{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.907 visninger | Oprettet:

pas på vores dejlige race!!!!! {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen, jeg er meget intereseret i at der bliver et rigtigt godt, avls arbejde omkring vores race, for den er meget følsom, da den jo ikke er så gammel, så håber virkeligt at vi kan gøre alt for at den er i stadig positiv udvikling, hvilke forældre har jeres dejlige hunde? vores bertha er hvalp af, Far Geronimo...med en fin LBA tavle
Mor Illaga....også med fin tavle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pas på vores dejlige race!!!!!
  • #1   7. sep 2009 hvordan går det med karla, er hun ok

• #2   7. sep 2009 har i ikke talt med dyrlægen om at bruge flexvital, det gør vi til vores den gamle som har slidgigt, det indeholder glusomin som er godt for ledende, og skader ikke da det ikke er medicin men et kosttilskud

• #3   7. sep 2009 og ja jeg lånte lige navne af vores hundes forældre, håber ikke det gør noget, hvem laver blandinger af OEB. og AMB. og har stamtavle?

• #4   31. okt 2009 Jeg er ny i dette forum, men kan kun støtte op omkring om ikke at ødelægge en race. Jeg har en lba på 12 år som er købt i pa Usa af mike walz han er en 100% leavitt. Der er mange i europa der arbejder på at føre david leavitts fine arbejde videre .Men der er også mange der blander hunde og sælger dem som olde english bulldogge. Det er derfor han er begyndt at kalde sine hunde leavitt bulldog eller LBA.

• #5   31. okt 2009 Du kan finde kenneler med ægte lbaèr på den europæiske webside
    http://www.leavittbulldogassociationeurope.com/
    eller på den amerikanske web side
    http://www.leavittbulldogassociation.com/

• #6   8. nov 2009 Hvorfor er det lige at vi endligt ikke kan få vores hunde registreret og godkendt ved dkk....??????

• #7   8. nov 2009 jeg tror det er grundet alderen på racen, den er forholdsvis ny

• #8   8. nov 2009 oki...ja for var lige i herning og gå og kikke igår..
    og alle jeg mødte fra DKK sybdes hun var så dejlig og så meget sunder ud end de alm englske bulldog´s

• #9   9. nov 2009 Hej alle

Den nenneste måde at hjælpe vores dejlige race på er at man kun køber af, eller avler med lba godkendte kenneler. Der er to steder på nettet hvor man kan se hvem der er godkendte
    Den amerikanske side: http://www.leavittbulldogassociation.com/
    Eller den europæiske side som lige er startet op: http://www.leavittbulldogassociationeurope.com/
    Der kan man med sikkerhed for hjælp med avl eller hvis man vil købe en ny hvalp. Og som peter siger vi skal passe på vores race da den er helt ny og stadigt meget skrøppelig . Det er derfor man i dag diskutere i om at en 100% lba skal kaldes Lb og dem der er under skal hedde oeb.

Mvh

Lars

• #10   23. nov 2009 ja det er sku ikke godt....

• #11   23. nov 2009 Hvor har i set den annonce med blanding af vores racer, med en oeb og eb

Har den været i for nylig. Der burde jo være nogen der kontaktede ham.
    Kan i give mig noget info om annoncen, så vil jeg gøre det.

Lars :-((((((

• #12   23. nov 2009 Vil i være sikre på at få en ægte oeb så søg på LB ( leavitt bulldogs ) så er i sikre på at få en ægte oeb.

Lars

• #13   24. nov 2009 BLAND IKKE OEB MED ANDRE RACER

Dette er hvad jeg har skrevet til dem der prøver at sælge en oeb hvalp hvis forældre er en oeb og en eb. smiley

Hej

Jeg spørger lige:-(

Nu har jeg en oeb, det er jo en race ikke en masse betegnelse.
    Vi gør meget for racen oeb, vi har en europæisk og en amerikansk web side. Det du sælger er ikke en oeb, Så burde du ikke kalde det som hvalpen er, nemmelig et gadekryds.

Du blander vil heller ikke en dobbermand og en puddel for derefter at kalde den en puddel vel.

Et er at blande racer, men man skal ikke misbruge racenavne især ikke i dissse tider, med så meget fokus på muskelhunde.

Her kan du læse om oeb eller lb (leavitt bulldogs som de bliver kaldt i dag på grund af at der er så mange der misbruger navnet oeb.

europæisk web side: http://www.leavittbulldogassociationeurope.com/

amerikanske webside: http://www.leavittbulldogassociation.com/

Lars

• #14   3. dec 2009 HMMMMM så den gal igen..
    en englsk bulldog og en olde englsk buldog efter sigende endda en lavatit.. er blevet parret og en af hvalpene er til salg her inde som olde englsk bulldog...
    Trist Trist...der står dog ikke at det er med stamtavle...
    men prisen er da iorden....9000

• #15   1. feb 2010 Nu er vi jo nye her og kan godt se at denne debat ikke er helt ny, men jeg har et lidt andet syn/vinkel at se det på og synes den bør komme med debatten smiley

Jeg undrer mig en del over denne debat her. OEBen er en blandingsrace, hvor hovedformålet er at få en mere sund og atletisk Engelsk Bulldog, som den i tidernes morgen var og ikke som i dag, en race med mange skavanker og i nogles øjne etisk forkert fremavl, eks. at racen i mange tilfælde ikke kan føde selv, lider af vejrtrækningens problemer og hudlidelser. Jeg kan ikke se noget forkert i at krydse andre avlsdyr indover, for at opnå et godt resultat. Det er da set gjort mange gange før, når man eks. har ville rede en race eks. Broholmeren. I stedet for at ødelægge racen, vil jeg da mene at det nærmere gør den stærkere, for ved så ny en race, betyder det jo også få avlsdyr og derved stor risiko for lidt for meget indavl. Også får vi bare nogle nye skavanker og ikke den sunde Bulldog som ønsket. For at gøre noget for OEBen vil jeg da mere mene, at man skal sørge for en stærk forening med et klart avlsmål, nogle gode udstillinger, hvor veluddannet dommere kan pille de bedste avlsdyr ud, og på den måde vise/fortælle hvad en OEB er.

• #16   1. feb 2010 søs R
    jeg mener at den avl leawit lavede er en god stamme at gå ud fra, og mener at det vi laver med at blive ved med at lave blandingshunde ikke er den rigtige vej at gå, vi har en god og sund race som vi skal værne om gennem god linie avl med stambogs førte OEBèr det er min menning

• #17   1. feb 2010 Hej igen smiley
    Jeg er helt enig i at OEBen er en super dejlig race. Jeg mener bare man skal passe på i at blive for snæver og vildlede nogen og skrive til folk at de har en "forkert" OEBer, fordi der er krydset en tilladt race indover, for at avle frem mod Leawitts ønskede standard type af OEBen. OEBen er jo netop opstået ved at blande AB, EB, i USA er det endda tilladt at krydse Pittbull ind for at give racen karakter (hvad jeg synes slet ikke hører sig til i vores familierace). Nu har jeg læst lidt videre i gruppens indlæg og kan se i avls afsnit at flere henviser til Trine Østergaard. Hvad jeg synes er godt. Trine har gjort utroligt meget for OEBen, men jeg kan oplyse at Trine har impoteret OEBer med AB i. Hvis ikke jeg tager meget fejl vil i også finde AB og EB i jeres hunde, hvis i går tilbage i stamtavlerne. Målene må være at avle frem til en racestandard både af udseende/type og temperament, som vi ønsker af en dk OEB.

• #18   2. feb 2010 Det er jo det der er så godt ved et debat forum. Jeg kan egentligt godt forstå denne forvirring omkring OEBen og Leavitt. David Startede jo begge 2, OEBen i 1970 og for 4 – 5 år siden (han skriver selv 2006, artiklen nedenunder skriver 2005) har han så oprettet en registrering LBA, for bedre at kunne kontrollere udviklingen, som han ønsker den skal være. Men man skal vel lige se på at LBA er meget ny opstartet og at han også startede OEBA.

Jeg kan forstå nogle her er til LBA og jeg nok er mere til OEB.

History of the Olde English Bulldogge

The "Olde English Bulldogge" is a general re-creation of the "Regency Period Bull Baiter", developed by David Leavitt, of Coatesville, Pennsylvania. In 1971 Mr. Leavitt began his project by utilizing a cattle line breeding scheme of Dr. Fechimer from Ohio State University[3]. The goal was to create a dog with the look, health, and athleticism of the original bull-baiting dogs, but with a much less aggressive temperament.[3] The composition of the Olde English Bulldogge was approximately ½ Bulldog, 1/6 Bullmastiff, 1/6 American Pit Bull Terrier, and 1/6 American Bulldog[3]. After many carefully planned crosses, the Olde English Bulldogge emerged and began to breed true. Thus, Leavitt formed the Olde English Bulldogge Association (OEBA) to maintain the breeds stud book and issue registration papers to future offspring[4].
    During the 1980s Ben and Karen Campetti from Sandisfield, Massachusetts, worked closely with Leavitt in breeding the Olde English Bulldogge. Soon they achieved great success[citation needed] showing the breed in Molosser breed shows across the country and internationally. For several years the Olde English Bulldogge was the top rare breed in rare breed conformation shows across the US[citation needed]. In 1993 Leavitt stopped breeding and turned the OEBA registry as well as his personal breeding stock over to Working Dog Inc. which was owned and operated by Michael Walz of Pennsylvania[5]. In 2005, Leavitt re-emerged and joined the Olde English Bulldogge Kennel Club. Leavitt declared that he was merging the OEBA registry with the registry of the Olde English Bulldogge Kennel Club before he developed another club called the Leavitt Bulldog Association.

• #19   2. feb 2010 hvis vi skal have en ren race bør vi ikke blande andre racer ind mere men bruge de rene OEB vi har, ellers er og bliver det et gadekryds og ikke en ren race

• #20   3. feb 2010 TIl SØS

Du lyder som en der er til gadekryds. Kan du ikke bare blande din bulldog og så kalde den Søs`s gadekryds og lade OEB og LB være i fred jeg synes du er langt ude, og helt ærligt du ville jo alligevel bare blande racer sammen lige meget hvad David siger. Du er en af de mange grunde til at racen i dag bliver kaldt LB

• #21   3. feb 2010 Hmm synes ærligt talt det er ved at blive lidt usagligt. Fakta er at der er AB og EB i OEB stamtavler. Stamtavler der går mange led tilbage og kan bruges til shows. LBA og OEB er ikke helt det samme og længere er den vel sådan set ikke, vi skal bare holde det adskilt.

• #22   4. feb 2010 Hej Søs

En at grundene til at oeb og LB ikke er det samme mere, er på grund af folk der blander EB og AB og meget andet i uden kendskab til hvad de laver, og at de ikke har de rigtige godkendelser til at gøre det. Det er jo rigtigt meget en skam,

• #24   3. mar 2010 Hej mm

Prøv at gå ind på http://www.leavittbulldogassociation.com/ der kan man se billeder og godkendte kenneler eller gå ind på den europæiske Leavitt bulldog side http://www.leavittbulldogassociationeurope.com/
    Der var i gamle dage ingen forskel. Det der er sket er at mange er begyndt at blande andre racer sammen med olde english bulldog. Så det har David taget konsekvensen af og kaldt de rene blodlinier leavitt bulldog eller LB. David Leavitt var ham der startede racen for over 30 år siden. Jeg har lige hentet en lille ny Lb fra usa. Men der er også mange rigtige gode kenneler i europa.

Kommentér på:
pas på vores dejlige race!!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce