3 årig hund tisser. 3 årig hund tisser.
Hej.
Har en 3 årig Kleinspitz han der for nyligt er begyndt at tisse over alt i lejligheden om natten, han startede med kun at tisse hvor vores 5 måneder gamle pomeranianhvalp havde tisset, men nu gør han det alle steder.
nu er hvalpen så småt renlig, men nu tisser den voksne hund på alt, på gulve og møbler.
Han er for 2 år siden blevet kastreret.
Har prøvet at vasker alt begge hunde har tisset på med rodalon, men det har overhovedet ikke hjulpet, tvært imod tisser han endnu mere nu.
Hvad kan jeg gøre?
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
Jeg håber godt nok du får stoppet ham, for det kan da godt blive træls i længden ellers...
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 326
Den "gamle" hund skal helst have lidt mere opmærksomhed end hvalpen og altid først. Ellers kan der nemt opstå jalousi.
Går i ture med ham alene? Uden hvalpen? Gør i ting hvor hvalpen ikke er med?
Prøv at give ham mindre plads om natten - så han ikke har mulighed for at "tisse overalt i lejligheden". En hund har ikke lyst til at ligge og/eller sove i nærheden af sit "toilet". Så hvis du begrænser pladsen, hvor han skal sove - burde det afhjælpe problemet.
Rodalon fjerner blot lugten af urin - og det er måske derfor din hund føler han skal "afmærke" sit territorie igen?
Du kan evt. købe noget "gå-væk-hund" i en dyrehandel. Men jeg vil tro, at mindre plads om natten (eller hvornår problemet opstår?) vil hjælpe meget.
Har du ikke et rum, du kan spærre af? Hvor han så kan have sin seng og vandskål? Køkken? Bad? Rum hvor det er let at gøre rent, hvis uheldet er ude igen...
Lang smøre - håber det hjælper... ;o)
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 9 Hunde: 5 Emner: 53 Svar: 157
Vil prøver at lukke ham inde på badeværelset så og se om det hjælper, eller må jeg prøve med gå-væk-hund.
mange tak for svarene:)
3 årig hund tisser.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside