1.905 visninger
|
Oprettet:
Agility - hvornår må hun? {{forumTopicSubject}}
Jenna er simpelthen en lille krudtugle! Og jeg vil gerne tilbyde hende noget "arbejde" ud over lydighed (som jeg tror hun finder lidt kedeligt bortset fra godterne *S*). Hvor gammel skal hun være før hun må starte på Agility? Findes der mon nogle hvalpehold i Agility hvor man tager hensyn til deres fysik?
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.074
Hvor bor du henne i verden?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 131
Hun er knap 5 måneder. Vi bor mellem Randers og Hadsund.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.342
jan 2007
Meningen er at vi hjælper hinanden med at træne, og folk der har lyst til at prøve om det er noget for dem, kan give det et forsøg.
Hvis du er interesseret i at prøve det, kan jeg sende lidt nærmere info:o)
aug 2007
I vores klub har vi ikke rene Rally-hold da det kun bruges til afveksling som suplement til alm. lydighedstræning. Trænerne har vurderet at det ville blive for trivielt at træne det fast, men ved ikke om der er rene Rallyhold andre steder??
Men spørg i din klub hvad de kan tilbyde af kurser og hvilke muligheder du har med din hvalp for yderligere aktivering?
aug 2007
Ved ikke om der er steder du kan hyrde hvor du bor?? Ved der ligger nogle super gode steder på Fyn..
jul 2009
"Vi" kunne godt tænke os lidt mere action
Jeg synes Jenna har så meget krudt at gi af - krudt jeg gerne vil bruge fornuftigt. Når de f.eks har fri leg til aller sidst i træningen hun kaster sig med KÆMPE energi ind i kampen med 2 dobbelt så store malutter, og selv om de gerne er de 2 imod hende klør hun på med krum hals. Der ud over hyrder hun ivrigt alle de hunde der trækker sig fra hendes opfordring til en rask slåskamp - hun virker spængfuld af energi selv efter en times træning. De andre taler om hvor trætte deres hunde gerne er bagefter...Jenna virker ikke spor træt. Men det er måske typisk aussie?
jul 2009
aug 2007
Det skal selvfølgelig foregå under kyndig vejledning, og der er stor forskel på om hunden arbejder med fårene, og ikke bare jagter dem... Mange tror at deres hunde kan hyde fordi de løber efter nogle får i en time.. Når hunden tænker over hvad den laver, og lærer og arbejde sammen med sin fører om et stykke arbejde, så går det altså op i en højere enhed, mange hunde bliver faktisk roligere og får mere selvtillind af at arbejde med det de er lavet til.
jan 2007
Nu er en islænder og en aussie self på ingen måde det samme, men Reiki får lov at hente hestene ind om aftenen med jævne mellemrum (self ikke bare på egen hånd -jeg går med og fortæller ham hvornår, hvorhen, i hvilket tempo osv)
Jeg har ingen erfaring med at hyrde, og vil ikke ligefrem påstå at kunne træne hunden til det. men det at han bruge hans evner under kontrollerede forhold og at vi har fået sat nogen kommandoer på hvad han skal, hvornår og hvornår han skal stoppe, har gjort at han ikke længere farer uhæmmet udover folden for at jage hestene. Nu er det jo noget han gerne må -når jeg siger det, og så er det pludselig ikke længere så interessant på egen hånd.
Gaia er osse stadig fuld af energi når vores træning er færdig -hun er helt klar på leg og ballade bagefter, hvis v tager på gåtur e.l.
Men det betyder ikke at hunden ikke kan være træt. Jeg kan i hvert fald mærke at Gaia bliver træt på en helt anden måde end andre hunde vi har haft i familien. Så længe vi er ude, så er hun klar. Uanset om vi har trænet, gået tur i 3 timer, leget eller hvad vi nu har. MEN når vi kommer hjem, så er dte jeg mærker forskellen på om hun er træt eller ej. Oftest tager hun nemlig en god lur derhjemme, når vi har været ude at træne:o)
aug 2007
Jeg har brugt det med mine, når jeg ved at de er mentalt trætte, og har fået brugt kroppen, og det er fair at jeg beder dem slappe af, så får de noget at tygge på og hygge sig med det, og på den måde kommer de ned i tempo igen..
Agility - hvornår må hun?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside