)
Hundeopdragelse
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside