3 årig hund pludslig urenlig? 3 årig hund pludslig urenlig?
Hej alle sammen.
Jeg har min dejlig hund på lidt over 3 år, hun har aldrig før lavet noget inde imens jeg har boet for mig selv ( 2 år)
Men hun har nu 3 dage i træk lavet inde i mit soveværelse når jeg tager af sted på arbejde, er væk i 6,5 time.
Hun bliver luftet godt inden og laver begge dele inden vi går ind igen.
Hun er vant til at være alene hjemme hvis jeg skal noget hvor hun ikke kan komme med, og der har aldrig vært noget før.
Men hun er ikke vant til det er næsten hver dag jeg skal af stedet, kan det være derfor hun pludselig er begyndt at lave inde?
Jeg var aaborg zoo her den anden dag, og det tog længere tid end forventet (det var med hele familien så alle skulle jo se alt) ja faktisk var jeg væk hjemme fra i 12 timer, ved godt det er ALT for længe så det behøver jeg ikke få at vide, men jeg kan jo ikke bestemme hvor længe de andre må bruge i zoo. Men imens jeg var af sted havde jeg lukket til soveværelset, og hun havde ikke lavet noget da jeg kom hjem, så hun kan jo sagtens holde sig.
Nogle der har en idé om hvorfor hun så gør det i sove værelset hvis hun kan komme til det, når jeg ikke er hjemme?
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
jul 2009
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 51 Svar: 192
Maria H: hun er ikke blevet flyttet et nyt sted hen, hun plejer at være i hele lejligheden når jeg ikke er hjemme, det e kun soveværelset jeg nu har lukket så hun ikke kan komme de ind mere når jeg ikke er hjemme.
Kennelmor !: De første 2 gange var det urin og sidste dag var det afføring hvor hun havde spist næsten det hele (hun plejer ikke spise sin egen lort, hun tager nogen gange en katte lort udenfor hvis jeg ikke ser den)
Birgitta L: Ja jeg må lukke døren, men ville helst den stod åben for hun pleje at ligge inde sengen.
Jeg begyndte at arbejde for 2 måneder siden og det er først nu her i sidste uge hun begyndte på det.
og med hensyn til om det kunne være pga. nye spise tider og gå ture tider, så har vi ingen faste tider. Fordi vi tit er alle mulige steder henne og det er lidt forskelligt om det er smartest at fodre inden eller efter osv.
- Kan det være hun føler sig overset eller noget?
apr 2011
Angående det et hun tisser inde, så skal man altid have blærebetændelse i baghovedet, har hun det kan det være svært for hende at holde sig så længe.
Det kan selvfølgelig også være et tegn på at hun ikke kan lide at være alene hjemme eller at hun er alene i for lang tid.
Men ja prøv da i første omgang at lukke den dør, så hun ikke kan komme derind, hvis det hjælper er det jo en nem løsning.
Og så skal du være opmærksom på at få gjort ordentlig rent efter hende, for har hun udset sig et sted og har tisset der, så er det måske hendes toilet nu. Hvis du kan vaske duften helt væk kan man ændre adfærden. Du skal vaske grundig med urin off eller rodalon, brug ikke noget med salmiak i.
jul 2009
Men tror som ikke det er blærebetændelse for er døren lukket der ind til kan hun nemt holde sig:)
Det er det værste sted hun har valgt sig, det eneste rum i hele lejligheden med gulvtæppe selvfølgelig..
apr 2011
jul 2009
Grunden til hendes mad altid er fremme det er, at da jeg tilbød hende mad nogle gange om dagen var det ikke særlig tit hun ville spise når det var fremme. Hun bruger nemlig lang tid på at gå frem og tilbage og lugte til maden før hun gir sig til at spise.
jul 2009
der har ikke vært noget siden, så længe døren er lukket til soveværelset :s
jul 2009
Jo hun kommer da med i skoven, det er for hendes skyld vi tager så nogle steder hen
jul 2009
Vil da helt sikkert finde på nogle spændene ting vi kan lave sammen på morgen turen
3 årig hund pludslig urenlig?