1.095 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor ingen hvide hunde? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil først sige tak fordi vi må være med i gruppen.
Men jeg studsede over noget i reglerne - INGEN hvide hunde. Hvorfor det?
Det undre mig bare...
/Jeanette
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Læs: (link fjernet)
Hvis hunden er medlem af DRU eller DKK under Hvid Schæfer - er det så ikke en Hvid Schæfer?
Her er hvad jeg også læste: " Det er IKKE tilladt at krydse hvid schæfer med hvid hyrdehund , hvis man vil have DKK stamtavler på sine hvalpe
En af grundene er at man ikke anvender de samme eksperter til at godkender *HD billederne ( DKK anvender FCI godkendte)".
Lobo var stamfader til både de hvide hyrdehunde og hvide schæfere.
Samtidig skriver "hvid schæferkundeklub" følgende:
"I 1997 fik Hvid schæfer navnet Hvid Hyrdehund i Dansk Kennel Klub og FCI. Racen blev d. 1. januar 2003 godkendt af FCI og skiftede samtidig igen navn til Hvid Schweisisk Hyrdehund. Den nye race blev i 2003 foreløbigt anerkendt i FCI"
Lidt længere nede skriver de:
"Navnet Hvid Schweisisk hyrdehund anvendes hvis hunden er stambogsført i DKK. Hvid Hyrdehund/schæfer kaldes den samme race når den stambogsføres i DRU. I alle andre klubber i Danmark kaldes den Hvid Schæfer"
Sakset fra Dansk Hvid Schæferhunde klub (link fjernet)
Team Glarbo - ved du godt at Schæfer betyder hyrdehund Så i mine øjne er de hvide Schæfere ligeså meget Schæfere som alle andre farver. I realiteten kunne det ligeså godt hedde Sort/gul hyrdehund, så, eller grå hyrdehund? Hvis det er sådan man vælger at se på det.
apr 2008
Og så er det forresten en af Caths hvalpe :o)
apr 2008
Hun er i trodsalderen lige nu og så er hun også ved at "lugte" af dame, så hanhundene er ved at være interesserede i hende hehe
Hun er dog ikke gået i løb endnu....
Team Glarbo - det er også helt fint, det var nu også bare et spørgsmål :o)
Hvorfor ingen hvide hunde?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside