{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.007 visninger | Oprettet:

Nytår med bange hund! {{forumTopicSubject}}

Hei allesammen.

Håber i kan hjælpe med lidt råd og evt nogle svar på mine spørgsmål. smiley

Vi har en han hund på ca 16 måneder.
Og han er simpelthen så bange for fyrværkeri.
Sidste år til nytår var Rex mega bange da der blev fyret fyrværkeri af. Så bange at han sjat tissede nogle steder og han ville slet ikk op til hverken mig eller kæresten, han ville bare ligge under stuebordet, og der lå han så og rystede som en gal og var mega bange.

Og havde simpelthen så ondt af ham, og havde hørt at man ikke måtte trøste sin hund når det var den var bange, ved ikke om det er rigtigt, men jeg kunne altså ikke lade være med at trøste ham.

Men i år har vi så tænkt os at give ham sådan en pille så han sover igennem det hele.
Og jeg kunne rigtig godt tænke mig og høre om nogen andre har prøvet med sådan en pille?
Og hvor lang tid den virker?
Og med mad og sådan?
Og så self om både gode og dårlige oplevelser med det.

Sorry det blev så langt, men vil helst gerne vide lidt om det inden det er og hvis det bliver det.

Knus Jean

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytår med bange hund!
  • #1   30. okt 2009 Til det med at tryste en hund, er bare man ikke må sige "nååårh hvor er det synd for dig" fordi man styrker dens frygt. Men ting som "kom nu der sker ikke noget" vil der i mod hjælpe smiley

• #2   30. okt 2009 Okay. smiley
    Gjorde også lidt som den sidste måde du skrev, prøvede og virke glad og sådan.

• #3   30. okt 2009 Godt smiley

• #4   30. okt 2009 Herhjemme gav vi godbidder og legede når vores hunde blev bange . så glemte de at der var ngoiet at frygte og til sidst blev lyden der før gjorde dem bange ikke vigtig mere.

• #5   30. okt 2009 Vi har prøvet med godbidder men han gider ikke engang snuse til dem. Og legetøj har vi også prøvet, det var heller ikke en succes. smiley

• #6   30. okt 2009 Jeg har gjort det at jeg har en bøtte med guffer stående og når der bliver fyret af, siger jeg omgående dygtig og så vanker der guffer. Det har virket her.
    Det samme gør jeg i tordenvejr.

• #7   30. okt 2009 Jeg har ikke prøvet piller, men snak med dyrlægen om hvor volsomt det er, og få piller der er stærke nok til og tage hans angst.
    Jeg kan forstå det er meget slemt, så derfor skal han have nogle piller der er stærke nok.

• #8   30. okt 2009 En anden mulighed , hvis det kun er slemt lige nytårs aften er og finde en pension langt ude på landet hvor han kan være lige den aften.

• #9   30. okt 2009 Det er også meget slemt, han flyver lige under bordet, og så er han ikke til at få kontakt til, og man kan næsten ikk få hans opmærksomhed.
    Han vil slet ikke op til nogen af os, bare være så langt nede på gulvet som overhovedet muligt. smiley
    Og har det bare så dårligt med det.

• #10   30. okt 2009 men normale godbidder er måske ikke spændende nok .
    Hvad med pølse stykker eller råt kød ? smiley

• #11   30. okt 2009 utrolig stor forskel der er på hunde når det kommer til sådan noget som fyrværkeri..
    første år vi havde freja (hun er nu 2½) var hun ikke bange for hun vidste ikke hvad det var.. vi var lige ude i haven og tisse på et tidspunkt og så kom der en raket.
    hun gøede lidt af den og jeg roste hende for ikke at være bange. så kom der en mere og en mere og så var det ikke så sjovt mere.. hun var rimelig bange resten af aftenen og lå bare inde i soveværelset, hvor jeg så havde sat en radio ind for at give lidt andet lyd..

jeg fik så fat i en fyrværkeri cd som jeg afspillede et par gange i ugen den følgende sommer og op til jul/nytår og det hjalp. hun var slet ikke bange nytårsaften, men selvfølgelig ville hun ikke rende rundt ude i haven hele aftenen.

så nu er jeg spændt på at se hvordan hendes 3. nytårsaften kommer til at gå.. smiley

• #12   30. okt 2009 Vi giver Mie sådan nogen Relax piller så hun falder til ro og de virker fint =0)

• #13   30. okt 2009 Jeg har været forbi dyrlægen og fået piller til min ene hund (den anden er ik bange).
    I år vil jeg prøve DAP,det skulle være rigtig godt til bange hunde,DAP skal vist også bestilles gennem dyrlægen.

• #14   30. okt 2009 puha, ja så kan det godt være vi dropper pillerne.
    Tror vi prøver det der DAP. Der har også været god omtale af det i en anden gruppe jeg også har skrevet i. smiley
    Men tak for svarene allesammen.

• #15   31. okt 2009 Hej!

Vi prøvede også med de piller til vores gamle hund Rex (amr. bull) Han blev ligesom Manse og manden måtte tilbringe hele nytårsaften med at ligge og holde om ham, så bestemt en dårlig oplevelse for vores kære Rex.

Sidste år var Basse kun helt ny lille hvalp, så han sov heldigvis så tungt at han intet opdagede.

I år vil det selvfølgelig være noget andet, men vi vil bestemt ikke give ham noget.

Vi bliver hjemme hos ham og må bare gøre vores bedste for at han hygger sig, så han måske "glemmer" det der sker udenfor.

• #16   31. okt 2009 Min Bella er MEGET bange mht fyrværkeri.
    Vi har prøvet en pille, men jeg syns det var synd, for det var SÅ tydeligt at hun stadig var lige så bange, hun var bare for sløv til at vise det.
    Vi har også prøvet sådan en trænnings CD, men har måtte give op.

Da Bella stadig bor hos mine forældre, og de ikke rigtig gider det helt store til nytår, så tager de hende med på en campingplads på lars tyndskids marker, hvor der ikke må affyres fyrværkeri. De tager afsted med nogle venner, og hygger sig på den måde, med en fest, uden knald (:

• #17   1. nov 2009 Kender det har osse en der har været bange..Fik noget beroligende hos dyrlægen ( Meprobamat 400 mg).skal have en start dosis som udregnes efter vægt og så kan man supplere hen ad aftenen..det har virket rigtig godt , hun blev ligeglad med skyderiet. Samtidig gør jeg det at jeg går en lang tur med hende om eftermiddagen..ca.2 timmer så hun blir træt...har masser af godbidder med..hvis der kommer høje skudlyde...er jeg positiv over for hende.. siger ex. " hvad var det, er det sjovt, dyyyygtig og god bid..så kom hun til at forbinde skudene med noget positivt....hun er nu 6 år og det var kun de 2 første år jeg var nødt til at medicinere hende....i dag klare hun det fint.....håber min erfaring kan bruges af andre.....det er rigtigt ikke pylrer om hunden når den er bange ..det forstærker hundens angst......Abby`s mor

• #18   3. nov 2009 Har samme problem med min hund. Bor på landet og her skyder de af en gang i mellem med jagt og min hund er sindsyg bange, han ryster og sjavler helt vildt, vil hverken ha guf, ud eller lege. Han ryster som om der er jordskælv.

Til Nytår har vi samme problem, vi får ham ikke uden for en dør, lige så snart der bliver skudt af en gang og til dagen efter. han sjat tisser ikke han holder sig, men det er heller ikke sundt. Så overvejer virkelig også en pille i år

Kommentér på:
Nytår med bange hund!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce